Diablo IV – den stora tråden

Permalänk
Avstängd

Ny ingameshop och ny grafik får man väl anta hoppas bara det blir något nytt jämfört med diablo3.

Återstår väl att se när de släpps om 2-3 år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Är väl bara att vänta och se? Känns lite som det alltid är gnäll nuförtiden när Blizz släpper något.

Neh, alltså Diablo 2 ligger varmt i hjärtat därför jag vill se nåt bättre. Blizzard gör annars bra spel, gillar hur remaken på Warcraft ser ut. Sen är de bra att dom fortfarande har Sc2 som också är en favorit men Blizzard är ju tyvärr inte ensamma om o inte få till uppföljare på spel. Är ju rejält orolig över vad som kommer ske med nästa Elder Scrolls nu när man sett hur Fallout blivit kört i botten.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Ja. Fy tusan att de ger oss ett nytt spel och inte bara en återlansering av ett gammalt spel med nya skins.

Warcraftfilmen gjordes väl av Legendary Pictures via Universal?

Ja men högst upp har vi fortfarande Blizzard. Med tanke på vad de självs producerar är det otroligt att de gab dem tummen upp.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dakkie:

Ja men högst upp har vi fortfarande Blizzard. Med tanke på vad de självs producerar är det otroligt att de gab dem tummen upp.

Skickades från m.sweclockers.com

Filmen var väl helt okej. Underhållande för de som spelat spelet.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av NukeHenk:

Neh, alltså Diablo 2 ligger varmt i hjärtat därför jag vill se nåt bättre. Blizzard gör annars bra spel, gillar hur remaken på Warcraft ser ut. Sen är de bra att dom fortfarande har Sc2 som också är en favorit men Blizzard är ju tyvärr inte ensamma om o inte få till uppföljare på spel. Är ju rejält orolig över vad som kommer ske med nästa Elder Scrolls nu när man sett hur Fallout blivit kört i botten.

Well. Fallout började ju gå ned sig redan efter New Vegas. TES-serien däremot har ändå varit bra spel i stort sett över hela serien.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

3an tycker jag var suveränt efter reaper DLC'n

Permalänk
Medlem

Ingen titt på karaktärs formulären? Ingen UI? Var är globerna? Det är sånt jag vill se!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vilken besvikelse allt de lyckas göra under alla dessa år är en Diablo 3 expansion, tror Blizzard behöver se över sin personal det saknas passion för att göra något vettigt!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Vilken besvikelse allt de lyckas göra under alla dessa år är en Diablo 3 expansion, tror Blizzard behöver se över sin personal det saknas passion för att göra något vettigt!

Har du spelat spelet?

För vad de visar skriker inte direkt D3.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

Känns som att jag är den enda som tycker D3 var ett riktigt bra spel. Varför hatar alla på det så mycket?

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

Känns som att jag är den enda som tycker D3 var ett riktigt bra spel. Varför hatar alla på det så mycket?

För det inte var D2. D3 var ett helt okej spel. Bra efter Reaper.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

Live gameplay av demot från blizzcon
https://www.twitch.tv/alanzoka

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=slpxc7tS8xI

Där är streamen jag ser på.

Skilltree och Runewords är tillbaka.

Openworld dessutom. Lite nytänk är ändå positivt.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

Hade ju inte suttit fel om det släpptes till Switch. Nu blir det inget.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem

Känns som många dömmer boken efter omslaget. Tycker det ser lovande ut. Men kommer inte köpa förs det är släppt och visat vad det går för.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Enligt vad de skriver är det "randomized dungeons contained in an dynamic open world".

Finns några korta videoklipp på officiella sajten från Scosglen, ett område med många druider. Kolla igenom delen med World på https://diablo.blizzard.com/en-us/world

Här är direktlänkar till korta videoklippen
https://d29z11wvk6phpt.cloudfront.net/assets/media/World02-Sc...
https://d29z11wvk6phpt.cloudfront.net/assets/media/World03-Sc...
https://d29z11wvk6phpt.cloudfront.net/assets/media/World04-Sc...
https://d29z11wvk6phpt.cloudfront.net/assets/media/World05-Sc...

Permalänk
Inaktiv

Gameplay trailers ser mer ut som ett mörkt D3, som om man bara tat bort alla ljusa element från D3, tada: D4!

Men aja, kommer inte vara hypad för D4, lär nog inte förboka heller, utan väntar tills jag ser gameplay från release innan jag bestämmer om det är värt ett köp eller om det är reskinat d3.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Here comes the hype train, jump on!!

Chuu-chuu!!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Tittar man på de som streamar Diablo 4 från Blizzcon så ger spelet mig en känsla av att det känns som Diablo 3.5 och inte Diablo 4. Det betyder dock inte att nödvändigtvis att det är ett dåligt spel, men jag fylls ju inte av enorm längtan och känner hur man hoppar på något hype-train direkt.

Cinematics var ju helt okej. Känns som en bra build up.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Avstängd

@Christley: Jag tycker det var sjukt kul att spela igenom med alla karaktärer minst en gång, särskilt med polare. Även Reaper of Souls var kul att spela igenom med nya gubbar sedan tappade det sin återspelbarhet för min del.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Jag är då pepp! Hoppas på bra och lång story!

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FredrikMH:

Tittar man på de som streamar Diablo 4 från Blizzcon så ger spelet mig en känsla av att det känns som Diablo 3.5 och inte Diablo 4. Det betyder dock inte att nödvändigtvis att det är ett dåligt spel, men jag fylls ju inte av enorm längtan och känner hur man hoppar på något hype-train direkt.

Cinematics var ju helt okej. Känns som en bra build up.

Vad nytt borde det finnas för att det skall kännas som D4 och inte D3.5? Personligen hoppas jag bara på en längre story, fler unika platser utforska, fler spells per karaktär. Grafik- och ljuddesignen kan jag leva med. Jag får leva med att de ville skapa ett spel som också fungerar på perfekt 60fps på PS4/Xbox1 ("vi är främst PC-utvecklare") *facepalm*.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Initiala intrycket är riktigt bra. Visst det var det med d3 oxå och vi vet ju hur det gick med det. Jay "and then we doubled it" Wilson...

Men, jag är villig att låta by gones be by gones och hoppar på hype tåget!

Visa signatur

Moderkort: ASUS TUF GAMING X570-PLUS | CPU: AMD Ryzen R9 3900X | CPU-kylare: be quiet! Dark Rock Pro 4 | RAM: G.Skill Trident Z Neo C 32 GB (2x16) DDR4-3600 CL16 | GPU: SAPPHIRE Radeon Pulse RX5700 XT 8GB OC | SSD: Corsair MP510 1 TB NVMe + Intel 660p 2 TB NVMe | PSU: Corsair RM750X V2 750W | Chassi: be quiet! Pure Base 600 Svart | Skärm: LG 27GL850 144Hz IPS 2560x1440 | Tangentbord: Logitech G513 | Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Skrivet av Cebor:

Gillar hur början på trailern känns som en nod åt introt till Diablo 1 både sett till nivån av förfall på de två husen, deras placering och de slamrande fönsterluckorna

Fick precis samma känsla! fattades bara ett vajande lik från nå träd

Visa signatur

CM NR200P | AMD Ryzen5 3600 | 5700 XT | 64GB DDR4 | 1080p@165HZ

Permalänk
Medlem

Här är ett par illustrationer från Diablo sajten

Lilith

Creation

Goatmen

Cultists

Permalänk
Medlem

Eftersom ps5 inte är med lär det släppas innan det....... fast det är Blizzard so its done when its done (hösten 2021)

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Medlem

Tycker det ser väldigt lovande ut.
Förstår inte riktigt folk som bara klagar, vad vill ni ha egentligen? Diablo 2? Och sen? Diablo 2 Remastered, Diablo 2 2, Diablo 2 Remastered Remastered? För det är så ni låter. Det är väl bra att spelet går framåt, för de flesta kommer inte spela Diablo 2 igen och igen och igen. Det har antagligen mest med nostalgi att göra, "det var bättre förr".

Permalänk

Tycker f*n de ser bra ut!

Visa signatur

CM NR200P | AMD Ryzen5 3600 | 5700 XT | 64GB DDR4 | 1080p@165HZ

Permalänk
Medlem

Hoppas det floppar! har ingen lust med innehålls-lösa rpg hack & slash våg av spel igen, handling är vad vi behöver inte h&s spel igen

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ase:

Hoppas det floppar! har ingen lust med innehålls-lösa rpg hack & slash våg av spel igen, handling är vad vi behöver inte h&s spel igen

Hmm hur kommer det sig att du läser och kommenterar i diablotråden om du inte gillar hack and slash?

Skickades från m.sweclockers.com