Diablo IV – den stora tråden

Ny ingameshop och ny grafik får man väl anta hoppas bara det blir något nytt jämfört med diablo3.

Återstår väl att se när de släpps om 2-3 år.

Skrivet av Xinpei:

Är väl bara att vänta och se? Känns lite som det alltid är gnäll nuförtiden när Blizz släpper något.

Neh, alltså Diablo 2 ligger varmt i hjärtat därför jag vill se nåt bättre. Blizzard gör annars bra spel, gillar hur remaken på Warcraft ser ut. Sen är de bra att dom fortfarande har Sc2 som också är en favorit men Blizzard är ju tyvärr inte ensamma om o inte få till uppföljare på spel. Är ju rejält orolig över vad som kommer ske med nästa Elder Scrolls nu när man sett hur Fallout blivit kört i botten.

Skrivet av Xinpei:

Ja. Fy tusan att de ger oss ett nytt spel och inte bara en återlansering av ett gammalt spel med nya skins.

Warcraftfilmen gjordes väl av Legendary Pictures via Universal?

Ja men högst upp har vi fortfarande Blizzard. Med tanke på vad de självs producerar är det otroligt att de gab dem tummen upp.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Dakkie:

Ja men högst upp har vi fortfarande Blizzard. Med tanke på vad de självs producerar är det otroligt att de gab dem tummen upp.

Filmen var väl helt okej. Underhållande för de som spelat spelet.

Skrivet av NukeHenk:

Neh, alltså Diablo 2 ligger varmt i hjärtat därför jag vill se nåt bättre. Blizzard gör annars bra spel, gillar hur remaken på Warcraft ser ut. Sen är de bra att dom fortfarande har Sc2 som också är en favorit men Blizzard är ju tyvärr inte ensamma om o inte få till uppföljare på spel. Är ju rejält orolig över vad som kommer ske med nästa Elder Scrolls nu när man sett hur Fallout blivit kört i botten.

Well. Fallout började ju gå ned sig redan efter New Vegas. TES-serien däremot har ändå varit bra spel i stort sett över hela serien.

3an tycker jag var suveränt efter reaper DLC'n

Ingen titt på karaktärs formulären? Ingen UI? Var är globerna? Det är sånt jag vill se!

Vilken besvikelse allt de lyckas göra under alla dessa år är en Diablo 3 expansion, tror Blizzard behöver se över sin personal det saknas passion för att göra något vettigt!

Skrivet av Haziza:

Vilken besvikelse allt de lyckas göra under alla dessa år är en Diablo 3 expansion, tror Blizzard behöver se över sin personal det saknas passion för att göra något vettigt!

Har du spelat spelet?

För vad de visar skriker inte direkt D3.

Känns som att jag är den enda som tycker D3 var ett riktigt bra spel. Varför hatar alla på det så mycket?

Skrivet av Christley:

Känns som att jag är den enda som tycker D3 var ett riktigt bra spel. Varför hatar alla på det så mycket?

För det inte var D2. D3 var ett helt okej spel. Bra efter Reaper.

Live gameplay av demot från blizzcon
https://www.twitch.tv/alanzoka

https://www.youtube.com/watch?v=slpxc7tS8xI

Där är streamen jag ser på.

Skilltree och Runewords är tillbaka.

Openworld dessutom. Lite nytänk är ändå positivt.

Hade ju inte suttit fel om det släpptes till Switch. Nu blir det inget.

Känns som många dömmer boken efter omslaget. Tycker det ser lovande ut. Men kommer inte köpa förs det är släppt och visat vad det går för.

Enligt vad de skriver är det "randomized dungeons contained in an dynamic open world".

Finns några korta videoklipp på officiella sajten från Scosglen, ett område med många druider. Kolla igenom delen med World på https://diablo.blizzard.com/en-us/world

Här är direktlänkar till korta videoklippen
https://d29z11wvk6phpt.cloudfront.net/assets/media/World02-Sc...
https://d29z11wvk6phpt.cloudfront.net/assets/media/World03-Sc...
https://d29z11wvk6phpt.cloudfront.net/assets/media/World04-Sc...
https://d29z11wvk6phpt.cloudfront.net/assets/media/World05-Sc...

Gameplay trailers ser mer ut som ett mörkt D3, som om man bara tat bort alla ljusa element från D3, tada: D4!

Men aja, kommer inte vara hypad för D4, lär nog inte förboka heller, utan väntar tills jag ser gameplay från release innan jag bestämmer om det är värt ett köp eller om det är reskinat d3.

Here comes the hype train, jump on!!

Chuu-chuu!!

Tittar man på de som streamar Diablo 4 från Blizzcon så ger spelet mig en känsla av att det känns som Diablo 3.5 och inte Diablo 4. Det betyder dock inte att nödvändigtvis att det är ett dåligt spel, men jag fylls ju inte av enorm längtan och känner hur man hoppar på något hype-train direkt.

Cinematics var ju helt okej. Känns som en bra build up.

@Christley: Jag tycker det var sjukt kul att spela igenom med alla karaktärer minst en gång, särskilt med polare. Även Reaper of Souls var kul att spela igenom med nya gubbar sedan tappade det sin återspelbarhet för min del.

Jag är då pepp! Hoppas på bra och lång story!

Skrivet av FredrikMH:

Tittar man på de som streamar Diablo 4 från Blizzcon så ger spelet mig en känsla av att det känns som Diablo 3.5 och inte Diablo 4. Det betyder dock inte att nödvändigtvis att det är ett dåligt spel, men jag fylls ju inte av enorm längtan och känner hur man hoppar på något hype-train direkt.

Cinematics var ju helt okej. Känns som en bra build up.

Vad nytt borde det finnas för att det skall kännas som D4 och inte D3.5? Personligen hoppas jag bara på en längre story, fler unika platser utforska, fler spells per karaktär. Grafik- och ljuddesignen kan jag leva med. Jag får leva med att de ville skapa ett spel som också fungerar på perfekt 60fps på PS4/Xbox1 ("vi är främst PC-utvecklare") *facepalm*.

Initiala intrycket är riktigt bra. Visst det var det med d3 oxå och vi vet ju hur det gick med det. Jay "and then we doubled it" Wilson...

Men, jag är villig att låta by gones be by gones och hoppar på hype tåget!

Skrivet av Cebor:

Gillar hur början på trailern känns som en nod åt introt till Diablo 1 både sett till nivån av förfall på de två husen, deras placering och de slamrande fönsterluckorna

Fick precis samma känsla! fattades bara ett vajande lik från nå träd

Här är ett par illustrationer från Diablo sajten

Lilith

Creation

Goatmen

Cultists

Eftersom ps5 inte är med lär det släppas innan det....... fast det är Blizzard so its done when its done (hösten 2021)

Tycker det ser väldigt lovande ut.
Förstår inte riktigt folk som bara klagar, vad vill ni ha egentligen? Diablo 2? Och sen? Diablo 2 Remastered, Diablo 2 2, Diablo 2 Remastered Remastered? För det är så ni låter. Det är väl bra att spelet går framåt, för de flesta kommer inte spela Diablo 2 igen och igen och igen. Det har antagligen mest med nostalgi att göra, "det var bättre förr".

Skrivet av Fulci:

Gameplay trailer

Tycker f*n de ser bra ut!

Hoppas det floppar! har ingen lust med innehålls-lösa rpg hack & slash våg av spel igen, handling är vad vi behöver inte h&s spel igen

Skrivet av Ase:

Hoppas det floppar! har ingen lust med innehålls-lösa rpg hack & slash våg av spel igen, handling är vad vi behöver inte h&s spel igen

Hmm hur kommer det sig att du läser och kommenterar i diablotråden om du inte gillar hack and slash?