Blizzcon ikväll – vad hoppas du på?

Permalänk
Medlem

Diablo IV ligger högst för mig nu. Efter det retail WoW xpac.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av loevet:

I mitt huvud är "vanliga" WoW vanilla, men jag ser otydligheten här Ändrade alternativet till standard-WoW istället!

'Folkmunsbegreppet' brukar vara "Retail" för senaste och "Vanilla" för vad Blizzard idag kallar för "Classic".
Det är i alla fall så folk använder det på Reddit och MMO-Champion

//rant

-------------------------------------------------

OT:
Är riktigt taggad på WC3: Reforged nyheter och eventuella datum. Annars är det enda på deras lista av IP's som kan göra mig intresserad ett nytt Diablo eller en Diablo 2 Remaster.

Men det som lockar mest är förmodligen alla Nalle Puh dräkter jag hoppas få se på streams

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

I mitt huvud är "vanliga" WoW vanilla, men jag ser otydligheten här Ändrade alternativet till standard-WoW istället!

Vanliga wow kallar typ alla för Retail.
Vanilla wow kallar typ alla wow när det släpptes. Så man kan skilja på vanilla och classic.

Anyway.
Intresserad av vad OW2 är egentligen, om det är en exp, något mobilmög spel, standalone eller inget alls.

D4 nyfiken på såklart om man kommer få se något vettigt.

D2 remastered kul om det visas.

Annars inte mycket

Väntar fortfarande på Lost Vikings Remastered dock!!!!

Permalänk
Proffsmoddare

Helt klart D4, hoppas bara att dom lärt sig presentera sina spel detta år

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Diablo 2 lod remaster med någon extra act eller fler hemliga uber monster.
Annars är det nog dags för diablo 4 men det kanske blir immortal då vi alla har telefoner 🤣

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Jag tror de måste utannonsera D4 med tanke på all dålig publicitet de haft på senare år. Med det sagt kunde jag inte bry mig mindre. Aldrig varit förtjust i Blizzards spel annat än SC2 och det kommer nog inte att ändras nu.

Permalänk
Medlem

Ett Diablo mmo hade varit grymt

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Yatagarasu: jag hänger vare sig på Reddit eller WoW Champions, så har bevisligen lyckats undvika begreppet helt Men nu vet jag!

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Inaktiv

Hoppas på en bojkott av Blizzard eller något ytterligare klavertramp

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Själva Blizzcon-eventet drar igång klockan 19:00, men de stora spelpresentationerna drar nog inte igång förrän runt 20-hugget. De stora drakarna som Diablo IV och D2 Remaster presenteras sannolikt mot slutet, runt 22:30-23:30, men förhoppningsvis hinner vi se nytt om WoW, Overwatch 2 och annat innan dess.

Inte långt kvar nu!

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Jag hoppas de gör bort sig igen. Vi behöver nya memes.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Tror inte D4 kommer inom en snar framtid men jag tror de kommer utannonsera det ändå med tanke på hur det gick förra gången.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Ungefär en kvart kvar tills det drar igång! Hoppas på ett diablo 4!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

8700K | MAXIMUS X HERO | 1080TI | 960 EVO | 16GB 3600 G.SKILL | PG279Q

Permalänk
Medlem

jag hoppas på två saker.
1. Diablo 4

2. Free HK protester!

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Hoppas på lite roliga HK-protester.

Lägg märke till att Swec inte ens nämner något om detta alls...

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem

Skandaler, kontroverser och kanske någon grupp som "rasar", det är vad jag hoppas på.

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@DST: redaktionellt sysslar vi inte med politiskt ställningstagande, och det vi kommer täcka under kvällens tillställning är de spel som är intressanta för SweC-medlemmar.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

@DST: redaktionellt sysslar vi inte med politiskt ställningstagande, och det vi kommer täcka under kvällens tillställning är de spel som är intressanta för SweC-medlemmar.

Naturligtvis borde ni ha skrivit om detta redan för länge sen på första sidan, det hör ju till våran hobby så att säga, behöver ju inte ta ställning utan rapportera de senaste nyheterna som rör oss.

Att ni inte haft nyheten på första sidan är otroligt beklagligt och underminerar er trovärdighet.

Blizzard har deaktiverat live chattfunktionen,hehe.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem

Drama.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 3060ti Asus TUF | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem

Önskar veta mer om kommande diablo spel, tagga mig gärna med länkar om det dyker upp något

Hittade en video med lite gameplay
https://youtu.be/OONd29r0-yQ
Får tankarna tillbaka till hur d3 videosarna såg ut innan d3 kom.

Permalänk
Medlem

Det lär ju bli en hel del hong-kong aktioner tror jag ... tror inte det går för dom att komma undan detta. Aja .. så går det.

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Medlem

Om jag uttrycker mig med säkerhet är det spekulering. Ta ingenting nedan som sanning:

  • Kina-debaklet kommer dyka upp, om det inte är så att Blizzard redan slagit ned på det med spett och blåslampa vid entrén.

  • Diablo 4 kommer annonseras och inte vara så mycket mer än så.

  • Diablo: Immortals var säkert planerat att få ok med speltid, men Kina-problemen kommer i så fall minska den tiden betänkligt. Det skulle vara två prickar i registret, och det i sin tur skulle dra till ytan minnen från förra Blizzcon, där Kina också var närvarande på ett mindre roligt sätt.

  • Nästa patch för WoW retail kommer visas. N'Zoth ska äntligen avtäckas.

  • Lite skryt för WoW Classic kommer absolut ställas fram. Utöver det presenteras den generella releaseplanen man har, som redan basunerats tidigare.

  • Heroes of the Storm kommer sitta på reservbänken och få minimalt med tid.

  • Overwatch kommer få lika mycket kärlek som varje år. Inga fantastiska avslöjanden här.

  • Starcraft kommer antingen få ett helt nytt spel, eller 'ingenting'.

  • Hearthstone tuffar på som vanligt. Inga konstigheter.

Permalänk
Medlem

Ser tyvärr Blizzard som föredettingar.
Förväntar mig inte att de kommer stå bakom några nya bra spelupplevelser utan bara dansa på gamla begrifters gravar. Därför håller jag mig borta.

Permalänk
Medlem

Wow! Diablo 4 confirmed! Och den trailern.... Dark enough? Hype is real

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Ok, ikryssad bingoruta på att få se en fet D4 cinematic

Visa signatur

i9-10980XE ~4.6GHz | 128GB DDR4-3600 | ASUS WS X299 PRO | RTX 4070 Super, Founders Edition
i7-7820X 4.8GHz | 64GB DDR4-3200 | ASUS WS X299 PRO | RTX 3080, Founders Edition

Permalänk
Medlem

Gillar att de gått tillbaka till den mer råare å kusliga stämningen för D4 som D1 och D2 hade. Men det känns lite plastigt och lite för snabbt på något sett. Kanske åldern som talar.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem

Hoppas att allmänhetens intresse för blizzcon är i paritet med Blizzards intresse för yttrandefrihet.

Permalänk

Ett helt nytt mmorpg för mobil hade suttit fint nu tycker jag, så kan de passa på att fasa ut Wow.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600 | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | Corsair 32GB CL 15 (4x8GB) DDR4 3000MHz | Corsair RM750X 750W v2 | MSI RTX 2060 Ventus XS 6GB | NZXT H440 Midi Tower :: ASUS VivoBook 15 X505ZA-BQ252T AMD Ryzen 7 | 2700U Radeon Vega 10
Vilken var din första?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Vad är det för skillnad på "Innehåll till vanilla-WoW" och "Innehåll till WoW Classic"?

Classic är en förenklad version av Vanilla.
Layering samt nerfs på npc’s samt buffade klasser på nuvarande patch är inte helt autentiskt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

att man säger att vi ska släppa om vanilla wow, med den faktiska vanilla wow koden och riktiga servrar.