Permalänk

Mus 300-500 hållbar

Hej, jag har letat efter bra möss jag kan ha ett tag. Kanske 2 år eller runt där. Jag har tittat bland annat på både steelseries rival 310 och razer Deathadder elite. Men alla möss verkar ju bara gå sönder inom ett år. Finns det någon mus mellan 300-500 (kanske lite över) som håller ett tag och är bra?

Permalänk
Medlem

Varför skulle deathadder gå sönder? Haft min ett gäng år, den har badat i öl bland annat men fungerar fint än idag. Kan rekommendera, speciellt om man gillar äldre intellimouse, den är mest lik den av alla jag hittat.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Skrivet av sleepyoh:

Varför skulle deathadder gå sönder? Haft min ett gäng år, den har badat i öl bland annat men fungerar fint än idag. Kan rekommendera, speciellt om man gillar äldre intellimouse, den är mest lik den av alla jag hittat.

Skickades från m.sweclockers.com

Men om man tittar på komplett.se's recensioner på båda utav dem så är det också ett bra antal som säger mot. Att saker åker av och sånt. Men det är väl nästan bara de som får en felaktig version som skriver det i recension. Då vet jag. Det är iaf garanti. Tack för svaret! 😊

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar väl G305 som vanligt Så länge den passar din hand är den solid.
Jag och ett gäng med ungar har hamrat på den i knappt ett år nu. Har hunnit med 3 batteribyten dock, men det visar väl mer på att den används flitigt.

Permalänk
Skrivet av Mauk:

Jag rekommenderar väl G305 som vanligt Så länge den passar din hand är den solid.
Jag och ett gäng med ungar har hamrat på den i knappt ett år nu. Har hunnit med 3 batteribyten dock, men det visar väl mer på att den används flitigt.

Jag har provat g305 faktiskt, och det finns faktiskt inte en annan mus jag testad som jag tycker är mer obekväm. Men jag har ganska udda både händer och smak. Jag har tittat vidare om särskilt razer da elite och sett att det är väldigt olika vilket exemplar man får och därmed stor skillnad på kvalité. Borde man satsa? Köper jag razern så gör jag det på ItSale vilket har det billigast och hämtar i Göteborg. Alltså jobbigt att lämna tillbaks. Bor inte jättenära. Vad tror ni?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

jag har kört i stort set uteslutande Logitech sen 2004 och inte haft en enda mus från dem som inte fungerat i minst 5 år och då har det varit pga att sladden börjat bli utsliten och börjat glappa vid genomföringen in i musen där kabeln rör sig konstant.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Nu har jag hittat en mus jag gillar med gott rykte. Glorious model o verkar folk vara nöjda med och precis min typ av mus.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Asus Crosshair 7 Hero - AMD Ryzen 9 5900X - Noctua NH-D15S Chromax - G.Skill Trident Z 32 GB 3600MHz CL14 - Seasonic Prime Ultra Platinum 750W - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Samsung 970 Evo Plus 2TB -Intel 520 480GB - WD Caviar Black 1TB - Asus RTX 3080TI Strix OC - 2x Asus PG279Q - Logitech G703 - Asus Strix Scope TKL Deluxe - Logitech G840 - Beyerdynamic Custom One Pro & Beyerdynamic Custom Headset Gear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mauk:

Jag rekommenderar väl G305 som vanligt Så länge den passar din hand är den solid.
Jag och ett gäng med ungar har hamrat på den i knappt ett år nu. Har hunnit med 3 batteribyten dock, men det visar väl mer på att den används flitigt.

Medhåll. Min nuvarande spelmus som jag är mycket nöjd med.

Permalänk
Medlem

G305
Sätter standarden för trådlösa möss och kostar bara 400kr.
Ingen led eller annat trams.

Såg att du hade testat den..
Jag hade ont i handen i två dagar men nu älskar jag den.. Lite ovan feeling

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Haft min g502 i många år nu, har inte haft några problem. Har g502 proteus core, som är den gamla varianten, nu finns det några fler. Tror aldrig jag kommer byta mus, om möjligen mot den trådlösa varianten någon gång i framtiden, men den kostar en del.

Visa signatur

Win 10 maskin: Core 2500 | Integra M 550W | Ryzen 5 3600 | MSI B450 A Pro max | GTX 1060 6GB | Vengeance LPX 2x16GB
Win XP maskin: Core 1100 | 550W | AMD Athlon II | MSI GF615M-P33 | ATI HD5670 | 2x2GB
Laptop: Lenovo Flex 3-1580

Permalänk
Avstängd

@Anonym_El_Fantast:
alla corsair har haft har hållt till skrivande stund.
samma med logitech G403.

steel och razer pajar

Permalänk

Köpte en g603 till slut. Har bara ett av aa batterierna och tycker vikten är ok så. Pratade en del med kompisar och så och provade en del tills jag hittade denna som jag gillade. Och som många av er skrev att logitech var pålitliga. Mycket nöjd. Tack.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Mina logitech ramlar i sär på löpande band. Spara kvittot. Tycker också att vikten och formen på min g603 är bra det enda negativa är att det inte finns gummi på kanterna vilket gör den jobbig att lyfta.

Permalänk
Skrivet av SexMachine:

Mina logitech ramlar i sär på löpande band. Spara kvittot. Tycker också att vikten och formen på min g603 är bra det enda negativa är att det inte finns gummi på kanterna vilket gör den jobbig att lyfta.

Men gummut brukar ju vara det företagen har svårt med att hålla kvar. Greppet tycker jag är ok ändå. Återstår att se hur länge den håller.

Skickades från m.sweclockers.com