Blizzcon ikväll – vad hoppas du på?

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Blizzcon ikväll – vad hoppas du på?

Ikväll går Blizzcon av stapeln och mycket står på spel för Blizzard. Diverse kontroverser och en ... mindre positiv reaktion under fjolårets event gör att företaget verkligen behöver slå en home run i år. Rapporter om att Diablo IV ska presenteras i kväll är rikliga, och vissa tecken finns på att Diablo II ska släppas i en remaster-version. Andra populära rykten säger att Overwatch 2 ska presenteras med större fokus på handling är en av nyheterna.

Det finns ju mycket annat som kan presenteras. WoW-expansion, uppdatering till vanilla-WoW eller WoW Classic, Hearthstone och mer därtill kan potentiellt lyftas fram. Kanske en helt ny IP till och med! Vad tror ni?

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Hoppas på lite roliga HK-protester.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Overwatch 2 hoppas jag snarare blir en expansion isf än en uppföljare så man inte delar spelarbas om nu inte 2an enbart har SP.

Permalänk
Medlem

"Innehåll till vanilla-WoW" och sen alternativet "Innehåll till WoW Classic" kan ju förvirra en lite

Jag ser fram emot WoW-nyheter allmänt samt så är man ju på tåspetsarna ang när de ska sätta foten i mun.

FPS multiplayer inte min grej, jag dör bara, men får OW2 en fet singleplayer-kampanj så lär jag kika in.

Diablo 4.. spelar inte Diablo öht och lär inte börja, men minns att Diablo 3 cinematicen de visade innan spelsläpp var grymt så jag hoppas väl få se något sånt nu igen

Visa signatur

i9-10980XE ~4.6GHz | 128GB DDR4-3600 | ASUS WS X299 PRO | RTX 4070 Super, Founders Edition
i7-7820X 4.8GHz | 64GB DDR4-3200 | ASUS WS X299 PRO | RTX 3080, Founders Edition

Permalänk
Medlem

Saknar alternativ för drama

Mitt intresse för blizzard är dött. PoE finns om jag vill spela aRPG.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas det kommer en announcement att dom bannar alla greedytards som reserverar loot till sina instansgrupper.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem

Vad är det för skillnad på "Innehåll till vanilla-WoW" och "Innehåll till WoW Classic"?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Ni kommer få en dos av Diablo Immortal samt Diablo IV
D2 remaster kommer inte ske då D2 är en unik produkt.
WC3 kommer med ett datum å lite previews
Inge OW2
V-WoW - sista layer tas bort å nästa steg presenteras.
C-WoW - Lite grafisk jumbo, hur dom tänkt om å lanserar "nytt" system. M+ kommer lanseras mera som egen bit skild från Raid/PvP å göra sitt stora framsteg i e-sport.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Att de gör något åt overwatch role queue eller bara tar bort det helt -_-

Visa signatur

Gamingrigg: MEG x570 ACE, 5950X, Ripjaws V 32GB 4000MT/S CL16, 6800XT Red Devil LE, HX1200i.
Laptop: XPS 9570 x GTX 1050 x 8300h + 16GB Vengeance 2666Mhz + Intel AX200
Valheim server: i7-8559 + Iris Plus 655 + 32GB + 256GB
Printers? Yes. Ender 5, Creality LD-002R, Velleman VM8600, Velleman K8200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Ni kommer få en dos av Diablo Immortal samt Diablo IV
D2 remaster kommer inte ske då D2 är en unik produkt.
WC3 kommer med ett datum å lite previews
Inge OW2
V-WoW - sista layer tas bort å nästa steg presenteras.
C-WoW - Lite grafisk jumbo, hur dom tänkt om å lanserar "nytt" system. M+ kommer lanseras mera som egen bit skild från Raid/PvP å göra sitt stora framsteg i e-sport.

Vad menar du med att D2 remaster inte kommer ske eftersom "D2 är en unik produkt"?

Permalänk
Avstängd

Väntar på börsens reaktion på måndag

Permalänk
Medlem

D2 Remaster alla dagar i veckan

Visa signatur

Main>> Lancool II Mesh | B550 Aorus Elite V2 | 5800X | NH-D15 | 2x16GB @ 3800c16 | RTX 3060 Ti | 2TB SSD | Corsair RM850x
HIDs>> Y27q-20 + 2x G27q-20 1440p | Model O @ QcK+ | ROG Claymore | Arctis Pro Wireless | Audioengine A5+ Misc>> Pixel 7a
HTPC>> Antec Fusion Remote | i5-6600K | GTX 1050 Ti | 8GB | 240GB SSD + NAS | Sony STR-DN860 | Samsung UE60KS7005
Server/NAS>> MS G8 @ TrueNAS SCALE | E3-1260L | 16GB | 4x3TB Z1 + 240GB SSD  pfSense>> KingNovy J4125 | 6x i225-V B3

Permalänk
Lyxfällan 🎮
Skrivet av Teddis:

"Innehåll till vanilla-WoW" och sen alternativet "Innehåll till WoW Classic" kan ju förvirra en lite

Jag ser fram emot WoW-nyheter allmänt samt så är man ju på tåspetsarna ang när de ska sätta foten i mun.

FPS multiplayer inte min grej, jag dör bara, men får OW2 en fet singleplayer-kampanj så lär jag kika in.

Diablo 4.. spelar inte Diablo öht och lär inte börja, men minns att Diablo 3 cinematicen de visade innan spelsläpp var grymt så jag hoppas väl få se något sånt nu igen

Skrivet av Cooling23:

Vad är det för skillnad på "Innehåll till vanilla-WoW" och "Innehåll till WoW Classic"?

I mitt huvud är "vanliga" WoW vanilla, men jag ser otydligheten här Ändrade alternativet till standard-WoW istället!

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Benchmaskin 🍞

hmm... jag vill nog hellre ha D2 remaster än D4 faktiskt. because det var bättre förr och allt sånt

Permalänk

D2 remastered kan bli riktigt bra, har testat median xl, det var helt okej väldigt obalanserat dock

D4 har jobbig konkurrens från Path of exile, det släpps ju för övrigt Path of exile 2.0 om 2v KreyGasm, så där får man väl vänta och se vad det blir av D4 tror inte att de kommer bli något speciellt men får hoppas iaf, inget man preordrar direkt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Lite besviken på att info om relesedatum för warcraft 3 reforged inte finns med på listan

Permalänk
Medlem

Starcraft 2-expansion eller Starcraft 3.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Moderator
Forumledare

Jag vill se ett färskt ip som inte är ett fps, kortspel, moba eller uppföljare. Något som överraskar och som känns nytänkande.

Jag förväntar mig att se kaos....total kaos

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Jag hoppas på Diablo 2 remaster... OM LOD ingår! Annars kan det kvitta

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@AppleMuffin: den tänkte jag inte på, men finns nu i listan

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Följande läcka spreds på 4chan igår, högst tveksamt om den är sann men jag tyckte ändå det lät rätt trovärdigt med ett smältande northrend, campaign i overwatch med alla karaktärer och en D2 remaster som verkar lite av en besvikelse.

Vi får se ikväll. Om det är något jag trodde folk skulle ha lärt sig vid det här laget är att inte ta ut något i förskott, se hypen och besvikelsen kring Diablo 4 förra året. Än dock ser jag flera trådar där folk diskuterar som om Diablo 4 redan vore utannonserat.

Mest hoppas jag egentligen på något tecken att SC2 fortfarande lever. En ny IP, ett WC4 och ett WoW2 hade vore riktigt fint också men så högt vill jag inte lägga mina förväntningar.

Permalänk
Medlem

Ja vart är Warcraft 3 Reforged? :/

Permalänk
Medlem

DIABLO 4 !

Permalänk
Medlem

Bryr mig inte så mycket om spelen, tycker Blizzard är ganska underväldigande. Hoppas mer på något HK-relaterat.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

I mitt huvud är "vanliga" WoW vanilla, men jag ser otydligheten här Ändrade alternativet till standard-WoW istället!

Man brukar väll associera "Vanilla" som Wow när det släpptes för 15 år sen (alltså innan expansionerna)
"Retail" för nuvarande expansion och "Classic" för classic brukar vara normalt att säga

OT: Hoppas på release datum för nästa expansion i retail

Visa signatur

Gaming :Define R5 | X370-PRO | Ryzen 2600 | RTX2080 | 16GB DDR4 3200MHz 14CL | SSD: 960 EVO M.2 500GB & 850 PRO 500GB
Media: Node 304 | B350m | Ryzen 2700X | 16GB DDR4 | 24TB HDD | 870 EVO NvME 500GB

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Benham20: den finns numera i listan

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Ohdear: har faktiskt aldrig sett vanliga WoW kallas Retail WoW, men så hänger jag inte heller i MMO-kretsar. Är säkert massvis med uttryck i den svängen jag har noll och ingen aning om. Är en SP-spelare ut i fingerspetsarna

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Ända jag hoppas på är Starcraft 3, men det känns högst osannolikt att det ens kommer bli prat om Starcraft.

Blev också smått hype på WoW-läckan som varit, så kommer kolla på lite paneler och se om jag känner samma efter att jag fått mer info

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ohdear:

OT: Hoppas på release datum för nästa expansion i retail

Oh det tror jag inte de vågar ge ännu. Folk tar ju ledigt från jobb osv för o spela, så säger de ett datum så måste de veta med all säkerhet att de kan leverera.

Tror det blir som alla andra gånger, att de säger en årstid och så får man räkna med att säger de "summer" så betyder det typ slutet på september

Visa signatur

i9-10980XE ~4.6GHz | 128GB DDR4-3600 | ASUS WS X299 PRO | RTX 4070 Super, Founders Edition
i7-7820X 4.8GHz | 64GB DDR4-3200 | ASUS WS X299 PRO | RTX 3080, Founders Edition

Permalänk
Medlem

Starcraft 3 eller Warcraft film

Visa signatur

Enthoo Evolv Mini Tower, AMD Ryzen 5 2600X, GIGABYTE GeForce RTX 2060 GAMING OC 6, Corsair RGB PRO 16 GB DDR4 @3200MHz, Gigabyte B450 I AORUS PRO WIFI, Corsair RM650x.

Asus ROG Swift PG279Q 2560x1440 @ 165 Hz