Death Stranding, nästa spel från Hideo Kojima

Permalänk
Raderar framsidor
Skrivet av 7NM:

15-30FPS..

yikes..

Med konsolmått mätt flyter spelet på bättre än det mesta där ute. Uppdateringsfrekvensen dyker när man flyger fram genom världen på motorcykel, men annars flyter det som sagt på.

Med tanke på komponenterna som sitter i mitt lastgamla PS4 är det ett litet mirakel hur snygga ansiktsanimationer och miljöer spelet bjuder på. Det ska bli spännande att se vad Decima-motorn går för på PC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 7NM:

15-30FPS..

yikes..

vad menar du med 15-30fps?
såg 28-30fps i Digital Foundry videon.

Visa signatur

Moderkort: Aorus z390 elite CPU: INTEL i9 9900KS
SSD: 970 evo plus 1TB Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define R5
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W

Permalänk
Medlem

Har PostNord lagt ner pengar på att göra ett spel?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@hurrai: Ja precis, det lägsta som jag noterade var också 28 under tiden de visade framerates. Det är godkänt även om 60 fps hade varit att föredra.

Permalänk
Medlem

Så vänta nu, spelet går till 80-90% ut på att gå/köra från A -> B och balansera snubben och det fick 5/5?

Det lilla jag sett handlar om att gå ( långt ) och hoppa över massa påtvingade cutscenes.

Permalänk

@GuuFi:
Verkar vara ett spel man måste uppleva själv för att njuta av. Är själv nyfiken men samtidigt lite kluven om det är ett spel för mig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hurrai:

vad menar du med 15-30fps?
såg 28-30fps i Digital Foundry videon.

De visar ju också hela spelet.

Visa signatur

Ryzen 3600, Navi 5700.

Permalänk
Medlem

postnord simulator, får man kasta paketen hur man vill, kanske på elakingar eller bara arga kunder

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GuuFi:

Så vänta nu, spelet går till 80-90% ut på att gå/köra från A -> B och balansera snubben och det fick 5/5?

Det lilla jag sett handlar om att gå ( långt ) och hoppa över massa påtvingade cutscenes.

Grafiken ser ju bra ut.. antagligen därför. (Spelet verkar utspela sig i dalar med berg omkring sig för att göra mindre sikt i spelet för att öka behålla några FPS)

Att spelet sen laggar sönder spelar ingen roll

Visa signatur

Ryzen 3600, Navi 5700.

Permalänk
Medlem

Smaken är som baken; men det verkar ju fullständigt meningslöst. Outer Worlds fick 3/5 och har ett betydligt bredare spektrum av aktiviteter i sig (även om det ser ut om ett 10 år gammalt spel).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Speldator: Intel i5-7600K @4,95Ghz - BeQuiet PureRock - MSI Z170A SLI Plus - Corsair RM550x - Asus RTX 2070 ROG Strix Advanced 8GB - MSI Optix MAG271CQR 27” 1440p 144hz - 8Gb Corsair Vengeance 2400Mhz DDR4 - Samsung 850 Evo + WD Black M.2 SSD - NZXT S340

Jobbdator: HP Elitebook X360 2018 - 16Gb DDR4 - 256Gb PCI-e SSD - Intel i7-8650U

Konsol: Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Ojdå! Man kanske ska damma av sitt ps4 då?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Inaktiv

Jag ser fram emot när spelet släpps nästa år, inte en chans att jag köper spelet på PS4 i dagläget. Möjligen om vi får något bra pris på Black Friday då. Boxat, så spelet kan säljas för att sedan lägga pengarna på PC-versionen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av raQblad:

Smaken är som baken; men det verkar ju fullständigt meningslöst. Outer Worlds fick 3/5 och har ett betydligt bredare spektrum av aktiviteter i sig (även om det ser ut om ett 10 år gammalt spel).

Skickades från m.sweclockers.com

Jag gillar Eurogamer men deras recensenter är usla. Detta spel fick Recommended vilket är deras näst högsta betyg. Outer Worlds fick inget betyg, vilket är vad de ger spel som är snäppet över deras lägsta betyg, Avoid.

Nu har jag spelat Outer Worlds och det spelet är värt ett högre betyg än det ofta får. Att sidor som Push Square ger Death Stranding 10/10 är inte helt oväntat förstås då det är en sida med stort Sony-fokus: http://www.pushsquare.com/reviews/ps4/death_stranding

Permalänk
Inaktiv

Ser ärligt talat ut som pretentiös dynga. Gameplay ser fruktansvärt dåligt ut på de videos som finns och många animationer är fruktansvärt komiska på fel sätt. Kanske inte årets sämsta spel då Anthem håller ett järngrepp om den titeln, men inte jättelångt ifrån. FZ har som vanligt ingen som helst koll på hur man sätter rimliga betyg.

Det ser inte ut som om någonting kommer rå på Borderlands 3 som GOTY, om man nu inte ska räkna RDR2 som GOTY 2019.

Permalänk
Medlem

Som jag försökte påpeka till folk, som att stånga huvudet i en stenmur och förvänta sig att den ska gå sönder, så får man allt ta och spela spelet innan man tar och dömer ut det!

Hur svårt ska det behöva vara i dagens samhälle att inte döma ut något innan man själv upplevt det? Jag har ingen aning om det är bra eller inte, jag är dock taggad för att jag har spelat det mesta Kojima har gjort och har gillat det.

Detta är en upplevelse som FZs skribent uttryckte sig att man antingen älskar eller hatar. Men att säga huruvida det faktiskt är bra eller dåligt så får man allt uppleva det först.

Permalänk
Medlem

Känns som det är lite svårt att förstå handlingen utifrån trailers, ska titta på lite recensioner idag och se om jag får mer koll på vad spelet handlar om. För övrigt så har spelet bra musik.

Permalänk
Medlem

Avtändande

Satan va osexigt när ni nämner PostNord i sammanhanget.

Permalänk
Medlem

Postnord/Ingemar Bergman...

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuuFi:

Så vänta nu, spelet går till 80-90% ut på att gå/köra från A -> B och balansera snubben och det fick 5/5?

Det lilla jag sett handlar om att gå ( långt ) och hoppa över massa påtvingade cutscenes.

Om man tillhör den grupp av personer som hoppar över cutscenes så är väl inte ett enda Kojima-spel speciellt lockande? Tillbaka till CoD med dig

För att vara lite mer seriöst så kan man ju säga liknande saker om nästan varenda spel som gjorts. Gran Turismo handlar om att köra runt-runt-runt och runt, CS:GO handlar bara om att pang-panga sina motståndare, Diablo II handlar bara om att trycka på musknapparna så många gånger man kan per minut o.s.v. o.s.v.
Trots det finns det många personer som tycker att alla spelen är värda 5/5.

Skrivet av anon12433:

Kanske inte årets sämsta spel då Anthem håller ett järngrepp om den titeln, men inte jättelångt ifrån. FZ har som vanligt ingen som helst koll på hur man sätter rimliga betyg.

Varför förstår folk inte att man kan ha negativa åsikter om något utan att överdriva så förbannat j*vla mycket. Ingen person med någorlunda vett skulle påstå att Anthem ens var i närheten av årets sämsta spel. Bara för att något inte lever upp till ens förväntningar betyder det inte att det per automatik blir "årets sämsta". Detsamma gäller filmer och annat tjafs som folk spyr galla över i hopp om att få några ryggdunkarpoäng, eller varför skulle man annars göra det?

Och innan någon hinner skriva det så ja, detsamma gäller folk som ger 10/10 i betyg som om det vore en katolsk präst på ett kollo för pojkar.

Skrivet av Gemmy:

Satan va osexigt när ni nämner PostNord i sammanhanget.

Äh, vadårå?! PostMORD är ju värsta hippt jue.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av anon12433:

FZ har som vanligt ingen som helst koll på hur man sätter rimliga betyg.

Det ser inte ut som om någonting kommer rå på Borderlands 3 som GOTY, om man nu inte ska räkna RDR2 som GOTY 2019.

Dra inte igång det tjafset här också, det är bara tröttsamt.
Du har haft chansen att komma med konstruktiv kritik mot betyg etc men tyvärr inte tagit vara på den.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av 7NM:

De visar ju också hela spelet.

Lol?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort: Aorus z390 elite CPU: INTEL i9 9900KS
SSD: 970 evo plus 1TB Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define R5
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Om man tillhör den grupp av personer som hoppar över cutscenes så är väl inte ett enda Kojima-spel speciellt lockande? Tillbaka till CoD med dig

Menade cut scenes som repeteras, väldigt ofta och som man manuellt måste hoppa över genom 3 knapptryck som snabbt blir ett par tusen gånger om man spelar länge.

Permalänk
Medlem

Kommer nog bli ett köp när priset är lite lägre. Har en tendens att dela kojimas spel långt efter release.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@McSneak: Brukar vara lite samma för mig. Fördelen med hans spel är att de pga det cineastiska brukar åldras väl då det nästan alltid är en rätt så djup och oftast invecklad story bakom.

Permalänk
Medlem

Hade tänkt vänta tills det släpptes till PC men jag kan inte direkt säga att jag är såld på det jag sett än så länge.

Verkar som att det är likt MGS 5 i att det är mycket springande runt i en stor värld men inte mycket som händer. Skillnaden där är väl att MGS 5 var roligt att spela men detta verkar mest som någon form av experiment för att se hur mycket skräp folk står ut med innan de ger upp.

Visa signatur

Speldator - X570 | 5900X | 32GB 3600 CL16 | 4090 | 2TB 980 Pro | Win 11 Pro
Server - 3700X | 32GB | 7x5TB RAID-Z2 | TrueNAS

Permalänk
Medlem

Tycker det ser kul ut alltid trevligt med något nytt/ när någon tänker utanför boxen. Instinktivt så låter ju inte jättekul att spela brevbärare men gissar att Kojima har koll på vad han gör. Stilmässigt ser det snygg ut också.

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Gustav som recenserade spelet hos FZ har sammanfattat sina intryck från Death Stranding, antingen som en 25 minuter lång rejäl genomgång eller som en 30 sekunder lång hiss-pitch Är rejält taggad på detta, kommer köra igenom det både på PS4 Pro och PC.

30 sekunder:

25 minuter:

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av PsyCor:

@McSneak: Brukar vara lite samma för mig. Fördelen med hans spel är att de pga det cineastiska brukar åldras väl då det nästan alltid är en rätt så djup och oftast invecklad story bakom.

Ja men precis, känner exakt samma. Kojima har en väldigt unik stil som verkligen kan fånga ens uppmärksamhet, nyfikenhet och bara tillfället är rätt så brukar jag tycka spelen är helt fantastiska.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Såg att spelet hade installerats under natten på konsolen, hann dock inte testa det innan jag begav mig till jobbet - Någon annan som har testat det än?

Permalänk
Medlem

Fick mitt igår och lirade 3.5 tim.
Väldigt speciellt spel och annorlunda mot vad jag lirat tidigare, men fick en skön känsla av det.
Storyn är fängslande och miljöerna är sjukt snygga.

Det enda jag störde mig på ganska direkt var den EXTREMT lilla texten i menyer och guider etc.
Fick verkligen anstränga mig för att se, vid ett tillfälle fick jag till och med gå upp ur soffan för att se vilken knapp som visades.
Då lirar jag ändå på en 55" tv och har inga problem med synen annars.
Så jag hoppas verkligen att de fixar det, för det drar ner upplevelsen ganska rejält.

Visa signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: PowerColor RX 7800 XT Red Devil Ltd Edition | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i