Motorola och Samsung förbereder nätta flip-telefoner

Permalänk
Melding Plague

Motorola och Samsung förbereder nätta flip-telefoner

Dåtidens vikbara telefoner återkommer i ny tappning när både Motorola och Samsung förbereder flip-telefoner, där förstnämnda kan avtäckas snart.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

jaha BARA 1800000000 kr. inte 500:- då?.. löjligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hejsann:

jaha BARA 1800000000 kr. inte 500:- då?.. löjligt.

1,8 miljarder, inte illa

Permalänk
Medlem

Jag älskade min Motorola Razr, en smart variant på den tack i samma format!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Ser inget problem i att flera företag försöker få ut modeller som konkurrerar. Sen tänker jag personligen inte vara alpha-testare för dessa tekniker, men vem vore jag om jag skulle klanka ner på utveckling, så ni som är sugna har mitt fulla stöd

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk

Nja. men däremot skulla man kunna ha ett tunt lock med högtalare, kamera och plats för ett par bankkort. Som såna där plånboksmobilskal fast begåvat med elektronik. Då blir det ju mer som en klassisk lur med högtalaren vid örat och micken vid munnen, och locket skyddar skärmen. Och ingen notch och kamerabump utan man kan ha noll bezel. Sen om det säljer avgör ju.

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk
Avstängd

Hoppas på att telefonen sluts helt när man viker ihop och inte lämnar det där gapet som på Samsung vikenheter.

Visa signatur

Ryzen 3600, Navi 5700.

Permalänk
Medlem

ouch för priset, hade hellre tagit en kompaktare billigare lösning med 2 separata skärmar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

ouch för priset, hade hellre tagit en kompaktare billigare lösning med 2 separata skärmar.

Ny teknik kommer alltid att kosta mer i början.
Listan kan göras hur lång som helst.....

Om alla hade valt som dig d v s " billigare lösning" så hade vi inte kommit någonstans. Lite som att ta två steg framåt, för att sen hamna på steg ett igen

Och det är ju inget tvång att köpa nyteknik som kostar satan.
Kommer alltid en dag när nyteknik har anpassat sig och faller in i prisspannet som vi vanliga dödliga kan köpa .

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Trevligt om de verkligen är "nätta" och fickvänliga! Dagens mobiler är oftast lite väl stora och klumpiga. Tycker det rent av är konstigt att det ska vara svårt att få tag i androider i samma storlek som Iphone 6,7,8.

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Proffsmoddare

Ser spännande ut, men jag sitter still i båten tills alla barnsjukdomar är borta och priserna är nere på en realistisk nivå

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt de som kallar dessa telefoner för alpha-test och att de har "barnsjukdomar". Dessa påståenden pekar ju på att vikbara telefoner skulle bli bättre med tiden. Hur ska de någonsin kunna bli bättre när det är mer eller mindre fysiskt omöjligt att byta ut den del som gör dessa så fragila? Hur ska plastskärmen kunna bytas mot glas i dessa produkter? Du kan inte vika glas platt, inte nu och högst troligt inte inom den närmaste framtiden. Det kommer alltid vara en förhållandevis enorm radie på vikningen vilket gör en sådan telefon klumpig och otymplig i dagens mått mätt. Du kan inte heller göra plast som är lika tåligt som glas, då det är just plast. Hade vart kul att höra hur från någon som tror vikbart är framtiden.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: i7 3770K/GTX970/16GB DDR3/512GB SSD/Loque Ghost S1

Permalänk
Medlem

Nja. Poängen med en riktig flip-phone var väl att den skulle kunna vikas ut till en form som mer motsvarar en klassisk telefonlur med en liten vinkel, så att det skulle vara lättare att föra ett samtal utan att behöva höja rösten.

Den här ser mer ut som en platt iPhone i utfällt läge, som går att vika ihop till formen av en snusdosa.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

Äntligen!!!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Ny teknik kommer alltid att kosta mer i början.
Listan kan göras hur lång som helst.....

Om alla hade valt som dig d v s " billigare lösning" så hade vi inte kommit någonstans. Lite som att ta två steg framåt, för att sen hamna på steg ett igen

Och det är ju inget tvång att köpa nyteknik som kostar satan.
Kommer alltid en dag när nyteknik har anpassat sig och faller in i prisspannet som vi vanliga dödliga kan köpa .

Det du skriver är ju inget hinder för att det skulle kunna finnas alternativ. Typ liknande som 1660, 2060 och 2080ti. Där ett alternativ vore en vikbar mobil med 2 separata skärmar som istället erbjöd ett litet format men med robustare design. Det är alltså inte så mycket den vikbara skärmen jag fastnade för utan format på telefonen. Och även kul med lite nyheter i dessa tider då de flesta moderna telefoner ser likadana ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Det du skriver är ju inget hinder för att det skulle kunna finnas alternativ. Typ liknande som 1660, 2060 och 2080ti. Där ett alternativ vore en vikbar mobil med 2 separata skärmar som istället erbjöd ett litet format men med robustare design. Det är alltså inte så mycket den vikbara skärmen jag fastnade för utan format på telefonen. Och även kul med lite nyheter i dessa tider då de flesta moderna telefoner ser likadana ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Men 2 separata skärmar är ju ingen "ny teknik" direkt
Men fattar vad du menar.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Avstängd

För 18 000 kr bygger jag hellre en sådan här "bärbar stationär" (lika tjock som 5 stora surfplattor):

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Bra, viktelefoner behövs då folk ofta repar sina skärmar.
Petskärm känns dock onödigt, vet inte hur många gånger det inte har fungerat när man är utomhus och har för kalla fingrar.
Vore spännande om man kan sätta ett par bågar på telefonen och använda som VR-brillor.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk

Fett taggad på motorolas! Väldigt dyrt men älskar att kunna "flippa upp" telefonen fett go känsla plus man skyddar skärmen. Man kommer nog inte behöva vara lika rädd för att tappa telefonen. Vi får la se hur känsligt skärmen är när den v'l kommer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Infiniti:

Förstår inte riktigt de som kallar dessa telefoner för alpha-test och att de har "barnsjukdomar". Dessa påståenden pekar ju på att vikbara telefoner skulle bli bättre med tiden. Hur ska de någonsin kunna bli bättre när det är mer eller mindre fysiskt omöjligt att byta ut den del som gör dessa så fragila? Hur ska plastskärmen kunna bytas mot glas i dessa produkter? Du kan inte vika glas platt, inte nu och högst troligt inte inom den närmaste framtiden. Det kommer alltid vara en förhållandevis enorm radie på vikningen vilket gör en sådan telefon klumpig och otymplig i dagens mått mätt. Du kan inte heller göra plast som är lika tåligt som glas, då det är just plast. Hade vart kul att höra hur från någon som tror vikbart är framtiden.

Skickades från m.sweclockers.com

Steg ett är väl att skärmen inte nödvändigtvis behöver vikas alls, utan någon lösning med 2 separata.

Steg två, varför skulle inte plast duga? det svåra är nog mer att få skärmpanelen att tåla behandlingen. Finns gott om riktigt tålig plastfilm som varken repas eller spricker särskilt lätt. Hur många har inte haft t,ex copterfilm på sin mobil för att skydda just glaset från repor?

OnT, skulle vara gött med en vikbar igen. Tänk att det första man gör med sina nya telefon inte är att dra på ett skal

Visa signatur

3600, 1080ti, predator 27" IPS, Rift

Permalänk
Medlem

Är ju bra att den är vikt åt rätt håll (inåt med skärmen). Men nostalgin tar mig inte upp på den prisnivån.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Infiniti:

Förstår inte riktigt de som kallar dessa telefoner för alpha-test och att de har "barnsjukdomar". Dessa påståenden pekar ju på att vikbara telefoner skulle bli bättre med tiden. Hur ska de någonsin kunna bli bättre när det är mer eller mindre fysiskt omöjligt att byta ut den del som gör dessa så fragila? Hur ska plastskärmen kunna bytas mot glas i dessa produkter? Du kan inte vika glas platt, inte nu och högst troligt inte inom den närmaste framtiden. Det kommer alltid vara en förhållandevis enorm radie på vikningen vilket gör en sådan telefon klumpig och otymplig i dagens mått mätt. Du kan inte heller göra plast som är lika tåligt som glas, då det är just plast. Hade vart kul att höra hur från någon som tror vikbart är framtiden.

Skickades från m.sweclockers.com

Corning som är bakom Gorilla Glass håller på:
https://www.mobil.se/nyheter/corning-testar-ny-typ-av-bojbart-glas-for-ny-generation-smartphones

Men troligen så kommer nog Samsungs lösning inte att kunna dra nytta av det då böjradien är aningen för liten, däremot så passar det troligen Huawei's lösning.

För att inte tala om Apple's mobiler... Som verkligen skulle behöva ett glas som inte har förmåga att spricka:
Hur kan vi finna oss i denna totala galenskap

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bengt-Arne:

Corning som är bakom Gorilla Glass håller på:
https://www.mobil.se/nyheter/corning-testar-ny-typ-av-bojbart-glas-for-ny-generation-smartphones

Men troligen så kommer nog Samsungs lösning inte att kunna dra nytta av det då böjradien är aningen för liten, däremot så passar det troligen Huawei's lösning.

För att inte tala om Apple's mobiler... Som verkligen skulle behöva ett glas som inte har förmåga att spricka:
Hur kan vi finna oss i denna totala galenskap

Som sagt blir radien för stor för en telefon med skärmen inåt. Att ha skärmen utåt, med glas, som är extra tunt (som krävs för böjegenskaperna), under spänning p.g.a. böjningen, OCH som täcker heeela kanten av telefonen (den som slår i backen 99% av gångerna man tappar telefonen) känns inte så himla "framtid". Den skärmen skulle spricka om du kollade på den på fel sätt. Men du tror på det?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: i7 3770K/GTX970/16GB DDR3/512GB SSD/Loque Ghost S1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Infiniti:

Som sagt blir radien för stor för en telefon med skärmen inåt. Att ha skärmen utåt, med glas, som är extra tunt (som krävs för böjegenskaperna), under spänning p.g.a. böjningen, OCH som täcker heeela kanten av telefonen (den som slår i backen 99% av gångerna man tappar telefonen) känns inte så himla "framtid". Den skärmen skulle spricka om du kollade på den på fel sätt. Men du tror på det?

Skickades från m.sweclockers.com

Man får väl använda fodral, klart bästa redan idag om man vill ha en hel mobil i mer än ett par månader.

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Infiniti:

OCH som täcker heeela kanten av telefonen (den som slår i backen 99% av gångerna man tappar telefonen) känns inte så himla "framtid". Den skärmen skulle spricka om du kollade på den på fel sätt. Men du tror på det?

Jag tror inte att någon av de "stora" märkenas flaggskepps- och framtidstelefoner är direkt för dig, med tanke på vad du vill ha. Du vet väl att CAT gör telefoner som ska vara lite mer hållbara? Det är nog vad du vill ha. För oss som inte tappar våra telefoner eller är oförsiktiga med dem och anpassar oss för att skydda dem är förmodligen dem som de större märkenas flaggskeppstelefoner är gjorda för.

Jag har inte haft något skydd alls till någon av mina smartphones sedan jag köpte galaxy s3 då den släpptes, jag är inte en klumpeduns och har inte haft sönder ett enda glas på telefonerna sen dess. Nästan obefintligt med repor också för den delen. Är man någorlunda försiktig och inte är så dum att man lägger mobilerna på bord och annat med skärmen neråt (hur dumma är folk egentligen?) eller har mobilen i BAKFICKAN så är det inga problem

Permalänk
Medlem
Skrivet av tintinj:

Jag tror inte att någon av de "stora" märkenas flaggskepps- och framtidstelefoner är direkt för dig, med tanke på vad du vill ha. Du vet väl att CAT gör telefoner som ska vara lite mer hållbara? Det är nog vad du vill ha. För oss som inte tappar våra telefoner eller är oförsiktiga med dem och anpassar oss för att skydda dem är förmodligen dem som de större märkenas flaggskeppstelefoner är gjorda för.

Jag har inte haft något skydd alls till någon av mina smartphones sedan jag köpte galaxy s3 då den släpptes, jag är inte en klumpeduns och har inte haft sönder ett enda glas på telefonerna sen dess. Nästan obefintligt med repor också för den delen. Är man någorlunda försiktig och inte är så dum att man lägger mobilerna på bord och annat med skärmen neråt (hur dumma är folk egentligen?) eller har mobilen i BAKFICKAN så är det inga problem

Nej det är inget för mig, det är inget för någon där ute som inte är överpedant. Men har jag något direkt val? Kan du hitta en flaggskeppsmodell utan bakstycke i glas år 2019?

Har aldrig haft sönder någon skärm heller, men det är på grund av att jag haft skal på mina två senaste, och de två innan hade bakstycke i plast/metall. Har säkert tappat mina telefoner 20-40 gånger under deras livstid.

Men du menar att t.ex. Apple endast säljer till telefoner till "fantaster" som är mycket försiktiga med sina grejer? Ursäkta va?Apples kunder är nog bland dom klantigaste där ute. Du har väl inte undgått antalet telefoner där ute med spräcka skärmar? Finns ytterst få där ute som aldrig tappat sin telefon. Många räddas av att ha skal på. Andra går runt med spräckta skärmar, så länge touchen fungerar. Hur ska du få på ett skal på en (redan tjock) böjbar telefon med skärm på utsidan? Hur ska du böja skärmen fram och tillbaka utan att den går sönder ytterligare när den fått en spricka? Ska man ha ett fodral till telefonen som vi hade på 90-talet? Plocka ur den varje gång vi får en avisering? Hur ska telefonen få plats i en vanlig byxfickan med ett sånt fodral?

Nä, jag är ganska så övertygad om att vikbara telefoner kommer få samma öde som kurvade TV-apparater. Det är en produkt som ingen någonsin frågat efter. Folk är nöjda med sina nuvarande telefoner. Det är ingen som bryr sig om att bära med sig någon slags mini-surfplatta för att scrolla Instagram på. Och då talar jag givetvis om den stora massan där ute. Givetvis finns det 1% där ute som kommer köpa Galaxy Fold. Frågan är hur länge Samsung tycker att kostnaderna för R&D för den formfaktorn är värd när marknaden är så extremt liten och nischad.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: i7 3770K/GTX970/16GB DDR3/512GB SSD/Loque Ghost S1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Infiniti:

Nej det är inget för mig, det är inget för någon där ute som inte är överpedant. Men har jag något direkt val? Kan du hitta en flaggskeppsmodell utan bakstycke i glas år 2019?

Har aldrig haft sönder någon skärm heller, men det är på grund av att jag haft skal på mina två senaste, och de två innan hade bakstycke i plast/metall. Har säkert tappat mina telefoner 20-40 gånger under deras livstid.

Men du menar att t.ex. Apple endast säljer till telefoner till "fantaster" som är mycket försiktiga med sina grejer? Ursäkta va?Apples kunder är nog bland dom klantigaste där ute. Du har väl inte undgått antalet telefoner där ute med spräcka skärmar? Finns ytterst få där ute som aldrig tappat sin telefon. Många räddas av att ha skal på. Andra går runt med spräckta skärmar, så länge touchen fungerar. Hur ska du få på ett skal på en (redan tjock) böjbar telefon med skärm på utsidan? Hur ska du böja skärmen fram och tillbaka utan att den går sönder ytterligare när den fått en spricka? Ska man ha ett fodral till telefonen som vi hade på 90-talet? Plocka ur den varje gång vi får en avisering? Hur ska telefonen få plats i en vanlig byxfickan med ett sånt fodral?

Nä, jag är ganska så övertygad om att vikbara telefoner kommer få samma öde som kurvade TV-apparater. Det är en produkt som ingen någonsin frågat efter. Folk är nöjda med sina nuvarande telefoner. Det är ingen som bryr sig om att bära med sig någon slags mini-surfplatta för att scrolla Instagram på. Och då talar jag givetvis om den stora massan där ute. Givetvis finns det 1% där ute som kommer köpa Galaxy Fold. Frågan är hur länge Samsung tycker att kostnaderna för R&D för den formfaktorn är värd när marknaden är så extremt liten och nischad.

Skickades från m.sweclockers.com

SJälvklart har jag inte undgått att se alla spräckta skärmar på telefoner, dessa klumpiga och oförsiktiga ägare får leva med sina spräckta skärmar eller lämna in för dyra reparationer och skylla sig själva. Det är inte mitt problem. Inte heller lär tillverkarna sörja över att folk är korkade nog att vara oförsiktiga, de tjänar pengar på reservdelar också....

Skal/skydd till telefoner är för folk sin inte vet hur man ska vara försiktig med sina saker. Annars finns som sagt CAT som gör telefoner till dem som inte vill ha snyggt designade flaggskeppstelefoner med den bästa hårdvaran inuti.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tintinj:

SJälvklart har jag inte undgått att se alla spräckta skärmar på telefoner, dessa klumpiga och oförsiktiga ägare får leva med sina spräckta skärmar eller lämna in för dyra reparationer och skylla sig själva. Det är inte mitt problem. Inte heller lär tillverkarna sörja över att folk är korkade nog att vara oförsiktiga, de tjänar pengar på reservdelar också....

Skal/skydd till telefoner är för folk sin inte vet hur man ska vara försiktig med sina saker. Annars finns som sagt CAT som gör telefoner till dem som inte vill ha snyggt designade flaggskeppstelefoner med den bästa hårdvaran inuti.

Hmm... Kanske bäst om man låter bli att använda mobilen

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tintinj:

SJälvklart har jag inte undgått att se alla spräckta skärmar på telefoner, dessa klumpiga och oförsiktiga ägare får leva med sina spräckta skärmar eller lämna in för dyra reparationer och skylla sig själva. Det är inte mitt problem. Inte heller lär tillverkarna sörja över att folk är korkade nog att vara oförsiktiga, de tjänar pengar på reservdelar också....

Skal/skydd till telefoner är för folk sin inte vet hur man ska vara försiktig med sina saker. Annars finns som sagt CAT som gör telefoner till dem som inte vill ha snyggt designade flaggskeppstelefoner med den bästa hårdvaran inuti.

Eller så arbetar man fysiskt och behöver telefonen i sitt arbete. Då behövs det skal/skydd.

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Medlem
Skrivet av maweric:

Eller så arbetar man fysiskt och behöver telefonen i sitt arbete. Då behövs det skal/skydd.

Att arbeta i ett kök och röra sig konstant fram och tillbaka från att man börjar tills man går hem känns rätt fysiskt, många gånger som man kommer på sig själv att slå emot med saker mot byxfickan eller lutar sig mot en bänk där man står och arbetar för fullt och klämmer mobilen mot bänkkanten. Och nej det behövs inte skal/skydd. Om man har ett arbete där telefonen är ännu mer utsatt så visst, men då kanske man borde titta sig efter just telefoner som är gjorda för att tåla sådant. En Galaxy S10 är inte skapad att utstå daglig utsatthet med stötar och kläm på en arbetsplats, den är främst gjord för att användas till vardagen och det klarar den galant utan skydd...om man inte har såpahänder och tappar den ständigt