Veckans fråga: Vad vill du se i en plusmeny på SweClockers?

Permalänk
Medlem

Så sweclockers ska bli någon slags Lunarstorm kopia där man får PRO status på sitt krypin och andra små finesser?
Nej tack.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurt:

@Aka_The_Barf @Klarspråkarn Det stämmer, målet med medlemskapet är inte att någonting ska försvinna. Forumet kommer fortsätta att vara öppet och redaktionens tester kommer inte hamna bakom en paywall. Många medlemmar har genom åren uttryckt en vilja att bidra mer till SweClockers och då vill vi ge någonting extra tillbaka!

Gör inte en fallout 76a bara. Det verkar som dom startat krig mellan 1st medlemmar och ikke 1st medlemmar 🤣

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Tycker alla förslag som inte splittar communityn låter riktigt bra.

Men sen går det ju att få någon liten extra perk beroende på hur många Geeks sidor man blir medlem på. T.ex. ett extra tävlingstillfälle som bara går ut via epost och pm.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk

Vet inte om det redan tagits upp men; Jag hoppas innerligt att det inte blir en massa reklam för att man ska gå med i "plus" typ. "SE VAD SOM HÄNDER OM MAN SLÄPPER ETT 2080 FRÅN KAKNÄSTORNET (obs pluslänk)"

Nu tror jag inte att det blir så, men ville bara flika in det. Det är lätt att det behövs fler betalande medlemmar helt plötsligt.
Jag hade gärna sett ett plusmedlemskap, som jag själv kan försvara och rekomendera,
precis som jag kan idag om SweClockers allmänt.

Visa signatur

ASUS ROG G20 | FX770K | GTX 970 4GB | 16gb | PNY 480GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurt:

@Aka_The_Barf @Klarspråkarn Det stämmer, målet med medlemskapet är inte att någonting ska försvinna. Forumet kommer fortsätta att vara öppet och redaktionens tester kommer inte hamna bakom en paywall. Många medlemmar har genom åren uttryckt en vilja att bidra mer till SweClockers och då vill vi ge någonting extra tillbaka!

Men icke-betalande medlemmar bli lidande i längden ändå. Jag menar, låt säga att det blir AMA och extra diskussioner med redaktionen (vilket jag själv röstade för innan jag insåg att det skulle bli endast för betalande) så måste den tiden tas ifrån något annat. Ska det bli extra träffar så kommer det krävas en del planering och även det tar tid, tid som hade kunnat läggas på att förbättra sidan för alla.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Om sweclockers helt ärligt en dag gick ut med att "vi kommer stänga sidan för vi har ekonomiska problem om vi inte får in blabla summa"
Så skulle jag betala vad jag kunde. För denna sidan berikar min vardag och har gjort så i många år.
Jag är övertygad om att sidan hade räddats iallafall tillfälligt på det viset.

Som det är nu vill jag inte så något här som enbart betalande får tillgång till.
Det skulle vara kosmetiska grejer som ingen som inte betalar saknar då.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Den här frågeställningen gör mig lite nyfiken på var de 8 millarna som Edins holdingbolag drog in förra året kommer ifrån. På noll omsättning. Vågar man ana att det finns motsvarande kostnad någonstans?

Jag är inte jättesugen att pynta in pengar som går direkt dit. Om det i stället blir löner till redaktionen så är det mer intressant.

Men om det är ont om pengar så har ni ju i alla fall en ägare som har en spargris. Om inte annat kan ni ju ta ideer från det bolaget, där verkar det ju gå att få in stålar utan att egentligen göra något.

Permalänk
Medlem

Nej fy fasiken för att några medlemmar ska vara lite finare än andra. Ge alla allt eller skit i det.

Jag har råd, det är inte det, jag tycker hela grejjen känns lite slibbigt girig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Inte betalt medlemskap.
Betalt PLUSmedlemskap. Alltså ett tillval.

Som alla vet så förs sådana här saker in lite sakta men säkert i flera omgångar.
Lite som Polen håller på att avdemokratiserar sig sakta men säkert utan befolkningen själva verkar förstå vad som händer.
Helt plötsigt står de sedan där som vilket ryskt land som helst med toppstyrt land utan insikt från befolkningen och Sweclockers som en betalsajt.

Like it or not but i got my eyes on ya

Permalänk
Medlem

gif-avatar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valonen:

* Att kunna välja själv om man vill inaktivera reklamen, utifrån att man kanske inte störs och vill stödja.
* Ett filarkiv med viktiga och uppdaterade filer, members only.
* Möjligheten att kunna annonsera

Att man bara samarbetar med företag som har kollektivavtal.

Detta var intressant.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurt:

Sedan förstår jag inte önskemålet att kunna blockera användare och slippa se deras inlägg i forumet. Det om något bidrar väl till att splittra communityt? Om någon skriver opassande inlägg som bryter mot reglerna går det bra att anmäla, annars är det precis som i verkliga livet där man måste lära sig att leva bland alla typer av människor med olika åsikter.

Det finns en poäng med det. Vissa användare skriver konsekvent tramsiga eller löjliga inlägg, men som inte bryter mot regler. Iofs pratar jag inte om Sweclockers nu, utan andra forum jag håller till på. Det finns vissa jag gjort "osynliga", just för att det aldrig är nåt vettigt som skrivs, utan bara saker som gör mig trött, förbannad eller uppgiven.

Här på SweC finns det ingen jag i dagsläget känner så inför, men om andra användare upplever att behovet finns tycker jag det vore en bra grej att införa. De som står för tramsinläggen vet inte om det. Andra användare vet inte om det. Ingen förlorar egentligen på det, men de som vill slippa kan få slippa.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Hedersmedlem

1. En liten söt symbol
2. Hyfsat valfri text under användarnamnet
3. Bilduppladdningstjänst (som inte försvinner, utan bara inaktiveras för uppladdning, om man slutar betala)
4. Gratis businessklassresa till CES och fria måltider på Five Guys i Las Vegas...
5-100. Musmatta?

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Tror inte jag skulle vilja se allt för mycket hamna som betal-content. Helst så skulle jag se framför allt att det hålls till endast kosmetiska grejer t.ex. någon snygg ikon samt ev alternativet att sätta en egen custom-text under namnet (likt hur Swec-anställda och vissa enstaka medlemmar har sina namn, positioner eller något annat relevant i stället för att det bara står "medlem").

Från vad som redan nämnts i tråden i övrigt så tror jag att förslagen på gratis annonsering i marknaden samt möjligheten att stänga av/dölja reklam är de två jag gillat mest. För att förhindra missbruk skulle man ev. kunna sätta en begränsning på antalet gratisannonser man får utnyttja i marknaden (t.ex. kanske 1 gratisannons i veckan eller något liknande).

Permalänk
Medlem
Skrivet av KAD:

Den här frågeställningen gör mig lite nyfiken på var de 8 millarna som Edins holdingbolag drog in förra året kommer ifrån. På noll omsättning. Vågar man ana att det finns motsvarande kostnad någonstans?

Jag är inte jättesugen att pynta in pengar som går direkt dit. Om det i stället blir löner till redaktionen så är det mer intressant.

Men om det är ont om pengar så har ni ju i alla fall en ägare som har en spargris. Om inte annat kan ni ju ta ideer från det bolaget, där verkar det ju gå att få in stålar utan att egentligen göra något.

Men yes, det här vill jag höra en kort historia runt för att dementera eller stå upp för lagrätt skatteplanering och kanske lite gråsvart tjänstebyteskattefuffens

Visa signatur

sCaz har lirat online sedan direktmodemanslutning var hett.
OSW Sim Racing Rig | HTC Vive | 27" Acer 165 Hz IPS G-sync
Gigabyte Z170X-Gaming 7 | 6700K | 16GB DDR4 | 3x Samsung SSD's
ASUS 1080 Ti ROG STRIX OC | EVGA G2 850W | NH-D15 Triple | Steelseries H

Permalänk
Medlem

Krav för att jag ens skulle överväga det:
Annonsfritt
X antal fria marknadsannonser i månaden alternativt x antal % billigare annonser.
Billigt

Annat lull-lull kan vara intressant och roligt men om inte de tre ovanstående punkterna är med så kommer jag som sagt inte ens överväga ett medlemskap. I ärlighetens namn gillar jag inte iden så väldans mycket överlag, men visst, om jag med gott samvete kan bli kvitt reklamen för någon femma eller två så kan det vara värt det.

Skulle vara intressant vad sweclockers får in i reklamintäkter per användare. Personligen tycker jag det är lite väl mycket, så pass att jag med gott samvete blockerar det på min iPhone och iPad då det emellanåt tar så mycket utrymme. På den bärbara och stationära bidrar jag däremot

Permalänk
Avstängd

SweClockers-Unika emotes utav Jonas & Emil att använda här på forumet, dah. Copy+Paste=Ban.

Skickades från m.sweclockers.com

EDIT@Btw, r3mpuh holding tar 1kr/inlägg. Vart skickar jag fakturan för alla dessa åren? Edin? 🤔

Permalänk
Avstängd

Paywall = Du måste betala innan du kan ta del av något alls på sidan

Plus(Medlemskap) = Du måste inte betala för att ta del av sidans huvudsakliga innehåll, det i Plus är utöver det som redan funnits sedan tidigare

Viktigast är att INGA artiklar, INGA recensioner, INGA underforum, och INGA kategorier i Marknad blir "exklusiva för betalande medlemmar". Det kommer att splittra den gemenskap som redan finns.

En möjligen känslig implementering är "exklusiv kontakt med personalen" vare sig det är via IRL-träffar, Live-AMA, AMA i Discord. Det tror jag är illa för det ger ju då betalande medlemmar en oftare/närmare kontakt med personalen än icke-betalande medlemmar.

För 420 kr inkl. moms/år skulle jag kunna betala för:
- Reklamfritt
- Flashig "Donatorikon" nedanför ens användarnamn
- Ett antal gratis annonser i Marknad per månad (använder det dock sällan)
- Särskilda "videokurser" inom grafikkort, chassi, osv (dock dyker det ju redan upp "småvideos" om olika datorkoncept och så så detta kan bli känsligt att implementera)

Implementeringar för PLUSMedlemskap bör INTE ge exklusiv tillgång till:
- artiklar
- recensioner
- nya delar av Forum och/eller Marknad
- extra kontakt med personalen

Jag upprepar detta för det är de huvudsakliga funktionerna jag ser med denna sida som har gjort Sweclockers till vad det har blivit och skulle någon eller några av dessa delar "bli kommersiella" så skulle det bli kaos tror jag.

Utmaningen är vad som går att tillföra utöver det som redan finns samtidigt som det skall kännas värt pengarna. Annonsfritt och kosmetiskt (hört talas om "skins"? ) tror jag är en garanterad lösning. Allt annat är egentligen känsligt då det redan finns gratis vilket gör det extremt känsligt att göra delar av det eller liknande saker som det kommersiellt.

Slutligen vill jag säga att INGET ÄR GRATIS HÄR I VÄRLDEN (jag driver enskild firma sedan snart 3 år tillbaka, prova själv & lär) och vi skall vara mycket tacksamma för den tid som Sweclockers har varit relativt "icke-kommersiellt".

Exempelvis min lokala fysiska tidning (alltså en som jag läst, inte att jag har ett tidningsbolag) som lanserades för något år sedan på nätet (efter att ha varit fysisk i flera decennier) var först gratis och sedan dök det upp Plus-artiklar ("mini paywalls") och nu är alla artiklar Plus ("complete paywall").

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk

Jag gillar iden, men är oxå orolig om det på sikt kan skapa en fientlig inställning från användarbasen.
Hoppas detta implementeras med stor försiktighet om det ska göras, och att bonusarna verkligen är nått utanför sajtens vanliga funktion så det inte inkräktar o hämmar befintlig användning.

PS. Interaktion med redaktionen är inget någon kan ta för givet så utökade "meet and geeks" eller skypemöten kanske vore nått?
Nått där donatörerna får redaktionen för sig själva ett par kvällar per år ...utöver det vanliga asså.

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kenneth:

Vi vet. Därför föreslår vi inte en paywall.

Skickades från m.sweclockers.com

Fast det är ju en sorts paywall, det ni vill införa. Jag menade inte att ni kommer sätta några artiklar bakom paywall som tidningar gör.

Permalänk
Medlem

Ett scenario:

En icke betalande medlem anmäler en betalande för olämpligt beteende.

Och tvärtom.

Någonstans tror jag att det kommer kännas svårare att stänga av ett betalarkonto än tvärtom.

Det är här problemet finns. Det blir en elit här som kommer sätta sig över andra. Det är mänskligt bettende.

Lika så är det mänskligt att behandla dom man har nytta av med lite mer tålamod än andra.

Nej.

Sälj merch. Om folk vill bidra så kan de ju köpa tshirts och musmattor. Som idag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

Förstår verkligen inte vad sweC vill åstadkomma med detta. Jag tycker ni anställer folk hit och dit men ändå så tycker jag att artiklarna blir färre och färre, speciellt tester av olika saker, ser ofta att ni bara länkar till en diskussion i forumet.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

Ha ha ha nu köpte ni äntligen spiken, fattas bara kistan.
Ställ er motfråga istället.

Tror ni Internet hade varit en grej med licens å stängt flöde?
Information som många tidningar trycker under betalvägg är oftast gratis på andra plattformar.
Dessa tidningar går numera så dåligt att staten trycker ner slantar i halsen på dom.
Hur gick inkomsten för erat bet lan som ni så ignorant spammade ut på eran hemsida flera ggr "skynda fynda"
Ge mig pengar så ska jag ge er tips. För pengar är numera eran primära agenda å således ska vi utgå alla meningar med pengar i åtanke.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Paywall = Du måste betala innan du kan ta del av något alls på sidan

Nä, det där är en definition du själv hittat på. Den kan ligga på vilken nivå som helst och ändå kallas paywall/betalvägg. Se t ex flera dags- och kvällstidningar, som har en del gratismaterial och annat bakom betalvägg.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Blir deppad av denna tråd, inte på grund av frågan eller ifall det skulle uppkomma någon slags valfri betaltjänst. Mera av alla "jag vill ha noll förändring, om jag inte får som jag vill tar jag min foliehatt och drar härifrån medlemmar".

Någon skrev att dessa som betalar skulle ses som någon elit och då skulle det vara svårt att stänga av dessa, varför då? Bara sätta regler runt det, gör du något regelbrott en månad avstängning. Upprepas detta två gånger till så försvinner kontot och dina pengar brinner inne som har du betalt för denna tjänst. Tror inte någon som är moderator eller betald anställd på Sweclockers har något problem med det.

Självklart är detta en tråd för att ventilera vad som kan hända ifall en sådan här tjänst skulle lanseras. Men man blir ju bara mörkrädd för alla som är snåla och tar allt till den nivån som om man pratar om kemikalieskatten eller copyswede. Men det är på samma gång nästan lika underhållande som att läsa tråden om snåla människor som jag hittade häromdagen.

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1467867-det-snalaste-n...

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem

Det talas väl inte om belopp än. Några kronor är ju inget, men många hundra är nåt annat.

Jag tror att diskussionen här hade varit mer produktiv och mindre gnällig om betydligt mer konkreta förslag och exempel (när det gäller belopp, betalningsintervall och specifika "perks") hade presenterats redan i första inlägget. Då hade man nog sluppit mycket av "allt eller inget"-frågan och fått en mer balanserad utgångspunkt.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

MerchPlus medlemskap kanske är något intressant?

Ni kanske skulle kunna göra så att man prenumererar på merch? Att man får en t-shirt varannan månad eller något sådant, med något klassiskt på. C64, Bill gates + 640kb should be enough, 0xDEADBEEF, @Laxpuddings ansikte, etc, etc.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av livsnjutaren:

"jag vill ha noll förändring, om jag inte får som jag vill tar jag min foliehatt och drar härifrån medlemmar".
Men man blir ju bara mörkrädd för alla som är snåla och tar allt till den nivån som om man pratar om kemikalieskatten eller copyswede. Men det är på samma gång nästan lika underhållande som att läsa tråden om snåla människor som jag hittade häromdagen.
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1467867-det-snalaste-n...

Vad är "snål" i din mening?
Att Jag finner info gratis eller genom betal tjänst?
Att jag hittar mjukvara gratis eller tämligen lågt pris kontra köpes produkten.
Att jag tänker noga mig för innan jag köper AAA titeln som alla pratar högt om för att nästa vecka dissa.
Hårdvaran jag inhandlar är noga genomtänkt för att få så hög valuta som möjligt?
Försäkringar som kommer som reklam i brevlåda till din lokala försäljare som prackar på dig dessa skit abbonemang istället för att berätta vilka rättigheter/skyldigheter vardera part har och hur det ändras över tid.
Att jag medvetet väljer en typ av uppvärmning för mitt hus +18 - +0 / +-0 - -10 / -10 - -25 / -25 -> beroende på temperatur för att få mest värde över tid.

Inte för inte jag väljer att vara "snål". Utgifter är bästa källa till ekonomisk rikedom.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Det talas väl inte om belopp än. Några kronor är ju inget, men många hundra är nåt annat.

Jag tror att diskussionen här hade varit mer produktiv och mindre gnällig om betydligt mer konkreta förslag och exempel (när det gäller belopp, betalningsintervall och specifika "perks") hade presenterats redan i första inlägget. Då hade man nog sluppit mycket av "allt eller inget"-frågan och fått en mer balanserad utgångspunkt.

Bara dom betalar för det först innan dom vill ha betalt.
Detta är största problemen med alla företag, nån pappersvändare hittar nåt värde den tror är representativt å kör det rakt ut.
Att maximera vinst är en sak, men det skapar ingen glädje och gör din produkt sårbar för alla.
Att dela med sig å fördela skapar starkare bas å gör ditt företag mer stabilt om än mindre vinst.
Ser kommer en tid då vinsten inte längre kan ökas inom ett område, men har ägardirektiv om ökad vinst ändå.
Så länge du har mer än du behöver så är vinsten ett faktum.

Vars är våra djupgående tester? Ritningar? M.fl. SweClockers skummar på ytan av all info som finns att grabba tag i.

Jag har sett tidningar göra nyheter gratis dom första timmarna/dygnet för att premiera en stabil å trogen kundbas.
Tidningar som har de mesta relevanta gratis.
Tidningar som låser andras nyheter bakom betalvägg.
Till Tidningar som har nästan allt bakom betalvägg.

Helt upp till Swec hur dom vill bemöta sina kunder.
Men att låsa ut anser jag vara mycket farlig väg som dessutom riskerar låsa fast dom över ansenlig tid.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Vad är "snål" i din mening?
Att Jag finner info gratis eller genom betal tjänst?
Att jag hittar mjukvara gratis eller tämligen lågt pris kontra köpes produkten.
Att jag tänker noga mig för innan jag köper AAA titeln som alla pratar högt om för att nästa vecka dissa.
Hårdvaran jag inhandlar är noga genomtänkt för att få så hög valuta som möjligt?
Försäkringar som kommer som reklam i brevlåda till din lokala försäljare som prackar på dig dessa skit abbonemang istället för att berätta vilka rättigheter/skyldigheter vardera part har och hur det ändras över tid.
Att jag medvetet väljer en typ av uppvärmning för mitt hus +18 - +0 / +-0 - -10 / -10 - -25 / -25 -> beroende på temperatur för att få mest värde över tid.

Inte för inte jag väljer att vara "snål". Utgifter är bästa källa till ekonomisk rikedom.

Inget av det du har listat. Tyvärr förstår jag inte heller de listade sakerna har med min post att göra.

Jag menade att om Sweclockers har en betaltjänst som medför att en betalande kund får en avatar, kan stänga av reklam eller liknade. Vad har det med din ekonomiska medvetenheten att göra? Som du verkar ha i och med din långa lista. Det innebär bara att du kan välja att köpa tjänsten eller inte. De även varit tydliga med att sidan som den är nu inte ska förändras med allt material som har varit "gratis" tills nu.

Sedan är frågan varför de behöver tillskott med pengar och jag antar att det är för att de ska kunna göra mera material för oss att läsa och ta del av. Även av de anledningarna som jag skrev i min första post att det är inte gratis att driva ett företag och där med så kanske de behöver se över inkomstkällorna.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.