Nya brusreducerande Apple AirPods

Permalänk
Medlem

Någon som vet om priset kommer att hålla sig på 3200 eller om priset kommer sänkas? Dessvärre brukar ju Apples produkter hålla ett ganska fast pris med få reor så jag förväntar mig ingen prissänkning.
Jag har Airpods generation 1, och det är ett av mina bästa köp. Det enda som jag är missnöjd med är att den ena hörluren trillar ut ur mitt ena öra vilket är väldigt störande. Dessa nya som erbjuder silikonproppar i olika storlekar är ju perfekt, dessutom låter brusreduceringen angenämt. En polare köpte idag och jag fick testa - "I fell in love!".
Dock är priset bara sjukt enligt mig. Tycker att Airpods 1 och 2 är någorlunda dyra, men 3200 är för mycket. Jag kan få riktigt bra hörlurar för det priset, alltså riktigt bra från t.ex BOSE. Har dock redan ett par Beats, så jag vill ha dessa Airpods framförallt av bekvämlighet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av llucass:

Någon som vet om priset kommer att hålla sig på 3200 eller om priset kommer sänkas? Dessvärre brukar ju Apples produkter hålla ett ganska fast pris med få reor så jag förväntar mig ingen prissänkning.
Jag har Airpods generation 1, och det är ett av mina bästa köp. Det enda som jag är missnöjd med är att den ena hörluren trillar ut ur mitt ena öra vilket är väldigt störande. Dessa nya som erbjuder silikonproppar i olika storlekar är ju perfekt, dessutom låter brusreduceringen angenämt. En polare köpte idag och jag fick testa - "I fell in love!".
Dock är priset bara sjukt enligt mig. Tycker att Airpods 1 och 2 är någorlunda dyra, men 3200 är för mycket. Jag kan få riktigt bra hörlurar för det priset, alltså riktigt bra från t.ex BOSE. Har dock redan ett par Beats, så jag vill ha dessa Airpods framförallt av bekvämlighet.

Det lär inte ske någon prissänkning

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av llucass:

Någon som vet om priset kommer att hålla sig på 3200 eller om priset kommer sänkas? Dessvärre brukar ju Apples produkter hålla ett ganska fast pris med få reor så jag förväntar mig ingen prissänkning.
Jag har Airpods generation 1, och det är ett av mina bästa köp. Det enda som jag är missnöjd med är att den ena hörluren trillar ut ur mitt ena öra vilket är väldigt störande. Dessa nya som erbjuder silikonproppar i olika storlekar är ju perfekt, dessutom låter brusreduceringen angenämt. En polare köpte idag och jag fick testa - "I fell in love!".
Dock är priset bara sjukt enligt mig. Tycker att Airpods 1 och 2 är någorlunda dyra, men 3200 är för mycket. Jag kan få riktigt bra hörlurar för det priset, alltså riktigt bra från t.ex BOSE. Har dock redan ett par Beats, så jag vill ha dessa Airpods framförallt av bekvämlighet.

3200 är ju apple priset. Brukar sjunka när det hamnar hos media markt, elgiganten, nettonnet osv. Men det brukar ta en stund och max ge typ 10% rabatt. Så räkna med strax under 3000kr där. Jag köpte mina airpods en månad efter release för strax över 1500kr och dom hade ju ett apple pris på 1800kr. Tror jag köpte dom hos Audio Video på östermalm. Jag väntar på några tester av ljudet innan jag gör ett köp(och en iphone jag har råd med), men annars blir det ett köp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av llucass:

Någon som vet om priset kommer att hålla sig på 3200 eller om priset kommer sänkas? Dessvärre brukar ju Apples produkter hålla ett ganska fast pris med få reor så jag förväntar mig ingen prissänkning.
Jag har Airpods generation 1, och det är ett av mina bästa köp. Det enda som jag är missnöjd med är att den ena hörluren trillar ut ur mitt ena öra vilket är väldigt störande. Dessa nya som erbjuder silikonproppar i olika storlekar är ju perfekt, dessutom låter brusreduceringen angenämt. En polare köpte idag och jag fick testa - "I fell in love!".
Dock är priset bara sjukt enligt mig. Tycker att Airpods 1 och 2 är någorlunda dyra, men 3200 är för mycket. Jag kan få riktigt bra hörlurar för det priset, alltså riktigt bra från t.ex BOSE. Har dock redan ett par Beats, så jag vill ha dessa Airpods framförallt av bekvämlighet.

Bara kolla på AirPods 2 med trådlös laddningscase, 500 ner från apples sida på ungefär 6 månader. I april maj lär dessa gå att få för 2700-2800 således. Sen har vi en stark dollar och svag krona att skylla på, skillnaden med en dollar på 7 jämfört med nästan 10 gör en hel del.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Använt lurarna rätt mycket sedan igår och förutom att de läcker in lite för mycket ljud passivt har jag inte mycket att klaga på. ANC fungerar riktigt bra, förvånansvärt bra faktiskt och då har jag ändå från Sony WH-1000XM3 vilket enligt mig är de bästa ANC lurarna just nu.

Ljudkvalitén vid lyssning är även den förvånansvärt bra, väldigt välbalanserade lurar med en tight bas. Visst hade man kunnat ha lite mer tryck i basen utan att det förstörde men men.

Permalänk
Medlem

Plockar nog upp ett par när jag åker till staterna

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hur är det om man har ANC påslaget utan musik, brusar det något då?
XM2 är lite jobbiga med det.

Permalänk
Medlem

Behövs bättre batterier innan jag slår till på sådana, kanske kan de ha grafenbatterier från Samsung nästa år.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Vilka alternativ finns till airpods och pro ? Har idag sladdade apple-lurar till min android. Vad ska man kika på istället? Är inte ett stort fan av gummitutor som ska tryckas in i skallen. Är Apples produkter de enda som inte har det, främst tänker jag trådlöst.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk

Ja, och nu måste jag sälja Bose:n 😂 (Ligger på marknaden om någon är intresserad)

Har både Gen 1-Airpods och Pro nu, och kan säga såhär:
Älskar AirPods, men har alltid brottats med att de inte sitter så bra i mina öron vilket resulterar i att jag inte kan träna med dem och att ljudet inte blir som bäst då förslutningen inte blir lika bra. Med Pro som har både ANC och silikonpluppar så känner jag att det är dessa AirPods vi *ville ha* men inte fick med gen 1 och 2. De är makalöst lätta och man tänker inte ens på att de sitter i öronen, och de trillar inte ut nu heller. ANC är givetvis inte riktigt lika bra som i Over-ear men ändå riktigt bra för att vara i true wireless in-ear. Kort och gott: älskar dem.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: CM NR200P White | PSU: CM V550 SFX | MoBo: B550 | CPU: R5 5600 | RAM: 32GB | GPU: RTX 4060

Permalänk
Medlem

Vanliga airpods sitter som en smäck i mina öron, så idén att behöva troggla med (och att gå tillbaka till) in-ear för att råda bot på ett problem jag inte har är inte så jättelockande.

Men sen är man förstås ändå nyfiken på NC och ev andra fördelar. Avvaktar tills vidare.

Visa signatur

i9-10980XE ~4.6GHz | 128GB DDR4-3600 | ASUS WS X299 PRO | RTX 4070 Super, Founders Edition
i7-7820X 4.8GHz | 64GB DDR4-3200 | ASUS WS X299 PRO | RTX 3080, Founders Edition

Permalänk
Medlem

Köpte och fick levererade igår. Magiskt bra imo. Bra fit, bra ljud (för att vara wireles in-ear) och ANC funkar förvånansvärt bra. Transparency Mode är trevligt också, om än smått onödigt över 50% ljudvolym då det blir svårt att höra oavsett.

9/10. Batteritiden kunde varit 6h+ men jag klagar inte på 4,5h med ANC on (always on)!

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av joakim99:

Jag har ett par Bose QC 35 II och ett par airpods gen2. För mig är detta två helt olika lurar med olika användningsområden. Detta är såklart individuellt. Dock tycker jag att det blir missvisande när man jämför batteritid rakt av utan att ta hänsyn att det är två helt olika formfaktorer (och potentiellt två helt olika användningsområden).

Samma här. Det är lite samma typ av diskussion dom DSLR vs telefonkamera. Den ena är helt uppenbart bättre som kamera, men den andra har du å andra sidan alltid med dig. "Kodak moments" dyker sällan upp när man vandrar runt med en kameraväska och tripod i högsta hugg.

Köpte mina AirPods 2 för exakt 1 månad sedan trots att jag redan ägde riktigt bra lurar. Tveksamt om jag hade gått upp så pass mycket i pris för Pro-modellen om den varit tillgänglig då, vill gärna säga nej, men fan vet

Permalänk
Medlem

Ingen pratar om ljudkvaliteten.
Är det verkligen något för en audiofil?

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrvision:

Ingen pratar om ljudkvaliteten.
Är det verkligen något för en audiofil?

Ljudkvaliteten ska vara något steg upp från vanliga AirPods, men knappast något för en audiofil.

20 minuter från att hämta upp mina, blir spännande! Återkommer med lite intryck senare, eller i morgon beroende på mängden öl ikväll.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Lätt värt det, snyggast på marknaden med

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Nix, det har jag inte - men jag är sugen....

Men approx 3000kr för ett par AirPods tycker jag är för saftigt.
Strax över 2k, ok - men detta är för mycket pengar atm.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Nä, gillar inte att köpa trådlösa slit och släng produkter, känns varken bra för plånboken eller miljön. Mina Sennehiser 558 har jag använt dagligen i snart 9 år och de funkar fortfarande bra. Bytade kabeln en gång för 99kr.

Permalänk
Skäggig legend

Jag älskar mina AirPods, men batteritiden är verkligen dåliga nu. Haft mina sen de kom till Sverige och älskar en sak med dom... Jag kan ha de på jobbet och höra allt som händer ändå, höra maskinerna, personal, telefonen på jobbet - allt.

Nu står jag och undrar nu när jag måste köpa nya om jag ska gå på Pro eller inte. Jag kommer använda de precis som mina gamla, hela tiden på jobbet och jag räknar med att batteriet kommer hålla runt 2 år, det är okej. Men det jag undrar är just hur "ihåligt" det kommer kännas med när man inte har ANC aktiverat. För jag kommer till 90% inte ha den delen aktiverad under arbetstid.

Ska iväg till Applebutiken och testa. Får se om det blir dessa eller Gen2.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrvision:

Ingen pratar om ljudkvaliteten.
Är det verkligen något för en audiofil?

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk

@Teddis: Sitter de likadant som de trådade Apple-lurarna? Isf sitter de himla bra i mina öron med. Vet man hur bra de gamla (gen 1 och 2) funkar med Android och vad är skillnaden mellan de båda? Den här nya "pro" är inget för mig dock.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Nice att dom äntligen fått till silikonproppar. Måste vara nått fel på mina öron men vanliga airpods sitter varken bra eller skönt.

Horribelt pris dock.

Jag kan inte heller använda vanliga earpods eller apples medföljande hörlurar överhuvudtaget... glider ut ur örat efter en enda huvudrörelse... helt otroligt att det tagit sån tid att få olika storlekar på det man stoppar in i örat.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D || Powercolor AMD Radeon RX 6800 16Gb || G.Skill Flare X 16GB 3200MHz CL14 || Gigabyte B550I Aorus Pro AX || LG 27GL850 QHD IPS 144 Hz || Samsung SSD 970 EVO Plus 1TB || Samsung SSD 960 EVO 250GB || Corsair SF600 || Louqe Ghost S1 Limestone || 2xMedium Tophat med 2xNF-F12 + 2xNF-A12x25 || Noctua NH-L12

Permalänk
Medlem

Riktigt kluven kring dessa. Jag använder mina AirPods dagligen och stör mig ofta på att dom sitter kefft och kan endast ha dom i 30-40min åt gången innan det gör ont. Att samtidigt lägga 3200kr på ett par nya lurar känns otroligt saftigt och frågan är om det verkligen är värt det.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av spacedebree:

@Teddis: Sitter de likadant som de trådade Apple-lurarna? Isf sitter de himla bra i mina öron med. Vet man hur bra de gamla (gen 1 och 2) funkar med Android och vad är skillnaden mellan de båda? Den här nya "pro" är inget för mig dock.

Använt mina gen 2 med både Android och iOS, fungerat utan problem. Vad man bör ha i åtanke är att om du, som jag, inte använder Siri så har du i princip 0 kontroll över t.ex. musikspelare. Double tap är det enda kommandot du har tillgängligt och även om du kan ändra vad det gör på en iOS-enhet så saknar jag helt klart att ha en play/pause och next track samtidigt som standardfunktioner (varför inget single tap?).

Med Android blir du med andra ord än mer låst till vad du kan göra med AirPods.

Rent jämförelsemässigt så hade jag mer kontroll i Galaxy Buds och längre batteritid, men ljudet är sämre. Jag kan dock ha fått ett måndagsex och överväger att reklamera, för skillnaden borde inte vara så stor som den visade sig vara när jag plockade upp AirPods i ren frustation istället.

Permalänk

Med andra ord, detta är vad AirPods gen 1 och 2 borde ha varit. Rätt besviken på apple efter att ha köpt gen 2 för 2200kr som inte ens har aktiv brusreducering, vilket har varit standard även på billiga skit headset dom senaste 5 åren så förväntade man ju sig att även dyra apple headset borde haft det.

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Medlem
Skrivet av spacedebree:

@Teddis: Sitter de likadant som de trådade Apple-lurarna? Isf sitter de himla bra i mina öron med. Vet man hur bra de gamla (gen 1 och 2) funkar med Android och vad är skillnaden mellan de båda? Den här nya "pro" är inget för mig dock.

Japp sitter likadant vad jag märker. Ljudbilden är snarlik men med mera bas. De ska fungera till valfri BT 4.0+ kapabel apparat, men jag kör själv iphone. Parade till windows-PC'n en gång och det var inga konstigheter

Skrivet av Playboy_1338:

Med andra ord, detta är vad AirPods gen 1 och 2 borde ha varit. Rätt besviken på apple efter att ha köpt gen 2 för 2200kr som inte ens har aktiv brusreducering, vilket har varit standard även på billiga skit headset dom senaste 5 åren så förväntade man ju sig att även dyra apple headset borde haft det.

AirPods ska vara hook-in hörlurar med fokus på bekvämligheten att ta in och ur utan knussel, precis som earpods eller andra earbuds. Finns några sådana med lyckad brusreducering menar du? Känns som att ska man skapa bra sådan så borde man försluta antingen genom over-ear eller som här, en gummipropp.

Visa signatur

i9-10980XE ~4.6GHz | 128GB DDR4-3600 | ASUS WS X299 PRO | RTX 4070 Super, Founders Edition
i7-7820X 4.8GHz | 64GB DDR4-3200 | ASUS WS X299 PRO | RTX 3080, Founders Edition

Permalänk
Skrivet av Teddis:

Japp sitter likadant vad jag märker. Ljudbilden är snarlik men med mera bas. De ska fungera till valfri BT 4.0+ kapabel apparat, men jag kör själv iphone. Parade till windows-PC'n en gång och det var inga konstigheter

AirPods ska vara hook-in hörlurar med fokus på bekvämligheten att ta in och ur utan knussel, precis som earpods eller andra earbuds. Finns några sådana med lyckad brusreducering menar du? Känns som att ska man skapa bra sådan så borde man försluta antingen genom over-ear eller som här, en gummipropp.

Tänker mer på hur förfärligt det låter i Mic för den man pratar med. Fotsteg osv hörs tydligare än röster, finns billiga skräp headset för 199kr typ som har bättre mic kvalitet än det.
Så frågan är varför man inte kan förvänta sig något bättre eller ens lika bra för något som kostar 11 gånger mer.

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Playboy_1338:

Tänker mer på hur förfärligt det låter i Mic för den man pratar med. Fotsteg osv hörs tydligare än röster, finns billiga skräp headset för 199kr typ som har bättre mic kvalitet än det.
Så frågan är varför man inte kan förvänta sig något bättre eller ens lika bra för något som kostar 11 gånger mer.

Hmm? Men det stämmer ju inte. Eller.. jag kan ju inte tala för hur det hållit i din erfarenhet, men AirPods har brusreducering i den änden.

jag fick höra på caps lock day att man inte ska emphatizea enstaka ord med versaler heller så
Visa signatur

i9-10980XE ~4.6GHz | 128GB DDR4-3600 | ASUS WS X299 PRO | RTX 4070 Super, Founders Edition
i7-7820X 4.8GHz | 64GB DDR4-3200 | ASUS WS X299 PRO | RTX 3080, Founders Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Nä, gillar inte att köpa trådlösa slit och släng produkter, känns varken bra för plånboken eller miljön. Mina Sennehiser 558 har jag använt dagligen i snart 9 år och de funkar fortfarande bra. Bytade kabeln en gång för 99kr.

Ett förtag kan inte hävda att de bryr sig om miljön och släppa sån här skit.

IFixit AirPods Pro Teardown

Citat:

Final Thoughts
While theoretically semi-serviceable, the non-modular, glued-together design and lack of replacement parts makes repair both impractical and uneconomical.

Repairability 0 out of 10

Permalänk
Medlem

År det bara jag som tycker det ser ut som folk går runt med tandborstar i öronen med apples lurar? (huvud till eltandborste) å andra sidan kollade på microsofts nya lurar, ser ut som man har en skiva i örat. skulle vilja ha ett par lurar som låter bra men inte syns.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.