Permalänk
Medlem

Ny gaming mus

Hej, tänkte köpa ny gaming mus efter att mind Razer Deatadder 2013 börjar bli väldigt sliten.

Tänker mig något i ungefär samma storlek eventuellt lite större.(Gärna lite högre höjd) så att det finns mer att greppa runt. Har ni några förslag?

Betalar gärna inte mer än 1000kr

Permalänk
Medlem

@Damm: Kolla in Rocccat kain, Zowie EC-1 och Corsair glaive. Riktigt bra möss

Permalänk
Medlem

Har kikat lite på denna, någon som kan rekommendera eller tipsa om något i samma prisklass?

https://www.inet.se/produkt/6608428/logitech-g502-hero

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damm:

Hej, tänkte köpa ny gaming mus efter att mind Razer Deatadder 2013 börjar bli väldigt sliten.

Tänker mig något i ungefär samma storlek eventuellt lite större.(Gärna lite högre höjd) så att det finns mer att greppa runt. Har ni några förslag?

Betalar gärna inte mer än 1000kr

Spelar du FPS rekommenderar jag Model O eller Xtrfy M4, sjukt skönt att spela med lätta möss, bra kontroll i alla riktningar.
Har själv haft deathadder länge.

Visa signatur

Fräsiga OCZ-minnen från Sweclockers!

Permalänk
Medlem

@Damm: Jag har i och för sig den trådlösa varianten av G502, men är väldigt nöjd, musen är extremt bekväm och exakt.

Visa signatur

Mobo: Asus X470 Crosshair VII Hero *** CPU: AMD Ryzen 7 2700X *** RAM: 32Gb G.Skill TridentZ 2933Mhz *** PSU: Seasonic 850W Focus+ Platinum *** GPU: Gigabyte RTX2080 Gaming OC *** SSD: Samsung 860 EVO 2 TB *** Chassi: Fractal Design Define R6 TG Svart *** Tangentbord: Ducky One 3 Daybreak MX Clear *** Mus: Logitech Pro X Superlight *** Skärm: Alienware AW3821DW

Permalänk
Medlem

Spelar nästan enbart FPS

Permalänk
Medlem

G-wolves sköll skulle jag kört på om du vill ha en lite större och lättare mus än razer deathadder:)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

har denna själv https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5169315, bästa musen ffs

Visa signatur

𝕊𝕡𝕖𝕔𝕚𝕗𝕚𝕜𝕒𝕥𝕚𝕠𝕟𝕖𝕣
Fractal Vector RS Dark TG | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 9 3900X | Kraken X62 | 4x8GB G.Skill Trident Z Neo @3600 C16 | ASUS Geforce RTX 2080 Ti ROG Strix Gaming OC 11G | Corsair HX1000i | Corsair MP510 480GB | Seagate Barracuda 1TB

Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/produkt/6100427/asus-rog-gladius-ii-origi...

Den här är jag verkligen supernöjd med! Följer även med extra brytare så du kan ändra känslan i musklicket eller bara ersätta om någon skulle ge upp

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 2700x @ 4,2 GHz | Mobo: ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic | RAM: G.Skill SniperX 16Gb 3400 MHz CL16 | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 Black Edition | CPU-kylning: Fractal Design Celsius S36 | PSU: EVGA Supernova G3 850W 80+ Gold | Skärm: ASUS ROG Strix XG32V 32" 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem

Köpte precis en G-wolves Sköll.
Låg vikt.
Skönt grepp.
Färre LED (gillar inte julgranar).
Gillar den helt klart.

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Asus 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Har Razer dött ut lite eller är det bara jag som delar dessa tankar ? Kör själv på en razer salmosa sen många år tillbaka

Permalänk
Medlem

Hade razer deathadder i 6 år. Den gick sönder för nån månad sen så var på jakt efter en ny mus. Köpte en logitech g pro och har inte ångrat mig. Väldigt bra mus, jag vande mig vid den direkt. Den är nog inte större än deathadder men kan vara något högre iaf.

Visa signatur

GPU: EVGA RTX 3080 FTW3 Ultra PSU: Corsair HX 1000W Moderkort: Asus Rog Strix Z390-F Gaming CPU: Intel i9 9900k@stock CPU-kylare: Noctua DH-15 Chassi: Fractal Design Define R6 RAM: Corsair Vengeance Rgb Pro DDR4 32gb 3200 MHz Monitor: LG 27GL850

Permalänk

@Zorken69: Dom blir nog lite återupplivade med deras nya Viper Ultimate. Borde bli iallafall då den sitter fint i handen. Trist bara att man inte gjort som GPW och gjort det möjligt för användaren att ersätta knapparna med inlägg.

Jag hade förövrigt rekommenderat Glorious Model O om du har extremt liten tumme som får plats under sidoknapparna, men sen sökte TS större mus så den går väl bort oavsett.

G703 kanske? Liten, men samtidigt stor.

Permalänk
Medlem

Jag skulle verkligen starkt rekommendera att köra på något trådlöst alternativ. Logitechs trådlösa G-möss ska alla vara bra (låg latency, mycket precis avläsning och bra batteritider). Jag har själv en G403 Wireless och den är verkligen top notch. Jag har sett att Logitech G603 Wireless sålts på reor för 399 kronor och för det priset ska det vara ett kap så länge den ligger bra i din hand. G703 är bra den med men kostar mer, likaså G Pro.

Det alternativ jag ser till Logitechs lineup av trådlösa möss skulle vara Steelseries Rival 650 Wireless som är riktigt bra den med, men den väger lite mer än många andra möss vilket inte alla gillar. Jag kör den utan några extra-vikter i och stör mig inte på vikten nu några veckor efter att ha fått vänja mig vid den. Och utseendet är kanske inte det mest stilrena. Men i slutändan struntar jag i estetik - så länge den inte blinkar och lyser störande är jag nöjd hehe.

Corsairs trådlösa möss är inget jag kan rekommendera, dock var det länge sedan jag testade en då jag inte äger någon själv just nu.

Spelar du FPS-spel är det extra skönt med trådlös imo, då det inte finns någon kabel som stör. Inget trixande med bungees och liknande. Man märker friheten först när man blir tvingad att använda en trådad mus någon gång. Dagens trådlösa (iaf Logitech och Steelseries) håller utan tvekan måttet gentemot deras trådade motsvarigheter och det finns ingen prestandafördel att ha "koppel på musen".

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro