Permalänk
Medlem

Ny trådlös all around mus

Jag sitter just nu med en trådad Rival 300 som jag har haft sedan 2014, och har alltid fungerat bra.

Har nu som många andra valt att fokusera på Wireless istället, och tänkte se om det finns några bra rekommendationer för mig.

Jag har små händer och använder mig oftast av Claw Grip när jag hanterar möss. Budget ligger på runt 1500kr.

Händer-

Längd: 17cm
Bredd: 10cm

Spelar Strategi, FPS, RPG och annat smått och gott (All around)

Permalänk
Medlem

Logitech G Pro Wireless är väl kungen.

Kolla på Rocket Ninja på YouTube för lite mått till handen etc.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Logitech G Pro Wireless är väl kungen.

Kolla på Rocket Ninja på YouTube för lite mått till handen etc.

Får ta och göra det 👍

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

G pro är riktigt nice, har varit nöjd.
Dock bokat en Razer viper ultimate nu då nyfikenheten blev för stor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Logitech G Pro Wireless är väl kungen.

Kolla på Rocket Ninja på YouTube för lite mått till handen etc.

@Warus: Denna är nog inte bra för clawgrip!

Permalänk
Medlem

G pro wireless är en bra mus, men kanske lite för stor om du har små händer. Jag själv föredrar den mindre logitech g305 vilken har samma form som den trådade g pro.

Så mitt tips är att kolla på g305 och g pro wireless.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adzer:

G pro wireless är en bra mus, men kanske lite för stor om du har små händer. Jag själv föredrar den mindre logitech g305 vilken har samma form som den trådade g pro.

Så mitt tips är att kolla på g305 och g pro wireless.

Jag håller med, G305 är en väldigt bra allround-mus.

Permalänk

@Harddrive:

Varför inte? Den är ju perfekt för det?

Mina händer är dock relativt stora, så tycker musen kunde varit något större. Annars är den toppen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av adzer:

G pro wireless är en bra mus, men kanske lite för stor om du har små händer. Jag själv föredrar den mindre logitech g305 vilken har samma form som den trådade g pro.

Så mitt tips är att kolla på g305 och g pro wireless.

Ska se om det finns en möjlighet att testa dessa modeller i något varuhus.
Såg att det går att få G Pro för ca 1000kr tack vare student rabatt, om det är ett av alternativen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@SuperDuperKillen:
Tänker att själva greppet inte är relevant till storleken på dina händer. Som ett exempel är ju Logitech g9x inte en mus gjord för att palma. Claw-grip brukar inte kännas skönt med möss som är större av erfarenhet, undantaget är väl just om man har stora händer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harddrive:

@SuperDuperKillen:
Tänker att själva greppet inte är relevant till storleken på dina händer. Som ett exempel är ju Logitech g9x inte en mus gjord för att palma. Claw-grip brukar inte kännas skönt med möss som är större av erfarenhet, undantaget är väl just om man har stora händer.

Kollade upp, och Rival 300 ska vara större än G Pro. Så om inte designen är helt konstig, så borde det väl inte vara några problem.

Skickades från m.sweclockers.com