Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Inaktiv

Digital Foundrys Witcher 3-video är live:

Permalänk
Inaktiv

Blizzard om Overwatch till Switch:

Permalänk
Medlem

Någon som hunnit testa RingFit än och kan ge en recension?

Permalänk
Skrivet av iller:

@sickhouse: Tack! Denna gång fick jag beställa mina 4 kontroller.

Fick du betala samma fraktkostnad för fler kontroller eller blev det dyrare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyBlueberry:

Fick du betala samma fraktkostnad för fler kontroller eller blev det dyrare?

Beställde också 4 kontroller, blev inte högre frakt afaik.

Permalänk
Medlem

Samma för mig. Ingen merkostnad i frakt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Skrivet av hultron:

Beställde också 4 kontroller, blev inte högre frakt afaik.

https://i.imgur.com/ZlKvLtS.png

Tack! Har du fått dina kontroller än? Funkar de bra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyBlueberry:

Tack! Har du fått dina kontroller än? Funkar de bra?

Japp! Funkar fint

Till skillnad från många andra NES-kontroller där ute så har dessa led-indikator för vilken spelare man är 1-4, sync-knapp, home-knapp och screenshot-knapp.

Och USB-C!

Permalänk
Skrivet av hultron:

Japp! Funkar fint

Till skillnad från många andra NES-kontroller där ute så har dessa led-indikator för vilken spelare man är 1-4, sync-knapp, home-knapp och screenshot-knapp.

Och USB-C!

Nice, jag är ganska nyfiken på hur bra styrkorset funkar i jämförelse med 8Bitdo. Bristen på joysticks och placeringen av ZL/ZR knapparna är nog enda tveksamma för mig.

Permalänk

RCM-loader bannad i SWE?

Permalänk
Inaktiv

Går i tankar om att sälja min switch. Hur ser möjligheterna att överlåta mitt konto med digitala köp ut?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hej!

Har länge varit intresserad av ett Switch. Tanken är att jag ska spela diablo och ev. Pokemon sword/shield. Lär säkert bli nått fler spel också i framtiden. Ska jag köra på den switch som finns idag (större modellen) eller ska jag eventuelt invänta någon form av "pro" variant? Kanske blir billigare med standard switch om en ny modell släps? Nu spekulerar jag bara. Vad tror ni?

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av llxt:

Hej!

Har länge varit intresserad av ett Switch. Tanken är att jag ska spela diablo och ev. Pokemon sword/shield. Lär säkert bli nått fler spel också i framtiden. Ska jag köra på den switch som finns idag (större modellen) eller ska jag eventuelt invänta någon form av "pro" variant? Kanske blir billigare med standard switch om en ny modell släps? Nu spekulerar jag bara. Vad tror ni?

Det kommer ingen pro-modell på ett bra tag räkna med drygt ett år innan den släpps. Kör på den nya uppdaterade modellen t e x vid single days rea 11/11 eller vid BF. Går säkert att spara ett par hundralappar.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av anon295122:

Går i tankar om att sälja min switch. Hur ser möjligheterna att överlåta mitt konto med digitala köp ut?

Skickades från m.sweclockers.com

Du får inte överlåta ditt konto till någon annan. Det är Nintendos egna regler. Kontot är personligt.

Permalänk
Medlem

@anon295122: Jag överlät mitt konto när jag sålde mitt första Switch, inga problem alls. Bytte mail och lösenord bara.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem

Hur ställer sig Lite mot standard versionen? Samma prestanda med mindre skärm, eller?

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Tagit bort ett sidospår som berodde på ett missförstånd. Vänligen bortse från den numera borttagna §8-diskussionen.

On topic:
@isbjoern Vi brukar att avråda mot sådant då det strider mot Nintendos villkor. Detta då både säljare och köpare kan råka illa ut.
Vi har, av samma anledning, vald att förbjuda försäljning av spelkonton i marknaden. Inte för att det är olagligt att sälja sådana, men då det finns en överhängande risk att köparen står tillbaka med en värdelös konsol/konto.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av llxt:

Hur ställer sig Lite mot standard versionen? Samma prestanda med mindre skärm, eller?

Samma eller bättre. Jag minns inte riktigt om Lite kör Mariko (den nyare SoCen) eller inte. Skärmen är något mindre.

De största skillnaderna är att kontrollerna inte är avtagbara samt att Lite inte går att docka alls.

Jag läste Eurogamers recension vid lanseringen och Digital Foundrys intryck och tester men detaljerna har blivit lite oklara nu runt en månad senare. Hade jag köpt Switch idag hade det nog faktiskt kunna bli Lite för mig. Enda nackdelen är de gånger jag vill köra dockat. Sällsynt med min lanseringmodell men har hellre alternativet än inget alternativ alls.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Samma eller bättre. Jag minns inte riktigt om Lite kör Mariko (den nyare SoCen) eller inte. Skärmen är något mindre.

De största skillnaderna är att kontrollerna inte är avtagbara samt att Lite inte går att docka alls.

Jag läste Eurogamers recension vid lanseringen och Digital Foundrys intryck och tester men detaljerna har blivit lite oklara nu runt en månad senare. Hade jag köpt Switch idag hade det nog faktiskt kunna bli Lite för mig. Enda nackdelen är de gånger jag vill köra dockat. Sällsynt med min lanseringmodell men har hellre alternativet än inget alternativ alls.

Skickades från m.sweclockers.com

Okej, Tack!

Kommer inte använda den dockad. Blir lite fundersam dock, Kanske blir skärmen på Lite för liten för att t.ex. spela diablo eller andra liknande spel? Någon som testat?

Permalänk
Medlem

Någon här som har haft problem med joy-con spakarna till Switch? Är problemet löst eller bör jag avvakta innan köp?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av llxt:

Någon här som har haft problem med joy-con spakarna till Switch? Är problemet löst eller bör jag avvakta innan köp?

Jag har två Switchar men där bara den ena faktiskt används i dagsläget. Ingen av dessa har detta problem och framförallt inte den som använts vilken är lanseringsmodellen från lanseringsdagen för snart tre år sedan. Den andra modellen köptes april-maj 2018 och jag har heller inte där märkt av något driftingproblem.

Problemet förekommer säkert men inte för alla modeller. Eller är de som upplevt problemet väldigt känsliga eller något.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av llxt:

Någon här som har haft problem med joy-con spakarna till Switch? Är problemet löst eller bör jag avvakta innan köp?

Jupp, en i familjen hade problemet, men jag tror Nintendo tar emot och lagar de kontroller som krånglar, så det är väl inget som borde stoppa dig från ett köp av Switch.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

@anon5930 ,
@Dunder:

Tack för input!

Permalänk

Hej!
Jag har precis köpt mig ett Nintendo switch 2019 års variant. Men när jag installerade det och inte heller i menyn kunde jag hitta svenska som språk. Är det något nytt? Min bror som har ett äldre switch har alltid haft svenska..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nintendoswitch:

Hej!
Jag har precis köpt mig ett Nintendo switch 2019 års variant. Men när jag installerade det och inte heller i menyn kunde jag hitta svenska som språk. Är det något nytt? Min bror som har ett äldre switch har alltid haft svenska..

Skickades från m.sweclockers.com

Switch har inte svenska, tyvärr. Du får gärna ta en bild på din brors i så fall

Permalänk

Haha oj. Han måste sett fel. Men visst finns det spel på svenska? Ursäkta min virrighet

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är prestandan detsamma om man installerar spel på ett SD kort? Eller borde jag köpa "fysiska" kopior?

Permalänk
Medlem

@llxt: Det går inte långsammare med nedladdningsbart spel.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

@iller: Strålande

Permalänk
Medlem
Skrivet av llxt:

Någon här som har haft problem med joy-con spakarna till Switch? Är problemet löst eller bör jag avvakta innan köp?

Jag har 2st uppsättningar joycon och båda de vänstra uppvisar vissa problem med "drift" ibland men inget som är akut då jag mest spelar med pro-kontrollen. Har beställt 1st ny tumspak på ebay som jag planerar att montera när problemen blir ohållbara.
Nintendo ska en vad jag sett på youtube släppt en förändrad modell av tumspaken men om denna löser problemen med "drift" har inte framkommit än.