Permalänk

Förväntningar på Black Friday

Vad säger panelen?
Vilka produkter får störst rabatt?
Är personligen på jakt efter en laptop och köper om priset vill sig väl.

Permalänk
Medlem

Blir väl som alltid. Inget bra pris på någon av de produkter som man är intresserad av. Dock kan man ju hoppas.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Spel brukar vara rätt bra rabatt på! Mest fysiska konsolspel men också en del digitala.

Permalänk
Medlem

Hoppas väl på en vettig 1-2 TB m.2 NVMe då jag nyligen fick plocka ur ett par SATA-SSDer ur burken då jag nedgraderade mig från 8 till 6 SATA-portar. Allt annat jag funderar på att köpa är för nytt för att vara på rea.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

I år är jag bara ute efter en 1TB NVMe SSD, antingen 970 EVO Plus eller MP600/AORUS.

Några PS4 spel skulle inte sitta fel heller.

Permalänk

Jag och sambon separerar och TV:n blir kvar hos denne så jag skall inhandla en OLED om priset blir rätt, har siktet ställt på en LG 65C9.

Permalänk
Medlem

Jag har inte köpt en ny TV på nästan 10 år så det är definitivt dags nu känns det som.

Hoppas m a o på en bra TV-deal.

Visa signatur

Si vis pacem, para bellum.

Permalänk
Medlem

inga bra deals då handeln dra upp priserna nu innan och sen sänka man priser till knappt under vanliga nivåer för att lura folk. så som vanligt.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem

Skulle säga att många överhypar denna dag vilket gör sura när den inte lever upp till deras förväntan.

Det som stört mig är dessa blixterbjudanden vissa företag har som bara gåller sig några minuter och så är det borta. Förstår grejen men det känns ändå som något hos mig skapar mer irritation än köpglädje om det nu är vad som man vill åt.

Själv hoppas jag på en rea på LG OLED C8 eller C9 i 65" utförande så slår jag nog med största sannolikhet till.
Det är nog också endast det jag är sugen på på för att vara ärlig.
Hade det inte vart för att min Magic remote till min gamla LG 870 tv var paj hade jag nog inte köpt något nytt alls.
Summa summarum. Dyr fjärrkontroll kan det bli ;=)

Permalänk
Medlem

TV-priserna brukar alltid ligga väldigt högt från våren då det flesta lanseras fram tills BF, då sjunker priserna rejält och stannar låga fram tills nästa års modeller kommer. Så planerar att på eller efter BF köpa TV. Väntat ett bra tag nu.

Blir antingen OLED eller Samsung QLED (då av modell Q80 eller bättre). OLED helst såklart, men vill också ha bra storlek på den då jag kommer från 100"+ ramspänd projektorduk. 75"+ är ett krav, och med tanke på att jag helst håller mig under 25-30k blir det nog ingen OLED.

Permalänk
Medlem

Har aldrig köpt något på någon rea alls eller spontanköpt pga rea för den delen..

men visst. Letar man t.ex. en TV, så kan det vara värt att vänta på stor REA för att ''spara'' lite pengar

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Var nog ändå ganska många ink jag som köpte Samsung 1TB nvme 970 disk förra året från Inet. Den var väll en 25% nersatt vilket får anses bra för ett produkt i början av sin produktcykel.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nebudchanezzer:

Jag och sambon separerar och TV:n blir kvar hos denne så jag skall inhandla en OLED om priset blir rätt, har siktet ställt på en LG 65C9.

Skrivet av Rikimaru:

Jag har inte köpt en ny TV på nästan 10 år så det är definitivt dags nu känns det som.

Hoppas m a o på en bra TV-deal.

Skrivet av Triton242:

Skulle säga att många överhypar denna dag vilket gör sura när den inte lever upp till deras förväntan.

Det som stört mig är dessa blixterbjudanden vissa företag har som bara gåller sig några minuter och så är det borta. Förstår grejen men det känns ändå som något hos mig skapar mer irritation än köpglädje om det nu är vad som man vill åt.

Själv hoppas jag på en rea på LG OLED C8 eller C9 i 65" utförande så slår jag nog med största sannolikhet till.
Det är nog också endast det jag är sugen på på för att vara ärlig.
Hade det inte vart för att min Magic remote till min gamla LG 870 tv var paj hade jag nog inte köpt något nytt alls.
Summa summarum. Dyr fjärrkontroll kan det bli ;=)

Skrivet av Hazelberg:

TV-priserna brukar alltid ligga väldigt högt från våren då det flesta lanseras fram tills BF, då sjunker priserna rejält och stannar låga fram tills nästa års modeller kommer. Så planerar att på eller efter BF köpa TV. Väntat ett bra tag nu.

Blir antingen OLED eller Samsung QLED (då av modell Q80 eller bättre). OLED helst såklart, men vill också ha bra storlek på den då jag kommer från 100"+ ramspänd projektorduk. 75"+ är ett krav, och med tanke på att jag helst håller mig under 25-30k blir det nog ingen OLED.

Verkar vara många som hoppas på ett bra pris på LG OLED65C9PLA. Webhallen hade ju 24990 nu i helgen så hoppas på 22-23k på BF

Permalänk
Medlem

Brukar bli en SSD på Black Friday...har nästan blivit lite tradition här.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

Har inte planerat att köpa något på BF. Har spenderat så mycket redan i år på nöjen att det börjar bli dags att hålla igen. Håller dock ett vakande öga på en 43" lg TV. Blir kanske lite spel längre fram på Steams jul- och nyårs-rea.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Är på gång att köpa en Xiaomi. Antingen Note 8 eller Note 8 Pro. Hoppas på att se en bra dela på Inet eller Honorbuy.

Permalänk
Medlem

Ser att det är betydligt fler än jag som hoppas på ett bra pris på NVMe lagring. Nästan så att man blir lite orolig för hur stor tillgången på dem är, kanske bäst att försöka vara tidigt ute och göra ett snabbt inköp

Permalänk
Föredetting

Jag ser fram emot en massa sura svenskar som beter sig som om det vore en mänsklig rättighet att köpa saker nästintill gratis.

Tänker inte aktivt bidra till någon handelshets själv, men om det finns en fet deal på en Sony a7 II... Kanske.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Inga förväntningar alls men kommer hålla utkik efter lagringsmedia (SATA SSD).

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Vi skulle behöva en ny iPad men misstänker att de nyare modellerna inte kommer på rea. I vanlig ordning blir det nog en billig årslicens på O365 vilket alltid brukar finnas med BF.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daz:

I vanlig ordning blir det nog en billig årslicens på O365 vilket alltid brukar finnas med BF.

Samma här

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Json_81:

Samma här

Jisses!
Snackar vi om typ 10 Skr?

Permalänk

Kraschade hemsidor och dåliga erbjudanden det har blivit tradition!
Får man drömma lite så skulle jag vilja ha ett grafikkort för 3000kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon76929:

Jisses!
Snackar vi om typ 10 Skr?

Singellicens brukar gå att få för 300.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

köpte en LG oled55c7 för två år sen och lite annat på BF, var super kul! sen dess ser jag alltid fram emot BF. Det har blivit tradition.

Permalänk
Medlem

Jag har inga större förväntningar på BF. Om det finns några riktigt bra erbjudanden så kommer de att vara slutsålda fem minuter efter att butiken öppnat. I övrigt kommer det mest att vara halvtråkiga erbjudanden på prylar som butikerna vill rensa lagret på.

Permalänk
Medlem

Tycker det alltid är rea på gamla utgående modeller som ändå hade varit nedsänkta, så jag undviker black friday om jag inte hittar något jag faktiskt har velat ha ett tag.
Köper inte bara för att köpa något.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

M2 disk 1-2 TB, ny soundbar och ny tv typ LG C9 OLED, letar jag efter pga ny flyttad till storstan.

Visa signatur

Cpu : Amd 5950x, Moderkort: X570, Socket-AM4, Grafikkort: Asus Geforce RTX 3080 TUF Gaming OC, Minne: Beast DDR4 3600MHz 32GB, Skärm: LG ultragear 38gn950, ASUS ROG Swift PG279Q 27 3 Tb Nvme M2 disk 7GB /write & read.

Permalänk
Jubileumsmästare

Philips Hue är jag lite sugen på och det har ju funnits en hel del erbjudande tidigare år, så jag hoppas väl på något liknande i år!

Visa signatur

You have come a long way, baby!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JajnesBond:

Vad säger panelen?
Vilka produkter får störst rabatt?
Är personligen på jakt efter en laptop och köper om priset vill sig väl.

Är inte ute efter något akut i år. Men det vore ju trevligt om Samsung's SSD's dök lite i pris så kanske jag slår till på antingen större primär- eller sekundärlagring.

Blir även kul att se om Intel och AMD's processorer dippar lite

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.