Call of Duty: Modern Warfare 2019 – den stora tråden

Permalänk

Jag som alltid har kört HC Domination i olika COD blev lite besviken först när det inte fanns att välja..
Men ungefär när jag var level 35 så såg jag ju att det faktiskt fanns!
Om det är fler än jag som har missat vart HC playlisten är så går man till quickplay-filtret och trycker på "R" så kommer dom fram.

Permalänk
Skrivet av DG77:

Själv kör jag nästan uteslutande Team Deathmatch, efter ca 8 tim spelande totalt tycker jag spelet har ett tempo som skiljer rejält från de föregående spelen, tyvärr på till det sämre enl. mig.

Det känns också "svårare" i MP trots att jag är hyffsat duktig på föregångarna.
Man blir skjuten direkt, folk siktar som Robin Hood och ser en som om man hade en "saftblandare" på huvudet vart man än i världen vänder.

Banorna är röriga och grötiga, grafiken är medelmåttig, och försämras på distans vilket är sjukt störande. Detta syns mes i hur upplösningen blir lägre längre bort och aliasing uppstår på alla objekt.
Spelet verkar skala ner ordentligt på allt som inte är inom 20m avstånd.
Förra COD'en (Black ops 4) som använde den äldre spelmotorn uppvisade inte alls detta i samma grad.

Prestandan är annars bra tycker jag och ligger konstant över 100fps med min 6700k och 1080 Ti.

Tycker campare är ett stort problem. Spelet är så kul när man möter andra spelare som PTFO, men när man möter folk som campar i hus som inte ens är i närheten av flaggor blir de drygt. Jag byter server ofta. Pallar inte folk som sitter i ett hörn med shotguns och claymores på varsin sida.

Sen är vissa maps ännu värre än andra som Picckadilly. Lägger claymor vid varje dörr sen sitter de i provrum eller vid kassan och väntar på att någon ska gå förbi på väg till en flagga.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

Rekommenderar er som tycker kartorna fungerar dåligt testa Headquarters och Search and Destroy. Det är smärtsamt tydligt att kartorna inte är anpassade för Domination och verkligen inte för TDM/FFA.
På Headquarters öppnas banorna upp på ett helt annat sätt med större fokus på olika punkter.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem

Hade tänkt köpa spelet men vad fan.. 60 euro?! Blir väl typ 650 spänn...

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spiffman:

Den sade det via SMS men kontot fungerar som det ska.

Det sms'et är en bugg som blizzard tydligen inte bryr sig om.
Får ett sånt så fort jag loggat in på battle.net i en ny webbläsare.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Skrivet av ClintBeastwood:

Hade tänkt köpa spelet men vad fan.. 60 euro?! Blir väl typ 650 spänn...

Som det är nu om du frågar mig är det inte värt pengarna. Bättre vänta tills priset sjunker ner.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

Det här med shaders som laddas ner i tid och otid.
Finns det någon anledning till att det inte kan skötas av launchern?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Vad är bästa sättet för att undvika frysningar när man startar spelet i multiplayer (alltså när man går ner från helikoptern)

Permalänk
Medlem

Nu har jag hunnit lira en del, har klarat kampanjen som jag tyckte var jäkligt bra. Även kört en del multiplayer men fan vad jag får smaka alltså. Har lirat mycket cs förr i tiden och spelar en del bf5 nu där jag ändå är hyfsat duktig. Men CoD går så jävla snabbt, måste ha blivit för gammal, man klarar inte av alla små p12ors flaxaim längre...

Visa signatur

GPU: EVGA RTX 3080 FTW3 Ultra PSU: Corsair HX 1000W Moderkort: Asus Rog Strix Z390-F Gaming CPU: Intel i9 9900k@stock CPU-kylare: Noctua DH-15 Chassi: Fractal Design Define R6 RAM: Corsair Vengeance Rgb Pro DDR4 32gb 3200 MHz Monitor: LG 27GL850

Permalänk
Skrivet av Aknur:

Nu har jag hunnit lira en del, har klarat kampanjen som jag tyckte var jäkligt bra. Även kört en del multiplayer men fan vad jag får smaka alltså. Har lirat mycket cs förr i tiden och spelar en del bf5 nu där jag ändå är hyfsat duktig. Men CoD går så jävla snabbt, måste ha blivit för gammal, man klarar inte av alla små p12ors flaxaim längre...

Det är inte att spelet är snabbt, det är fel på deras netcode. Har sett väldigt många spelera i min lobby som har 180-190 i ping. Plusa ihop det med en halvdan netcode och du har fina oneframe deaths som du säkert känner igen från BF5. Nu har DICE patchat dessa så jag hoppas IW gör detsamma.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk

Är spawn-systemet (eller bristen på) fortfarande lika som det varit de senaste 10 CoD? D.v.s man kan spawna var som helst utan logik och omgående bli huggen i ryggen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@AlmostFriends: Har i princip enbart spelat Domination, vissa maps är värre än andra när det kommer till spawns. Det största problemet är att det är fruktansvärt lätt att spawn-trap'a på en del maps.

Den här bilden förklarar ganska bra hur det brukar se ut på Piccadilly. Spawnar man på A finns det ingen utväg alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spiffman:

Vanligt kreditkort är inte ett alternativ, den tar bara balance...
https://i.ibb.co/cDdyCzG/Screenshot-2019-10-29-at-20-48-46.png

Men spelet fungerar att spela alltså eget köp genom sydkoreanska battlenet?

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem

Något som vet om man kan refunda spelet genom att ljuga ihop någon tech issue-problem? Tyckte spelet såg lovande ut men, förväntade mig något i stil med Cod 4,mw2, mw3 och tycker detta spel suger. Är inte bitter. Unnar er som tycker det är kul. Men detta var inget för mig.

Permalänk
Medlem

Har spelat ett tag nu men har svårt att fästa mig vid detta tyvärr! Alldeles för mkt camp så det blir för slött för mig! Tror inte jag kommer spela detta så mkt pga detta! Synd synd dock då jag inte har något annat fps som jag kan spela!:/

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Beaver:

Men spelet fungerar att spela alltså eget köp genom sydkoreanska battlenet?

Inte lyckas jag handla det iaf. Om någon lyckas så säg gärna till.

Permalänk
Medlem

Galet vad fel spelet har... Lagg/stuttering trots bra fps. Helt okontrollerbart i menyerna. Hade jag vetat om att man kunde köra med tangentbord och mus på konsol hade jag sparat 7k på skärm å gpu...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Medlem

Så det är så pass broken alltså? Jag tyckte den öppna betan var över förväntan faktiskt. Tog ett tag att lära sig upplägget men sen började fragsen trilla in.

Men som någon sa, 60 euro... nje jag väntar nog på bättre pris, jag har ändå typ 450 spel på Steam som jag inte ens testat. Snacka om backlog.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Tycker nog att detta är det bästa cod sen mw2. Gillar att det inte är lika fast paced som de senaste spelen i serien och lite mer att man måste tänka på vad man gör. Inte heller upplevt något lagg.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Det är inte att spelet är snabbt, det är fel på deras netcode. Har sett väldigt många spelera i min lobby som har 180-190 i ping. Plusa ihop det med en halvdan netcode och du har fina oneframe deaths som du säkert känner igen från BF5. Nu har DICE patchat dessa så jag hoppas IW gör detsamma.

Ja, det förklarar ju vissa saker... minns det från bf5 oxå, sjukt störande.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

GPU: EVGA RTX 3080 FTW3 Ultra PSU: Corsair HX 1000W Moderkort: Asus Rog Strix Z390-F Gaming CPU: Intel i9 9900k@stock CPU-kylare: Noctua DH-15 Chassi: Fractal Design Define R6 RAM: Corsair Vengeance Rgb Pro DDR4 32gb 3200 MHz Monitor: LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Får vara beredd att hålla med många andra, bästa CoD sedan MW2. Spelat det flitigt sedan jag köpte det i Lördags, redan level 50 i Multiplayer.

Ska bli kul att testa campaign!

Visa signatur

ASUS ROG Strix Z790-F
Intel Core i9-13900K w/ Noctua NH-D15S
ASUS STRIX RTX 4080 OC
Corsair Dominator Platinum RGB 32GB DDR5

Permalänk
Medlem

Gillar spelat skarp jag med. Dock lite irriterande UI när man ska byta attachments på vapen och så vidare, för rörigt tycker jag. Sedan att man får en grön plupp som visar att man låst upp något och måste leta upp vad tusan man låst upp utan att hitta skiten gör det inte bättre.

Så finns det självklart en del annat störigt som att shotguns i spelet kan jag tycka har allt för bra range. Detsamma gäller M4:an som skjuter lika långt som en sniper utan att få damage reduction (vilket en sniper får vid längre avstånd) vilket är helt idiotiskt.

Kartorna är ju inte alls de bästa i mitt tycka. Gillade deras three-lane stil från tidigare spel mer. Men det går rykten om att kartor från de äldre Modern Warfare spelen ska dyka upp, får hoppas att det är sant.

Annars har jag kul, spelar ett par timmar varje dag. Men gick från högsta på alla inställningar till att köra lägsta på allt förutom upplösning (native) och textur upplösning för att få så hög fps som möjligt. Nu går jag sällan ned till mindre än 130-140.

Edit: Kampanjen var överraskande bra och snyggt gjord!

Visa signatur

🡇

• R7 5800x3D • Sapphire Radeon RX 7900 XT •

Permalänk
Medlem

Köpte spelet inatt, ångrade mig nästa direkt! När man läser runt på reddit och här, hoppas att Bliz/acti kan refunda spelet, har inte startat det alls.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

@tjobbo: Det är bättre att prova spelet själv först. När man läser recensioner om saker och ting så är de oftast alltid alla bittra och arga människor som skriver. De som gillar spelet är betydligt fler än de som inte gillar de. Men dom skriver inte de

Visa signatur

Rigg: Asus Z790-F Gaming, MSI RTX 4090 Suprim, 1+2tb Kingston Fury Renegade m2 SSD, HDD 1tb, 32GB 6400Mhz DDR5, i9 13900K, 1200W PSU, , Fractal Design Meshify RGB , Deepcoler LT720.

Permalänk
Medlem

Är rank 47 på PC och söker folk som PTFO men också vill ha kul snacka allmän skit, eftersom det inte finns överdriver mycket att taktisera i ett COD.

Lirar i princip bara TDM / DOM 20 man men är ibland händer det att jag spelar ground war eller 6 man tdm/dom

Är det någon som är sugen så lägg till Cheeseman#21694

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av V70drive:

Skaffade mig MW nu idag, började spela och upptäckte att det är något som inte stämmer.
Har senaste drivrutinerna på grafikkortet.
Är det fler som har det så här eller är det bara jag?
Sjukt irriterande
Har inte detta problemet på gta v.
Spec på datorn;

Så här kan det se ut, för att sedan se helt normalt ut.
Har testat att starta om utan vidare resultat.
Ber om ursäkt i förväg för många bilder, men vill visa olika scener.

Installerat om reshaders?

Visa signatur

Moderkort: MSI B550 TOMAHAWK CPU: Ryzen 5600x Kylare: Corsay H115i Platinum RGB Interminne: G.Skill 16GB DDR3 3200mhz CL14 GPU:
EVGA 3070 XC3 ULTRA SSD:Samsung 960 EVO 250GB & KINGSTON SSDNow UV400 240GB OS: Windows 10 Monitor: LG Ultragear 32gp850

Permalänk
Medlem

Har aldrig blivit så less och förbannad i ett spel nånsin. Har spelat alla cod spel tidigare och har varit bra, alltid toppat listorna i Multiplayer och legat högt rankad i bf1.

Är så mycket som jag stör mig på MW att det blir pinsamt.

1. Alla kör med samma vapen. M4 och dubbel barel shotgun, de flesta andra vapen är värdelösa (med en nypa salt)

2. Dessa jävla claymores, förstår inte varför dom ens finns i spelet, dör säkert 4-5 gånger av dom varje match och det är totalt noskill att döda någon med claymore. Vet att detta inte är något nytt, men tycker inte det hör hemma i detta spel.

3. Banorna. Vart fan du än går så blir du skjuten från 4-5 olika vinklar, enda gången jag får plus i K/D är när jag campar och håller ett ställe, men det är pisstråkigt att spela så. Tyvärr måste man det, går inte att springa runt i detta spel.

4. Spawns, herregud. Spawnar och springer 2m och dör bakifrån av någon som sitter i ett hörn.

4. Pistolerna är totalt värdelösa, svåra att träffa med och omöjligt att spela med då det krävs 4-5 träffar för att döda.

Kommer lik förbannat att spela spelet ett tag men får se hur länge jag orkar, blir bara arg och irriterad av skiten.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av smurfeNn:

Får vara beredd att hålla med många andra, bästa CoD sedan MW2. Spelat det flitigt sedan jag köpte det i Lördags, redan level 50 i Multiplayer.

Ska bli kul att testa campaign!

Kan hålla med till viss del, bästa Call of Duty sen Cod4 men jag är ändå inte nöjd.
Spelar fortfarande Cod4 och gjort varje dag sen release och fan mer nöje av att spela det spelet än det nya Modern Warfare... Visst bättre än allt de släppt från Cod4 enligt mig till Black ops 4 men fortfarande inte lika roligt. Får inte den känslan att man vill sitta där och nöta som man får i de gamla spelen lessnar efter ett par kartor och stänger av för dagen och kör lite nästa dag.
SinglePlayern är dock grym samt att jag tycker Ground War och Realism är helt ok.

Permalänk
Medlem

Känns som att de som gnäller på spelet är dom som brukar vara bäst i andra spel. Och nu när de inte går lika bra för dom så är de spelets fel...? Alltid något att gnälla på!

Visa signatur

Rigg: Asus Z790-F Gaming, MSI RTX 4090 Suprim, 1+2tb Kingston Fury Renegade m2 SSD, HDD 1tb, 32GB 6400Mhz DDR5, i9 13900K, 1200W PSU, , Fractal Design Meshify RGB , Deepcoler LT720.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cryqer:

Känns som att de som gnäller på spelet är dom som brukar vara bäst i andra spel. Och nu när de inte går lika bra för dom så är de spelets fel...? Alltid något att gnälla på!

Handlar ju om hur man ser på det. Det är heller inget fel att gnälla, du gnäller garanterat på saker också i vardagen, det är fullt mänskligt.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.