Artificiell intelligens matas med bajsdata

Permalänk
Melding Plague

Artificiell intelligens matas med bajsdata

Artificiella intelligenser har tränats med allt från bildanalys till brädspel, men nu gör världens första fekalietränade AI premiär.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

"Rate my poo" minns jag hade en himla massa bra bilder de skulle kunna använda

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Avstängd

Happ, dags att lägga en fintorsk, som jag längtat! Bild kommer snart!

Visa signatur

Dator: i7 4960x | 32GB RAM | Asus Rampage IV Formula | GTX 1080
OS: Slackware 64-bit current + multilib

Laptop: HP Elitebook 6930p | 8GB RAM | 211GB SSD RAID 0 | 256MB AMD Radeon HD 3450/3470 | Intel Duo T9900 @ 3.06GHz
OS: Slackware 64-bit 14.2

Permalänk

Får mig att tänka på följande scen ur Silicon Valley...

https://www.youtube.com/watch?v=dvn-hpZdElo&feature=youtu.be&...

Permalänk
Medlem

Respekt till @loevet som inte inkluderade ordvitsar i artikeln

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

"Rate my poo" minns jag hade en himla massa bra bilder de skulle kunna använda

Hah! Precis vad jag tänkte. De har en gigantisk databas av ren skit.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Danielkm:

Respekt till @loevet som inte inkluderade ordvitsar i artikeln

Han har riktigt skithumor... jag visar mig själv ut.

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Danielkm: den interna diskussionen var en veritabel septiktank av ordvitsar, så jag kanske klämde ur mig hela laddningen innan artikeln skrevs?

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danielkm:

Respekt till @loevet som inte inkluderade ordvitsar i artikeln

Det kom i mer subtil form, om du kollar produkt tillhörande artikeln ;>

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Lyxfällan 🎮

En tanke om forskarnas förvåning över hur vanliga fekaliebilder är på Reddit: det är väl allmänt känt för att innehålla en god laddning shitposts?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

@Danielkm: den interna diskussionen var en veritabel septiktank av ordvitsar, så jag kanske klämde ur mig hela laddningen innan artikeln skrevs?

Ni måste haft skitroligt i varje fall.

Permalänk
Medlem

Skit in - skit ut!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

GPS i röva bokstavligen (GPS = google poop system)

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Inaktiv

Behövs inte en AI för det. De som lider av det vet det Jäääävligt väl och vet lika jäääääävligt väl att det finns inte ett skit sjukvården kan hjälpa till med där i hela världen. Finns inte heller några dieter som fungerar. Vilket trams. Hitta orsaken och kom på lösningen på problemet först. Sen kan man lära en AI hitta folk som har det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Ska man fota skiten själv eller går det på automatik med en speciell stol?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Nioreh83: Tänkte det med. Finns ju redan en skitsida med tillhörande skitdatabas

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

Kanske nåt för googles ai Deepshitmind?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av :

Efter en initial testfas gick de sedan över till att inhämta fekaliebilder från forum som Reddit, där sådana bilder uppges vara förvånansvärt vanligt förekommande.
Skickades från m.sweclockers.com

... Alltså internet...

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Detta är den AI som om den blir medveten om sin egna existens och inser vad vi använder den till som kommer att försöka utrota oss först.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SwedeHog:

Detta är den AI som om den blir medveten om sin egna existens och inser vad vi använder den till som kommer att försöka utrota oss först.

Lär vi nog göra själva långt innan dess tror jag...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Jag som hade hoppats på en video där man fick se den "in action"..

Sa jag det där högt?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Viktorph:

Jag som hade hoppats på en video där man fick se den "in action"..

Sa jag det där högt?

Nej, du skrev ned det.

Visa signatur

Dator: i7 4960x | 32GB RAM | Asus Rampage IV Formula | GTX 1080
OS: Slackware 64-bit current + multilib

Laptop: HP Elitebook 6930p | 8GB RAM | 211GB SSD RAID 0 | 256MB AMD Radeon HD 3450/3470 | Intel Duo T9900 @ 3.06GHz
OS: Slackware 64-bit 14.2

Permalänk

Bajsdata. Ren skit alltså.

Visa signatur

YOLO is Carpe Diem for idiots.

Permalänk
Inaktiv

Någon spenderade några extra sekunder på artikelns rubrik.

Permalänk
Medlem

Så mänskligheten tar fram potttränade AI nu? Skall de gå på toa åt oss nu också?

Permalänk
Medlem

Äntligen någon som tar hand om alla shitposts

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI 4090 Suprim Liquid X | Gigabyte Aorus X570 XTREME | 64GB Vengeance RGB Pro 3600MHz | Corsair MP600 M.2 - 500GB | Corsair MP600 M.2 - 2TB | Samsung 970 EVO 1TB M.2 | EVGA Supernova G2 1300W | Phanteks Eclipse P500A DRGB | Alienware 34" QD-OLED – AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

En tanke om forskarnas förvåning över hur vanliga fekaliebilder är på Reddit: det är väl allmänt känt för att innehålla en god laddning shitposts?

Skickades från m.sweclockers.com

Du fick hålla dig från odvitsar i artikeln så du valde att stoppa in dem i kommentatorsfältet istället?

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Det här va den mest underhållande och förvånande artikeln på länge. Jag skrattade rakt ut och återberättade för mina kollegor som också fann detta underhållande. Och mycket väl valt språk och sköna kommentarer! Kudos och tack! :D:D:D

Permalänk

Detta är väl ett skitbra initiativ då man säkert kan använda denna hög av blajjer till att forska och hitta andra sjukdomar.
Har förresten Bajsspelet: Ett skitroligt spel, det är snarare bajsnödigt än skitroligt, men jag kanske är fel målgrupp med tanke på ålder...