Permalänk
Medlem
Skrivet av iknight:

Jag har själv ett mobula7 och tycker den är riktigt jävla bra. 2s är tom. alltför kraftfull för att flyga runt lägenheten haha. 1s inomhus är dock <3

Ja ska bli kul att prova, kör du accarna du fick till när du flyger med 1s?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av kozmos:

Ja ska bli kul att prova, kör du accarna du fick till när du flyger med 1s?

Skickades från m.sweclockers.com

Du kan köra både 2s och 1s "mode" med de accarna du får med. Man parallellkopplar in 2 styck för att flyga 2s, annars 1 styck + jumper kabel.
Kan dock säga att kvaliteten på accarna som du får med är..... Tveksamt haha. Jag fick smältlimma fast själva de 2 "pins" som sedan kopplas in till kwaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iknight:

Du kan köra både 2s och 1s "mode" med de accarna du får med. Man parallellkopplar in 2 styck för att flyga 2s, annars 1 styck + jumper kabel.
Kan dock säga att kvaliteten på accarna som du får med är..... Tveksamt haha. Jag fick smältlimma fast själva de 2 "pins" som sedan kopplas in till kwaden.

Ja men hur blir flygtiden då, känns som jag vill gå upp i kapacitet om jag ska köra 1s.
Byter ut kontakterna till några bättre, hade tänkt använda min riktiga laddare

Permalänk
Medlem

Här har vi vad jag flyger idag och kommer flyga på VM i år, väntar på delar till att bygga två till identiska quads

Frame: Lizard RC ???????*VERI SECRET FRAME YES*???????
FC: Diatone Mamba F722s
VTX: TBS Unify Race 2
ESC: Diatone Mamba 506 50A
Motors: RCinpower GTSv2 2207.5 1860kv
FPV Cam: Foxeer Predator micro v4
RX: Crossfire Nano
Props: Azure 5148

TX: Futaba T18SZ with Crossfire
Goggles: HDO with Rapidfire
Antennas: VAS
DVR: Powerplay

Köpte mig en ImmersionRC Powerplay. är ju en rätt dyr pryl men för mig som bara kör race och att få DVR i 60fps är GULD
Kolla hur smooth DVR blir i 60fps <3

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem
Skrivet av lowngcawt:

Här har vi vad jag flyger idag och kommer flyga på VM i år, väntar på delar till att bygga två till identiska quads

Frame: Lizard RC ???????*VERI SECRET FRAME YES*???????
FC: Diatone Mamba F722s
VTX: TBS Unify Race 2
ESC: Diatone Mamba 506 50A
Motors: RCinpower GTSv2 2207.5 1860kv
FPV Cam: Foxeer Predator micro v4
RX: Crossfire Nano
Props: Azure 5148

TX: Futaba T18SZ with Crossfire
Goggles: HDO with Rapidfire
Antennas: VAS
DVR: Powerplay

https://i.imgur.com/SJkcFNA.jpg
https://i.imgur.com/iQVnVwy.jpg

Köpte mig en ImmersionRC Powerplay. är ju en rätt dyr pryl men för mig som bara kör race och att få DVR i 60fps är GULD
Kolla hur smooth DVR blir i 60fps <3
https://www.youtube.com/watch?v=KNPDnAqSMhw

Slimmad ram, får bli något sådant när man har blivit lite vassare på att flyga 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av kozmos:

Slimmad ram, får bli något sådant när man har blivit lite vassare på att flyga 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Jo den är ju riktigt slimmad och lätt, men hållbar som fan!
Har nu kört bara denna ramen i 3 månader och har inte haft sönder en enda del till skillnad från många andra ramar jag har testat, men denna är fortfarande i prototypfasen för att verkligen vara helt 100% säker på att den håller bra nog

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem
Skrivet av lowngcawt:

Jo den är ju riktigt slimmad och lätt, men hållbar som fan!
Har nu kört bara denna ramen i 3 månader och har inte haft sönder en enda del till skillnad från många andra ramar jag har testat, men denna är fortfarande i prototypfasen för att verkligen vara helt 100% säker på att den håller bra nog

Najs, länka gärna den här sen när den har lanserats

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@lowngcawt: Sjukt bra flyget asså

Permalänk
Medlem
Skrivet av kozmos:

Ja men hur blir flygtiden då, känns som jag vill gå upp i kapacitet om jag ska köra 1s.
Byter ut kontakterna till några bättre, hade tänkt använda min riktiga laddare

Flygtiden är väl duglig. 2-3 minuter? Beror på hur mycket "gas" man använder haha. Laddaren som kommer med mobulan är faktiskt rätt så bra (dvs. inte den som laddar via USB utan den som har 6 platser).

Permalänk
Medlem
Skrivet av kozmos:

Najs, länka gärna den här sen när den har lanserats

Absolut!

Skrivet av ZER0Z:

@lowngcawt: Sjukt bra flyget asså

Tack!

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

60fps är 60fps, riiktigt nice Fattade dock inte med just den om det bara var en DVR eller kopplade du in dina goggles efter powerplay dosan så att all bild streamas därifrån?

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

60fps är 60fps, riiktigt nice Fattade dock inte med just den om det bara var en DVR eller kopplade du in dina goggles efter powerplay dosan så att all bild streamas därifrån?

Powerplay är en DVR och batteri till goggles så du driver brillorna med den men den hämtar bara bild från brillorna och dvs. i mitt fall så är det en rapidfire som mottagare, den har ett problem och det är när man åker på större tävlingar där man har "house provided receiver" och bara får en sladd att koppla in brillorna i, det är samma kontakt som powerplay vill använda, ska testa lite med splitters, men det är ju inte optimalt direkt.

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk

Köpråd till en blivande entusiast!

Hallå alla härliga,

Jag behöver råd vid köp av drönare, därför vänder jag mig hit!

Syfte/användningsområde
Lekman som är redo att konvertera RC-intresset till drönare. Kommer att användas privat för att ha kul. Kommer att köras med i skärgårdsmiljö, fjällmiljö på vintern och vid nybyggnation av hus.

Budget & förväntningar
Valuta för pengarna, så länge jag får en bra drönare för ett pris som motsvarar kvalitén så är jag nöjd. 60 fps är ju gött. Klippen ska behandlas i Premiere Pro.

Så, vad ska HURRDURRGG ha?
Jag tittar på DJI Mavic Pro 2,
1. Är det värt det eller pengar i sjön? Ska jag nöja mig med en Air?
2. Finns det andra bättre alternativ?

Om ditt svar är Värt på fråga 1, vilka tillbehör i tillbehörsdjungeln måste man ha?
Finns det något man inte måste ha men ändå "villhöver"?

Tacksam för all input, oavsett om du är drönarproffs eller killgissare.

// Eder HURRDURRGG

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@HURRDURRGG:
Tror den här tråden är rätt inriktad på racingdrönare. Om ingen ger svar får du nog bättre respons i forumets DJI tråd
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1358572-dji-traden?p=64

Permalänk
Skrivet av Myllerman:

@HURRDURRGG:
Tror den här tråden är rätt inriktad på racingdrönare. Om ingen ger svar får du nog bättre respons i forumets DJI tråd
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1358572-dji-traden?p=64

Heh, tack för det!!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@lowngcawt:
Har ni tillgång till en fpv-bana hela tiden eller är det något ni bygger upp när det ska flygas? Lite lyxigt i vilket fall som helst, här finns inget sådant i närheten. Kommer börja bygga ihop egna portar för att börja lattja runt igenom. Jag flyger mest freestyle men för att utveckla min flygning ytterligare så är det ett alldeles utmärkt tillskott att tvinga mig flyga igenom smala portar och det kommer ju inte vara någon nackdel direkt utan tvärtom

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

@lowngcawt:
Har ni tillgång till en fpv-bana hela tiden eller är det något ni bygger upp när det ska flygas? Lite lyxigt i vilket fall som helst, här finns inget sådant i närheten. Kommer börja bygga ihop egna portar för att börja lattja runt igenom. Jag flyger mest freestyle men för att utveckla min flygning ytterligare så är det ett alldeles utmärkt tillskott att tvinga mig flyga igenom smala portar och det kommer ju inte vara någon nackdel direkt utan tvärtom

Vi bygger upp och tar ner varje gång vi ska flyga, annars blir grejerna stulna utan tvekan.

Det finns säkert någon runt dig som flyger, har du kollat gruppen FPV-Sverige på facebook? där tror jag de flesta aktiva flygarna hänger

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem
Skrivet av lowngcawt:

Vi bygger upp och tar ner varje gång vi ska flyga, annars blir grejerna stulna utan tvekan.

Det finns säkert någon runt dig som flyger, har du kollat gruppen FPV-Sverige på facebook? där tror jag de flesta aktiva flygarna hänger

Näh jag har avpolleterat mig själv från Facebook så jag kan inte längre kolla där, har försökt luska runt lite häromkring men det är lite dåligt med fpv flygare här Skulle du snubbla över lite Karlskrona folk eller så på facebook så kan du väll skicka mig ett mess

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Näh jag har avpolleterat mig själv från Facebook så jag kan inte längre kolla där, har försökt luska runt lite häromkring men det är lite dåligt med fpv flygare här Skulle du snubbla över lite Karlskrona folk eller så på facebook så kan du väll skicka mig ett mess

Jag läste något gammalt inslag i BLT om Karlskrona och fpv, finns inte den föreningen längre?

Känner till en plats i Olofström som har varit RC flyg förening som jag tror är nedlagd, va där och flög lite plan som liten finns nog även en rutten klubbstuga kvar.
På det fältet finns nog potential för den som orkar driva runt det tyvärr känner jag ingen som flyger drönare i Olofström men hade man varit ett gäng så hade det varit perfekt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av kozmos:

Jag läste något gammalt inslag i BLT om Karlskrona och fpv, finns inte den föreningen längre?

Känner till en plats i Olofström som har varit RC flyg förening som jag tror är nedlagd, va där och flög lite plan som liten finns nog även en rutten klubbstuga kvar.
På det fältet finns nog potential för den som orkar driva runt det tyvärr känner jag ingen som flyger drönare i Olofström men hade man varit ett gäng så hade det varit perfekt.

Skickades från m.sweclockers.com

Hmmm nej den föreningen känner jag tyvärr inte till, jag har försökt hiotta likasinnade här. VI har ju en modellflygklubb och ett stort fält men där är det mest stora flygplan som håller till, fältet storlek och utformning skulle mycket väl kunna husera en fpv bana också säkert (nu tänker jag bara högt utan nått som helst torrt på benen) Men sen är det ju inte egentligen en bana att flyga på som jag är ute efter utan mer hitta andra lika galna människor som mig själv att träffas på olika coola ställen och flyga tillsammans på opch bara hänga liksom
Likasinnade är svåra att hitta nuförtiden, men om du bor i Olofström så är vi iallafall i samma Län

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Hmmm nej den föreningen känner jag tyvärr inte till, jag har försökt hiotta likasinnade här. VI har ju en modellflygklubb och ett stort fält men där är det mest stora flygplan som håller till, fältet storlek och utformning skulle mycket väl kunna husera en fpv bana också säkert (nu tänker jag bara högt utan nått som helst torrt på benen) Men sen är det ju inte egentligen en bana att flyga på som jag är ute efter utan mer hitta andra lika galna människor som mig själv att träffas på olika coola ställen och flyga tillsammans på opch bara hänga liksom
Likasinnade är svåra att hitta nuförtiden, men om du bor i Olofström så är vi iallafall i samma Län

Ja jag bor i Olofström
RC är roligast om man har en gemenskap!
Det tråkiga med RC är väl att folk i regel är för snåla för att börja med det
Borde ju dock finnas folk som flyger i Karlskrona, ni husar ju ändå kmrk, är ju ändå en ganska berikad RC bil förening så intresset för radiostyrd hobby finns ju där.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Har precis köpt ett fpv-racing paket och börjat köra lite. Riktigt roligt
Har en fråga ang hur video sändningen fungerar.
Kan man koppla flera googles till samma drönare?
Och betyder det att folk i närheten kan kolla min videoström när jag kör utan att jag får reda på det?

Permalänk
Medlem

@JungelTarzan: Videon är helt publik. Vem som helst kan titta och hur många som helst med googles kan titta

Permalänk

@ZER0Z: Okej jag förstår. Påverkar det prestandan på något sätt? Får jag sämre överföring om fler kollar?

Permalänk
Medlem

@JungelTarzan: Prestandan påverkas inte. Quaden sänder videon medans googles eller rättare sagt mottagaren tar emot signalen. Videosändaren på din quad sänder en vanlig analog signal på 5.8ghz sen hur många mottagare som tar emot spelar ingen roll. Eftersom det är just sändare och mottagare.

Asså nu kanske jag krångla till det ännu mer

Permalänk
Skrivet av ZER0Z:

@JungelTarzan: Prestandan påverkas inte. Quaden sänder videon medans googles eller rättare sagt mottagaren tar emot signalen. Videosändaren på din quad sänder en vanlig analog signal på 5.8ghz sen hur många mottagare som tar emot spelar ingen roll. Eftersom det är just sändare och mottagare.

Asså nu kanske jag krångla till det ännu mer

Okej tack för ditt svar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av JungelTarzan:

Har precis köpt ett fpv-racing paket och börjat köra lite. Riktigt roligt
Har en fråga ang hur video sändningen fungerar.
Kan man koppla flera googles till samma drönare?
Och betyder det att folk i närheten kan kolla min videoström när jag kör utan att jag får reda på det?

Välkommen till hobbyn, detta är superfett!

Lite med det fina att videon är öppen så när man är ett lite gäng och är ute och flyger så kan man titta på medans sina polare flyger genom sina egna goggles

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Preikestolen Mavic Air

Tog med min Mavic Air på sommarens MC resa i Norge och klippte ihop en video, inte roligt att editera 4k med gammal quadcore processor men kolla gärna den som vill. 👍

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Kampis:
HEHEHE, lite turistigt där vah
tänk bara på regler som styr och gäller att flyga över andra människor eller folksamlingar.

Bra film annars, det finns sjuuukt fin miljö i Norge, skulle vilja ta en hel sommar och dra igenom norge och filma fina platser. älskar Norge

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Ja kan säga att det var bra trångt på vägen upp, blev mycket möten osv alla gick i olika takt, bäst är att dra riktigt tidigt om man ska någorlunda själv. vi var där runt 13-14 på sämsta rusningstid då min far som ledde resan körde med papperskarta i SEX MIL i helt fel riktning, Tolv mil i onödan. (!) sen körde jag först med gps, fick iaf se lite extra.