Ryzen 9 3950X med 16 kärnor slår Intels 18-kärniga Core i9-9980XE i 3DMark

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Ehh okej "tack för BS" pratet väldigt viktigt poängtera tydligen.
"Folk får välja vilken plattform de vill, du behöver inte bli triggade för att folk väljer nått annat än dig."
Sluta lägga ord i min mun och säga att jag ens närheten skrivet något om det.

jag har Ryzen rigg hemma men det är chill fortsätt med BS själv.
Vart någonstans skriver jag att jag lider? folk måste verkligen lägga ord i min mun och säga att jag hatar AMD eller något seriöst börjar bli patetiskt.

Jag är väldigt imponerad AV VAD ALLA tillverkare gör om det är bra produkter skiter fullständigt om det står AMD eller intel eller IBM eller Apple eller samsung.
Jag har RYZEN jag har haft 2x TR riggar för test och utvärdering gick tillbaka till X299 för jag sakna lite saker som ej still är bra core shifting och små saker (och RAM relaterade saker) + I/O

Om AMD släpper något som slår min nuvarande X299 på det jag vill ha så köper jag det punkt.

Här kommer CB resultat och då är Intel fortfarande snabbare med sina 18kärnor än AMD med sina 16kärnor.

https://www.forumbilder.com/i/rdy0 LN resultat

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Skrivet av Xinpei:

TDP är fortfarande inte ett värde över hur mycket ström som dras..

Nej, jag sa inte det heller. Men jag vill ändå se framsteg som resulterar i lägre TDP så att processorn blir lättare att kyla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hallonskalle123:

Nej, jag sa inte det heller. Men jag vill ändå se framsteg som resulterar i lägre TDP så att processorn blir lättare att kyla.

Men 2950X 16/32 (CPUn släptes 2018) har TDP 180W och kommande 3950X 16/32 har 105W och är snabbare är det inte bra menar du?

Sedan har jag ett val i biosen där jag kan begränsa effektet som CPUn får använda. Ner till 35W tror jag det är

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Skrivet av sesese:

Men 2950X 16/32 (CPUn släptes 2018) har TDP 180W och kommande 3950X 16/32 har 105W och är snabbare är det inte bra menar du?

Sedan har jag ett val i biosen där jag kan begränsa effektet som CPUn får använda. Ner till 35W tror jag det är

Min Intel 4770K "Haswell" har en TDP på 84 W. Om jag köper en ny processor, så vill jag att den har lägre TDP än så, oavsett hur mycket snabbare den är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hallonskalle123:

Min Intel 4770K "Haswell" har en TDP på 84 W. Om jag köper en ny processor, så vill jag att den har lägre TDP än så, oavsett hur mycket snabbare den är.

Ok men en AMD 3700X har 65W och som jag sa så går det i biosen strypa ner till 35W om du önskar. Tdp under 84W då har du många cuper att välja på.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem

och jag får ca 10500 med min 7980xe så

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tip Top:

och jag får ca 10500 med min 7980xe så

Är ditt resultat med oc eller bara med upplåst strömbudget?

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem

Inget spec boost 4,55 ghz allcore . Bara slå på enhanced boost i bios på meg kortet så boostar den aal kärnor till max boost för en kärna

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tip Top:

Inget spec boost 4,55 ghz allcore . Bara slå på enhanced boost i bios på meg kortet så boostar den aal kärnor till max boost för en kärna

Ok enligt prisjakt så är max4,2Ghz och bas 2,6GHz Så din CPU får jobba långt utanför Intels rekommendationer. sedan ser jag att priset på cpun mer än halverades 20/10 till 11025kr

7980XE 11025kr
9980XE 11028kr

Så intel gör plats för kommande 10980XE serie. Inte ofta man ser halvering av priset på intel CPUer

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem

Ska bli kul att se review på swecl
Är jättenöjd med min 3700x

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av hallonskalle123:

Min Intel 4770K "Haswell" har en TDP på 84 W. Om jag köper en ny processor, så vill jag att den har lägre TDP än så, oavsett hur mycket snabbare den är.

Då får man inte kolla på några monster CPUer, ja en 4770K är ju rätt så låg TDP men den har 4C8T och en 3950x har 16C32T och 105TDP vilket är 21mer, det är ju rätt så bra, kolla då ist på en 3600 som är 6C12T och har 65TDP då har den mindre så då kan du vara glad. att hitta CPUer med över 10Cores är nog inget vi kommer se på ett tag om man ser till prestandan som skall komma ur dom, även om TDP inte säger så mkt nu för tiden.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spawnbadboy:

Dom [AMD] kör över intel totalt i desktopmarknaden
Alla rekommenderar Ryzen 2 nu från youtube till reddit.

Och snart kommer servermarknaden också hoppa på om intel inte gör något där.

AMD kör för närvarande över Intel i hemmabyggen.
Det lär dröja innan efterfrågan på AMD i OEM-datorer blir så stor att tillverkarna tycker det är lönsamt att avstå Intels "marknadsföringsbidrag" (som begränsar hur mycket AMD de får sälja).

Servermarknaden har redan i stor utsträckning beslutat att byta till AMD och påbörjat förberedelsearbetet för en omställning. Säkerhetsproblemen med Intels processorer har helt sänkt förtroendet för dessa. Intels försäljning senaste tiden har till stor del varit extra processorer som ersätter det prestandatapp per processor som blivit när de infört åtgärder mot säkerhetsproblemen.
Det tar tid att byta servermiljö, så det kommer inte synas i statistiken över vad som är i drift förrän senare, men Intel kan knappast räkna med så många nyinstallationer de närmaste fem åren eller så.

Permalänk
Medlem

Intressant: https://www.techpowerup.com/260469/intel-core-i9-10980xe-casc...

"Armed with 18 cores, the i9-10980XE is ahead of the 12-core Ryzen 9 3900X in rendering and simulation tests, although not by much (for a chip that has 50% more cores)."

"...move to gaming and gaming-related 3D benchmarks, we see the i9-10980XE only marginally ahead of the 3900X in the 3DMark Physics test. This lends credibility to the report where the unreleased 16-core 3950X was seen beating the i9-10980XE in this particular test."

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olle P:

AMD kör för närvarande över Intel i hemmabyggen.
Det lär dröja innan efterfrågan på AMD i OEM-datorer blir så stor att tillverkarna tycker det är lönsamt att avstå Intels "marknadsföringsbidrag" (som begränsar hur mycket AMD de får sälja).

Servermarknaden har redan i stor utsträckning beslutat att byta till AMD och påbörjat förberedelsearbetet för en omställning. Säkerhetsproblemen med Intels processorer har helt sänkt förtroendet för dessa. Intels försäljning senaste tiden har till stor del varit extra processorer som ersätter det prestandatapp per processor som blivit när de infört åtgärder mot säkerhetsproblemen.
Det tar tid att byta servermiljö, så det kommer inte synas i statistiken över vad som är i drift förrän senare, men Intel kan knappast räkna med så många nyinstallationer de närmaste fem åren eller så.

Inte hört: "marknadsföringsbidrag" (som begränsar hur mycket AMD de får sälja) - stämmer detta verkligen, måste väl isf vara snudd på olagligt?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av NutCracker:

Inte hört: "marknadsföringsbidrag" (som begränsar hur mycket AMD de får sälja) - stämmer detta verkligen, måste väl isf vara snudd på olagligt?

Intel har åkt på tafsen för det tidigare, då till exempel hela rörelsevinsten för Dell (som inte sålde AMD) ganska exakt matchade de "bidrag" de fick från Intel.
Lär fortfarande förekomma, men i något mildare form.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olle P:

Servermarknaden har redan i stor utsträckning beslutat att byta till AMD och påbörjat förberedelsearbetet för en omställning. Säkerhetsproblemen med Intels processorer har helt sänkt förtroendet för dessa.

Det tar tid att byta servermiljö, så det kommer inte synas i statistiken över vad som är i drift förrän senare, men Intel kan knappast räkna med så många nyinstallationer de närmaste fem åren eller så.

Wow, det här du skriver är minst sagt "tunga" uppgifter, på gränsen till häpnadsväckande och i så fall totalt omvälvande för hela branschen, total katastrof för Intel, har du någon källa på detta? Förtjänar i så fall att stå som huvudnyhet på Sweclockers förstasida i minst en månad. Även aktieanalytiker och andra kan ha väldigt stor nytta av dina uppgifter.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av makatech:

Wow, det här du skriver är minst sagt "tunga" uppgifter, på gränsen till häpnadsväckande och i så fall totalt omvälvande för hela branschen, total katastrof för Intel, har du någon källa på detta? Förtjänar i så fall att stå som huvudnyhet på Sweclockers förstasida i minst en månad. Även aktieanalytiker och andra kan ha väldigt stor nytta av dina uppgifter.

Intel säljer allt dom tillverkar men det går tvär dåligt btw

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Wow, det här du skriver är minst sagt "tunga" uppgifter, ... har du någon källa på detta?

Här är ett av de tidigare omnämnandena jag hört:

Fler bekräftanden har dykt upp senare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olle P:

Här är ett av de tidigare omnämnandena jag hört:
https://youtu.be/2Ad6JGgMo4c?t=414

Fler bekräftanden har dykt upp senare.

Skrivet av Olle P:

Servermarknaden har redan i stor utsträckning beslutat att byta till AMD och påbörjat förberedelsearbetet för en omställning.

Intel kan knappast räkna med så många nyinstallationer de närmaste fem åren eller så.

Tack för källan

Jag tror själv du är ute och cyklar (överdriver något enormt) men om du får rätt i denna domedagsprofetia för Intel så blir jag mycket, mycket imponerad.

Skulle de här två blytunga påståendena stämma så skulle vi nu se "krigsrubriker" i tidningar världen över.

Notis: Däremot hejar jag också på AMD lite eftersom de ändå fortfarande är lite av en underdog men jag tror en sund konkurrens mellan de två i fortsättningen vore det allra bästa, inte att någon av dem blir totalt överkörd.

Intel är fortfarande ett mycket stort framgångsrikt företag med en sjukt välfylld kassa. Om något företag har möjlighet att skärpa till sig och göra något åt situationen så vore det just Intel. De har så förbannat mycket pengar så de bör kunna investera sig ur denna lilla kris samt lägga mer på forskning och utveckling.

Ja, det går sämre för Intel men det är fortfarande ett sjukt lönsamt företag:
https://www.sweclockers.com/nyhet/28447-intel-uppvisar-stagne...

Intel står här som världens tjugonde rikaste företag.
https://moneyinc.com/richest-companies-in-the-world-in-2019/

Blir oerhört intressant att se hur det går för AMD Epyc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Intel säljer allt dom tillverkar men det går tvär dåligt btw

Intel möts nu (äntligen) av hårdare konkurrens av AMD vilket är helt toppen för alla (förutom möjligen för Intel). Men jag blir full i skratt när man tror att Intel kommer lägga sig ner och dö, vi snackar ändå om ett helt gigantiskt företag som dessutom är sjukt lönsamt, de har resurser som heter duga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Intel möts nu (äntligen) av hårdare konkurrens av AMD vilket är helt toppen för alla (förutom möjligen för Intel). Men jag blir full i skratt när man tror att Intel kommer lägga sig ner och dö, vi snackar ändå om ett helt gigantiskt företag som dessutom är sjukt lönsamt, de har resurser som heter duga.

Dö? Nej. Förlora sitt övertag på företagsmarknaden? Möjligen. En sak som dock inte går att förneka är att Intel har stora problem och detta möjliggör för AMD att ta ett grepp om utvecklingen. Man kan ju lätt säga att AMD rider på en våg på Intel bekostnad medan allt fler företag börjar gå över till AMD.

https://www.crn.com/slide-shows/components-peripherals/pengui...-

https://www.servethehome.com/amd-epyc-market-share-gains-in-2...

https://wccftech.com/amd-epyc-cpu-server-market-share-10-perc...

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Dö? Nej. Förlora sitt övertag på företagsmarknaden? Möjligen.

Hur lång tid räknar ni med det tar innan AMD har en större procentuell marknadsandel på företagsmarknaden än Intel? Kanske går ganska snabbt med tanke på att @Olle P skriver "Intel kan knappast räkna med så många nyinstallationer de närmaste fem åren eller så."? Om jag förstår det rätt så är det väl runt 10% marknadsandel för server cpu'er som AMD i bästa fall kan hoppas på under 2020, även det vore dock en exceptionellt stor framgång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Jag tror själv du är ute och cyklar (överdriver något enormt) ...

Jag har bara citerat killen som driver "Moore's Law Is Dead", som upprepat detta flera gånger.
När jag nu lyssnade på den podcast där han intervjuar sin källa blir bilden lite mer nyanserad:
* Säkerhetsproblemen med Intels processorer är riktigt allvarliga för dem som hanterar känslig information.
* Säkring av servrarna (för att minska riskerna, de går inte att helt bli av med) innebär i princip en halvering av prestandan per CPU. En snabb fix har varit att dubblera antalet CPU, vilket varit en kraftigt bidragande orsak till Intels leveransproblem.
* Enda sättet att hålla en Intel-server säker är att inte ha den online (tillgänglig från Internet).

* Företag som inte hanterar särskilt känslig information kan mycket väl välja att fortsätta med Intel.
* Företag som hanterar känslig information som ändå måste gå att nå utifrån kommer att byta till AMD fortast möjligt, dvs om ett par år.
* Företag som bygger upp en serverpark från början kommer med större sannolikhet att välja AMD. (Amazon, Google och flera har redan beställt.)
* Man kan förvänta sig en ketchupeffekt där AMD inte säljer mycket på serversidan tills de helt plötsligt får mängder av beställningar, gissningsvis om cirka två år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olle P:

Jag har bara citerat killen som driver "Moore's Law Is Dead", som upprepat detta flera gånger.
När jag nu lyssnade på den podcast där han intervjuar sin källa blir bilden lite mer nyanserad:
* Säkerhetsproblemen med Intels processorer är riktigt allvarliga för dem som hanterar känslig information.
* Säkring av servrarna (för att minska riskerna, de går inte att helt bli av med) innebär i princip en halvering av prestandan per CPU. En snabb fix har varit att dubblera antalet CPU, vilket varit en kraftigt bidragande orsak till Intels leveransproblem.
* Enda sättet att hålla en Intel-server säker är att inte ha den online (tillgänglig från Internet).

* Företag som inte hanterar särskilt känslig information kan mycket väl välja att fortsätta med Intel.
* Företag som hanterar känslig information som ändå måste gå att nå utifrån kommer att byta till AMD fortast möjligt, dvs om ett par år.
* Företag som bygger upp en serverpark från början kommer med större sannolikhet att välja AMD. (Amazon, Google och flera har redan beställt.)
* Man kan förvänta sig en ketchupeffekt där AMD inte säljer mycket på serversidan tills de helt plötsligt får mängder av beställningar, gissningsvis om cirka två år.

Långt intressant inlägg.

AMD har kanske ett gyllene läge just nu, jaja, blir åtminstone mycket intressant att följa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olle P:

Intel har åkt på tafsen för det tidigare, då till exempel hela rörelsevinsten för Dell (som inte sålde AMD) ganska exakt matchade de "bidrag" de fick från Intel.
Lär fortfarande förekomma, men i något mildare form.

Tack för svaret - länkarna, skrämmande info! Fann ytterligare från AdoredTV (är väl rätt så kontroversiell och lindrigt sagt hatad i vissa läger), otroligt jobb att gräva fram allt detta.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Tack för källan

Jag tror själv du är ute och cyklar (överdriver något enormt) men om du får rätt i denna domedagsprofetia för Intel så blir jag mycket, mycket imponerad.

Skulle de här två blytunga påståendena stämma så skulle vi nu se "krigsrubriker" i tidningar världen över.

Notis: Däremot hejar jag också på AMD lite eftersom de ändå fortfarande är lite av en underdog men jag tror en sund konkurrens mellan de två i fortsättningen vore det allra bästa, inte att någon av dem blir totalt överkörd.

Intel är fortfarande ett mycket stort framgångsrikt företag med en sjukt välfylld kassa. Om något företag har möjlighet att skärpa till sig och göra något åt situationen så vore det just Intel. De har så förbannat mycket pengar så de bör kunna investera sig ur denna lilla kris samt lägga mer på forskning och utveckling.

Ja, det går sämre för Intel men det är fortfarande ett sjukt lönsamt företag:
https://www.sweclockers.com/nyhet/28447-intel-uppvisar-stagne...

Intel står här som världens tjugonde rikaste företag.
https://moneyinc.com/richest-companies-in-the-world-in-2019/

Blir oerhört intressant att se hur det går för AMD Epyc.

Du skriver "jag tror en sund konkurrens", men för att detta skall kunna bli verklighet så måste ju särskilt en part börja "uppföra sig", och hur troligt är det? Den första väldigt intressanta klaschen blir när Intel äntrar GPU marknaden 2020, då har vi två aktörer som gärna utdelar "slag under bältet" stående mot varann. Vem kommer de välja att slå mot, varandra eller "den tredje" - big question?!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av NutCracker:

Du skriver "jag tror en sund konkurrens", men för att detta skall kunna bli verklighet så måste ju särskilt en part börja "uppföra sig", och hur troligt är det? Den första väldigt intressanta klaschen blir när Intel äntrar GPU marknaden 2020, då har vi två aktörer som gärna utdelar "slag under bältet" stående mot varann. Vem kommer de välja att slå mot, varandra eller "den tredje" - big question?!

Skickades från m.sweclockers.com

Vi får väl hoppas att det är good guy som åker på stryk så att vi slipper det eviga tjatet om good guy vs bad guy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarkSix:

Vi får väl hoppas att det är good guy som åker på stryk så att vi slipper det eviga tjatet om good guy vs bad guy.

I enlighet med vad du själv skriver "Det enda jag med säkerhet vet är att jag ingenting med säkerhet vet", så gäller väl bara att avvakta händelsernas fortskridande;) Men helt klart är nog att "det eviga tjatet," aldrig kommer upphöra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Så här lätt kommer ni inte undan efter era kontroversiella krigsrubriker många fullständigt häpnadsväckande uppgifter som kommit fram i denna tråd och nästan alla verkar underligt nog svälja det med hull och hår utan debatt.

@Olle P Jag tittar på dig.

Intels omsättning är ca 12-13 ggr större än AMD i dagsläget, har ca 10-11 ggr fler anställda och rankas som nr 20 av världens rikaste företag (ca) men jag läser nu kommentarer från @Olle P som:

"Intel kan knappast räkna med så många nyinstallationer de närmaste fem åren eller så."

"Servermarknaden har redan i stor utsträckning beslutat att byta till AMD och påbörjat förberedelsearbetet för en omställning."

och inga här reagerar, wtf liksom

Ingen av er experter har dock ännu kunnat svara på hur lång tid räknar ni med det tar innan AMD har en större procentuell marknadsandel på företagsmarknaden än Intel? Jag hade själv fått för mig att AMD (i bästa fall) hoppades på runt 10% marknadsandel för server cpu'er under år 2020? (AMD Epyc serien)

Om ni nu är så här förbannat totalt säkra på er sak och häver ur meningar som ovan så rekommenderar jag verkligen att ni nu investerar tungt i AMD aktier. Får ni rätt så skulle detta kunna förändra era liv ur ett ekonomiskt perspektiv. AMDs resa de närmaste 5-10 åren skulle då nästan sakna motstycke i ett historiskt perspektiv bland hightech företag, något av en revolution samtidigt som Intel skulle ta så mycket pisk så att det knappt går att mäta. Jag kommer nog köpa lite AMD aktier själv men frågan är väl hur mycket man ska satsa.

Visst kan ni få rätt, att vi nu långsamt kommer bevittna en av genom tidernas största företagskollapser (Intel) samtidigt som vi skulle få bevittna en av genom tidernas största företagsframgångar (AMD).

Varför skulle Intel lägga sig ner och dö? Varför tror ni inte att ett exceptionellt välmående företag med muskler som Intel skulle kunna stå upp mot den nya konkurrensen mot AMD, jag förstår det inte.

Intel kommer sannolikt ta en del stryk, absolut men jag har väldigt svårt att tro att de inte kommer stå upp och svara mot den här nya konkurrensen från AMD, det vore som sagt en historisk kollaps annars, ett rent gigantiskt misslyckande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Så här lätt kommer ni inte undan efter era kontroversiella krigsrubriker många fullständigt häpnadsväckande uppgifter som kommit fram i denna tråd och nästan alla verkar underligt nog svälja det med hull och hår utan debatt.

@Olle P Jag tittar på dig.

Intels omsättning är ca 12-13 ggr större än AMD i dagsläget, har ca 10-11 ggr fler anställda och rankas som nr 20 av världens rikaste företag (ca) men jag läser nu kommentarer från @Olle P som:

"Intel kan knappast räkna med så många nyinstallationer de närmaste fem åren eller så."

"Servermarknaden har redan i stor utsträckning beslutat att byta till AMD och påbörjat förberedelsearbetet för en omställning."

och inga här reagerar, wtf liksom

Visst reagerar man, men man orkar liksom inte bry sig... låt pöbeln sprida sina falska profetior skapade av en Youtuber