Permalänk
Medlem
Skrivet av perry571:

Bingo! Bra jobbat

Älskade det spelet! Köpte den nya uppföljaren men orkade inte mer än början, sugen men storyn och stilen var inne lika häftig och gripande längre.

Ska försöka hitta på något nytt. Men nu sova ..

Skickades från m.sweclockers.com

Här kommer ett spel som nog många spelat då demot följde med flera grafikkort på den tiden har jag för mig.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, ASUS RX 580 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD

Permalänk
Medlem

Här går det undan
Är det G-Police?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Här går det undan
Är det G-Police?

Du håller takten, helt rätt! Nästa nästa nästa spel!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, ASUS RX 580 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD

Permalänk
Medlem

Nice, då kör vi ett amigaspel!

Hint: det är inte Gods.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Nice, då kör vi ett amigaspel!
https://i.ytimg.com/vi/y5xAIgqqF9E/hqdefault.jpg

Hint: det är inte Gods.

Ser ut som en korsning av Gods och Stormlords. Jag känner igen det väldigt väl men kommer inte på vad det heter.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, ASUS RX 580 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Ser ut som en korsning av Gods och Stormlords. Jag känner igen det väldigt väl men kommer inte på vad det heter.

Du är på mycket rätt spår
En bonusbild från en senare level:

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av Videoapan:

Här kommer ett spel som nog många spelat då demot följde med flera grafikkort på den tiden har jag för mig.

Minns detta väl då det var det första spelet jag spelade på PC som nyttjade ett dedikerat grafikkort.

Skrivet av Roger W:

Nice, då kör vi ett amigaspel!
Hint: det är inte Gods.

Haha! Min första tanke var just "Gods", men vi en närmare titt så ser jag ju att det inte är det.
Men jag känner igen det väl och är säker på att jag har spelat det på Amiga. Får fundera lite mer så kanske jag kommer på det.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Hint: Videoapan var som sagt på rätt spår. Tänk sequel

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

@Roger W: Found it!

Det var ganska svårt vill jag minnas, precis som "Gods", och hade lika dåliga kontroller.

Jag har ingen ny bra bild på G, så det är fritt fram att lägga upp en för den som känner sig manad.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guybrush82:

Yes, helt rätt!
Helskönt cover också

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

En klassiker jag fortfarande lirar ibland, fanns en bugg i spelet som gjorde att du inte kunde klara det utan en speciell patch med. Nån som har spelat det?

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hablam:

https://i.ibb.co/wBYyTQz/soldiers-at-war-6.png

En klassiker jag fortfarande lirar ibland, fanns en bugg i spelet som gjorde att du inte kunde klara det utan en speciell patch med. Nån som har spelat det?

Någon variant av Commandos?

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, ASUS RX 580 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD

Permalänk
Skrivet av Hablam:

https://i.ibb.co/wBYyTQz/soldiers-at-war-6.png

En klassiker jag fortfarande lirar ibland, fanns en bugg i spelet som gjorde att du inte kunde klara det utan en speciell patch med. Nån som har spelat det?

Nu gav ju filnamnet namnet på spelet

Har jag rätt, blir det min tur då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irregular Programming:

Nu gav ju filnamnet namnet på spelet

Har jag rätt, blir det min tur då?

Hoppsan.. Tänkte inte på att folk skulle klicka in på bilden ser jag nu.. 😅 Ifall det är nån som ville gissa utan att kolla filnamnet så gissa på! Commandos är det inte iallafall!

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hablam:

Hoppsan.. Tänkte inte på att folk skulle klicka in på bilden ser jag nu.. 😅 Ifall det är nån som ville gissa utan att kolla filnamnet så gissa på! Commandos är det inte iallafall!

Namnet är ju avslöjat redan (Soldiers at war, eller hur? det syns ju i citatet ovan), så är väl vettigt att Irregular Programming tar nästa

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av Guybrush82:

@Roger W: Found it!

https://www.mobygames.com/images/covers/l/128943-deliverance-stormlord-ii-amiga-front-cover.jpg

Det var ganska svårt vill jag minnas, precis som "Gods", och hade lika dåliga kontroller.

Jag har ingen ny bra bild på G, så det är fritt fram att lägga upp en för den som känner sig manad.

Jag minns att jag spelade det här. Bra dagar! Men den här är verkligen svår att spela.

Permalänk

Ok, lite obskyr titel kanske

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irregular Programming:

Nu måste vi få lite hjälp här. Inget svar på tre veckor

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irregular Programming:

Liknar Reality men tror inte det är det .men från millennieskiftet kanske?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, ASUS RX 580 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD

Permalänk
Skrivet av perry571:

Nu måste vi få lite hjälp här. Inget svar på tre veckor

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Videoapan:

Liknar Reality men tror inte det är det .men från millennieskiftet kanske?

Skickades från m.sweclockers.com

Sorry, glömde bort det här lite grann

Spelet släpptes av psygnosis 1997 till playstation, och titeln börjar på S

Om ingen löser det här är det bara för någon annan att ta upp tråden igen, enligt reglerna

Permalänk
Medlem

Hmm, den var svår!
Det är väl knappast Silverload? Första spelet jag kunde hitta som kom i närheten: äventyrsspel från Psygnosis ungefär från rätt år

Ett annat spel som dök upp i bakhuvudet, men som väl också måste vara fel är Normality.

Visst är jag helt off på båda?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Hmm, den var svår!
Det är väl knappast Silverload? Första spelet jag kunde hitta som kom i närheten: äventyrsspel från Psygnosis ungefär från rätt år

Ett annat spel som dök upp i bakhuvudet, men som väl också måste vara fel är Normality.

Visst är jag helt off på båda?

Var Normality jag menade när jag skrev Reality 😁
Tyckte också det verkade för fel för att rätta mig själv..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, ASUS RX 580 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD

Permalänk
Skrivet av Irregular Programming:

Klockrent memeunderlag.

F.ö. Superlätt att lösa genom lite Googlande (ej bildsök).

Visa signatur

"What sharp little eyes you've got"

Permalänk
Medlem
Skrivet av XerxesYngve:

Klockrent memeunderlag.

F.ö. Superlätt att lösa genom lite Googlande (ej bildsök).

Sentient är det visst! Inte spelat men jag är inte så konsolfrälst.. Ska se om jag hittar något att lägga ut .

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, ASUS RX 580 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD

Permalänk
Skrivet av Videoapan:

Sentient är det visst! Inte spelat men jag är inte så konsolfrälst.. Ska se om jag hittar något att lägga ut .

Skickades från m.sweclockers.com

Grattis, sorry att jag hängde upp tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irregular Programming:

Grattis, sorry att jag hängde upp tråden

Grattis! Och ingen fara, den här tråden går superfort några inlägg, sen dör den några veckor och sen börjar det om igen. Är folk aktiva så är svåra bilder inga problem, är de för svåra får någon ny läggas upp

Här kommer mitt bidrag, ett spel jag tyvärr inte spelade när jag var liten men jag gillade remake:n som kommit ut senaste åren.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, ASUS RX 580 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Här kommer mitt bidrag, ett spel jag tyvärr inte spelade när jag var liten men jag gillade remake:n som kommit ut senaste åren.

Gissar på Shadowrun? (om jag har rätt så hinner jag inte lägga upp ny bild förrän ikväll nångång, och då får någon gärna hoppa emellan )

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Gissar på Shadowrun? (om jag har rätt så hinner jag inte lägga upp ny bild förrän ikväll nångång, och då får någon gärna hoppa emellan )

Korrekt! Megadrive ska versionen vara också.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, ASUS RX 580 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD

Permalänk
Medlem

Hoppas någon kan hitta på någon ny bild häremellan
Jag har ingen bild på gång direkt, och lär inte kunna göra något förrän efter kl 20 eller så...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Korrekt! Megadrive ska versionen vara också.

Skickades från m.sweclockers.com

Aha, därför jag inte kände igen det. Väldigt annorlunda mot SNES

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB