Permalänk
Avstängd
Skrivet av NatureBoyyy:

Väcker liv i tråden lite, har en del stories men kom att tänka på en.

Det var väl sådär 12-13 år sedan, jag var nog kanske 12 eller 13 då, morfar hade köpt ett hus och jag och min kusin skulle hjälpa till och tvätta fasad osv. Inga konstigheter vi fick bra betalt för (50 kr timmen för en 12 åring är bra skulle jag säga). Vi fick umgås med vår morfar som är en underbar gubbe men har ja, lite egenheter för sig. Han är relativt tät, tack vare honom så har vi barnbarn det väl förspänt med bra fond osv, bjudit på mycket osv.
Men till det här som jag kallar dumsnålt, jag skulle spruta ut ogräsmedel genom en pet flaska med ett hål i korken, när flaskan nästan är tom fick jag trycka hårdare varv jag mer eller mindre mosar flaskan. Morfar blir flyförbannad över det då den ändå skulle pantas sen men nu är det ju 1 krona förgäves, vi hamnar i en rätt hetisk diskussion och jag pallade inte jobba mer med huset den sommaren.

Han kunde för i vilket fall springa tillbaka för 50 öre, en golfpegg ska användas tills bollen knappt kan stå på den osv.

Samma gubbe lägger 25-30k på julklappar varje år, kanske 80k i insättningar till sina barnbarn, tar med hela släkten på kryssning osv, men just pantflaskan fick bägaren att rinna över xD

Så man kan ju diskutera om det är snålt,dumsnålt eller bara ekonomiskt av honom. Inget annat ont men kanske tack vare ju sådant han har byggt sin förmögenhet..

Minns också en barndoms kompis, han kunde lensa skafferiet när han kom till mig på kakor, saft osv. Men när vi var hos honom så skulle jag vänta i hans rum, jag hör hur det prasslar, knapras och när han kommer upp sa han att det inte fanns några kakor eller liknande.. Om ni vill ha en generell bild av hur person var då iallfall, tänk er Eric Cartman, cynisk, kraftig och jävligt elak men man umgicks med honom ändå.. Ska tänka lite så kan jag nog gräva fram något mer roligt från barndomen.

Inte för att vara den, men det är inte så trevligt att panta (plast-) flaskor man har haft giftiga saker i.

Permalänk
Medlem

@snajk: Så länge det inte var en sådan stor hård flaska så behöver du inte vara orolig.
De stora hårda tvättades mellan användningarna (likt glasflaskor), medans de vanliga mjukare varianterna mals ner och återvinns till något annat, just på grund av att personer använder matförpackningarna till annat så återvinns inte plast till nya matförpackningar, utan det är i regel alltid ny plast i dem.

Permalänk
Medlem

Jobbar för ett ganska stort företag som verkligen inte har ont om pengar. Dom brukar köpa smörgåstårta åt dom som jobbar t.ex på midsommarafton. I somras jobbade jag på midsommarafton och en av cheferna ringde och sa att vi kunde gå bort till mässen och hämta våran tårta, det skulle sitta en lapp på den. Vi är vanligtvis 13 pers men då på midsommar var vi några till för vi hade sommarjobbare under upplärning också, så vi var väl 15-16st kanske. Tårtan vi hade fått var en 10-bitars tårta och det var den snålaste tårtan jag sett. Det var någon ostskiva och nån gurka på den, sen var det inget mer. Inga räkor eller annat gott.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

@snajk: Möjligt, inte så att jag reflekterade över det för 13 år sedan

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem

Jag själv, är det snålaste jag upplevt. I alla fall mot mig själv. Mindre jämtemot andra. Min avatar talar för sig själv.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk

Var på en väldigt fin konferensresa utomlands nyligen med jobbet, firman betalade i stort sett allt.

Dock blev vi kvar på en restaurang efter chefen med storkortet gått. Jag orkade inte krångla så tog den hyffsat stora notan. Tog upp det dagen efter lite snabbt och alla swishade 100kr var så var det löst.

Utom en kvinna, hon hade minsann bara tagit ett glas vin som förmodligen ingick i de första flaskorna vi fick gratis (hon gick samtidigt hem). Fick aldrig hennes 100kr

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem

Kryper i mig när jag läser sånt här.. Men skoj på något sätt också!

Jag dejtade en tjej ett tag, 2 dejter, första tog vi min bil och andra dejten tog vi hennes. Vi delade alla kostnader på båda dejterna. So far so good, fram tills hon på slutet av kvällen droppar "Jag körde ju en mil längre än dig.. Hur gör vi nu för att det ska bli jämnt?" ...

Frågade om jag skulle swisha 7kr och någon tredje dejt blev det aldrig haha..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishliquid:

Kryper i mig när jag läser sånt här.. Men skoj på något sätt också!

Jag dejtade en tjej ett tag, 2 dejter, första tog vi min bil och andra dejten tog vi hennes. Vi delade alla kostnader på båda dejterna. So far so good, fram tills hon på slutet av kvällen droppar "Jag körde ju en mil längre än dig.. Hur gör vi nu för att det ska bli jämnt?" ...

Frågade om jag skulle swisha 7kr och någon tredje dejt blev det aldrig haha..

Ove Sundbergs sämre hälft?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av bart112:

Vet inte om jag skulle kalla det snålt? Visst 30:- är inte mycket pengar, men det är väl rätt logiskt att ni splittar på frakten?

Jo det e fan bara sniket. Glenn kunde kanske reta sig men att bara ta upp det är så jävla fattigt.

Känns som att många som omnämns i denna tråden är på gränsen till efterblivna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishliquid:

Kryper i mig när jag läser sånt här.. Men skoj på något sätt också!

Jag dejtade en tjej ett tag, 2 dejter, första tog vi min bil och andra dejten tog vi hennes. Vi delade alla kostnader på båda dejterna. So far so good, fram tills hon på slutet av kvällen droppar "Jag körde ju en mil längre än dig.. Hur gör vi nu för att det ska bli jämnt?" ...

Frågade om jag skulle swisha 7kr och någon tredje dejt blev det aldrig haha..

Hahaha! Delade du på kostnaden med tjejen för en dejt!!!!???? 😂😂😂😂

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem
Skrivet av serverfel:

Hahaha! Delade du på kostnaden med tjejen för en dejt!!!!???? 😂😂😂😂

Rätt standard nu för tiden.

Personligen brukar jag bjuda, men ser inget fel med att dela på kostnaden.
Då brukar jag bara bjuda ut folk som jag redan är bekanta med, skulle det vara någon Tinderdejt så skulle jag aldrig betala hela notan.
https://i.redd.it/22xs11oru1v31.png

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Rätt standard nu för tiden.

Personligen brukar jag bjuda, men ser inget fel med att dela på kostnaden.
Då brukar jag bara bjuda ut folk som jag redan är bekanta med, skulle det vara någon Tinderdejt så skulle jag aldrig betala hela noten.
https://i.redd.it/22xs11oru1v31.png

Det är väl nog jag som är gammalmodig.
På första dejterna bjuder jag, sen får man se vart det leder. Är man ihop kan man göra lite som man vill.

Har jag inte råd så går jag inte på dejt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

Problemet är ofta att folk inte alls är snåla. Jag gick på ett knytkalas för flera år sedan. Jag hade inget med mig och deklarerade tydligt att jag inte skulle äta något. Naturligtvis blev jag bjuden. Det var kul och kvällen gick och folk började gå. Plötsligt var jag sista gästen och det var massor av mat kvar. Det slutade med att jag fick med mig två stora kassar med mat när jag gick hem!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishliquid:

Kryper i mig när jag läser sånt här.. Men skoj på något sätt också!

Jag dejtade en tjej ett tag, 2 dejter, första tog vi min bil och andra dejten tog vi hennes. Vi delade alla kostnader på båda dejterna. So far so good, fram tills hon på slutet av kvällen droppar "Jag körde ju en mil längre än dig.. Hur gör vi nu för att det ska bli jämnt?" ...

Frågade om jag skulle swisha 7kr och någon tredje dejt blev det aldrig haha..

Som man raggar får man ligga. Jag bjuder alltid. Och det är rätt. Den jag träffar har mindre nöje av mig än tvärtom.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Måste ändå tyst jubla över att kommunen gick ca 38:- back var gång man krävde tillbaka 2:- av folk som fått pengar för utlägg man haft, Hade för visso inte brytt mig om det inte var fråga om allas skattepengar, ok för principen men man undrar ju vad de egentligen håller på med.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd

Jag skulle vilja påstå att det finns två olika slags "snålisar":

- De som är snåla för att de är rika just för att de inte bränner pengar på småsaker som andra kanske inte tycker är någon stor grej (t.ex., köpa en korv eller läsk på macken istället för att strunta i det eller åtminstone köpa samma läsk på storaffär där det är billigare - många bäckar små åt båda håll).

- De som försöker åka räkmacka helt enkelt på sin snålhet. Antar att tråden tar upp många sådana exempel. Jag har själv varit en äckelsnål räkmackaglidare tills jag startade eget och insåg att inget är gratis här i livet och att jag inte får betalt för att jag bara "kommer och närvarar vid jobbet".

EDIT: En intressant snålhetsfråga - är du 'snål' om du väljer att promenera till gymmet istället för att ta din bil dit om det är 2km dit eller är du 'snålsmart' eller bara 'smart'?

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Avstängd

Jag är helt klart själv sådan som inte köper glass åt mig själv, samt lagar mina sockor gång på gång, räknar femtioöringar och köper billig falukorv om det bar är åt mig själv, däremot brukar jag baka en hel långpanna med paj och baka riktigt bröd och sådant när det kommer gäster, jag försöker tänka hur jag själv skulle vilja bli bemött, dessutom skulle ju alla andra också få skämmas om man snålade med sådant.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Rätt standard nu för tiden.

Personligen brukar jag bjuda, men ser inget fel med att dela på kostnaden.
Då brukar jag bara bjuda ut folk som jag redan är bekanta med, skulle det vara någon Tinderdejt så skulle jag aldrig betala hela notan.
https://i.redd.it/22xs11oru1v31.png

Skrivet av serverfel:

Det är väl nog jag som är gammalmodig.
På första dejterna bjuder jag, sen får man se vart det leder. Är man ihop kan man göra lite som man vill.

Har jag inte råd så går jag inte på dejt.

Skickades från m.sweclockers.com

Träffade både min före detta och nuvarande tjej på Tinder. Båda gångerna frågade båda om att betala sin del, men jag svarade med att jag tar denna så tar du nästa.
Tjejen åker oftare 1 timme enkel resa till mig än vad jag gör till henne och för att jämna ut brukar jag bjuda på första gången vi äter (kontra bensinkostnad) osv och sen kör vi varannan. Har fungerat mycket bra hittils.

Själv är jag en slösare och snåljåp men inte dumsnål i ett. Kan köpa mycket onödigt men aldrig vara dumsnål på det. Sen helt plötsligt om jag kan spara 10kr nån annanstans så gör jag det.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Träffade både min före detta och nuvarande tjej på Tinder. Båda gångerna frågade båda om att betala sin del, men jag svarade med att jag tar denna så tar du nästa.
Tjejen åker oftare 1 timme enkel resa till mig än vad jag gör till henne och för att jämna ut brukar jag bjuda på första gången vi äter (kontra bensinkostnad) osv och sen kör vi varannan. Har fungerat mycket bra hittils.

Själv är jag en slösare och snåljåp men inte dumsnål i ett. Kan köpa mycket onödigt men aldrig vara dumsnål på det. Sen helt plötsligt om jag kan spara 10kr nån annanstans så gör jag det.

Det är skillnad mellan att vara snål och ekonomisk. Jag jagar också lägre priser. Men jag gör inte saker som att be en kompis om bensinpengar, låter dejten betala, snor toapapper på jobb eller tar betalt av en vän när han får ett gtx 460. Finns för fan gränser.

Men om jag känner mig utnyttjad så tar det stop.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Jag skulle vilja påstå att det finns två olika slags "snålisar":

- De som är snåla för att de är rika just för att de inte bränner pengar på småsaker som andra kanske inte tycker är någon stor grej (t.ex., köpa en korv eller läsk på macken istället för att strunta i det eller åtminstone köpa samma läsk på storaffär där det är billigare - många bäckar små åt båda håll).

- De som försöker åka räkmacka helt enkelt på sin snålhet. Antar att tråden tar upp många sådana exempel. Jag har själv varit en äckelsnål räkmackaglidare tills jag startade eget och insåg att inget är gratis här i livet och att jag inte får betalt för att jag bara "kommer och närvarar vid jobbet".

EDIT: En intressant snålhetsfråga - är du 'snål' om du väljer att promenera till gymmet istället för att ta din bil dit om det är 2km dit eller är du 'snålsmart' eller bara 'smart'?

Att promenera är bra uppvärmning.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk

Min mor hade ett uttryck som jag gillar:

"Så snål så att personen skriker när den skiter".

Tycker den är "spot on" på alla vis! Hahaha....

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Medlem

Det värsta är de som snyltar på företags premiärer, visningar, firanden osv. Som kan stå och smaska gratis mat/fika flera gånger samma dag, både frukost, lunch och middag. Roffar åt sig kepsar, pennor, nyckelringar, gratisprover, godis. Samma typ av personer skäms inte över att vara på fest nykter och bli erbjuden en öl eller läsk, men de kan inte dricka då så de tar gärna hem drickan och dricker hemma, de stoppar fickorna fulla betydligt mer än de blivit erbjudna bara för att det var "öppen bar" och tar med hem. Usch man står och ser hur det stoppas i fickorna går till bilen och lastas av och sedan tar en vända till, man skäms bara av att se beteendet...

Visa signatur

“Hard times create strong men. Strong men create good times. Good times create weak men. And, weak men create hard times.”

Permalänk
Avstängd
Skrivet av john_doe:

Det värsta är de som snyltar på företags premiärer, visningar, firanden osv. Som kan stå och smaska gratis mat/fika flera gånger samma dag, både frukost, lunch och middag. Roffar åt sig kepsar, pennor, nyckelringar, gratisprover, godis. Samma typ av personer skäms inte över att vara på fest nykter och bli erbjuden en öl eller läsk, men de kan inte dricka då så de tar gärna hem drickan och dricker hemma, de stoppar fickorna fulla betydligt mer än de blivit erbjudna bara för att det var "öppen bar" och tar med hem. Usch man står och ser hur det stoppas i fickorna går till bilen och lastas av och sedan tar en vända till, man skäms bara av att se beteendet...

Varför det, jag tycker de kan vara riktigt bra att ha nära, jag skulle tex rensa en hel åkerbit för länge sedan från ris och sly för hand, men kom på att det bodde ett äldre på där som var just sådana så jag knackade på och frågade om de ville ha växter gratis, när jag kom tillbaka nästa dag var där soprent, det fanns inte en pinne kvar och alla rötter var noga uppgrävda då de plötsligt kom på att de ville ha en förlänging av en häck på deras gård när jag gick ner för att titta till det hela och nämnde att de fick ta träd där också om de ville... Omgrävt och klar, bara å plöja som det var. Helt perfekt. Samma när man behövde rensa ris i skogen "hej! Vill ni ha gratis bränsle till kaminen? Förr brukade de ju elda knippen med ris..." "gratis sand" var det när man behövde jämna av någonting på vägen, osv. , de var ju helt perfekta grannar. ha ha.

(Nu vet jag inte hur det ligger till idag, nu är det säkert en massa ansvars och skyddsbestämmelser och annat som gör sådant omöjligt)

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av serverfel:

Hahaha! Delade du på kostnaden med tjejen för en dejt!!!!???? 😂😂😂😂

Skickades från m.sweclockers.com

Kanske var lite otydlig med båda dejterna så gjorde vi någon form av aktivitet och kom överens om att dela kostnaden lika, därav hennes kommentar.

Sen har jag inget emot att bjuda, men att det skulle vara en självklarhet att bli bjuden på allt trodde jag vi hade kommit förbi helt och hållet??

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mizzarrogh:

Varför det, jag tycker de kan vara riktigt bra att ha nära, jag skulle tex rensa en hel åkerbit för länge sedan från ris och sly för hand, men kom på att det bodde ett äldre på där som var just sådana så jag knackade på och frågade om de ville ha växter gratis, när jag kom tillbaka nästa dag var där soprent, det fanns inte en pinne kvar och alla rötter var noga uppgrävda då de plötsligt kom på att de ville ha en förlänging av en häck på deras gård när jag gick ner för att titta till det hela och nämnde att de fick ta träd där också om de ville... Omgrävt och klar, bara å plöja som det var. Helt perfekt. Samma när man behövde rensa ris i skogen "hej! Vill ni ha gratis bränsle till kaminen? Förr brukade de ju elda knippen med ris..." "gratis sand" var det när man behövde jämna av någonting på vägen, osv. , de var ju helt perfekta grannar. ha ha.

(Nu vet jag inte hur det ligger till idag, nu är det säkert en massa ansvars och skyddsbestämmelser och annat som gör sådant omöjligt)

😅 Vi har ett par på jobbet som brukar ta med kylväskor till julbord mm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av john_doe:

Det värsta är de som snyltar på företags premiärer, visningar, firanden osv. Som kan stå och smaska gratis mat/fika flera gånger samma dag, både frukost, lunch och middag. Roffar åt sig kepsar, pennor, nyckelringar, gratisprover, godis. Samma typ av personer skäms inte över att vara på fest nykter och bli erbjuden en öl eller läsk, men de kan inte dricka då så de tar gärna hem drickan och dricker hemma, de stoppar fickorna fulla betydligt mer än de blivit erbjudna bara för att det var "öppen bar" och tar med hem. Usch man står och ser hur det stoppas i fickorna går till bilen och lastas av och sedan tar en vända till, man skäms bara av att se beteendet...

Dom förtjänar att "be called out" eller "hängas ut", antingen genom att man rent av säger till dom att beteendet är förkastligt, direkt till deras face, fungerar inte det, eller om man inte vågar får man nog berätta Högt för sin omgivning "ser du den där Håkan? Han går ju fan och stoppar drickan i fickorna för att ta hem, han verkar sopslut". Sånt där jävla nonsens hade jag inte pallat tolerera, hade garanterat sagt till människan "aha, fri bar innebär att du kan dricka här på plats. Varför ska du sno med dig skräp hem din snåla jäkel? Du utnyttjar den goda viljan/systemet" eller liknande. Assholes är vad dom är.

Känner till en sån där typ, han älskar att flasha sina pengar, kan komma en vanlig lunch och visa plånboken "titta kompis 10lax i fickan det går bra nu". Ja, du myglar med tider och snor allt gratis du kommer över, åker på bjudluncher och snyltar på allt och alla. Håll käft och gå hem!

Men givetvis kan det vara känsligt på grund av flera olika variabler, kanske en chef man måste stå ut med varje dag? Alla får göra en avvägning över vad man är beredd på att säga till om. Jag hade aldrig kunnat hålla käft, men iof är jag inte i en position där jag behöver bry mig om vad en kollega skulle tycka.

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon298854:

😅 Vi har ett par på jobbet som brukar ta med kylväskor till julbord mm.

Då kan de ju få en massa saker gratis dagen därpå, vikta papptallrikar, skadade plastbestick, gammalt vin, avslagen öl, rester som är kvar i grytor och kantiner... Mot att de plockar av borden och lägger sopor i tunnan tex

Vet inte om de genomskådade det, men de var nästan alltid för snåla för att säga nej, så de brukade ändå hämta det de "fick ta om de ville" oavsett om de verkligen behövde det eller inte.

(Jag brukar ju dock för visso själv äta upp rester i kantiner och annat om det skall kastas dagen därpå, men det är mest därför att det bär mig emot att kasta mat som går att äta)

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon298854:

😅 Vi har ett par på jobbet som brukar ta med kylväskor till julbord mm.

Kom att tänka på en bekant som är ganska nära den nivån, han skulle en gång ha sin andel älgkött av det man putsat från någon jädra hög med gamla ben lät han meddela på distans, när jag och farsan höll på att fördela det, så vi fyllde en stor svart sopsäck med puts, senor, gamla blodlevrar, slaktrester och annat som han fick, väl medvetna om att han förmodligen skulle laga till allt detdär på grund av att han var för snål att kasta något, eller göra hundmat av det som alla andra... ha ha.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av john_doe:

Det värsta är de som snyltar på företags premiärer, visningar, firanden osv. Som kan stå och smaska gratis mat/fika flera gånger samma dag, både frukost, lunch och middag. Roffar åt sig kepsar, pennor, nyckelringar, gratisprover, godis. Samma typ av personer skäms inte över att vara på fest nykter och bli erbjuden en öl eller läsk, men de kan inte dricka då så de tar gärna hem drickan och dricker hemma, de stoppar fickorna fulla betydligt mer än de blivit erbjudna bara för att det var "öppen bar" och tar med hem. Usch man står och ser hur det stoppas i fickorna går till bilen och lastas av och sedan tar en vända till, man skäms bara av att se beteendet...

Haha, låer som du har någon skön historia att berätta här.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishliquid:

Jag dejtade en tjej ett tag, 2 dejter, första tog vi min bil och andra dejten tog vi hennes. Vi delade alla kostnader på båda dejterna. So far so good, fram tills hon på slutet av kvällen droppar "Jag körde ju en mil längre än dig.. Hur gör vi nu för att det ska bli jämnt?" ...

Hah, låter lite som att hon bara ville få till något men att du missförstod.

mvh,