Långsam filkopiering via wifi där allt annat fungerar fint

Permalänk
Medlem

Långsam filkopiering via wifi där allt annat fungerar fint

Tjena!

Jag har problem med en väldigt långsam filkopiering från telefonen via wifi och protokollen SFTP och SMB där jag som högst kommer upp i 2 MB/s. Har testat med Cx File Explorer, Solid Explorer och Folder Sync. Snabbast är Folder Sync med ca 2 MB/s, medan Cx File Explorer endast ligger på runt 700 KB/s. Detta gäller åt båda håll, både skicka och hämta. Både via SMB (lokal nätverksdelning) samt SFTP, båda till hemmaservern lokalt.

Via bredbandskollen från telefonen och mellan alla datorer sinsemellan (via samma protokoll och wifi) får jag ca 120 Mbit (ca 15 MB/s). Via USB-sladd får jag ca 32 MB/s åt båda håll på telefonen. Via kopiering direkt på minnet i telefonen handlar det ju om typ 400 MB/s eller mer. Inga minneskort inblandade.

Telefonen är en Huawei P30 Pro, men förutsätter att detta problem är relaterat till Android och inte telefonmodellen.

Någon som har nån idé vad det kan handla om?

Visa signatur

Nostalgi från 2004 (liksom hela min profil):
Antec SLK-3700BQE | Abit IC7-MAX3 | P4 Northwood 3.0GHz | Zalman CNPS7000A-Cu | Corsair TwinMX 2x256 MB PC4000 DC | Seagate 200 GB SATA | 3 x Seagate 200 GB PATA | GF FX5700VE 256MB | Logitech Cordless Desktop MX

Permalänk
Permalänk
Medlem

Installera en ftp-server på telefonen.

Skickades från m.sweclockers.com