Är det ordning på dig? Vill du dra oss på SweClockers i örat? (Utmaning utlovas!)

Permalänk
Geeks
Grundare

Är det ordning på dig? Vill du dra oss på SweClockers i örat? (Utmaning utlovas!)

Säger inte att vi alla är på det viset, men vi har helt klart överflöd av kreativitet och viljor här på kontoret och bland kunder. Dessa behöver balanseras med syftet att leverera så bra sponsrat innehåll och displayannonser som möjligt och därför söker vi nu en Marie Kondo.

Så när @JonasT står med tårtspaden och lagar lampor istället för att korrekturläsa senaste testpiloten behöver någon dra honom i örat och se till att vi hoppar in i processen som leder till success och profit.

Är du strukturerad, ordningsam, kan hålla processer levande och vill hålla ordnings på åsiktskorridoren? Hoppa in på Geeks.se för mer information. Nu direkt, men allra senast den 8 november.

PS. Filmen är från en helt vanlig arbetsdag och (nästan) ingen kom till skada under filmningen.

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

Hade ingen aning vem Marie Kondo var, så jag kollade länken, nu inser jag att jag oxå behöver en sån!

Permalänk
Skäggig legend

Jag är själv produktionsansvarig på ett tryckeri, det har sina ups and downs. Nästan allt handlar om optimering av processen/workflow. Fyra sekunder av någonting x en hel dag är oacceptabelt, när man kan få ner det till 1 sekund. Alltid roligt när man får ett: Men jag gör såhär! Jahapp, men gör inte så då. x)

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

En sweclockare viker väl inte tröjor utan har en pryl som gör det åt en?
https://www.coolstuff.se/Kladvikaren/2452

Visa signatur

MB Gigabyte X570 I AORUS PRO RAM Corsair 16GB DDR4 3200MHz CL16 SSD Gigabyte AORUS NVMe Gen4 SSD 500GB CPU Ryzen 5 3600 GPU ASUS GeForce GTX 1660 Ti Chassi FD Node 202

Permalänk
Gallerikonnässör
Skrivet av Frisell:

Hade ingen aning vem Marie Kondo var, så jag kollade länken, nu inser jag att jag oxå behöver en sån!

Hade ingen aning om vad en tröja var, nu inser jag att jag också behöver en sån!

Visa signatur

Ryzen 5 5600X | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | ASRock B550M-ITX/ac | Noctua NH-L12S 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frisell:

Hade ingen aning vem Marie Kondo var, så jag kollade länken, nu inser jag att jag oxå behöver en sån!

Haha. nej det behöver du inte. Det hon gör är ohälsosamt. Ta tipsen på hur man "gör" men följ inte hennes struntsnack så blir det bra!

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

1, Skänker det här produkttestet glädje?
2, ???
3, PROFIT!

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Medlem

Har Senab hjälpt er med inredningen måntro?

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

Får inte sätta min fot i tvätstugan, förutom bärhjälp, så nej haha

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Kommer inte ihåg när jag använde en tröja senast , långärmad nystruken skjorta

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Får inte sätta min fot i tvätstugan, förutom bärhjälp, så nej haha

Mitt ex sade detsamma. Jag slänger in underkläder i 60 och övrigt i 40grader. Vitt och övrigt(försöker matcha mörka och ljusa färger). Fungerar för mig men det var inte poppis med hennes kläder där det var ungefär sjuttielva högar.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Mitt ex sade detsamma. Jag slänger in underkläder i 60 och övrigt i 40grader. Vitt och övrigt(försöker matcha mörka och ljusa färger). Fungerar för mig men det var inte poppis med hennes kläder där det var ungefär sjuttielva högar.

Haha, min fru är likadan, så hon tar det och jag får göra annat istället

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

jag kan vara en Lill-Hitler, duger de?

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Haha. nej det behöver du inte. Det hon gör är ohälsosamt. Ta tipsen på hur man "gör" men följ inte hennes struntsnack så blir det bra!

Jag tänkte inte följa hennes snack, bara använda tröjorna hon har vikt.

Dessutom vore det toppen att få ner min "bra-att-ha-låda" innehållande allt från antennkablar, scart, vga->dvi adaptrar till
wishköpta bärbara multispelkonsoller och mobilskal till lg g2 osv. till bara 1 m3. =P

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Haha, min fru är likadan, så hon tar det och jag får göra annat istället

Vi har fem tvättkorgar, en för varje person i hushållet och en för lakan etc. Jag har helt gett upp tanken på att försöka göra mer än fyra av tvättkorgarna för oavsett vad jag gör är det fel, är det inte fel är det ändå fel på något sätt. Så jag kör barnens tvättkorgar antingen helt ensamma eftersom det typ är omöjligt att hålla ordning på vems kläder som är vems eller tillsammans med mina egna eftersom det är svårt att förväxla mina kläder med deras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frisell:

Jag tänkte inte följa hennes snack, bara använda tröjorna hon har vikt.

Dessutom vore det toppen att få ner min "bra-att-ha-låda" innehållande allt från antennkablar, scart, vga->dvi adaptrar till
wishköpta bärbara multispelkonsoller och mobilskal till lg g2 osv. till bara 1 m3. =P

Har tur, jag o tjejen är lika lata så vi har bara en färgad hög och en vit (sen rymmer en 2:a inte så många tvättkorgar)

Visa signatur

Byter komponenter för ofta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin:

https://www.youtube.com/watch?v=pC4MSPTRJ3E

PS. Filmen är från en helt vanlig arbetsdag och (nästan) ingen kom till skada under filmningen.

Lyssnade inte alls på vad du sa, väntade bara på när Jonas (som jag tolkar är "(nästan) ingen") får en stöt. Blev besviken.

Permalänk
Medlem

@Sh4d0wfi3nd: Samma hos mig, jag har inte tillgång till tvättmaskinen längre. 30 st högar med olika tvättar och hälften är 30 grader handtvätt. Ganska glad att jag slipper de där, även om jag skulle kunna göra det om jag fick

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk

Sure, jag är på, städar toaletter som ingen annan och kan greja kanelbullar och kaffe,dock inte i den ordningen eller tillsammans.

om ni inte vill, det går att ordna det med

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Medlem
Skrivet av livsnjutaren:

@Sh4d0wfi3nd: Samma hos mig, jag har inte tillgång till tvättmaskinen längre. 30 st högar med olika tvättar och hälften är 30 grader handtvätt. Ganska glad att jag slipper de där, även om jag skulle kunna göra det om jag fick

Haha ja exakt, jag gjorde fel en gång och sen fick jag ta disken istället. Fungerade för mig! Funderar på att skaffa mig en sån där stor tvättkorg med flera fack i som man kan sortera redan innan!

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Får inte sätta min fot i tvätstugan, förutom bärhjälp, så nej haha

Jag byggde tvättnedkast med 40/60 uppdelning, så jag behöver inte ens bära. Jag gör som ni alla andra verkar göra, tvättar ljust med ljust och mörkt med mörkt, men det verkar inte duga åt våra bättre hälfter? Skall man tvätta rosa med rosa fyller de kläderna aldrig en maskin.

Permalänk

@XHI: Eller klassikern "men såhär har vi alltid gjort!"

Visa signatur

http://www.solliefoto.se - En hobbyfotografs hem - Datorsystem:
Många, har tappat räkningen....

Permalänk
Lego Master

Jag är vad man i "bad habit"-kretsar kallar en enabler. Är det vad ni vill ha?

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Argammon:

Jag byggde tvättnedkast med 40/60 uppdelning, så jag behöver inte ens bära. Jag gör som ni alla andra verkar göra, tvättar ljust med ljust och mörkt med mörkt, men det verkar inte duga åt våra bättre hälfter? Skall man tvätta rosa med rosa fyller de kläderna aldrig en maskin.

Samma i det här hushållet. Jag är visserligen betrodd att tvätta men tydligen blir det fel när kläderna hängs på tork. Lite osäker varför, mina kläder har ju då aldrig varit felhängda vad jag vet.

Angående färgade plagg som man bara har väldigt få av men som inte kan tvättas med andra så går det smidigt med handtvätt. Snabbt och smidigt

Permalänk
Medlem

Produktionsansvarig, vad är det för jävla nutidstrams? Det är som att man skulle börja kalla en bambatant för ekonomibiträde, en städare för lokalvårdare och en dagisfröken för fritidspedagog. Eller vänta nu...

Nå väl. Vad ni behöver är en riktigt barsk och småelak förman.

Alternativt en panda.

Permalänk
SpelClockers

Om man bara är en jäkel på att rycka o slita i folks öron generellt?
Ingen ordning alls men ni kommer ha röda öron.

Permalänk

Nej nu får ni skärpa till er lite allihop!
Detta som skulle vara en seriös jobbannons blev snabbt en massa spam om tvättråd och fruar hit och dit.
Tillbaka till skrivborden bums! Annars får ni inga kakor till kaffet senare!

(Jag kan börja på måndag nästa vecka)