Permalänk

Komprimera ner foton.

Tjo,
Skall lägga in foton i ett program där max bildfilen får vara 1,8mb och mina är 3-4 mb. Och jag har ca 800st bilder. Finns det något gratis program som kan förminska bilderna filstorlek ? Och att jag kan ta samtliga filer och för minska. Det är windows program som eftersöks.

Väldigt tacksam för svar.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av forcevision:

Tjo,
Skall lägga in foton i ett program där max bildfilen får vara 1,8mb och mina är 3-4 mb. Och jag har ca 800st bilder. Finns det något gratis program som kan förminska bilderna filstorlek ? Och att jag kan ta samtliga filer och för minska. Det är windows program som eftersöks.

Väldigt tacksam för svar.

Irfanview ska kunna göra batchkonverteringar till en förutbestämd maximal storlek.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Irfanview ska kunna göra batchkonverteringar till en förutbestämd maximal storlek.

Okej, även flera filer ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@forcevision:

Prova denna. Har fungerat för mig förr.

https://www.easytechguides.com/resize-pictures.html

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Skrivet av marcusOCZ:

Provat det, men 800 filer blir lite för mycket.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@forcevision: "batchkonverteringar" där batch är "A quantity required for or produced as the result of one operation". Flera filer är själva poängen jämfört med bara "konvertering".

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Irfanview ska kunna göra batchkonverteringar till en förutbestämd maximal storlek.

Tack för tipset men det är för krångligt Irfanview, finns det inget program som enkelt man markerar bild filerna man vill ändra storlek på och väljer vilken upplösning man vill ha bilden i och sedan trycker på ok klart ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av forcevision:

Tack för tipset men det är för krångligt Irfanview, finns det inget program som enkelt man markerar bild filerna man vill ändra storlek på och väljer vilken upplösning man vill ha bilden i och sedan trycker på ok klart ?

Jodå, Irfanview som nämndes tidigare gör detta. Ta en titt på det igen, det är inte svårt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag har använt mig av Caesium Portable
https://saerasoft.com/caesium/
och har fått bra resultat.