Diablo IV avslöjas i konceptbok – kan avtäckas på Blizzcon om en vecka

Permalänk
Melding Plague

Diablo IV avslöjas i konceptbok – kan avtäckas på Blizzcon om en vecka

Efter att en annons för konceptboken The Art of Diablo antytt om Diablo IV så hittar nu en hel sida från boken ut på webben – vilken enbart stärker misstankarna.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Jävla va niece 😃👍🏻💛🙏🏻

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

---CPU---Intel Core 2 QUAD Q9550 2.83GHz 12MB FSB1333
---RAM---DDR2 PC2-8500 1066MHz CL5-5-5-15
---MOBO---Maximus II GENE ( P45/ICH10R , Dual-channel, DDR2 1300)
---PSU----Corsair HX520W ---GPU--- Radeon HD6850

Permalänk
Medlem

Förutsätter att det är ett mobilspel.

Visa signatur

Nada.

Permalänk
Medlem

Vad ska vi med Diablo 4 till, vi har väl alla smartphones?

Visa signatur

Main: 9900k @ 5.0GHz | 16GB @ 3400MHz CL15 | RTX 2080 @ 2100/16200MHz 12378 Time Spy
HTPC: R5 3600 @ 4.2 | 16GB @ 3600MHz CL18 | GTX 1080 @ 2088/11006MHz 8039 Time Spy

Permalänk
Medlem

Det brinner rejält i Kalifornien nu och tusentals har lämnat sina hem. Tänk om det en försmak på Diablo 4.

Too soon?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk

Hoppas så klart på det bästa, något som mer liknar D2, men misstänker det värsta, D3 igen.

Visa signatur

Intel i5 2500K | GTX 980 | ASRock P67 Extreme4

Permalänk
Medlem
Skrivet av overheizer:

Hoppas så klart på det bästa, något som mer liknar D2, men misstänker det värsta, D3 igen.

Blizzard själva har sagt att dom ska ta bort allt "cartoonigt" från 3:an och återgå till det mörka från 2:an, man får hoppas att det blir så

Visa signatur

| bequiet! Dark Base 900 | Corsair HX1000i Platinum | MSI Z370-GAMING M5 | i7 8086k @ 5000mhz | Custom EK-loop (GPU & CPU) | Corsair Veng. 32GB @ 3200mhz | Samsung 960 EVO M.2 500GB | Zotac RTX 2080 Ti AMP! | Asus PG348Q @ 100hz |
http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/562661-grat...

Permalänk
Medlem

Diablo 2 remastred medan vi väntar Diablo4 lär ju inte komma innan 2021

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Medlem

Förstår inte all avsky mot Diablo 3 det bästa med spelet var att de tog bort stamina systemet från 2:an

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Diablo II LoD var ett av mina absoluta favoritspel, medans 3:an var en besvikelse. Nu känner jag mig mest trött på den sortens spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedman18:

Förstår inte all avsky mot Diablo 3 det bästa med spelet var att de tog bort stamina systemet från 2:an

Skickades från m.sweclockers.com

Har du testat Path of Exile eller Grim Dawn? De har visat hur bra moderna arpgs kan vara.
D3 kastade ut all form av character customization och intressanta items. Kvar blev någon form av loot pinata där alla jagar samma sets.

Permalänk
Medlem

Kan bara hoppas att de tar det bästa ur Diablo 2 och Diablo 3 för att få det perfekta Diablo-spelet.

Personligen hade jag inte tackat nej till sällsyntare gear som droppar mer sällan som i Diablo 2. Men det jag hade velat ha från Diablo 3 är de flesta QOL sakerna och även att man plockade bort Stamina (fatigue). Hade ärligt talat inte heller sagt nej till ett AH igen.

Visa signatur

🡇

• R7 5800x3D • Sapphire Radeon RX 7900 XT •

Permalänk
Medlem

DIABLO IV! Spelet ni alla väntat på och denna gång är det inte ett mobilspel! Kommer hösten 2020 exklusivt till Nintendo switch!!!!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Kom ihåg att det tog Blizzard fyra år efter att D3 visades upp för första gången, tills vi fick en färdig produkt, samma lär tyvärr gälla D4 :/

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedman18:

Förstår inte all avsky mot Diablo 3 det bästa med spelet var att de tog bort stamina systemet från 2:an

Om borttagningen av något så betydelselöst om stamina var det bästa med hela Diablo 3 så förstår jag nu varför jag inte var särskilt imponerad av 3:an

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kommer det sändas live?

Permalänk
Medlem

Har inte speciellt stora förhoppningar, D2 LOD är ett av mina favoritspel och jag hoppas som många andra att D4 kommer ta mer inspiration från D2 än vad D3 gjorde.

Trots det har jag spelat en del D3 också, men nästan uteslutande med vänner. Det finns inget som driver dig att spela själv, speciellt inte sen all trading dödats och det inte finns nån anledning att samarbeta med randoms. Jag vill ha tillbaka det eviga XP-grindandet och byteshandeln från D2 mer än nåt annat, sen får de gärna ta bort den färgglada wow-grafiken och göra spelet merstämningsfullt som D2 var.

PS. Glöm inte att det tog Blizzard 4 år att släppa D3 från det att det visades upp på blizzcon 2008, så jag räknar kallt med att de lovar release 2021 som kommer försenas till 2023.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem

vore så fett med ett d4, och ett d2 remaster eller nåt, immortals skiter jag fullständigt i.

Permalänk
Medlem

Huvudspråk: mandarin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarky:

Har du testat Path of Exile eller Grim Dawn? De har visat hur bra moderna arpgs kan vara.
D3 kastade ut all form av character customization och intressanta items. Kvar blev någon form av loot pinata där alla jagar samma sets.

Ja jag har spelat Path of Exile och Grim Dawn, man får använda en kalkylator för att veta vilken build vad man ska ta och det är väldigt tråkiga items som man får i spelet. Ser man på streams som på zizaran så ser det alltid likadant ut med pilbåge tillsammans med microtranscations värda 5000kr. Visst finns det en nackdel med att alla jagar samma sets i Diablo 3 men jag skulle säga att end game är bara nåbart för top 0.1% i PoE, där kan dom farma i 20 timmar i sträck utan att få något nämnvärt dom vill ha och då skulle jag säga Diablo 3 är det bättre spelet med råge.

Skrivet av Jackbob:

Om borttagningen av något så betydelselöst om stamina var det bästa med hela Diablo 3 så förstår jag nu varför jag inte var särskilt imponerad av 3:an

Skickades från m.sweclockers.com

Betydelselöst som stamina? Fanns ju massa mekaniks i Diablo 2 som kretsade kring det vore konstigt om Blizz såg det som betydelselöst just då

Permalänk
Medlem

Inte en sekund för tidigt. har lessnat ur på D3 faktiskt. Vore så sjukt nice med ett D4.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Medlem
Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 3060ti Asus TUF | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedman18:

Betydelselöst som stamina? Fanns ju massa mekaniks i Diablo 2 som kretsade kring det vore konstigt om Blizz såg det som betydelselöst just då

Trodde det var tydligt att jag menade att just stamina är ingen avgörande sak för mig. Det finns massvis med saker jag tycker är riktigt dåligt med D3, och att borttagen stamina skulle vara det absolut bästa med D3 talar ju knappast i D3s favör då

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Tycker inte d3 var så tokigt från början , men sen aktiverade blizzard casual/mongo attityden till spelet och då dog de@"=)":

Permalänk
Medlem
Skrivet av christer99:

Tycker inte d3 var så tokigt från början , men sen aktiverade blizzard casual/mongo attityden till spelet och då dog de@"=)":

Ursäkta mig men spelet vid release vart helt broken. Ospelbart till och med!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedman18:

Visst finns det en nackdel med att alla jagar samma sets i Diablo 3 men jag skulle säga att end game är bara nåbart för top 0.1% i PoE, där kan dom farma i 20 timmar i sträck utan att få något nämnvärt dom vill ha och då skulle jag säga Diablo 3 är det bättre spelet med råge.

Så är det verkligen inte.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarky:

Har du testat Path of Exile eller Grim Dawn? De har visat hur bra moderna arpgs kan vara.
D3 kastade ut all form av character customization och intressanta items. Kvar blev någon form av loot pinata där alla jagar samma sets.

Tyckte Path of Exile var kul.....i början.

Systemet med skills i gear och att man "kedjar" ihop skills är riktigt coolt. I praktiken blir det dock att man investerar väldigt mycket i en specifik skilluppsättning. Det motverkar experimentering. Jag körde kanske 20 timmar och sen kände jag bara "Jaha, nu börjar jag närma mig det jag tänkt bygge. Jag har dessa två skillsen som jag använder och är effektiv med. Ska jag bara fortsätta spela hela spelet med dessa två skillsen?"

Det blev monotont och jag tappade intresset.

Om diablo 3 hade haft loot 2.0 vid release (och inte haft den där shoppen...) så tror jag att det hade varit ett större spel idag än det är nu. Loot 2.0 gjorde det till ett helt annat spel.

Jag har spelat igenom det ett par gånger men är ingen sån som min-maxat eller nött det timme efter timme efter timme och letat specifika legendaries. Har spelat det lite mer casula.

Skulle helt klart säga att jag hade roligare när jag spelade diablo 3 än path of exile. Diablo 3 passar nog en casual spelare mer. Ska du lägga 100 timmar på något av spelen tror jag diablo 3 är ett mycket bättre val. Ska du lägga hundratals eller tusentals timmar i det så kan nog PoE vara det bättre valet.

Permalänk
Medlem

"Hur sugen är du på ett nytt Diablo för datorer, och vad vill du se för nyheter? Dela dina tankar i kommentarstråden!"

Jag är sjukt sugen på att lira ett nytt diablo. Dock är jag sjukt osugen på att läsa Sweclockers kommentarsfält kring diablo då det brukar se ut typ så här.

"Har ni ingen mobil; diablo 3 var en besvikelse; har ni inte testat grim dawn, PoE, osv."

Dvs samma tugg om och om igen. Gnäll på diablo serien och hyllar någon annan serier. Om ni nu älskar typ PoE så kan ni ju hoppas på en tvåa där istället. Jag hoppas att 4an blir skönt casual och lätt att komma in i likt de tidigare diablospelen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

"Hur sugen är du på ett nytt Diablo för datorer, och vad vill du se för nyheter? Dela dina tankar i kommentarstråden!"

Jag är sjukt sugen på att lira ett nytt diablo. Dock är jag sjukt osugen på att läsa Sweclockers kommentarsfält kring diablo då det brukar se ut typ så här.

"Har ni ingen mobil; diablo 3 var en besvikelse; har ni inte testat grim dawn, PoE, osv."

Dvs samma tugg om och om igen. Gnäll på diablo serien och hyllar någon annan serier. Om ni nu älskar typ PoE så kan ni ju hoppas på en tvåa där istället. Jag hoppas att 4an blir skönt casual och lätt att komma in i likt de tidigare diablospelen.

Ännu härligare är att allas klagomål på Diablo 3 är från releasen (vilket korrekt var uselt då). Sedan dess har Diablo 3 blivit 1000 ggr bättre.

Men å andra sidan är man rätt cool om man klagar på Blizzard!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygplanet:

Ännu härligare är att allas klagomål på Diablo 3 är från releasen (vilket korrekt var uselt då). Sedan dess har Diablo 3 blivit 1000 ggr bättre.

Men å andra sidan är man rätt cool om man klagar på Blizzard!

Jag gillade diablo 3 både vid release och även senare. Det mäktiga vid release var att det var så svårt, vi kämpade rejält ihop ett gäng med skypesamtal. Sen var det jädrigt kul att flippa på ah, eller om man hittade något som var värt pengar.

Nu är spelet mer spelarvänligt men nu är det nästan för lätt. Fast jag har spelat diablo 3 redan galet mycket nu så vad mer kan man kräva. Har spelat typ 3-400timmar och är rätt så nöjd så. Visst lär jag nog komma tillbaka till det någon mer gång om ett år eller två.

Men ibland låter det nästan på folk som att om man kan tröttna på ett spel eller om uppdateringarna är små så är det ett dåligt spel. Jag tänker mer att har man haft skoj i tillräckligt många timmar så är det bra så och man kan gå vidare till något annat spel. Typ som victor vram var ett skitbra spel i mitt tycke trots att jag bara lirat typ 30-40h.

Skickades från m.sweclockers.com