Permalänk
Relik 📜

Har du ställt om klockan?

Nu är det normaltid/vintertid, en timme bakåt! Kanske sista gången vi flippar, minns inte alla detaljer.. Hur många kom ihåg att ändra klockan? Eller, är det ens ett problem idag när det mesta uppkopplat fixar sig själv?

Tell us!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Med 6 barn så är 1 timme extra sömn som att få ett helt nytt grafikkort, gudagåva typ. Inget jag glömmer i första taget. Tyvärr har en inte fattat att man ska sova längre an vanligt....

Visa signatur

Old: NZXT Gurdian 921RB / 2500K 4.5MHz/ G.Skill Ripjaws 8GB 1600 MHz / 1TB Samsung SpinPoint F3 / Corsair Force 3 90GB / Asus P8Z68-V / AXP 850W / Zotac GTX580 1.5GB AMP 950 MHz / Samsung 22x DVDRW L/S / Windows 7 x64 / Artic Frezeer 13 pro.

New: NZXT 630 / MSI Z170A KRAIT GAMING 3X / 6600K 4.4 GHz/ Deepcool Captain 120 / Vengeance LPX White 16GB/ GTX1070 Dual 8GB / GQ 750W / Toshiba 1TB / WD Blue 2TB / Intenso 240GB / SteelSeries Apex 350 / Razer Abyssus / Acer Predator XB240H/ 6-pack Pripps.

Permalänk
Entusiast

De sköter sig själva!

Men kroppen hängde inte riktigt med på ändringen så klart man vaknade kl 5 Kunde som tur var somna om!

Permalänk
Medlem

Gör det innan jag lägger mig så e det klart när man kommer upp

Permalänk
Medlem

Ja tyvärr har man fått ställa om klockan.. förstår dock inte varför man ska behöva göra det... känns som ett så onödigt påhitt bara

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

mm. så idag var man uppe 5 istället för 6..

Visa signatur

Jag undrar hur många det är på SweC som kommer att byta till Linux idag… igen...

Permalänk
Inaktiv

Vi får hoppas detta blir sista omställningen, och vintertid skulle ju vara bäst att ha hela tiden sa experter på tv då vi behöver morgonljuset för att må bra.

Permalänk
Bussovi_ by XHI

Mobilens klocka ändrar sig själv.
Klockan på väggen har inget batteri.
Så allt löser sig självt!

Iof har jag klocka på cykeln också... Den är väl 1h fel...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Medlem

Om någon har ett Xiaomi Mi Band (4) så kan jag tipsa om att jag märkte att min inte ändrade sig automatiskt. Stänga av och sätta på Bluetooth i telefonen fixade det.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Hoppas vi behåller sommar och vintertid!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Nej, alla är inte omställda. Men det är inget jag har glömt, väntar bara på bättre tider...

Permalänk
Avstängd

Svarade för fort, ändrade armbandsuret när jag såg tråden så svarade att jag ändrat för jag sett tråden.

Men kom på att klockan i bilen(arna) går ju fel, och klockan på MC'n visar sommartid, men känns nästan onödigt att ställa om den på MC'n

Permalänk
Medlem

Ah just det omställningsdags av klockan, det förklarar varför jag vaknade självmant klockan 4

Det är bara min bils klocka som inte ställer om sig automatiskt

Permalänk
Medlem

Har bara digitalt här så de fixar sig själva!

Har ett armbandsur med dock som är riktigt nice faktiskt. Automatic och så men använder aldrig haha.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem

Glömde bort detta men fick då en trevlig sovmorgon.

Köksklockan, väckarklockan och armbandsuret fick jag ställa resten går automagiskt.
Just det, bilen kvar också.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Så länge servern som driver Sweclockers har ställt tiden om så är det lugnt. Allt annat är väl sekundärt?

Min bil samt spis är tydligen inte lika modern...

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Skrivet av emilakered:

Kanske sista gången vi flippar, minns inte alla detaljer..

Bättre sent än aldrig (normaltid), tar mig ett par dar innan den inre klockan vant sig var eviga gång.

Spisen, micron, 2 klockradio behövde ställas om, lika kul varje gång.

Visa signatur

Semipassive build 0dB up to 55-60°

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Haziza:

Hoppas vi behåller sommar och vintertid!

@Haziza

Är ju bättre att ta bort onödiga ting, varför hålla på med något som inte behövs.

Samma sak som att byta mellan AMD och Intel cpu var 6e månad 😉

Permalänk
Medlem

De flesta ändrar automatiskt, ska fixa ugnen och micron bara.

Lär inte bli sista gången, men förhoppningsvis dröjer det inte allt för många år innan vi slutar med vansinnet. Normaltid året runt tack.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk

Tänkte väl att något var konstigt. Kändes som om jag sovit jättelänge när jag vaknade vid 10...

Permalänk
Medlem

Självklart. Telefonerna klarade det utan problem. Datorn fick jag av nån anledning trycka på synca tid i Windows, och Mi Band 4 fick jag starta Mi Fit appen, då fixade den sig automatiskt. Klockan på väggen fick jag manuellt dra bakåt

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorham:

Med 6 barn så är 1 timme extra sömn som att få ett helt nytt grafikkort, gudagåva typ. Inget jag glömmer i första taget. Tyvärr har en inte fattat att man ska sova längre an vanligt....

Vår äldsta (snart 3 år) gick upp kl 4:30 idag. Hon brukar vakna vid 6 tiden. Men nu när vi ställt om klockan kan vi kanske räkna med att hon går upp kl 5. Jag tar hellre dedär grafikkortet. xD

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

har ju analog klocka i köket, manuell omställning krävs, sen en "digital" klocka i sovrummet, också manuell. resten sköter sig självt.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorham:

Med 6 barn så är 1 timme extra sömn som att få ett helt nytt grafikkort, gudagåva typ. Inget jag glömmer i första taget. Tyvärr har en inte fattat att man ska sova längre an vanligt....

6 ungar? SEX UNGAR?!?!?! du spelar för lite på din PC helt klart

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Sommartid är vansinne här i Norden. Vi har ändå onödigt ljusa somrar! På hösten tvingas vi gå upp när det är kallt och mörkt "tack vare" EU:s sommartid.

Historia: Sommartiden infördes först av den tyska krigsindustrin för att arbetarna skulle kunna jobba en timme extra i dagsljus!

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

6 ungar? SEX UNGAR?!?!?! du spelar för lite på din PC helt klart

Haha ja, jag måste säga samma sak. Blir inte förälder själv och längtar inte heller då alla jag känner som har barn talar om vikten av "egentid", vilket låter som att det blir en kvart varje kväll mellan 09:15 och 09:30 om de har tur.

Apropå vintertid: bara väckarklockan (en ljus-klocka) och bilen ställer inte om sig. Så nu går bilen rätt igen.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Irre:

Sommartid är vansinne här i Norden. Vi har ändå onödigt ljusa somrar! På hösten tvingas vi gå upp när det är kallt och mörkt "tack vare" EU:s sommartid.

Historia: Sommartiden infördes först av den tyska krigsindustrin för att arbetarna skulle kunna jobba en timme extra i dagsljus!

Det är väl i just på nordliga breddgrader sommartidsanpassningen ger bäst utdelning nu för :).
Jag är ganska ofta vaken 9-11 på kvällen vilket ger en timme extra ljus med sommartid. Morgonarna på sommaren däremot. Det blir ju ljus vid 3-4 på morgonen. Väldans få som har nån nytta av att ha den ljusa timmen där istället för på kvällen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

dom flesta sköter sig själv, men några kräver lite handpåläggning, så det blir utöver dagen eftersom jag hittar dom

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem

Såg att kanske år 2021 kan sommartid slutas att vara en grej.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Söderbäck:

Det är väl i just på nordliga breddgrader sommartidsanpassningen ger bäst utdelning nu för :).
Jag är ganska ofta vaken 9-11 på kvällen vilket ger en timme extra ljus med sommartid. Morgonarna på sommaren däremot. Det blir ju ljus vid 3-4 på morgonen. Väldans få som har nån nytta av att ha den ljusa timmen där istället för på kvällen.

Skickades från m.sweclockers.com

Det stämmer, men då blir ju samma sak på vinterhalvåret när det kommer till mornarna.
Att ha ljusare mornar under vintern är något jag inte vill byta bort.

Om bytet ska bort bör vi ha vintertid (normaltid) året runt, just för att ha det ljusare en tid som man faktiskt är ute som arbetande vuxen.