Permalänk
Inaktiv

Frank Zappa

Jag har en massa Frank Zappa saker jag har tänkt sälja på Tradera men vet inte riktigt vad jag ska sätta för pris.

Har bland annat 3 st Original turné halsdukar från 82, 84 och 88 som endast gick att köpa på plats om man var på den konserten.
Är jag själv som har köpt dom och jag kan inte hitta en enda liknande halsduk till salu nånstans, har sökt och de enda som är i närheten är en annons på tradera men de är bara en halsduk som de står Frank Zappa på och dom begär 750 Kr för den.

Vad kan vara lämpligt pris?

Permalänk
Medlem

Det fina med tradera är att man kan tillåta budgivning och låta marknaden bestämma priset.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av PlogarN97:

Det fina med tradera är att man kan tillåta budgivning och låta marknaden bestämma priset.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo de är sant men de känns som att jag bör sätta ett ganska högt startpris, vill inte sälja för typ 400 kr och de är värt mycket mera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon301768:

Jo de är sant men de känns som att jag bör sätta ett ganska högt startpris, vill inte sälja för typ 400 kr och de är värt mycket mera.

Det är en extremt udda produkt som bara ett fåtal är intresserade av så antingen lägger du ut en annons med fri budgivning och låter köparen bestämma värdet eller så bestämmer du dig för vad du vill ha och förnyar annonsen månad efter månad tills du förhoppningsvis hittar en köpare som är beredd att betala det du vill ha.

Jag är inget fan av Zappa men det låter som att du tänker dig ett pris långt över vad de flesta är villiga att betala. Prova ebay om du vill nå ut till fler köpare men även där är efterfrågan väldigt liten för Zappahalsdukar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

Spontant hade jag googlat efter forum specifika för Frank Zappa.

Som till exempel http://forum.zappa.com/. Där kan du säkert får en mer nyanserad bild av värdet och kan ske till och med hitta seriösa köpare. Detta var den första träffen när jag googlade "Frank Zappa forum" så kan säkert finnas fler.