Call of Duty: Modern Warfare 2019 – den stora tråden

Permalänk
Medlem

Min uppdatering står stilla på 3.78gb!

Flera som har samma problem.

Visa signatur

7800X3D | MSI MPG B650 Carbon WIFI| Kingston DDR5 6000CL32 | ASUS RTX 2080 Ti ROG STRIX GAMING OC | Kingston Fury Renegade 2TB | ASUS 27" ROG Swift PG279QM och Acer Predator XB252Q 240Hz G-Sync

Permalänk
Medlem

Har samma problem

Visa signatur

AMD Ryzen R7 3700x|Gigabyte X570 Elite|64GB 3200CL14|Corsair P510 480GB|Samsung 840Pro 512GB x 4 Raid 0|Asus RTX 2080 Dual OC|

Permalänk
Medlem

jaha, detta var ju kul. varit så här i 1 timma nästan

Permalänk
Medlem

samma här

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prophet^:

Undrar om någon tar hem potten på 200kb och neråt

Permalänk
Medlem

Pausa uppdateringen å starta igen, funka för mig

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Medlem

Hade samma problem, testade att körde VPN via Canada då snurrade den igång direkt

Testade via UK nu och det fungerar också, går lite snabbare med.

Visa signatur

[ i7-8700K @ 5Ghz || CM MasterLiquid ml360r || 64GB DDR4 3200Mhz || MSI Z370Pro Carbon || KFA2 RTX 3080TI || EVGA Supernova G2 750W || Samsung 960 EVO || Lian Li pc-o11 Dynamic ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inteno:

Pausa uppdateringen å starta igen, funka för mig

Skickades från m.sweclockers.com

funka inte för mig

Permalänk

@Swedman18: Lät min uppdatering stå i 10 minuter typ så hoppade den igång själv igen.

Permalänk

Stannade på 3.78 Gb remaining och pause/omstart av Battle.net etc. hade ingen effekt.

Men att slå av Windows Firewall tills uppdateringen gått klart kickade igång den direkt.

Visa signatur

i7-13700K, ASUS ROG Z790 Hero, 64 GB Corsair Dominator CL36, Gigabyte Gaming OC GeForce RTX 4090, Samsung 990 Pro SSD 2TB M.2, Samsung 870 QVO 8 TB SSD, Corsair iCUE 7000T chassi, ASUS ROG Thor II 1200W, Corsair iCUE H150i Elite, Asus 32" Mini LED 4K PG32UQX

Permalänk

Efter att inaktiverat alla windows services så fick jag spelet att starta i alla fall.

Sjukt kul spel. Dock har jag svårt(?) för att se fiender. Tycker att dem smälter in alldeles för bra.
Det bättre CoD:et sedan Modern Warfare 2.

Permalänk
Medlem

Går det att köra co-op i campaign eller är det bara i spec-ops?

Permalänk

Är det bara jag som har extrema problem med lag? Betan rullade på hur bra som helst men nu är det i princip helt ospelbart. Har inte kollat FPSen men det känns som det ligger på runt 30-40, spelar ingen roll om jag sänker inställningarna till "LOW" heller :/

Tycker även att grafiken är lite "blurry", även fast motion blur är av. Någon som upplevt/upplever samma som mig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrilliantBaBeX:

Är det bara jag som har extrema problem med lag? Betan rullade på hur bra som helst men nu är det i princip helt ospelbart. Har inte kollat FPSen men det känns som det ligger på runt 30-40, spelar ingen roll om jag sänker inställningarna till "LOW" heller :/

Tycker även att grafiken är lite "blurry", även fast motion blur är av. Någon som upplevt/upplever samma som mig?

Mitt flyter jättebra i 1440p high settings med i5 8600k samt GTX 1070. Vad kör du för specs? Uppdaterat drivisar? Starta om datorn med.

Gällande suddigheten, har du satt resolution till 100%? Mitt var förinställt på 70% av 2560x1440 av någon anledning.

För övrigt älskar jag spelet! Riktigt roligt. De har fixat det mesta som var dåligt med betan. Väldigt likt Battlefield nu tycker jag men ännu bättre känsla i vapnen. Fordonen däremot var lika konstiga att köra som i CoD 1 från 2003...

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Skrivet av Zachtionman:

Mitt flyter jättebra i 1440p high settings med i5 8600k samt GTX 1070. Vad kör du för specs? Uppdaterat drivisar? Starta om datorn med.

Gällande suddigheten, har du satt resolution till 100%? Mitt var förinställt på 70% av 2560x1440 av någon anledning.

För övrigt älskar jag spelet! Riktigt roligt. De har fixat det mesta som var dåligt med betan. Väldigt likt Battlefield nu tycker jag men ännu bättre känsla i vapnen. Fordonen däremot var lika konstiga att köra som i CoD 1 från 2003...

Har uppdaterat drivrutinerna, ominstallerat Shadow Resolution In-game. Grafiken blev avsevärt mycket bättre, problemet med lagg kvarstår dock

Lagget är exakt samma i Main Menu som InGame btw, i Main Menu vill inte ens karaktären loadea in

CPU: Intel Core i5 4570 @ 3.20GHz
GPU: NVIDIA GeForce GTX 1070
Ram: 16,0GB Dual-Channel DDR3

Vet att min CPU är en liten flaskhals, men ja menar Betan fungerade ju bra? Även BF1 har jag kört på Ultra settings utan något lagg

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrilliantBaBeX:

Har uppdaterat drivrutinerna, ominstallerat Shadow Resolution In-game. Grafiken blev avsevärt mycket bättre, problemet med lagg kvarstår dock

Lagget är exakt samma i Main Menu som InGame btw, i Main Menu vill inte ens karaktären loadea in

CPU: Intel Core i5 4570 @ 3.20GHz
GPU: NVIDIA GeForce GTX 1070
Ram: 16,0GB Dual-Channel DDR3

Vet att min CPU är en liten flaskhals, men ja menar Betan fungerade ju bra? Även BF1 har jag kört på Ultra settings utan något lagg

Kört lite idag efter patchen som kom igår och får samma fps som jag hade under dagen igår mellan 110 och 160ish fps beroende på karta 1440p max settings med Motionblur och sånt onödigt av.
Dock inte testat Ground War men får garanterat lägre fps där än vad jag får på Realism

Rättade mig själv
Permalänk
Medlem
Skrivet av BrilliantBaBeX:

Har uppdaterat drivrutinerna, ominstallerat Shadow Resolution In-game. Grafiken blev avsevärt mycket bättre, problemet med lagg kvarstår dock

Lagget är exakt samma i Main Menu som InGame btw, i Main Menu vill inte ens karaktären loadea in

CPU: Intel Core i5 4570 @ 3.20GHz
GPU: NVIDIA GeForce GTX 1070
Ram: 16,0GB Dual-Channel DDR3

Vet att min CPU är en liten flaskhals, men ja menar Betan fungerade ju bra? Även BF1 har jag kört på Ultra settings utan något lagg

Du kan ju kolla hur mycket CPU jobbar när du har spelet igång. Om den ligger på 100% så har du svaret där
Min cpu i7 4770k @ 4.2Ghz ligger ofta och jobbar upp mot 100% gränsen.

Permalänk
Medlem

Vill vägra CoD efter förra skitspelet jag köpte till fullpris men man blir ju lite sugen...

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av dksomese:

Du kan ju kolla hur mycket CPU jobbar när du har spelet igång. Om den ligger på 100% så har du svaret där
Min cpu i7 4770k @ 4.2Ghz ligger ofta och jobbar upp mot 100% gränsen.

Ska kärnorna jobba mot 100% gränsen?
Undrar för det låter ju smått konstigt då det ser ut så här för mig när jag spelar och ser ut så idag med efter den patchen vissa tydligen har smått problem med
https://youtu.be/2Rvut_LdzWM?t=24

Permalänk

@dksomese:

Tack och Bock, den ligger konstant på 100% Det blir ett jävla dyrt spel det här

Permalänk

@dksomese:

Fattar inte varför Betan rullade på så bra bara, på grund av att betan är "mindre?

Permalänk
Skrivet av frong:

Vill vägra CoD efter förra skitspelet jag köpte till fullpris men man blir ju lite sugen...

Inte spelat något CoD sen Modern Warfare 3, inte mer än testat iallafall. Aldrig varit ett fan av att springa på väggar och skjuta med laser-gevär och grejer.

Men det här spelet har faktiskt varit väldigt skoj. Har inte haft några problem alls med låg FPS heller som en del verkar ha, förutom i den första cinematicen som flöt fram i 10 FPS typ.

Permalänk
Medlem

Någon fler som inte kan joina sina vänner när dom är in-game trots att de finns lediga platser?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Medlem

Kommer spelet inte släppas till PC på skiva?

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Beaver:

Kommer spelet inte släppas till PC på skiva?

Nej

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inteno:

Kommer det komma på Steam eller är det bara battlenet som gäller?

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem

Har nu spelat mig igenom singleplayerkampanjen, och jag måste säga att även om själva storyn lämnade en HEL del att önska i sin utformning så tycker jag ändå att CoD aldrig har varit roligare att spela. Framför allt tyngden i vapenljud och explosioner imponerade på mig, det låter riktigt riktigt bra trots att jag spelade igenom det med ett par vanliga HyperX Cloud Flight.

Problemet med lagg i cutscenes försvann dessutom helt för mig i och med släppet av patch 1.03.

Nu ska jag bara hitta någon rolig att spela igenom special ops med, sedan blir det multiplayer för hela slanten.

Visa signatur

"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Ska kärnorna jobba mot 100% gränsen?
Undrar för det låter ju smått konstigt då det ser ut så här för mig när jag spelar och ser ut så idag med efter den patchen vissa tydligen har smått problem med
https://youtu.be/2Rvut_LdzWM?t=24

Nej. jobbar din cpu på 100% i spel så brukar det lagga och då behöver man uppgradera sin cpu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dksomese:

Nej. jobbar din cpu på 100% i spel så brukar det lagga och då behöver man uppgradera sin cpu.

Tänkte mest på att du sa att din 4770k jobbar mot 100% , borde inte min 920 göra det med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Kört lite idag efter patchen som kom igår och får samma fps som jag hade under dagen igår mellan 110 och 160ish fps beroende på karta 1440p max settings med Motionblur och sånt onödigt av.
Dock inte testat Ground War men får garanterat lägre fps där än vad jag får på Realism

Intressant..
Jag ligger och pendlar mellan 90-140FPS i 1440p med typ allt förutom Textures avstängt/low

Kan tillägga att efter att jag uppdatera drivers till grafikkortet så gick fick jag detta, Innan jag uppdaterade så hade jag problem att hålla 100FPS.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2