Vilken alkoholhaltig dryck dricker ni just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

https://i.imgur.com/Pw3Xbhh.jpg

Är verkligen ingen whiskyfantast men bourbon är ganska gott. Mer mot rom-hållet än vanlig askfatswhisky

Shit, har velat prova Four roses single barrel ett tag nu. Hur är den jämfört med vanliga Four roses?

Visa signatur

Phanteks P500A Vitt | R7 5800X | Gigabyte X570S Aero G | Asus Strix 3080 White edition | 32 GB Kingston 3600MHz | AW3423DW
Beyerdynamic DT880 600 & Beyerdynamic DT770 250 | Sennheiser HD 58X | Tin T2 Pro | Samtliga billiga Koss | Sony MDR-1A & WH-1000XM3 | Grace SDAC + Darkvoice 336 | O2+ODAC | JBL LSR305

Permalänk
Datavetare

Blev av någon anledning sugen på en Margarita

Resultatet med ovan blev OK, men tycker Tequila-smaken slår igenom lite väl. Någon som har tips på bättre val av Tequila (är nog första gången någonsin jag köpt Tequila på bolaget så kunskapen där är starkt begränsad)?

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Lite komiskt att jag på förhand sa (på grund av etiketten!!?) att den nog skulle bli min favorit. Det blev den också! Tätt efter kommer nog Tropic thunder som jag bara måste prova under sommarmånaderna. Trodde aldrig att öl kunde smaka så. 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Köpte 2st idag! Sambon gillade också Tropic Thunder.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TaunyTiger:

Köpte 2st idag! Sambon gillade också Tropic Thunder.

Härligt. Ska också låta min icke öldrickande sambo få smaka den. Tror definitivt hon kommer gilla den. 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Stigbergets Juleljus. Förbaskat mumsig!

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Blev av någon anledning sugen på en Margarita
https://i.imgur.com/aRGQsXl.jpg
Resultatet med ovan blev OK, men tycker Tequila-smaken slår igenom lite väl. Någon som har tips på bättre val av Tequila (är nog första gången någonsin jag köpt Tequila på bolaget så kunskapen där är starkt begränsad)?

äh skit i tequilan och prova Mezcal

https://en.wikipedia.org/wiki/Mezcal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ürkel:

Shit, har velat prova Four roses single barrel ett tag nu. Hur är den jämfört med vanliga Four roses?

Sent och otillfredsställande svar: Ingen aning Har aldrig druckit bourbon innan jag köpte den flaskan.

Permalänk

Blev en skvätt Inchmurrin idag efter jobbet 😀

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Slinker ner nån Norrlands ljus medans jag testar call of duty modern warfare campaign, lämnar mycket att önska kan jag säga....kommer inte att lira klart den.

Visa signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: PowerColor RX 7800 XT Red Devil Ltd Edition | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i

Permalänk
Medlem

En väl kyld Norrlands djup slinker ner nu när man sitter och bläddrar gamla godingar på youtube och samtidigt snackar komradio.

Visa signatur

.::. Be Quiet Silent Base 800 :: Corsair RM1000i :: Asus ROG Strix B550-F Gaming :: AMD Ryzen 7 5800X :: Be Quiet Dark Rock 4 PRO :: Corsair Vengeance RGB PRO SL 32GB 3600MHZ :: Crucial MX500 1TB :: Seagate ST8000DM004 :: RTX 2080 Super :: Sound BlasterX AE-5 :: Samsung G3 32" 165Hz .::.

Permalänk

Smuttar på en Krušovice och pillar med 3dskrivarna. Här skall bli Halloweenpynt.

Visa signatur

GAMINGRIGG: I7 6700K@4,4Ghz. 32GB DDR4. EVGA GTX 1080 TI FTW3 ACX.
SERVER: Core I5 3500K 6x 2Tb WD Caviar Green.
NAS: DS1813+ 5x 4TB Wd Red.
HTPC/VR: i5-7500. 8GB DDR4. EVGA GTX 1080 FTW ACX.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ürkel:

Shit, har velat prova Four roses single barrel ett tag nu. Hur är den jämfört med vanliga Four roses?

Skrivet av Olegh:

Sent och otillfredsställande svar: Ingen aning Har aldrig druckit bourbon innan jag köpte den flaskan.

Man får nog definiera vad som menas med "vanliga" Four Roses. Det finns en standardvariant som förr fanns i det ordinarie sortimentet och sedan Small Batch som också fanns i det ordinarie sortimentet, försvann, men nu har dykt upp i butik igen. Jag har inte jämfört med Single Barrel, men jag tycker att Small Batch är rätt mycket för pengarna. När jag såg att den hade dykt upp i närmaste "apotek" så köpte jag hem en flaska. Standardvarianten är det nog femton år sedan jag testade däremot, så jag vågar inte säga så mycket.

Permalänk
Medlem

Suverän vodka - den är lite kryddig men ändå len. Fin att dricka helt ren.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Allendale Wagtail och sen blir det Saltaire Triple Choc, hamdpumpad från cask. Det är kärlek.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Dags att fira ett SM-guld i fotboll!

Tyvärr låg champagnen hos svärföräldrarna så det fick bli ett blått vin för att åtminstone få med den vackra färgen i Djurgården istället för en fin smak.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Eriksberg's Julöl! Äntligen i sortimentet med julöl, saknade bara "Snöfall", en pepparkakig ale.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag blev med öl ikväll..igen..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"We're all prototypes for the future, products of today, manufactured by the past" - Zeilon, 2000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeilon:

Jag blev med öl ikväll..igen..

Några av de där står i kylen och väntar

---

Själv blev det en White Russian Nitro öl...
https://www.systembolaget.se/dryck/ol/left-hand-brewing-company-1134015

Riiiiiktigt konstig stout. Smakar ärligt talat knappt stout alls...
Och färgen är inte rätt heller. Ser ut som IPA blandad med mjölk ungefär.
Smaken är väl lite åt det hållet också. Inte speciellt klockren för min smak iallafall..
Jag gillar öl, vanilj och lite kaffe ibland... Men kombinationen av alla tre vete fan

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Några av de där står i kylen och väntar

---

Själv blev det en White Russian Nitro öl...
https://www.systembolaget.se/dryck/ol/left-hand-brewing-company-1134015

Riiiiiktigt konstig stout. Smakar ärligt talat knappt stout alls...
Och färgen är inte rätt heller. Ser ut som IPA blandad med mjölk ungefär.
Smaken är väl lite åt det hållet också. Inte speciellt klockren för min smak iallafall..
Jag gillar öl, vanilj och lite kaffe ibland... Men kombinationen av alla tre vete fan

Vita stouts är ju inget nytt & mer en gimmick som vissar roar sig med. Det är ju lite utmaning att få till bra rostade toner & stout-lik smak utan svartmalt & mer rostad malt.

Det var mest hyfsat färska öl idag, men ett par hade några år på nacken. Ibland böir det rejäl lagringskväll & det provas mycket äldre öl, men det brukar vara blandat.

Det finns ju en del blandat att ta av ⬇

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"We're all prototypes for the future, products of today, manufactured by the past" - Zeilon, 2000

Permalänk
Medlem

Caol Ila 15 year unpeated

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Inget jag dricker just i detta nu, men i helgen har jag avverkat...

Maredsous Bruin - belgobärs är konstigt men jäklar så dekadent den var
Granny's Red Ale - mycket trevlig men önskar jag kunde fått den på cask, tror den skulle vara episk som real ale.
Ångkvarns IPA - väldigt välbalanserad men tyckte den var lite för tam
Fullers Black Cab Stout - gott i munnen
Apex Brewing Saphire IPA - modern hipsteröl och en riktig citrusbomb
Alton's Pride - real ale, finns inget bättre än real ale
Carnegie Porter - gammal hederlig och bra porter
Höganäs APA - meh...
Höstlov Bitter - mm, real ale igen
Murphy's Stout - så bra att jag var tvungen att följa upp med en Guiness
Newcastle Brown Ale - underskattad
Celt Iron Age - härligt maltig Ale

Känns som en bra uppvärmning inför ölprovning nästa vecka.

Permalänk
Medlem

Gjorde en blandning på sprit med 2 st påsar Turkisk peppar megahot. Det blev inte så tokigt. Den bränner rätt rejält i halsen. lite som Fireball likören gör. Den har dock inte en lika stark utpräglad lakritssmak som det blir om man kör med den vanliga svarta sorten.
Denna har en kombination med lite lakrits, svag sötma & en brännande hetta i svalget.
Får se om den blir godare till helgen om man låter den stå o dra sig fram tills dess. Gjorde bara ett litet smakprov nu, då allt hade löst upp sig.

Visa signatur

CPU: Intel 13700K GPU: Asus Geforce RTX 4090 TUF RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR5 5600MHz CL36 Moderkort: ASUS Prime Z790-A WIFI PSU: Corsair RM1000x Shift SSD: WD Black SN850X 2TB Gen 4 Chassi: Fractal Design Define 7 Skärm: Samsung QN95B 75"

Permalänk
Medlem
Skrivet av rumplantation:

Gjorde en blandning på sprit med 2 st påsar Turkisk peppar megahot. Det blev inte så tokigt. Den bränner rätt rejält i halsen. lite som Fireball likören gör. Den har dock inte en lika stark utpräglad lakritssmak som det blir om man kör med den vanliga svarta sorten.
Denna har en kombination med lite lakrits, svag sötma & en brännande hetta i svalget.
Får se om den blir godare till helgen om man låter den stå o dra sig fram tills dess. Gjorde bara ett litet smakprov nu, då allt hade löst upp sig.

Du är på rätt väg men vad du behöver är en flaska Koskenkorva och Leijona-pastiller. Låt pastillerna lösas upp i vodkan och njut.

Vill du vara lite fin i kanten kan du prova det med ramslök och grovmalt salt.

Tjära och sprit är fina grejer det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@DasIch:

Åfan. Dom där tjärpastillerna käkade jag i hytten när jag var på Ålandsfärjan för sisådär 12-15 år sedan. Dom var goda som fan. Svåra att få tag i dock tror jag. Om det nu inte finns nåt ställe på nätet som säljer dom förstås. Utgår från att du testat detta och att det funkar fint. Vad jag minns så var de väl ganska mjuka, dvs de innehåller gelatin. Sånt godis brukar väl inte lösa upp sig så bra i sprit. Men får nog testa det nåt tag framöver. Det låter som en bra kombination faktiskt.

Hur mycket ska man ha i av dessa till en 70is på ett ungefär?

Visa signatur

CPU: Intel 13700K GPU: Asus Geforce RTX 4090 TUF RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR5 5600MHz CL36 Moderkort: ASUS Prime Z790-A WIFI PSU: Corsair RM1000x Shift SSD: WD Black SN850X 2TB Gen 4 Chassi: Fractal Design Define 7 Skärm: Samsung QN95B 75"

Permalänk
Medlem
Skrivet av rumplantation:

@DasIch:

Åfan. Dom där tjärpastillerna käkade jag i hytten när jag var på Ålandsfärjan för sisådär 12-15 år sedan. Dom var goda som fan. Svåra att få tag i dock tror jag. Om det nu inte finns nåt ställe på nätet som säljer dom förstås. Utgår från att du testat detta och att det funkar fint. Vad jag minns så var de väl ganska mjuka, dvs de innehåller gelatin. Sånt godis brukar väl inte lösa upp sig så bra i sprit. Men får nog testa det nåt tag framöver. Det låter som en bra kombination faktiskt.

Hur mycket ska man ha i av dessa till en 70is på ett ungefär?

Såklart jag testat. Hela Finland har testat. Såvitt jag vet går de att beställa från Amazon

Annars kan man beställa Kossu med tjära.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Dricker nya Norrlands Guld Ljus Blue Ice

Visa signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: PowerColor RX 7800 XT Red Devil Ltd Edition | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i

Permalänk
Livsnjutare 😎

Hälsar på i Grekland 🇬🇷

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Hälsar på i Grekland 🇬🇷

https://i.imgur.com/VsacAZM.jpg

God öl, lydig kvinna vid diskbänk. 4+/5 poäng (Ja jag skojar innan någon får en stroke i dagens samhälle)

Gott och blandat här. Jule Maelk, lite blandad NEIPA, Jule Maelk var spännande om än jädrigt söt (även lite mastigt med 15% på en 50cl bärs, jobbigt när man vill ta sig ett par öl). Annars inget väldigt att skriva hem om. Beställt mig lite gin som bör anlända tisdag och ett paket med blandat tonic ligger och väntar. Ska bli intressant att ge sig på denna dryck för första gången sedan gymnasiet.

Tar en sådan rackare också, inga jedis i sikte. (Skulle inte träffa dem ändå)

Update: Den senare var löjligt god...

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö