Permalänk

Tre skärmar - var ställa högtalarna?

Hej på er! Jag har kört med tre skärmar nu ett tag (27") och önskar dels att få upp dom högre för en bättre sittställning. Men även placera ett par högtalare någonstans. Hur har ni andra löst det som har tre skärmar? Var har ni era högtalare?

Visa signatur

Primary: Aorus Xtreme TRx40, Threadripper 3960x, 128GB 3600Mhz ram, Asus GTX3080 OC, 2x Mp600 Pro 2TB, 1x Mp600 Pro 1TB, 2x Samsung 970 Pro 2TB, 4x WD Red 10TB

Secondary: ASUS x299 Prime-Deluxe, Intel i9 7900x, 64GB RAM, Asus GTX1080Ti Strix OC, 1x Samsung NVMe SSD 2TB, 2x Samsung NVMe SSD 500GB, 4x WD Red 10TB, 2x WD Red 14TB.

Permalänk
Avstängd

Har funderat på att lägga mina högtalare på sidan med skärmarna ovanpå nu när skrivbordet börjar vara fullt av dem.

Det beror förstås på vad det är för högtalare. Vanliga datorhögtalare är ju inga problem att höja upp med någon liten hylla eller klämfäste, kanske svanhals med bordsfäste till läsplatta om man känner för att limma fast högtalarna.
Men monitorer eller bokhyllehögtalare kan vara lite kinkigare att höja upp utan en ordentlig lösning.

Permalänk
Rekordmedlem

Det beror ju helt på vilka högtalare du avser och hur du har möblerat, jag har just nu inga högtalare på mitt skrivbord utan en står på en hurts på ena sidan och på andra sidan har jag en bokhylla där den andra fronthögtalaren står, de står alltså ganska brett isär men är mer invinklade än man normalt brukar så de pekar ungefär på respektive öra i stället för att riktningslinjen korsas strax framför huvudet som det normal ska göra.
Jag har också hyfast stora högtalare eller egentligen normalstora stativare, dvs de har ca 20 liters volym och 9" basar. (Truth 3031or)

Har du svårt att hitta en placering som låter bra så posta gärna bilder för då blir det lättare att förstå ev problem men det går nog att fixa stativ eller hyllor till nästan alla monteringssituationer som finns.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Över öronen inkopplat i en schysst AMP/DAC