Oneplus dissar Google Pixel 4 på Twitter

Permalänk
Melding Plague

Oneplus dissar Google Pixel 4 på Twitter

I en tydlig gliring mot Google pekar Oneplus på att deras telefonskärmar körs i konstant 90 Hz, ett inlägg som försvann lika snabbt som det publicerades.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Varför inte göra till en feature så man kan välja om/när man vill ha 90hz? För själva batterisparandet kanske de kan vara värt ibland när man surfar och känner att 60hz är nog.

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Z3C0LD:

Varför inte göra till en feature så man kan välja om/när man vill ha 90hz? För själva batterisparandet kanske de kan vara värt ibland när man surfar och känner att 60hz är nog.

Tänkte precis skriva det. Låt oss välja. Jag har mer nytta av batteritid är hög Hz på skärmen.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av 1Z3C0LD:

Varför inte göra till en feature så man kan välja om/när man vill ha 90hz? För själva batterisparandet kanske de kan vara värt ibland när man surfar och känner att 60hz är nog.

Skrivet av SCORPIUS:

Tänkte precis skriva det. Låt oss välja. Jag har mer nytta av batteritid är hög Hz på skärmen.

Det är här alla företag sitter och hänger. Väntar tills vi knäcker idéer för dom

Annars tycker jag det vore skönt att välja ja. Lär ju komma en uppdatering.

Permalänk
Medlem

Känns som det är en bra lösning, men att implementera en 90 Hz always on.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem

Eller så insåg Oneplus att det i själva verket kanske var en bra lösning och möjligtvis något de själva har tankar på att implementera, då är det dumt att gå ut och såga det på twitter i förväg. Detta kommer de ju få äta upp oavsett hur de implementerar någonting sådant här i framtiden (om det så bara gäller 30fps video eller vad som helst). Tror att någon på deras pr-avdelning gjorde något förhastat helt enkelt.

Permalänk
Skrivet av 1Z3C0LD:

Varför inte göra till en feature så man kan välja om/när man vill ha 90hz? För själva batterisparandet kanske de kan vara värt ibland när man surfar och känner att 60hz är nog.

Skrivet av SCORPIUS:

Tänkte precis skriva det. Låt oss välja. Jag har mer nytta av batteritid är hög Hz på skärmen.

Jag håller med!
Låt oss också få adaptiv uppdatering. Ingenting ändras på skärm, -->låg uppdatering, när en scrollar eller gör annan rörelse -->upp till max frekvens, och så klart om en kör en video så ska det kunna anpassa uppdateringsfrekvensen till den på 24, 25, 50, eller 60HZ. "Just in time - just enough".

Kan tycka att det borde finnas på laptops(som standard!) och dyligt också. Uppdatera skärmen bara när den får en ny bild från systemet. Hoppas går ju alltid!

Visa signatur

Kattlåda med sand i | Mössa | Klösträd

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför tillverkare hela tiden tycker de ska göra besluten åt oss. Ge mig möjligheten att själv välja 60 eller 90hz och ha 90hz som standardinställningen när telefonen startar. Vips så försvann alla öppningar för kritik.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Känns som det är en bra lösning, men att implementera en 90 Hz always on.

För min del låter det som en dålig lösning. T.ex. i Sverige under vintrar så kommer skärmen aldrig behöva så hög ljusstyrka och därmed aldrig gå upp till 90hz, Samma gäller stora delar av inomhus miljöer, mina telefoner är oftast runt 40-50% där.

Det är väldigt ovanlig att min skärm förutom när man är ute mitt på ljusaste dagen att den når så hög brightness.

Nu har jag förvisso ingen pixel så möjligt att deras skärmar är ovanligt mörka.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Idén med adaptiv uppdateringsfrekvens känns solid. Google behöver bara lite tid att finslipa funktionen och Oneplus passar på att ha lite roligt medan de kan.

Permalänk
Medlem

Tråkig konkurrenskultur när företag fokuserar mer på att göra sig rolig på konkurrentens bekostnad än att dra på sig uppmärksamhet för nyskapande och utveckling...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Medlem

@Dumbullen: På Oneplus 7T Pro (och säkert de andra 90 Hz modellerna också) får man välja om man vill ha 60 eller 90 Hz:

Jag gör självklart med ständig 90 Hz och QHD+ upplösning, och hög ljusstyrka. Förvisso är batteriet nere på 40% när man kommer hem efter jobbet men telefonen laddar batteriet så j**la fort så egentligen gör det inget.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Oneplus 7T Pro är väl inställd på 90Hz som standard har jag för mig att jag läste på dess lanseringsnyhet - alltså låter det som att man själv måste toggla igång en högre Hz på andra telefoner. Är det inte samma gällande upplösningen? Att den kan väljas i inställningar?

Känns inte helt sammanhängande 75% brightness borde ändå vara ljust nog för att spela på eller vad man nu gör..

Visa signatur

7800x3D | 7900 XTX | Custom loop | Samsung Neo G7 | Razer Deathadder Pro v3 | Razer Huntsman | Sennheiser HD 660S | Hifiman Arya Stealth | Denafrips Ares II | Drop THX AAA 789 | Macbook Pro 13" Retina för studier

Permalänk
Medlem

A sa X till B på twitter.

-- Aftonbladet

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Inte många rätt google har gjort med pixel 4.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kelthar:

A sa X till B på twitter.

-- Aftonbladet

Haha, precis lite så jag känner inför denna "nyhet" trots sin tekniska vinkling.

Samtidigt reflekterar den dagens "moderna" samhälle där allt mer sker via nätet, alltså IT-världen.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Marques Brownlee sa ju i sin recension på Pixel 4 att den i princip alltid drar ner till 60hz och endast levererar 90hz stundvis. Han hittade dock en "force always 90hz" inställning i utvecklar alternativen, men då tar batteritiden ordentligt med stryk.

Tanken är god... men riktigt dåligt av Google att släppa något som uppenbart inte är färdigbakat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Z3C0LD:

Varför inte göra till en feature så man kan välja om/när man vill ha 90hz? För själva batterisparandet kanske de kan vara värt ibland när man surfar och känner att 60hz är nog.

MKBHD sa att det redan finns i utvecklarinställningarna.

Men ärligt talat, köper man en skärm med hög Hz är man ju dum som inte använder det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av KattIMössa:

Jag håller med!
Låt oss också få adaptiv uppdatering. Ingenting ändras på skärm, -->låg uppdatering, när en scrollar eller gör annan rörelse -->upp till max frekvens, och så klart om en kör en video så ska det kunna anpassa uppdateringsfrekvensen till den på 24, 25, 50, eller 60HZ. "Just in time - just enough".

Kan tycka att det borde finnas på laptops(som standard!) och dyligt också. Uppdatera skärmen bara när den får en ny bild från systemet. Hoppas går ju alltid!

Du glömde ju 59,97 Hz! Hur annars ska man se material i Never The Same Color?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mjölnir: Ryzen 9 3900X | X570-I | Ballistix Sport 32GB | Powercolor RX 5500XT 4GB ITX | Kolink Sattelite
Server: Ryzen 5 1400 | X470-F | Ballistix Sport 24GB | ASUS HD 7790 2GB | Sapphire RX 470 8GB ME | NZXT Switch 810

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av kelthar:

A sa X till B på twitter.

-- Aftonbladet

Skrivet av AplAy:

Haha, precis lite så jag känner inför denna "nyhet" trots sin tekniska vinkling.

Samtidigt reflekterar den dagens "moderna" samhälle där allt mer sker via nätet, alltså IT-världen.

Du Kan Aldrig Gissa Vad Som Hände Sen!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jacob:

Du Kan Aldrig Gissa Vad Som Hände Sen!

"Varför Fick Denna Tweet Så HÄR MÅNGA Retweets?"

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dumbullen:

Förstår inte varför tillverkare hela tiden tycker de ska göra besluten åt oss. Ge mig möjligheten att själv välja 60 eller 90hz och ha 90hz som standardinställningen när telefonen startar. Vips så försvann alla öppningar för kritik.

Skickades från m.sweclockers.com

I know, för att dom Kan, att ta valet och sedan gå ut och berätta på twitter " det här är VÅRAN politiska åsikt om saken = Reklam

Visa signatur

korWWW

Permalänk
Medlem

rätt tramsigt hålla på sådär, tycker hela hysterin med högre hz är så överskattad ändå, jag vill ha bättre batteritid.

Permalänk
Medlem

Vem vet? Nästa skrytmoment kanske kommer att handla om vem som kan autoenable:a flest cookies...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Medlem

Skit ska skit ha

Om det visat sig att Google surnat till för en tweet så är det ett ytterligare exempel på hur vilse dom är. Produkten är dyrare än den senaste iPhone men har så många tankevurpor i sig så man blir mörkrädd.

Hey Google: Avgå alla!