Command & Conquer Remastered får första gameplay-video

Permalänk
Medlem

Blir gråtfärdig av lycka..

Permalänk
Medlem

@TimmyQ: Hittade dem där jag också, men tycker låtarna på Spotify har samma dassiga karaktär som från 90-talet. Förmodligen är de bara "remastrade" ur produktionssynpunkt för att passa streamingformatet, och inga fräscha remakes. Live-spelningarna lät också dassiga

Men tack för svar!

Visa signatur

9900K - GTX 1080 ti - 64 GB - 3xXB270HU - 1xU2717DA
Yamaha HS7 - HD600 - Focusrite Clarett 8Pre - Akai MPK261 - AT2050
2x Auralex Project 2™ Roominator Kit - Multibrackets Gas Lift Quad
www.soundcloud.com/frozen_orb
www.facebook.com/FrozenOrbMusic

Permalänk
Medlem

Och där rök precis warcraft 3 reforge ur min lista ser klart hellre fram till red alert remaster!!!

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

@Sir_Manfred: jag har väldigt svårt att tro att Petroglyph väljer att spela in nya videos med samma eller nya skådespelare. Sannolikt blir det som med andra remaster-spel, det vill säga att de skalar upp och putsar till de äldre videofilerna. Det går att uppdatera gammal video hjälpligt, men det kan ju inte bli på nivå med den remastrade grafiken.

Jovisst. Frågan är hur mycket av orginal-filerna som finns kvar av video-materialet. Om råmaterialet finns kvar så kan det ju gå att göra nya CG-bakgrunder och putsa till video-kvalitén och få ut en högre upplösning.
Men om det enda som finns kvar är de videos som skeppades med spelet så har jag svårt att se en hur mycket nytta en restaurering skulle göra när filmerna där redan var så pass sönderkomprimerade och lågupplösta som de var.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Köa upp enheter kan jag tycka att är helt okej. Fler commands för units kan jag tycka både ok och nja eftersom en del av charmen på sin tid var just att det var bökigt att kontrollera och du fick helt enkelt Ctrl+1, ctrl+2 för massa grupper av enheter (precis som i gamla StarCraft1) och styra dem manuellt för varje litet steg. Det jag gjorde var att bara åka in i en bas i mitten och sedan lät jag enheterna automatiskt bli aggressiva när fienden anföll/försvarade sig.

Eftersom du saknar supply limit i RA så tror jag en del av det roliga skulle försvinna om det var så lätt att campa i basen, bygga upp 100+ enheter och sedan bara Attack Move och gå och slå på kaffet. Du vill ha mer ansvar när du åker in med din armé som exempelvis att förstöra Tesla Coils ASAP manuellt så att de inte käkar upp ditt infanteri.

Exempelvis tror jag att StarCraft1 hade floppats om du kunde välja fler än 12 enheter per grupp. Det var en sjukt intressant spelmekanik/begränsning i spelet: desto fler enheter du fick, ju svårare blev armen att kontrollera (även tack vare bökig AI pathfinding) vilket blev en slags tradeoff och endast belönade de mest skickligaste micro-spelarna.I StarCraft2 är det snarare multi-tasking av små arméer på olika ställen på kartan som ser imponerande ut (typ Gumiho & Serral) men det har inte samma charm som att se 5x12 arméer kontrolleras mästerligt av Flash, Bisu eller Jaedong.

Jag känner att en remaster borde vara mycket mer än en reskin av originalet. Att bara kunna klicka med musen är väldigt primitivt. Hotkeys i broodwar gav spelaren mer frihet att uttrycka sig på slagfältet och höjde taket på vad som var möjligt att göra samtidigt, vilket nog ökade skillcap rejält. Strategin blev "vad är det bästa jag kan göra just nu med mina X apm". I RA finns det bara en svar på den frågan = bygga enheter och attackera. Allt klickande obekvämt och tar bort fokus från vad du vill göra i spelet (styra enheter, vara en commander, förstöra tesla coils i fiendens bas) istället för scrolla upp och ner i build-menyn och klicka på saker du vill bygga om och om igen och få karpaltunnelsyndrom. Jag tror det fanns mer än Ctr+1 och Ctr+2 i RA, det jag hade velat kunna göra är att göra Shift-Ques och hotkey:a byggnader för att snabbt kunna bygga enheter från den valda byggnaden.

Jag kan absolut hålla med om att det finns risker med attack-move, men samtidigt kan det nog vara svårt att förutse hur spelet ändrar sig när man introducerar alla nya mechanics. Om Starcraft, Warcraft eller något annat RTS visat på något är att du INTE kan sitta still i din bas och massa upp en armé även om det finns en foodcap. RA är väldigt arcade, du massar upp units så fort du bara kan och anfaller. Även om jag ville sätta upp en mur runt min bas så är klicken/tiden på att bygga den och placera ut dem på kartan helt värdelösa jämfört med att spamma upp en massa tanks och anfalla. Det är just den balansen, att kunna micra runt en tanya i fiendens bas utan att förlora produktion som jag är ute efter.

Permalänk
Medlem

Time will tell, sooner or later, time will tell.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk

Ojojoj! Hoppas bara att skirmish läggs till och att AI:n balanseras. Att det inte fanns i originalet gjorde att jag aldrig gick tillbaka till C&C efter att Red Alert släpptes.

Btw så spelar jag fortfarande Generals: Zero Hour 😎

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Skrivet av FredrikMH:

Menar mest att spelmekaniken jämfört med t.ex. StarCraft 2 är riktigt dåligt. Men jag är nog också av åsikten att nyare spel i serien är bättre som Red Alert 2, C&C Generals etc.

Även om man klistrar på nya texturer på C&C så förblir det ett gammalt spel.

Håller med. C&C är för gammalt för att hålla (speciellt i MP).

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Ska bli grymt kul o spela igen!

Permalänk
Medlem

Härligt! Detta har jag längtat efter. Skaffade samlingsboxen "First Decade" för många år sedan.
Spelar fortfarande Generals Zero Hours

Permalänk
Medlem

Tydligen har flera av utvecklarna bakom OpenRA varit med och bidragit med erfarenheter om tweaks de gjort i mods:en för att uppnå bättre balans mellan fractions (och mellan unit types).

Visa signatur

AMD X2 4000+ | 4096 MB | 320 GB RAID1 | Vista x64 / Ubuntu x64 || VIA EPIA 800 512 MB / Ubuntu server

Permalänk
Medlem

Undrar om det någonsin kommer ett remaster/remake på Metal Fatigue.. suck :I
C&C franchisen i all ära eftersom det var mitt första RTS, men Metal Fatigue's mecha rts fångade mitt hjärta med sina 3 factions, utbytbara delar (man kunde hitta, slå av och sno, research) och 3 plan/nivå strategier (air, ground, underground).

Asså.. ge mig ett nytt Metal Fatigue ffs!

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Utvecklarna har släppt ifrån sig en video där ljudslingor från spelet spelas upp. Det låter ju som förväntat, men "tillputsat" Blir nog trevligt detta!

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas