Webhallen vägrar reklamation pga. undermålig emballering trots att datorn skickades i org. förpackningen
Köpte en webhallen config för knappt 6 månader sen med 3 års garanti som har legat hemma bara. Jag började använda den i knappt 2 dagar innan grafikkortet sluta fungera. Kontaktade webhallen och förklarade problemet med bild bevis.
Support personalen ber mig att skicka burken i samma förpackning som jag fick den i vilket jag gjorde. Fick retur sedel av dem och skickade in den på felsökning som tog 2 veckor.
Efter 2 veckor kom dem på att det är ett defekt grafikkort.
Plötsligt ändrar dem säg och säger att det är en transport skada och påstår att jag har packat datorn och skickat den fel, alltså inte packat något inne i själva burken så att inte grafikkortet ligger löst.
Mitt svar va: jag fick datorn packat av er utan något skydd i burken så jag skickar den till er PRECIS som ni skicka den till mig. Då nekar dem min reklamation och vill att jag ska kontakta postnord och reklamera skadan trodds att dem som ska göra det för att dom har beställd retur sedel av postnord.
Så dem kontaktat postnord efter massa bråk och självklart nekar postnord reklamationen för att man måste reklamera skadad till postnord inom 7 dagar så det va kört för att webhallen felsökte datorn i 2 veckor, jag skickade burken till webhallen 4/10 och har idag fått veta att dem kommer skicka hem den till mig idag och det är den 23/10.
Jag ber kundtjänsten att jag vill tala med någon chef vilket jag inte fick och fortfarande idag nekar dom min reklamation.
Alltså grafikkortet slutade fungera hemma hos mig 2 dagar innan transporten !
Dom skyller på transporten ändå 😂
Jag fick datorn helt ny av webhallen utan skydd i burken ändå vill dom att jag ska skicka den till som med skydd i burken.
Med andra ord, köper man webhallen config så får man inte skydd i burken då kan grafikkortet ligga löst i burken när den kommer fram till dig och då är det du som är ansvarig.
Trotts att felet inträffade hos mig, datorn funkade perfekt i 2-3 dagar sen slutade grafikkortet funka, jag testade olika spel på olika inställningar och även benchmark, grafikkortet crasher direkt.
Men men webhallen vill inte byta ut kortet för att det är en transport skada.
Jag berätta för dem att tänk om burken blev skadad när ni skickade den till mig för att ni har packat dåligt, men dom påstår att dom har skickat datorn med skydd på insidan vilken är rakt av skit snack och jag har bild bevis på det nu.
Enligt reklamationsnämnden och hallå konsument så ska dom ersätta mig med ett nytt grafikkort för att felet inträffade hemma hos mig plus att webhallen är ansvariga för datorn under tiden dom har den på undersökning och alla förseningar ifall nu postnord skulle ersätta det.
Jag har kämpat med webhallen sen den 4/10 utan att få kortet reparerad eller ut bytt, min 3 års garanti är tydligen värdelös.
Jag är så trött på att ringa och förklara för dem att kortet pajade hos mig men det fattar dom inte.
Jag är trött och väldigt besviken på webhallen.
Jag betalar hellre för mycket än att köpa något från webhallen.
Mitt ärende är anmält till reklamationsnämnden nu.