Webhallen vägrar reklamation pga. undermålig emballering trots att datorn skickades i org. förpackningen

Permalänk
Medlem

Webhallen vägrar reklamation pga. undermålig emballering trots att datorn skickades i org. förpackningen

Köpte en webhallen config för knappt 6 månader sen med 3 års garanti som har legat hemma bara. Jag började använda den i knappt 2 dagar innan grafikkortet sluta fungera. Kontaktade webhallen och förklarade problemet med bild bevis.

Support personalen ber mig att skicka burken i samma förpackning som jag fick den i vilket jag gjorde. Fick retur sedel av dem och skickade in den på felsökning som tog 2 veckor.

Efter 2 veckor kom dem på att det är ett defekt grafikkort.
Plötsligt ändrar dem säg och säger att det är en transport skada och påstår att jag har packat datorn och skickat den fel, alltså inte packat något inne i själva burken så att inte grafikkortet ligger löst.

Mitt svar va: jag fick datorn packat av er utan något skydd i burken så jag skickar den till er PRECIS som ni skicka den till mig. Då nekar dem min reklamation och vill att jag ska kontakta postnord och reklamera skadan trodds att dem som ska göra det för att dom har beställd retur sedel av postnord.

Så dem kontaktat postnord efter massa bråk och självklart nekar postnord reklamationen för att man måste reklamera skadad till postnord inom 7 dagar så det va kört för att webhallen felsökte datorn i 2 veckor, jag skickade burken till webhallen 4/10 och har idag fått veta att dem kommer skicka hem den till mig idag och det är den 23/10.

Jag ber kundtjänsten att jag vill tala med någon chef vilket jag inte fick och fortfarande idag nekar dom min reklamation.

Alltså grafikkortet slutade fungera hemma hos mig 2 dagar innan transporten !
Dom skyller på transporten ändå 😂
Jag fick datorn helt ny av webhallen utan skydd i burken ändå vill dom att jag ska skicka den till som med skydd i burken.

Med andra ord, köper man webhallen config så får man inte skydd i burken då kan grafikkortet ligga löst i burken när den kommer fram till dig och då är det du som är ansvarig.

Trotts att felet inträffade hos mig, datorn funkade perfekt i 2-3 dagar sen slutade grafikkortet funka, jag testade olika spel på olika inställningar och även benchmark, grafikkortet crasher direkt.

Men men webhallen vill inte byta ut kortet för att det är en transport skada.

Jag berätta för dem att tänk om burken blev skadad när ni skickade den till mig för att ni har packat dåligt, men dom påstår att dom har skickat datorn med skydd på insidan vilken är rakt av skit snack och jag har bild bevis på det nu.

Enligt reklamationsnämnden och hallå konsument så ska dom ersätta mig med ett nytt grafikkort för att felet inträffade hemma hos mig plus att webhallen är ansvariga för datorn under tiden dom har den på undersökning och alla förseningar ifall nu postnord skulle ersätta det.

Jag har kämpat med webhallen sen den 4/10 utan att få kortet reparerad eller ut bytt, min 3 års garanti är tydligen värdelös.

Jag är så trött på att ringa och förklara för dem att kortet pajade hos mig men det fattar dom inte.

Jag är trött och väldigt besviken på webhallen.
Jag betalar hellre för mycket än att köpa något från webhallen.

Mitt ärende är anmält till reklamationsnämnden nu.

Permalänk
Medlem

Shit pommes räknar dom verkligen med att man ska behålla kartongen?

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Shit pommes räknar dom verkligen med att man ska behålla kartongen?

Ja tydligen, fick veta sist jag ringde dem att jag kunde ha tagit bort kortet och skickat den separat.
Då hade dem sagt nej man får inte öppna burken och leka med komponenterna

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Surt. Stå på dig!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Surt. Stå på dig!

Skickades från m.sweclockers.com

Ja det dåligt, man har ju inte lust att lägga 7000kr på en burk man precis har köpt för 14990kr 😅

Permalänk
Hedersmedlem

@Khalat *Rubrik förtydligad*

Tänk på att en beskrivande rubrik ger bättre svar och ett mer lättnavigerat forum

On topic:

Plötsligt ändrar dem säg och säger att det är en transport skada och påstår att jag har packat datorn och skickat den fel, alltså inte packat något inne i själva burken så att inte grafikkortet ligger löst
Hade grafikkortet legat löst inne i datorn hade ex. ramminne, CPU-kylare och allt annat väl tagit stryk?

men dom påstår att dom har skickat datorn med skydd på insidan[..]
Då hade dem sagt nej man får inte öppna burken och leka med komponenterna

Spekulerar du eller sa WH verkligen så? Hur ska man isf. få bort transportskyddet om man ej får öppna burken? 🤔

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Avstängd

Fyfan, lider med dig för jag avskyr själv att vänta när saker och ting inte fungerar som de ska.

Tack för att Du har delat med dig om detta. Jag kommer då aldrig beställa någon färdigbyggd dator därifrån utan endast lösa delar när man nu fått läsa hur de friskskrivit sig allt ansvar i sina egna färdigbyggda produkter.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk

Tråkigt med företag som skyller ifrån sig på kunden. Länge sedan jag handlade på Webhallen pga att jag då hade stora problem att få igenom reklamation på grafikkort som jag hade bekymmer med. Verkar som om fler har problem med Webhallen när det kommer till garantiärenden. Inget företag jag kommer använda vid köp av datordelar i alla fall.

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

@Khalat *Rubrik förtydligad*

Tänk på att en beskrivande rubrik ger bättre svar och ett mer lättnavigerat forum

On topic:

Plötsligt ändrar dem säg och säger att det är en transport skada och påstår att jag har packat datorn och skickat den fel, alltså inte packat något inne i själva burken så att inte grafikkortet ligger löst
Hade grafikkortet legat löst inne i datorn hade ex. ramminne, CPU-kylare och allt annat väl tagit stryk?

men dom påstår att dom har skickat datorn med skydd på insidan[..]
Då hade dem sagt nej man får inte öppna burken och leka med komponenterna

Spekulerar du eller sa WH verkligen så? Hur ska man isf. få bort transportskyddet om man ej får öppna burken? 🤔

Bra förtydligande 👌🏻

Enligt WH så har inget annat tagit skada utan bara PCIe på GPUn.

WH påstår att dem har skickat burken till mig med skydd inne i burken vilket är skitsnack.

Det var min spekulation det här med att man inte får öppna burken då WH verkar skylla ifrån sig allt och hittar på en massa.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Låter som ett lurigt ärende. Är det någon annan här på forumet som köpt en webhallen config som kan styrka ts uttalande om skydd på insidan? (det vill säga the lack of skydd)

Menar mest att det finns alltid två sidor av ett mynt.

Hoppas det löser sig för TS oavsett!

Visa signatur

10900K @ 5.3GHz || Asus Maximus XII Hero || Custom Loop || EK-CoolStream RAD XE 360 + Alphacool Nexxos XT45 || EK Quantum Velocity CPU Block || EK FLT 360 D5 || Asus Strix RTX 3090 OC || 32GB g.skill Trident-Z CL16 @ 4000MHz || 1TB Samsung 970 EVO Plus - 1TB WD SN750 || Phanteks Enthoo Pro 2 || Seasonic Prime TX 1000W || Asus PG27VQ ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Khalat:

Det var min spekulation det här med att man inte får öppna burken då WH verkar skylla ifrån sig allt och hittar på en massa.

Var lite försiktig med att blanda ihop spekulationer och fakta i en sån här tråd, det gör att rättmätig kritik kan avfärdas. :/

Det där med att skeppa färdigbyggda datorer oavsett håll är lurigt, surt att det blivit skador överhuvudtaget och att de inte har möjlighet att lösa det bättre vad det ser ut just nu. Lycka till!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Skulle det inte lösa sig så skulle du ju i princip bara kunna ta tillbaka ditt grafikkort, ge Webhallen fingret, och sedan gå direkt till tillverkaren för en RMA istället. Är ju fortfarande bara lösa komponenter med egna garantier tagna direkt från konsumenthyllan.

Har du t.ex ett ASUS Radeon RX 5700 i burken, vilket verka vara det som ingår i deras 14990:- config, så har ju kortet 3 års egen garanti. Nätagget Corsair TX550M har hela 7 år om du reklamera det separat. Så vet inte vart de får gränsen 3 års garanti ifrån.

Frustrerande och tråkigt hur som helst, men ändå bra att sånt här ser dagens ljus på ett forum.

Permalänk
Medlem

Man hör mycket skit om Webhallen.
Fick som för sig att det var en av dom bättre, men det är väll som vanligt har man funnits länge tror man kan bete sig hur som helst

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av EliteSweden:

Skulle det inte lösa sig så skulle du ju i princip bara kunna ta tillbaka ditt grafikkort, ge Webhallen fingret, och sedan gå direkt till tillverkaren för en RMA istället. Är ju fortfarande bara lösa komponenter med egna garantier tagna direkt från konsumenthyllan.

Har du t.ex ett ASUS Radeon RX 5700 i burken, vilket verka vara det som ingår i deras 14990:- config, så har ju kortet 3 års egen garanti. Nätagget Corsair TX550M har hela 7 år om du reklamera det separat. Så vet inte vart de får gränsen 3 års garanti ifrån.

Frustrerande och tråkigt hur som helst, men ändå bra att sånt här ser dagens ljus på ett forum.

Det är en RTX 2070. Jag ska försöka ladda upp en bild på själva skadan

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Om Webhallen vill sälja färdigbyggt så får de också ta ansvar för och byta ut hela datorn.

Permalänk

En fundering bara. Jag har aldrig köpt en färdigbyggd dator, men jag gissar att om det nu är så att det ska finnas någon form av fyllnadsmaterial inne i datorn för att hålla grafikkortet på plats, då borde det komma med en instruktion som tydligt berättar om detta.

Det känns tämligen risky att skicka en dator med massa bös inuti och sen bara hoppas att mottagaren fattar att han/hon ska öppna och plocka ut det.

Följde det med en sådan instruktion eller fanns det bilder på lådan som beskrev hur du skulle packa upp datorn korrekt?

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: Gigabyte M32UC 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av roo:

Låter som ett lurigt ärende. Är det någon annan här på forumet som köpt en webhallen config som kan styrka ts uttalande om skydd på insidan? (det vill säga the lack of skydd)

Menar mest att det finns alltid två sidor av ett mynt.

Hoppas det löser sig för TS oavsett!

Min bror köpte en dator byggd av komplett (cirka 8 månader sedan) och då levererades den med ett rejält emballage på insida av datorn för att skydda och avlasta CPU-sockel och PCI-e. Då använde dem ett sådant där "stelnande sväll-skum" som blir liknande frigolit när det stelnat. Vet inte exakt vad det heter eller kallas.

F.ö. måste jag säga att Webhallen varit duktiga mot mig vid behov av kundtjänst, support och reklamation. Jag har tidigare lämnat in ett par Sennheiser hörlurar och de konstaterade att glappet var en förslitningsskada. De kontaktade mig och berättade det, men de erbjöd ändå ett par helt nya lurar.

Jag har precis lämnat in min Asus PG279Q på reklamation hos Webhallen också, och de överraskade mig rejält när de (utan att jag frågade om det) erbjöd en likadan låne-skärm gratis under tiden min var på service. Jag hade räknat att få sitta med min typ 8-9 år gamla Dell 27" 60Hz i ett par veckor. Jag kanske har haft tur dock, vem vet...

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk

Har precis köpt en Custom Config av dom, den var packad inne i burken med skydd. Dock har jag mycket problem med min dator och har precis hämtat den efter 6 veckor service på Webhallen där dom bytt processorkylare och moderkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Khalat:

Köpte en webhallen config för knappt 6 månader sen med 3 års garanti som har legat hemma bara. Jag började använda den i knappt 2 dagar innan grafikkortet sluta fungera. Kontaktade webhallen och förklarade problemet med bild bevis.

Support personalen ber mig att skicka burken i samma förpackning som jag fick den i vilket jag gjorde. Fick retur sedel av dem och skickade in den på felsökning som tog 2 veckor.

Efter 2 veckor kom dem på att det är ett defekt grafikkort.
Plötsligt ändrar dem säg och säger att det är en transport skada och påstår att jag har packat datorn och skickat den fel, alltså inte packat något inne i själva burken så att inte grafikkortet ligger löst.

Mitt svar va: jag fick datorn packat av er utan något skydd i burken så jag skickar den till er PRECIS som ni skicka den till mig. Då nekar dem min reklamation och vill att jag ska kontakta postnord och reklamera skadan trodds att dem som ska göra det för att dom har beställd retur sedel av postnord.

Så dem kontaktat postnord efter massa bråk och självklart nekar postnord reklamationen för att man måste reklamera skadad till postnord inom 7 dagar så det va kört för att webhallen felsökte datorn i 2 veckor, jag skickade burken till webhallen 4/10 och har idag fått veta att dem kommer skicka hem den till mig idag och det är den 23/10.

Jag ber kundtjänsten att jag vill tala med någon chef vilket jag inte fick och fortfarande idag nekar dom min reklamation.

Alltså grafikkortet slutade fungera hemma hos mig 2 dagar innan transporten !
Dom skyller på transporten ändå 😂
Jag fick datorn helt ny av webhallen utan skydd i burken ändå vill dom att jag ska skicka den till som med skydd i burken.

Med andra ord, köper man webhallen config så får man inte skydd i burken då kan grafikkortet ligga löst i burken när den kommer fram till dig och då är det du som är ansvarig.

Trotts att felet inträffade hos mig, datorn funkade perfekt i 2-3 dagar sen slutade grafikkortet funka, jag testade olika spel på olika inställningar och även benchmark, grafikkortet crasher direkt.

Men men webhallen vill inte byta ut kortet för att det är en transport skada.

Jag berätta för dem att tänk om burken blev skadad när ni skickade den till mig för att ni har packat dåligt, men dom påstår att dom har skickat datorn med skydd på insidan vilken är rakt av skit snack och jag har bild bevis på det nu.

Enligt reklamationsnämnden och hallå konsument så ska dom ersätta mig med ett nytt grafikkort för att felet inträffade hemma hos mig plus att webhallen är ansvariga för datorn under tiden dom har den på undersökning och alla förseningar ifall nu postnord skulle ersätta det.

Jag har kämpat med webhallen sen den 4/10 utan att få kortet reparerad eller ut bytt, min 3 års garanti är tydligen värdelös.

Jag är så trött på att ringa och förklara för dem att kortet pajade hos mig men det fattar dom inte.

Jag är trött och väldigt besviken på webhallen.
Jag betalar hellre för mycket än att köpa något från webhallen.

Mitt ärende är anmält till reklamationsnämnden nu.

Webhallen har ett konto och brukar svara här, kan de kommentera detta ärende för det är väldigt intressant för oss övriga @webhallen ?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Khalat:

Bra förtydligande 👌🏻

Enligt WH så har inget annat tagit skada utan bara PCIe på GPUn.

WH påstår att dem har skickat burken till mig med skydd inne i burken vilket är skitsnack.

Det var min spekulation det här med att man inte får öppna burken då WH verkar skylla ifrån sig allt och hittar på en massa.

Skickades från m.sweclockers.com

Bevisbördan ligger hos WH under garantiperioden vad jag har förstått, har de inga bevis samt att du har bevis på hur de har skickat till dig så får de ge vika.

Permalänk
Medlem

Nu vet jag inte hur situationen ser ut på riktigt då vi helt enkelt inte kan veta.

Men datorer från alla butiker brukar ha skydd inuti burken, speciellt om det är tunga grafikkort eller CPU-kylare, risken för att något ska knäckas är alldeles för stor för att inte ha det.

I princip alla moderna grafikkort är tunga och man bör lägga in något som ger stöd för att inte knäcka kortet oavsett om det fanns från början eller inte...

Samtidigt verkar det konstigt att Webhallen skulle ändra sin diagnos 2 veckor senare till transportskada, det ska de märka när de öppnar paketet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EliteSweden:

Har du t.ex ett ASUS Radeon RX 5700 i burken, vilket verka vara det som ingår i deras 14990:- config, så har ju kortet 3 års egen garanti. Nätagget Corsair TX550M har hela 7 år om du reklamera det separat. Så vet inte vart de får gränsen 3 års garanti ifrån.

Frustrerande och tråkigt hur som helst, men ändå bra att sånt här ser dagens ljus på ett forum.

Butiken kan sätta sin egen garanti, 1-2 år tex, även på 3+ års produkter. Skillnaden är att när Wellhallens garanti gått ut måste du kontakta tillverkaren direkt, och ev skicka in varorna på deras villkor.

I detta fallet dock råder jag också TS att stå på sig. Antingen ska de ge extremt tydliga instruktioner på allt som måste göras, eller så får de stå för reparationerna. Om de sätter pack skydd, och sedan sätter instruktioner att man inte får öppna lådan, brister det hela där. Att anta att deras tekniker gjort allt 100% är också galet, då om de gjort det hade inte grafikkortet varit defekt från början genom testerna.

Skrivet av crew seven:

Shit pommes räknar dom verkligen med att man ska behålla kartongen?

Om du vill ha garanti, som sker på butikens/ÅF/tillverkarens villkor, så får du följa deras regler.

Jag sparar alltid alla lådor tills garantin gått ut. Du kan dock skära upp tejpen och vika ihop dem och lägga frigolit mm separat så tar det inte så mycket plats. Ta en tusch penna och skriv vad det är för på sidan bara, så hittar du det lätt i förrådet.

Permalänk
Administrativ avgift

@Khalat:

1. Filma alltid vad som ingår

2. fråga alltid om du är osäker - Webhallen kan ha missat detta - du kan ha missat idk

3. du ansvarar alltid för att returen är säker och välpackad hur den än kom till dig. När en paketering kommer till dig räknas den som förbrukad om vi ska följa lagen till punkt o pricka.

4. Använd lite logik - om du nu visste att den saknade skydd varför kontaktade du inte webhallen i förväg om att detta var inte bra?

99% av problemen uppstår pga kommunikationsfel mellan kund | Butik - butikerna försöker hålla kvar sina kunder men är man noggran i hur man rapporterar detta med punkt och pricka, framförallt alltid använder E-post. Har inte haft problem på alla år jag haft något ärende hållit mig kort.

X strular under X förhållande jag skickar den i orginalpackningen X med en extra låda utanför(beroende på vad det är osv)

Om man alltid har bevis genom att filma unboxingen så är det aldrig en fråga om X gjorde Y eller något, gör det till en vana.

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Det är precis så här man måste göra nu för tiden vid nekad reklamation. Gör en tråd på Swec.
Representant från XXX återförsäljare skriver i tråden "ska kolla närmare på det" å vipps så godkänner dem reklamationen å tar på sig felet.

Dem har mer eller mindre satt det i system, det har vi sett bevis på flertalet gånger nu.

Hur mycket vill ni slå vad om att Webhallen tar på sig detta nu efter att denna tråd skapades.

Permalänk
Skrivet av aMp:

Min bror köpte en dator byggd av komplett (cirka 8 månader sedan) och då levererades den med ett rejält emballage på insida av datorn för att skydda och avlasta CPU-sockel och PCI-e. Då använde dem ett sådant där "stelnande sväll-skum" som blir liknande frigolit när det stelnat. Vet inte exakt vad det heter eller kallas.

Haha tänkte direkt på fogskum med tanke på din beskrivning, får hoppas att det inte var fallet 😂

Och till ts, stå på dig och hoppas det löser sig

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Build : CASE - Thermaltake View 91 | CPU - 9900K | MOBO - ASUS Maximus Hero XI Z390 | GPU - MSI 2080ti Seahawk EK X | RAM - Corsair Contrast 3466MHz CL16 32Gb| PSU - Corsair RM750X White | Kylning - EK Custom loop | M.2 - Samsung 970 EVO 1TB Samsung 970 EVO 250Gb SSD - Samsung 840 PRO 250Gb Samsung 840 EVO 250Gb

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ToirRisker:

Det är precis så här man måste göra nu för tiden vid nekad reklamation. Gör en tråd på Swec.
Representant från XXX återförsäljare skriver i tråden "ska kolla närmare på det" å vipps så godkänner dem reklamationen å tar på sig felet.

Dem har mer eller mindre satt det i system, det har vi sett bevis på flertalet gånger nu.

Hur mycket vill ni slå vad om att Webhallen tar på sig detta nu efter att denna tråd skapades.

Går ju bara spekulera i om det handlar om den mediala uppmärksamheten eller ej, men inbillar mig också att ärendet hamnar i andra händer som har och får tid att titta på det mer djupgående. Att någon står på sig i kundtjänst gör de inte för att jävlas, de har sina direktiv. Om de fick bestämma själva hade de nog bytt ut kortet utan att blinka.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ToirRisker:

Det är precis så här man måste göra nu för tiden vid nekad reklamation. Gör en tråd på Swec.
Representant från XXX återförsäljare skriver i tråden "ska kolla närmare på det" å vipps så godkänner dem reklamationen å tar på sig felet.

Dem har mer eller mindre satt det i system, det har vi sett bevis på flertalet gånger nu.

Hur mycket vill ni slå vad om att Webhallen tar på sig detta nu efter att denna tråd skapades.

Det är helt i deras intresse. Jag som annars har varit väldigt nöjd med WH börjar fundera på om jag ens ska fortsätta köpa mina prylar från dom.
Om det är som TS skriver så är det solklart att de gör sitt bästa att neka en kund en fungerande produkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av pacc:

Om Webhallen vill sälja färdigbyggt så får de också ta ansvar för och byta ut hela datorn.

Varför ska dom dras med onödiga merkostnader och byta ut hela datorn istället för att fixa de delar som felar? Förklara gärna hur du tänkte.

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av ToirRisker:

Det är precis så här man måste göra nu för tiden vid nekad reklamation. Gör en tråd på Swec.
Representant från XXX återförsäljare skriver i tråden "ska kolla närmare på det" å vipps så godkänner dem reklamationen å tar på sig felet.

Dem har mer eller mindre satt det i system, det har vi sett bevis på flertalet gånger nu.

Hur mycket vill ni slå vad om att Webhallen tar på sig detta nu efter att denna tråd skapades.

Och alla i Sverige är så ärliga osv osv? Jobba i handeln o återkom när person X - näe jag har inte spillt något på laptopen den bara slutade funka - *Öppnar upp laptop* - fylld med mjölk ..... Ja du jag kom på jag råkade spilla mjölk igår. Om TS i alla dessa fall kan uppvisa sina bevis genom video(unpacking) bilder där man ser att datorn är oöppnad så hade detta varit ett solklart fall (Inte ens Greattech hade nekat det fallet), mailkonversationen osv. Alla tar TS sida utan att ens tänka på butikens sida, hur skulle du reagera som kundtjänstarbetare som får in en dator utan skydd? Ska du anta att dina kollegor gjort fel utan bevis? Det är snarare att personen som svarar är en veteran inom butiken/ÅF som vet exakt på punkt o pricka vad som gäller. Vi har inte en aning vad för Bevis/konversationen TS har sagt till butiken.

Skrivet av anon246659:

Det är helt i deras intresse. Jag som annars har varit väldigt nöjd med WH börjar fundera på om jag ens ska fortsätta köpa mina prylar från dom.
Om det är som TS skriver så är det solklart att de gör sitt bästa att neka en kund en fungerande produkt

Varför sluta om du är nöjd pga ett ev handhavande fel av butiken eller av TS? Du har inte fått några bevis på att webhallen faktiskt gjort fel? Varför dömma innan du vet vem som faktiskt gjort fel? Hur vet du inte att TS tagit loss skyddet och sedan glömt att skicka in detta ?

@HappyPie
Spelar ingen roll hur en butik/whatever skickar en sak till dig, det är ditt ansvar att skicka tillbaka saken på ett bra sätt. Är du osäker så fråga butiken/Whatever - säger dom då OK är ansvaret deras.

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Administrativ avgift

@Khalat: Vart är din relevanta information i detta? Din video när du packade upp datorn och den satt utan skydd? Konversationen med webhallen? Bildbevisen? Inte för att jag misstror dig men utan relevant fakta kan vi inte vägleda dig och tråden fyller inget syfte förutom att gnälla.

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3