The Last of Us Part II lanseras 29 maj 2020

Permalänk
Medlem

Oavsett vad man tycker om spelet i sig, så måste jag säga att grafiken i detta spel visar bara vilka o-optimerade spel i övrigt som släpps nu förtiden.
The Last Of Us 2 körs alltså på hårdvara, där processorn är som en gammal Intel i3:a från 2012, och en GPU som är ungefär som ett gammal HD7970, och spelet ser ut såhär!. Helt sjukt magiskt.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

Yes, ett av de två spel jag har väntat på X antal år nu.
Det är detta samt Cyberpunk 2077.
Så LOUPII i Februari och CP2077 April
Man kanske ska boka in jobbet så att man kan "jobba hemifrån" dessa tider

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Ettan var en av dem sjukaste snooze-festerna jag någonsin upplevt i min spelkärriär så inte ett dugg intresserad

Pumpa istället in pengar i ett bra Ratchet & Clank eller GoW Sony!

Permalänk
Medlem

Längtar! TLOU trailern fick mig att inse till vilken grad (stora) konsolexklusiva speltitlar poleras. Det är inte ofta PC spel är på den nivån.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Stora frågan är: Hinner jag levla upp alla 10 gubbar på servern i WoW Classic innan detta släpps?

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Riktigt trevlig och stämningsfull trailer! Första TLoU är kanske inte ett mästerverk gällandes gameplay, men storymässigt är det helt otroligt och ser verkligen fram emot att se avslutningen (fortsättningen?) på Ellie och Joels historia.

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@anon193054: Jag spelar om det då och då främst för handlingen och karaktärsrelationerna, men jag gillar också spelmekaniken och förstår inte riktigt alla som gnäller på att den ska vara så dålig. Tycker att spelet som helhet är ruskigt jädra bra, utan direkta störande moment.

Haha, jag kommer köpa det och spela på min PS4 Pro, och sedan köpa en remaster till PS5 och spela igenom där också

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Oavsett vad man tycker om spelet i sig, så måste jag säga att grafiken i detta spel visar bara vilka o-optimerade spel i övrigt som släpps nu förtiden.
The Last Of Us 2 körs alltså på hårdvara, där processorn är som en gammal Intel i3:a från 2012, och en GPU som är ungefär som ett gammal HD7970, och spelet ser ut såhär!. Helt sjukt magiskt.

Mjo men sen som med Horizon ser man väl en tydlig LOD linje två meter framför karaktären om man letar efter den. Det är ju inte magi de sysslar med direkt utan tar genvägar där de kan utan att det är allt för märkbart för spelaren men fasaden faller ofta fort när man granskar saker ordentligt.

Tex till att börja med är väl kravet 30FPS@1080p. Inte konstigt att man kan pressa ut mycket då.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Oavsett vad man tycker om spelet i sig, så måste jag säga att grafiken i detta spel visar bara vilka o-optimerade spel i övrigt som släpps nu förtiden.
The Last Of Us 2 körs alltså på hårdvara, där processorn är som en gammal Intel i3:a från 2012, och en GPU som är ungefär som ett gammal HD7970, och spelet ser ut såhär!. Helt sjukt magiskt.

Originella PlayStation 4 om det är den du syftar på, sen finns Pro.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Fick precis se att The Last Of Us Remastered ingår i nästa månads playstation plus gratis spel.
Har inte lirat det så det blir perfekt, ska bara lira klart Control och Metro Exodus på PC'n först

Visa signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: PowerColor RX 7800 XT Red Devil Ltd Edition | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Sony och Naughty Dog har släppt ifrån sig en videogenomgång där de pratar om det som visades upp i trailern som visades i veckan. Här pratar de bland annat om att händelserna i demon utspelar sig dagen efter den förra trailern vi såg, där Ellie dansar med sin bästa vän Dina, som också visar sig vara ett romantiskt intresse.

Händelserna utspelar sig 25 år efter pandemin bröt ut i första spelet. Ellie och Joel har bott i staden Jackson sedan dess och Ellie har funnit sig till rätta med att ut och jaga och samla in resurser och samtidigt rensa bort de infekterade för att hålla Jacksons invånare säkra. Ellie och Dina kompletterar varandra spelmekaniskt, där Ellie är vig och rörlig och kan ta sig runt och undvika fiendeattacker på sätt som Dina inte kan. Ellie kan också klämma sig in i smala utrymmen. Dina kan i sin tur hantera vapen väl och kan lösa fysiska konfrontationer bättre än Ellie. De infekterade ska tydligen vara farligare denna gång, så att konfrontationer med dem ska ha ett större allvar.

Olika speljournalister har också fått chansen att lägga vantarna på spelet. De menar att Naughty Dog har genomfört stora spelmekaniska förbättringar i Part II. Utöver att kontrollen ska ha blivit smidigare har mänskliga fiendegrupper tillgång till hundar, som kan känna doften av Ellie på avstånd vilket försvårar hennes möjlighet att smyga sig på fienden. Systemet för uppgradering av vapen ser däremot inte ut att ha ändrats allt för mycket, och den enda stora nyheten verkar vara att man kan kombinera olika uppgraderingar för att skapa en uppsättning som passar en bäst.

Överlag gillar jag den berättelse som antyds här. Tror det kommer bli en känslomässigt stark resa precis som ettan. Med förväntningarna som ettan ger tror jag inte att Part II har en sportslig chans att få samma effekt, men det behövs inte. Jag vill bara veta hur Ellies och Joels berättelse fortsätter

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Intresseklubben kan göra en anteckning om att jag nu förköpt spelet!

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Fuck. Tycka vad man vill om Kotaku, men Jason Schreier har ändå ett bra track-record. Hoppas det inte stämmer.

"The news isn’t official yet, and Sony didn’t respond to a request for comment yesterday, but Kotaku has heard from two people familiar with goings-on at Naughty Dog that the game is bumped to spring. We expect an announcement this week."

The Last of Us 2 försenas till "våren"

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av Jacob:

Fuck. Tycka vad man vill om Kotaku, men Jason Schreier har ändå ett bra track-record. Hoppas det inte stämmer.

"The news isn’t official yet, and Sony didn’t respond to a request for comment yesterday, but Kotaku has heard from two people familiar with goings-on at Naughty Dog that the game is bumped to spring. We expect an announcement this week."

The Last of Us 2 försenas till "våren"

Hellre försenat än dåligt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Det är bekräftat av Sony själva:
https://blog.us.playstation.com/2019/10/24/the-last-of-us-par...

Men absolut som @Xyborg skriver, hellre bra än i tid

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Also: 29 maj! "Take a walk on the WASSAAA!"

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

För egen del får de gärna försena spelet till Ps5 releasen så jag får vara med på hype tåget vid release.

Jag har en Ps4 men jag tänker spara spelet till Ps5. Jag spelade halva TLOU på Ps3 sen kom remastern och jag blev "tvungen" både köpa om spelet igen + spela om halva spelet bara för att jag självklart ville spela resten i 60fps. Gör inte om det misstaget igen.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av loevet:

Also: 29 maj! "Take a walk on the WASSAAA!"

Precis lagom till Computex 2020 i Taipei. Det är lugnt, tänkte ändå inte spela The Last of Us II 24/7 på releasen. -.-

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Jacob: nej men vi är ju inte bittra #definitivtbittra

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Skit på en trasig pinne!

Men hellre färdigt spel såklart...men det är låååångt bort nu...

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Trist att det blir mitt till sommaren här.

Citat:

However, it was during the last few weeks, as we were closing out sections of the game, that we realized we simply didn’t have enough time to bring the entire game up to a level of polish we would call Naughty Dog quality. At this point we were faced with two options: compromise parts of the game or get more time. We went with the latter, and this new release date allows us to finish everything to our level of satisfaction while also reducing stress on the team.

Man kan ju tycka att man bör ha hunnit till det fetade _innan_ man springer och announcar ett släppdatum?
Framförallt när det bara låg veckor/nån månad bort att få den insikten. Aja alla funkar vi olika.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av loevet:

Also: 29 maj! "Take a walk on the WASSAAA!"

Det roliga är att det ursprungliga utannonserade datumet är väldigt nära 23:e februari, och då kan vi alltså konstatera att förseningen beror på att ingen vill släppa sitt spel i närheten av en låt som legat etta på Charleston-listan!

Permalänk
Medlem

Nog dags att ändra datumet i titeln på tråden. Stämmer ju inte längre.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Goteborgan: ja det blev ju dessvärre nödvändigt Är ändrat nu!

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Är så enormt hypad inför denna release, försening eller inte!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag sa länge att jag skulle vänta med att köpa en PS4 tills The Last of Us part II kom ut. Men nu när det är mindre än ett år innan PS5 kommer ut så tror jag att jag kommer hålla ut tills dess istället, många fina spel att spela i bakåtkompatibilitetsläge.

Permalänk
Medlem

Varför man inte ska se 96/100 av denna produkt speciellt klar...
Jag väntar på user review.
Two Warnings About ‘The Lasts Of Us Part 2’ Review Scores

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyces:

Varför man inte ska se 96/100 av denna produkt speciellt klar...
Jag väntar på user review.
Two Warnings About ‘The Lasts Of Us Part 2’ Review Scores

Han verkade mest butthurt för att han inte fått någon egen review code. Jag har förbokat och snart är det fredag, wihooooo!

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

@CusmaR:
Tror mer på de review som gav de 70/100
Själv är jag alltid skeptisk till när reviewers ger ett spel 100/100. Det finns INGET spel som är helt perfekt. När någon ger detta så är det mest för att de är köpta eller att de inte ska vara reviewers... 100 ska vara ett mål man inte kan komma till, dvs något som är HELT perfekt.

Därför väntar jag alltid på userratings. Där man ser mer vad faktiska spelare tycker...

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av CusmaR:

Han verkade mest butthurt för att han inte fått någon egen review code. Jag har förbokat och snart är det fredag, wihooooo!

Sen som du säger... han är butthurt? Hur kan det komma sig att alla de reviewers som har varit något anti mot spelet inte fått en reviewcode? Sony vill inte ha några review som ger de negativt så de get bara ut de till de som pratat bra om spelet... ohhh, väldigt neutralt....

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch