Corsair Virtuoso RGB Wireless SE – lyxigt trådlöst headset med utmärkt ljud

Permalänk
Medlem

@Söderbäck: mjo, men just den där kräver ju att man isf flyttar själva dosan mellan xbox och ps4.
har spanat en del på plantronics RIG 800 variant, där slipper man en "dongle/station" per enhet, men tyvärr så kan man bara koppla den mot ett system också, hade varit fint med en liten switch på kåpan

Visa signatur

åh nej, blev du kränkt?! det var ju jävligt synd för dig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon12433:

Alla recensioner jag har sett på detta säger att micken är dålig. Men varför inte ta och lyssna och avgöra själv istället? Denna videon har ett ljudexempel på hur micken låter. Bedrövligt i mina öron, speciellt på ett så dyrt headset:

https://www.youtube.com/watch?v=hXw_kI1tKvs

"Bedrövligt" är ju bara extremt överdrivet. Jag tror inte på att alla recensioner du sett säger att micken är dålig, för det stämmer inte.

Av någon anledning så låter ljudet i micken lite sämre i videon du länkar till jämfört med andra. (äldre drivare, eller bara måndagsexemplar?) Ändå så är Sennheiser-lurarna han jämför med tydligt sämre.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz | ASUS ROG Strix B550-F Gaming | G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo | AMD 7900 XTX | Noctua NH-U12A Chromax Black | Seasonic Prime GX 850W | Fractal Design Define XL R2 | LG OLED48CX

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ness:

"Bedrövligt" är ju bara extremt överdrivet. Jag tror inte på att alla recensioner du sett säger att micken är dålig, för det stämmer inte.

Av någon anledning så låter ljudet i micken lite sämre i videon du länkar till jämfört med andra. (äldre drivare, eller bara måndagsexemplar?) Ändå så är Sennheiser-lurarna han jämför med tydligt sämre.

Den låter uppriktigt talat skräp, på nivå med en 10-kronors ebaymikrofon..
Att du inte tror på mig intresserar mig föga, endast jag vet ju vilka recensioner jag kollat på och står med facit i hand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon12433:

Den låter uppriktigt talat skräp, på nivå med en 10-kronors ebaymikrofon..

Sorry men om du tycker det så har du helt enkelt inte någon koll. Det är klart att ett trådlöst headset inte kommer ha samma kvalité som en fristående mic exempelvis, det kan man inte förvänta sig. Men för att vara trådlöst är det här bland de bästa (om inte det bästa). Att jämföra med en 10-kronors ebaymikrofon är helt ärligt skrattretande. Vet inte om du trollar eller bara är extremt okunnig?

Skrivet av anon12433:

Att du inte tror på mig intresserar mig föga, endast jag vet ju vilka recensioner jag kollat på och står med facit i hand.

Nä det är klart att du kan påstå saker, men det är ju tråkigt när du ljuger. Jag kollade på massor av recensioner innan jag köpte detta headset, och helt ärligt, ingen tyckte mic-ljudet var dåligt, samma sak med personen du svarade på först här i kommentarsfältet. Inte ens denna recension säger de att ljudet är dåligt, bara inte "broadcast-kvalité" vilket jag kan hålla med om. Så visst, du kan påstå att du sett massa saker, men allt talar emot dig. Till och med i videon du själv länkar till så är ljudet bättre i Corsair jämfört med Sennheiser...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz | ASUS ROG Strix B550-F Gaming | G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo | AMD 7900 XTX | Noctua NH-U12A Chromax Black | Seasonic Prime GX 850W | Fractal Design Define XL R2 | LG OLED48CX

Permalänk
CS-mästare

Någon som har ett stort huvud och kan uttala sig om passformen? Klämmer de för hårt?

Visa signatur

Asus P7P55D-E Pro | i5 750 2,66ghz (3,80ghz) | Corsair H50 | XFX ATI Radeon 5870 | Corsair Dominator 2x 2gb | Corsair HX 750w | Obsidian 800d

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Rajmo:

Någon som har ett stort huvud och kan uttala sig om passformen? Klämmer de för hårt?

Jag kan inte påstå att jag har ett jättestort huvud då jag har M (~57-58) i hjälmstorlek, inte heller har jag särskilt utstickande öron, men jag skickade tillbaka mina Virtuoso då jag upplevde att de klämde för mycket. Framför allt över öronen så upplevde jag att kopparna inte var tillräckligt djupa utan de tryckte in öronen så att det blev obekvämt redan efter 15-20 minuter.

Passande nog så hade Webhallen en kampanj på Arctis 7 så jag köpte ett par såna istället och komforten där är i en helt annan klass även om byggkvaliteten inte riktigt är på samma nivå.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ness:

Sorry men om du tycker det så har du helt enkelt inte någon koll. Det är klart att ett trådlöst headset inte kommer ha samma kvalité som en fristående mic exempelvis, det kan man inte förvänta sig. Men för att vara trådlöst är det här bland de bästa (om inte det bästa). Att jämföra med en 10-kronors ebaymikrofon är helt ärligt skrattretande. Vet inte om du trollar eller bara är extremt okunnig?

Nä det är klart att du kan påstå saker, men det är ju tråkigt när du ljuger. Jag kollade på massor av recensioner innan jag köpte detta headset, och helt ärligt, ingen tyckte mic-ljudet var dåligt, samma sak med personen du svarade på först här i kommentarsfältet. Inte ens denna recension säger de att ljudet är dåligt, bara inte "broadcast-kvalité" vilket jag kan hålla med om. Så visst, du kan påstå att du sett massa saker, men allt talar emot dig. Till och med i videon du själv länkar till så är ljudet bättre i Corsair jämfört med Sennheiser...

Nej det är du som inte har någon koll på ljud alls. Att headsetet är trådlöst ursäktar inte en usel ljudkvalitet. Sedan så har andra trådlösa headsets markant bättre ljudkvalitet, till och med Corsairs egna, samma serie till och med. Du är verkligen skrattretande och visade precis att du är helt inkompetent när det kommer till ljud.
Du har förmodligen aldrig testat en billig ebaymikrofon eller en bra mikrofon.

Det är också illa när du ljuger då 100% av de recensioner jag kollat på klagat på mikrofonen på detta headset. Att ens försöka påstå annat är oseriöst. Sedan får du absolut fantisera om att denna mikrofon låter perfekt och inte har några problem men håll gärna sådant för dig själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon12433:

Nej det är du som inte har någon koll på ljud alls. Att headsetet är trådlöst ursäktar inte en usel ljudkvalitet. Sedan så har andra trådlösa headsets markant bättre ljudkvalitet, till och med Corsairs egna, samma serie till och med. Du är verkligen skrattretande och visade precis att du är helt inkompetent när det kommer till ljud.
Du har förmodligen aldrig testat en billig ebaymikrofon eller en bra mikrofon.

Det är också illa när du ljuger då 100% av de recensioner jag kollat på klagat på mikrofonen på detta headset. Att ens försöka påstå annat är oseriöst. Sedan får du absolut fantisera om att denna mikrofon låter perfekt och inte har några problem men håll gärna sådant för dig själv.

Okej du var ett troll alltså. ^^ Bra att du är så tydlig med det så att ingen behöver ta dig seriöst framgent.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz | ASUS ROG Strix B550-F Gaming | G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo | AMD 7900 XTX | Noctua NH-U12A Chromax Black | Seasonic Prime GX 850W | Fractal Design Define XL R2 | LG OLED48CX

Permalänk
Medlem

Hårda ord emot varandra här...

Ang mickens ljudkvalité så är min uppfattning av alla de rewives jag tagit del av att den är riktigt bra för att vara i ett ett trådlöst gaming headset. Dock är tydligen den billigare modellens mick bättre vilket även framkommer i hardwarecanucks film. Jag har inte hört något annat trådlöst gaming-hedset som lever upp till det där mickljudet för under 2000kr.
Länka gärna exempel på ett trådlöst gaming-headset som har bättre mickljud för denna prislapp.

Är det här dåligt ljud?!
https://www.youtube.com/watch?v=HDXQMslF-C0

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av phonogen:

Hårda ord emot varandra här...

Ang mickens ljudkvalité så är min uppfattning av alla de rewives jag tagit del av att den är riktigt bra för att vara i ett ett trådlöst gaming headset. Dock är tydligen den billigare modellens mick bättre vilket även framkommer i hardwarecanucks film. Jag har inte hört något annat trådlöst gaming-hedset som lever upp till det där mickljudet för under 2000kr.
Länka gärna exempel på ett trådlöst gaming-headset som har bättre mickljud för denna prislapp.

Är det här dåligt ljud?!
https://www.youtube.com/watch?v=HDXQMslF-C0

Nej den där micken har faktiskt vettigt ljud för ett headset, fast det är ju inte den vi pratar om. De flesta headsets över 1000kr har bättre ljud än SE micken. Ingen av dem är dock "broadcast" kvalitet. Steget är långt upp till en sådan mikrofon.

Permalänk
Medlem

@anon12433:
sant att det är en annan mick. Men vore en bra detalj i det här testat att lyfta att den billigare varianten av samma headset har konstigt nog en bättre mick. Tycker dock inte den dyrare är värdelös men klar skillnad absolut. Sen kan jag hålla med om att det blir överdrivet då man pratar om broad cast kvalite. Jag ser helst man jämför äpplen med äpplen. Alltså trådlösa gaming headset emot varandra

Permalänk
CS-mästare

@Ballistic: Tack för svar, det var som jag misstänkte. Har idag Arctis 5 och tycker att komforten är bra. Men byggkvalitén, knappar och även ljud är lite sådär. Jag var mycket mer nöjd med mina Sennhesier Game Zero. Så jag väntar vidare på de perfekta trådlösa lurarna.

Visa signatur

Asus P7P55D-E Pro | i5 750 2,66ghz (3,80ghz) | Corsair H50 | XFX ATI Radeon 5870 | Corsair Dominator 2x 2gb | Corsair HX 750w | Obsidian 800d

Permalänk
Medlem

@Dreijer: Frågan är om det är bättre att "en ko slipper sätta livet till" vilket förmodligen är en ko på (antagande) 300 headset som under korrekt vård håller troligen 20 år, kontra syntet läder vilket håller i 2-3 år innan det börjar bli dåligt och man behöver en ny produkt pga. att syntet läder-delen inte går att byta ut. Detta resulterar i 300 headset á 20 år (1 ko) kontra 2500 headset á 20 år (syntet läder). Vilket alternativ tror du påverkar miljön mest och är mest hållbar? Min överdrivna poäng är: Åsikter som inte (ursäkta antagandet) ÖHT hör till sammanhanget tillför ingenting till samtalet.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem

Är sugen på detta headset och har även sett på andra forum att nya fimwear gjort både mic och ljud bättre. Nån som äger detta som kan konfirmera?

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d | RTX 3080 Ti TUF GAMING 12GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av PFall:

Är sugen på detta headset och har även sett på andra forum att nya fimwear gjort både mic och ljud bättre. Nån som äger detta som kan konfirmera?

Lurarna åkte tillbaka med huvudet före.
Satan i gatan vad illa dom lät

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d | RTX 3080 Ti TUF GAMING 12GB