Battlefield V bra eller dåligt?

Permalänk
Skrivet av Whaea:

Tack för era inlägg!

Har tidigare googlat mycket om detta och allt är up-to-date, grafiken är på High, inga ikoner förutom "fps ikonen" kan visas nångång och Origin overlay är avstängd men har hört att den hjälper oftas till om jag har låg fps. Har en kompis som är med om samma problem som mig att han får samma muslagg då cpun går till 100% fast i andra spel och vanligaste är Cs go för honom. Han har då ganska slö cpu och kraftigt grafikkort så antar att det blir en rejäl flaskhalsning? Jag har inga problem med andra spel att cpun går till 100% (inte vad jag lagt märke till) och inte heller haft denna typ av besvär med andra spel.

Iaf, jag ska testa lite mer tester om jag ids.... Känner att jag gjort så mycket redan hittills och kommer inte ihåg allt och blir jobbigt och tröttsamt att få hålla på fixa till spelet mer än att kunna spela det fullt ut. Men jag ger det säkert ett försök

Om det inte blir någon skillnad testa stänga av latency läget i Nvidias kontrollpanel. Av egen erfarenhet så tycker jag att AA, HBOA orsakar också en del inputlagg. Brukar alltid stänga av de när jag kör FPS.

Om det spelar någon roll vet jag inte, men jag är väldigt känslig för inputlag. Samma sak gäller PHYSX som finns i kontrollpanelen. Med den aktiverat känner jag också inputlag. För att stänga av den behöver du välja läget "CPU"

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Geeks Gaming
Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Det här nya Halloween Collection tog bort en del av suget för mig.
Visst , det är inget 100% realistiskt WW2 spel , men är det åt Fortnite hållet DICE tar detta spel då ska jag va en surgubbe och gnälla

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Kommer bli trevlans detta! Dags att installera BF5 på nya burken då!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Faktiskt inte så hypad på nya trailern, men ska bli kul att få lite nya vapen, nya maps, nya kläder och så.

Permalänk

Dags att installera BFV igen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Om det inte blir någon skillnad testa stänga av latency läget i Nvidias kontrollpanel. Av egen erfarenhet så tycker jag att AA, HBOA orsakar också en del inputlagg. Brukar alltid stänga av de när jag kör FPS.

Om det spelar någon roll vet jag inte, men jag är väldigt känslig för inputlag. Samma sak gäller PHYSX som finns i kontrollpanelen. Med den aktiverat känner jag också inputlag. För att stänga av den behöver du välja läget "CPU"

Om någon missat uppdatera windows, har gjort en liten skillnad dock med FF på

Visa signatur

2600x 1070 Evga sc

Permalänk
Medlem

#hype 😁

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Okej skrev nå¨gra inlägg ovan här att jag inte var så¨hypad på Pacific war trailer. Men efter att ha sett Jackfrags videon. Alltså WOW!

Det är nu Battlefield släpps va? Detta har vi väntat på i över 1 år nu.

HYPAD!

Permalänk
Medlem

De nya vapnen går redan att använda såg jag igår, har bara provat Type 100 ännu och det var riktigt trevligt vapen för Medic 👍

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Hatar att jag tvingas spela en massa skitbanor för att komma åt Underground.

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnvlad:

Hatar att jag tvingas spela en massa skitbanor för att komma åt Underground.

Inte lirat underground men jag tycker alla Vanillabanor i BF5 håller mycket god kvalité faktiskt, har riktigt kul oavsett bana.

Men det är klart att har du lirat aktivt länge så vill du ju testa nyheterna och då är det ju lite surt att det blir flera timmar mellan rundorna på nya banan om man inte byter server

Ska bli grymt kul att testa på BF5 igen till helgen faktiskt, många nya banor att prova på nu. Och de gamla banorna blir ju kära återseenden förstås eftersom jag gillar dem så mkt

Är lite tveksam till nya metro för i BF3 var det sämsta Vanillabanan tyckte jag. Men iofs blev den helt ok redan i BF4 när de öppnade upp lite fler vägar. Så den blir nog helt ok i BF5 också

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Type 99 var också ett riktigt trevligt vapen, gillar ljudet!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Riktigt trevliga nya banor i Pacific updaten. Snyggt gjorda och flyter på fint.
Dock ganska svårt i breaktrough att komma igenom på vissa ställen 😬😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnvlad:

Hatar att jag tvingas spela en massa skitbanor för att komma åt Underground.

Ja, detta är för mig helt otroligt. Vi är ett år in i spelet och alla servrar spelar fortfarande alla kartor i rotation, bortsett från det allra senaste materialet under några dagar. Jag och många andra hittade sina favoritkartor 3 dagar efter spelet släpptes. Att behöva byta server varannan karta är både tidskrävande och frustrerande och det var en stor anledning till varför vi slutade spela spelet för över 8 månader sedan. Hoppade in igår för att pröva den nya metro-versionen men insåg att det fortfarande är lika hopplöst.

Permalänk
Medlem

Vad har ni för inställningar i spelet? Eller kör ni rakt av på High , Ultra osv.
/ Mange

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Vad har ni för inställningar i spelet? Eller kör ni rakt av på High , Ultra osv.
/ Mange

Jag kör Medium och sedan texturer på High tror jag.

Permalänk
Medlem

Någon annan som spelet kraschar för? Kan ibland gå att spela länge men mitt i allt utan synlig orsak så kraschar spelet utan felmeddelande och man är ute i Windows igen. Sjukt irriterande. Samma sak med Battlefront II. Andra spel jag spelar kraschar inte.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Vad har ni för inställningar i spelet? Eller kör ni rakt av på High , Ultra osv.
/ Mange

Kör allt på low utom mesh som jag har satt på ultra, motionblur, film grain osv är avstängt och har även dragit upp ljusstyrkan en aning i spelet för att lättare se fiender i mörka områden. Prioriterar flyt framför ögongodis, men tycker faktiskt att BF5 ser bra ut även med nästan allt på low.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Tycker bfV är det sämsta BF liret hittils… men skulle vilja ha ett BF spel för att variera pubg med...
Vilket är det mest populära bf spelet just nu, så man hittar servrar? Är det bf4 som gäller?
Måste köpa om det då isf… för mitt originkonto blev hackat... så om jag köper det, klommer jag nog köpa upgrades med till vapnena etc, orka jobba upp dom igen... :/
Eller har detta blivit bättre nu iom Pacific?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fantomsmurfen:

Någon annan som spelet kraschar för? Kan ibland gå att spela länge men mitt i allt utan synlig orsak så kraschar spelet utan felmeddelande och man är ute i Windows igen. Sjukt irriterande. Samma sak med Battlefront II. Andra spel jag spelar kraschar inte.

ostabil dator mest troliga orsaken.
default med processorn, testa spela

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Någon annan som spelet kraschar för? Kan ibland gå att spela länge men mitt i allt utan synlig orsak så kraschar spelet utan felmeddelande och man är ute i Windows igen. Sjukt irriterande. Samma sak med Battlefront II. Andra spel jag spelar kraschar inte.

Har väl lagt totalt 20h i det sedan pacific-grejerna släpptes och inga krascher för min del. Har haft två DC däremot. Men utöver det fungerar allt bra. Kör allt max 1080p och det som var senaste drivrutinen från Nvidia mitt i september.

Underground hackar till ibland iofs. Men det är såvitt jag vet känt på den banan att den är lite konstig så lägger ingen större vikt vid det. Är ändå den sämsta banan till BF5 tycker jag så gör inget att det är lite problem där

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

ostabil dator mest troliga orsaken.
default med processorn, testa spela

Skrivet av Zemlan:

Har väl lagt totalt 20h i det sedan pacific-grejerna släpptes och inga krascher för min del. Har haft två DC däremot. Men utöver det fungerar allt bra. Kör allt max 1080p och det som var senaste drivrutinen från Nvidia mitt i september.

Underground hackar till ibland iofs. Men det är såvitt jag vet känt på den banan att den är lite konstig så lägger ingen större vikt vid det. Är ändå den sämsta banan till BF5 tycker jag så gör inget att det är lite problem där

Skickades från m.sweclockers.com

Nu har BFV inte kraschat sedan jag uppdaterade grafikkortsdrivrutinerna. Men Battlefront II kraschar fortfarande, inte när man spelar men i menyerna efter att man har spelat en match.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av Swennis:

Tycker bfV är det sämsta BF liret hittils… men skulle vilja ha ett BF spel för att variera pubg med...
Vilket är det mest populära bf spelet just nu, så man hittar servrar? Är det bf4 som gäller?
Måste köpa om det då isf… för mitt originkonto blev hackat... så om jag köper det, klommer jag nog köpa upgrades med till vapnena etc, orka jobba upp dom igen... :/
Eller har detta blivit bättre nu iom Pacific?

Varför inte bara kontakta supporten. EAs support är faktiskt riktigt bra.
Ja bfv är inte de bästa bf spelet. Men grymt mycket bättre än BF1.

Men kan köpa Year 1 edition och få det mesta upplåst

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Varför inte bara kontakta supporten. EAs support är faktiskt riktigt bra.
Ja bfv är inte de bästa bf spelet. Men grymt mycket bättre än BF1.

Tro mig, satt i många timmar med nån inkompetent jävel från Indien , orkade inte hålla på mer efter många timmar ringande och mailande

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av Swennis:

Tro mig, satt i många timmar med nån inkompetent jävel från Indien , orkade inte hålla på mer efter många timmar ringande och mailande

Skickades från m.sweclockers.com

Har aldrig behövt prata med någon i Indien. Prata med en trevlig Irländare bara för en månad sedan för att försöka få mitt BF2 till att funka på origin. Och har även chattat med dom. Dom har alltid varit snabba för min del. När jag blev hackad tror jag det tog max 10 min att fixa.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Har aldrig behövt prata med någon i Indien. Prata med en trevlig Irländare bara för en månad sedan för att försöka få mitt BF2 till att funka på origin. Och har även chattat med dom. Dom har alltid varit snabba för min del. När jag blev hackad tror jag det tog max 10 min att fixa.

Vilken tur för dig, otur för mig.

Permalänk
Medlem

Nu har jag inte följt och läst hela tråden, men med senaste uppdateringen "Pacific" så blev Battlefield V precis ett väldigt kompetent, roligt och ganska brett spel. Jag tycker det är fantastiskt synd att spelet inte kom ut i detta utförandet, men jag och polarna som brukar sitta och spela detta hade väldigt roligt när vi sprang runt på de nya kartorna.

Bra gameplay, roligt med Amerikanerna VS Japanerna, bra kartor och som alltid med Battlefield, helt fantastiskt immersion.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem

Lite av vad som kommer i december, kan säga att jag håller med Jack angående TTK och 3D spotting, tycker att spelet är bra som det är nu. Jag vill bara ha mer banor i klass med Iwo Jima

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av 220volt:

https://www.youtube.com/watch?v=TdOG0f-NeaY

Lite av vad som kommer i december, kan säga att jag håller med Jack angående TTK och 3D spotting, tycker att spelet är bra som det är nu. Jag vill bara ha mer banor i klass med Iwo Jima

Jag fattar inte vad dom håller på med? TTKn är enda anledningen till varför folk gillade gunplayet i spelet från början. Till och med CoD har tagit efter de nu.
Och 3D spotting har varit en pina ända sedan BF3. Också en anledning till varför man skaffa BF5 va just för att de inte fanns. Man va tvungen att tänka lite. Titta på kartan. Kolla på uniformerna. Ja att om man är inom 5 meter och man tittar på en fiende att dom kan få en liten icon ovanför huvudet. Men att inom visst avstånd att man lyser upp som en julgran nej tack.
Och nu buffa tanks??? WTF? Tanksen redan nu är störiga då dom är svåra att ta sönder. Det krävs minst 4 panzerfaust för att ta dö på en tank. Och redan efter första träffen kommer tanken att fly tillbaka för att reppa. Behöves ingen buff. Snarare tvärt om.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|