Någon VPN tjänst som ens fungerar?

Permalänk
Medlem

OVPN har fungerat galant för mig i flera år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hem1ig:

Har haft problem med att TV4 Play inte funkar med PrivateVPN sedan en vecka tillbaka. Har funkat felfritt i ett halvår innan dess. Nån som kan testa att TV4 Play verkligen fungerar ännu med PrivateVPN? Supporten menar att det är fel från min sida men jag har testat allt utan resultat.

Finns det någon möjlighet att byta server hos PrivateVPN? Jag hade samma problem med OVPN men det löste jag genom att byta server.

Permalänk
Medlem

Jo de har fyra att välja bland. Två av dem är listade under TV4 Play. Ingen av dem funkar tyvärr längre.

Permalänk

Använder själv CyberGhost, vilken jag är mycket nöjd med. Relativt billig och har aldrig orsakat någon huvudvärk för mig. Nu är det ju bara den enda jag faktiskt provat, men jag läste om många innan jag köpte den och efter testperioden hade den visat att den motsvarar det jag ville ha... och att jag inte behövde prova fler utan kunde köpa för 3 år på en gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stefaneriksson123:

Eftersom vi har inneboende, så orkar jag inte med att få polisbesök om de gör några olagligheter.

Sen ska JAG få bevisa att JAG är oskyldig. Nej nej, då kör jag hellre VPN så får polisen det lite svårare att störa mig eftersom jag inte gjort något. Får hitta andra vägar att ta fast min inneboende.

Sen tror jag verkligen inte min inneboende (tjej) gör något skumt på internet... men man vet aldrig, lika bra ta det säkra före det osäkra.

)

Varför inte sätta upp en gäst-inloggning/nätverk och köra via VPN för bara det? Alternativt bind den inneboendes enheter till vissa ip-adresser och kör genom VPN på dessa. Tror åtminstone min router skulle fixa ena eller andra av dessa, har dock inte provat. Alternativt som sista utväg, köp den billigaste routern som stödjer VPN och låt den inneboende ansluta via den och ha er vanliga för er själva utan VPN. Och om du själv någon gång behöver VPN är det bara att ansluta till det andra nätverket. Borde ju vara det säkraste och smidigaste alternativet för er alla.

Visa signatur

Nostalgi från 2004 (liksom hela min profil):
Antec SLK-3700BQE | Abit IC7-MAX3 | P4 Northwood 3.0GHz | Zalman CNPS7000A-Cu | Corsair TwinMX 2x256 MB PC4000 DC | Seagate 200 GB SATA | 3 x Seagate 200 GB PATA | GF FX5700VE 256MB | Logitech Cordless Desktop MX

Permalänk
Medlem
Skrivet av stefaneriksson123:

Hej!

Jag försöker ha VPN igång hela tiden på vår router.

Men väldigt mycket fungerar dåligt, trots att jag har dedikerat ip hos torguard.com.

tv4play funkar inte
pricerunner.se funkar inte..

Tack för tips!!
Finns det något som funkar bättre än VPN? Det ska mest skydda för om någon i vårt hus gör några olagligheter. (Finns flera inneboende).

Jag kör också Torguard. Inte haft några som helst problem med någon sida förutom Netflix, då måste man pröjsa för ett "rent" IP.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Inaktiv

ExpressVPN funkar bra, kör de på allt utan problem.

Permalänk
Medlem

Jag använder Mullvad med Svenska servrar via Open VPN-anslutning på routern. Kan ladda ner i max 7 Megabyte/s. Begränsning ligger säkert en del i routerns relativt klena hårdvara. Svarstider är ca 10-15 ms... Vet inte om det funkar för spelande. Man kan med lite pill ställa in så att endast vissa IP-adresser eller portar slussas via VPN, så du har normal hastighet via vanlig surf

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av llxt:

Jag kör med OVPN och jag märkte nyss att jag har samma problem. Kan inte använda dessa sidor Vad kan detta vara som de infört?

Det kan vara en filtrering hos VPN leverantören som filtrerar bort reklam etc, och som råkar breaka sidorna. Eller så har sidorna något skydd mot VPN surfande just för risker med att anonymiseringen med VPN kan missbrukas.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Aldrig fattat varför man använder VPN om man nu inte måste ha det (ex för komma runt geoblocking).

Totalt sönder gimpa sitt internet på ner/upp/ms för en meningslös VPN lul.

Ännu har inte någon farbror blå knackat på hos mig iaf, och det borde dom gjort för typ 20 år sedan till nu.