Razer intar skärmmarknaden med Raptor 27

Permalänk
Melding Plague

Razer intar skärmmarknaden med Raptor 27

Razer gör sitt första intåg på marknaden spelskärmar med Raptor 27, som sticker ut med ett stativ i aluminium och CNC-frästa hål för kabeldragning.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Alltså, specs osv ser bra ut. Skärmen kan definitivt tilltala en bra del av marknaden (RGB). Frågan är hur den faktiskt fungerar i verkligheten och om den är lika bra eller bättre än konkurenterna med en prislapp på 8400kr. Någon som kommer köpa denna som vill ge en liten review?

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Alldeles för dyr för vad den är.

Ser heller inte hur den är höj- och sänkbar? Man blir lite kräsen på den fronten när man är lite längre, men så har man ju skämt bort sig själv med bordsmonterade skärmstativ i rätt många år nu.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Superdyrt som vanligt när det gäller Razer. Det som tilltalar är stativet och eventuellt RGB belysningen men liknande skärmar kostar trots allt runt 6500-7000kr.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Bra idéer men känns inte som den ger något extra som motiverar priset.

Å andra sidan så är en bra panel och bra skärm fot guld värt.

Permalänk
Medlem

Snygg men för dyr. Hade det varit riktig Gsync eller 4K hade jag godtagit priset.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Man får ju liksom en 4K/144 Hz för 8490:- https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=4925319
Den är på tok för dyr för att vara intressant.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem

PC-världens Apple. Fast utan kvalitén.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av scara:

PC-världens Apple. Fast utan kvalitén.

Kan hålla med om första punkten, men kvalitén håller väl ändå rätt hög standard? Har en Razer Blade och har inte haft någon annan laptop förutom Macbook som har hållit samma kvalité rakt igenom (material, musplatta, komponenter, känsla osv)

Permalänk
Medlem

Eh? Den kostar alltså lika mycket som min skärm kostade när den lanserades... för FYRA år sedan. Oh, min skärm har Gsync istället för Freesync. Betalar man typ fyra papp för aluminium och cnc-frästa hål?!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk

En skärm med 1440p, 144Hz och Freesync gick väl att få tag för runt 5000-6000 SEK för fyra år sedan..

Permalänk
Kontot avslutas
Skrivet av DiamondDogs:

En skärm med 1440p, 144Hz och Freesync gick väl att få tag för runt 5000-6000 SEK för fyra år sedan..

Min 27" 1440P skärm kostade 5500 kr när jag köpte den hösten 2011! PLS-panel, som är "IPS-lik" (inte riktigt lika bra i realiteten, men FETT bättre än VA/TN.) Plastchassi och plastfot förvisso, men har ändå fulla justeringsmöjligheter inkl rotation, USB3 5gbit, DP och ljudutgång med hörlursjack.

Nej, väck mig när det finns en vettig 27-32" 4k PC-skärm med FALD, VESA HDR1000-stöd och IPS-panel som inte kostar 35 papp fan... *suck* Om man kan köpa en TV som är 4x större till halva priset så är det ju något som är fel!

Visa signatur

Es ist verboten Pajas zu spielen!
Min dator Uggla

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon193054:

Kan hålla med om första punkten, men kvalitén håller väl ändå rätt hög standard? Har en Razer Blade och har inte haft någon annan laptop förutom Macbook som har hållit samma kvalité rakt igenom (material, musplatta, komponenter, känsla osv)

Har inte provat deras laptop men 2017 köpte jag hörlurar, mus och tangentbord av razer och nu fryslaggar musen och på hörlurarna har micken slutat fungera... Och jag har behandlar dem försiktigt. Skulle inte säga att de har så bra kvalitet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nimrod47:

Har inte provat deras laptop men 2017 köpte jag hörlurar, mus och tangentbord av razer och nu fryslaggar musen och på hörlurarna har micken slutat fungera... Och jag har behandlar dem försiktigt. Skulle inte säga att de har så bra kvalitet.

Skickades från m.sweclockers.com

Har även en Deathadder från 2013 som jag använder nästan varje dag, aldrig tänkt på några problem. Men så är det väl med alla tillverkare att olika produkter har defekter. Apple har väl haft ett gäng olika datorer som i stort sett alla har pajat på samma sätt med defekta grafikkort och liknande.

Säger inte att den här skärmen per automatik kommer hålla hög byggkvalitet, men det känns som det enda kortet de har att spela i det här läget mot konkurrenterna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon193054:

Kan hålla med om första punkten, men kvalitén håller väl ändå rätt hög standard? Har en Razer Blade och har inte haft någon annan laptop förutom Macbook som har hållit samma kvalité rakt igenom (material, musplatta, komponenter, känsla osv)

Så kan det vara. Alla har olika erfarenheter. Min Razer Naga (ursprungliga) gick sönder 2 ggr, samma problem bägge gångerna. Utöver att enkelklick registreras som dubbelklick (som jag också hade tidigare med Deathadder). Har fortfarande Blackwidow sedan 2013 som fungerat för det mesta. Bland datormus iaf. tycker jag Razer är sämst med marginal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arzei:

Ser heller inte hur den är höj- och sänkbar?

Ser ut att vara skåror på baksidan av skärmen som den kan glida upp och ner på (vet inte om det är så dock). Håller med om att priset är för högt, men det är ju inte den första produkten i världen där man betalar ett premiumpris för designen.

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Kontot avslutas
Skrivet av scara:

Min Razer Naga (ursprungliga) gick sönder 2 ggr, samma problem bägge gångerna. Utöver att enkelklick registreras som dubbelklick (som jag också hade tidigare med Deathadder).

Slet ut musknapparna i minst två stycken Logitech G700 när den modellen först kom ut på marknaden. Knapparna var helt enkelt undermåliga inledningsvis och höll inte för särskilt många klick innan de började glappa (samma problem som för dig; dubbelklick vid enkelklick, klickade och hade sig även när man höll inne knappen.) Hade sedan en G700 till i flera år som funkade perfa (nya bättre knappar i den spår jag), tills en dag då jag blev förbannad på ett spel och kvaddade den. Nu har jag ersatt den med en G700S (ja jag är helt torsk på den här modellen... ) som också funkat 100% i flera år nu.

Nu är ju dock G700-serien utgången sedan länge, så när den här till slut går hädan så får jag försöka hitta något annat som uppfyller mina krav. Inte helt lätt med tanke på att G700 har 13 knappfunktioner, och särskilt som tippbart mushjul inte är något som verkar existera längre...

Visa signatur

Es ist verboten Pajas zu spielen!
Min dator Uggla

Permalänk
Medlem
Skrivet av LennyV:

Slet ut musknapparna i minst två stycken Logitech G700 när den modellen först kom ut på marknaden. Knapparna var helt enkelt undermåliga inledningsvis och höll inte för särskilt många klick innan de började glappa (samma problem som för dig; dubbelklick vid enkelklick, klickade och hade sig även när man höll inne knappen.) Hade sedan en G700 till i flera år som funkade perfa (nya bättre knappar i den spår jag), tills en dag då jag blev förbannad på ett spel och kvaddade den. Nu har jag ersatt den med en G700S (ja jag är helt torsk på den här modellen... ) som också funkat 100% i flera år nu.

Nu är ju dock G700-serien utgången sedan länge, så när den här till slut går hädan så får jag försöka hitta något annat som uppfyller mina krav. Inte helt lätt med tanke på att G700 har 13 knappfunktioner, och särskilt som tippbart mushjul inte är något som verkar existera längre...

Jag kör också logitech nu. De har ju sina tveksamma fabrikatfel som alla andra men mer sällan än Razer iaf.

Permalänk

Min razer imperator från 2011 rullar fint fortfarande trots bland annat 2700 timmar i clickerheroes B-)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

" Less is more... how can that be? It's impossible... more is more"

Permalänk
Inaktiv

Hoppas den håller högre kvalitet än deras övriga produkter

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon201296:

Hoppas den håller högre kvalitet än deras övriga produkter

Hör detta så himla ofta, men aldrig någon som kommer med ett exempel. Har ägt ett Razer Blackwidow Ultimate i över 6 år och spillt flera glas med vätska över det och det fungerar fortfarande lika bra som dag ett. Nästan så att jag vill att det ska gå sönder så jag får byta ut det mot något nytt, men så länge det fungerar varför kasta bort det.

Visa signatur

Asus TUF 3080 Ti | Ryzen 5600X | 16GB DDR4 | B550-i Strix | Corsair SF750 | SSUPD Meshlicious | Kraken X53

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Man får ju liksom en 4K/144 Hz för 8490:- https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=4925319
Den är på tok för dyr för att vara intressant.

7990:- nu.

Visar ju hur otroligt oprisvärd Razer-skärmen är.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Inaktiv

@Xangeon: Har haft blackwidow ockso och flera tangenter borjade krongla efter bara ett par veckor, musen var vardelos men det ar nagra ar sen nu. ursakta stavningen sitter vid ett engelskt atm.