Permalänk

Finns en exakt likadan stol som secret lab och görs av samma bolag med. Men kostar runt hälften av vad secret lab kostar. Ska se om jag kan hitta länken. Hört många klaga på att secret lab är hårda att sitta på med. Dock äger ingen själv så kan ej säga om det stämmer.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Farthinder:

livar upp denna igen, ni som beställt, hur gjorde de med leveransen? bor i lägenhet så utkörning är la inte ett alternativ, hur fick ni eran stol levererad? och betalade ni med kort på deras sida?

Tja, betalade med kort och den levererades till min ytterport. Bor i lägenhet

Permalänk
Medlem

Hur är det med Omega och de fasansfulla vingarna på sittdynan?

Jag är 174cm lång och brukar ibland sitta i skräddarställning, tror ni jag skulle störas av vingarna på sidan?

Utan dessa vingar hade jag beställt en Omega omedelbums, men är lite orolig att vingarna kommer vara obehagliga när man sitter i skräddarställning.

Permalänk
Medlem

@Kablash: kommer få min stol nu i slutat av augusti, kan kika lite på det då om ingen annan har kunnat svara

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Farthinder:

@Kablash: kommer få min stol nu i slutat av augusti, kan kika lite på det då om ingen annan har kunnat svara

Härligt!

Permalänk
Skrivet av Kristeraguilera:

Finns en exakt likadan stol som secret lab och görs av samma bolag med. Men kostar runt hälften av vad secret lab kostar. Ska se om jag kan hitta länken. Hört många klaga på att secret lab är hårda att sitta på med. Dock äger ingen själv så kan ej säga om det stämmer.

Skickades från m.sweclockers.com

Well?

Visa signatur

Monitor: ASUS SWIFT PG279Q 27" 2560x1440 @ 144hz G-SYNC Moderkort: ASUS ROG STRIX Z270H GAMING CPU: INTEL CORE i7-7700K RAM: VENGEANCE LPX RED DDR4 3200MHZ CL16 2x8GB GPU: EVGA GEFORCE RTX 3070 XC3 ULTRA HD: SAMSUNG SSD PRO 960 512GB PSU: CORSAIR RM850X 850W, 80+ GOLD Chassi: LIAN LI PC-O11DXL DYNAMIC XL

Permalänk
Medlem

Riktigt sugen på en SecretLab Titan, men vågar inte riktigt köpa utan att prova... Finns det någon som har en sådan som bor i Norra/Västra Stockholm som har en sådan som man skulle kunna få prova någon gång? Har precis skickat tillbaka en Arozzi Mezzo V2 som jag tyckte blev för låg och var för hård i sittdynan. Visst, SecretLab har öppet köp dom med, men man måste själv betala retur-frakten, och den lär inte bli billig till England, som jag TROR dom skickar från...

Jag är 193cm lång och väger ungefär 90kg...

Permalänk

Chansade och beställde utan att ha provsuttit något exemplar. Nu har jag haft min Titan i cirka 3 veckor och jag är väldigt nöjd. Den är ganska hård, men jag föredrar det framför en mjuk stol. Nackkudden är mycket bekväm och man kan som bekant justera allting som arm- och ryggstöd m.m. Svankstödet är klockrent när man sitter och tokjäser seriöst under längre perioder.

Arbetar för övrigt yrkessmässigt i ett kontrollrum 24/7 och de stolarna(Swestol) kan såklart inte jämföras med en Titan, dock är Titan ett jättebra alternativ för privat bruk.

Hade en IKEA Markus innan och detta var en riktigt bra uppgradering. Rekommenderas, och kanske kan vara bra att köpa innan Brexit?

För övrigt är jag 184 cm lång och väger in på 0.1 ton, charmigt småfet som man är. Hoppas att detta kan hjälpa er i valet av stol.

Permalänk
Medlem

Har haft en Titan i snart 1 år och kan inte känna att den är nedsutten något trots flitigt använd (arbetat hemifrån + långa spelsessioner efteråt). Stolen är rätt hård om man jämför med annat på marknaden, inget som stör mig, vilket troligtvis är varför den har hållit sig så bra.

Som ovan även skrev så är svankstödet riktigt härligt om man ska sitta länge samt nackkudden som är riktigt mysig.

Har inte testat andra stolar i prisklassen så kan inte säga om denna är bättre / sämre än alternativen men helt klart värd priset enligt mig.

Permalänk
Medlem

Älskar min titan, sen ifall slabs stolarna är prisvärda eller inte så ser jag till min egen erfarenhet: Arozzi kletig mossa, SG mission to fail. Slå nu upp de tre stolarna i en butik så folk kan testa dem i ett svep. Höj priset på Titan o sänk priset på SG och arozzi.

Om någon är orolig över att secretlabs stolarna skulle vara för hårda. Dom är inte det.

Billigaste stol som använt exakt samma sätesbas som titan kostar 1300kr men då utan ryggstöd, armar,armstöd, hjulbas, hjul och nackstöd.

Ni som upplever stolar samt sängar för hårda/mjuka, undvik att yttra er om det.

Levererad till dörr, 3tr

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av fsser:

Älskar min titan, sen ifall slabs stolarna är prisvärda eller inte så ser jag till min egen erfarenhet: Arozzi kletig mossa, SG mission to fail. Slå nu upp de tre stolarna i en butik så folk kan testa dem i ett svep. Höj priset på Titan o sänk priset på SG och arozzi.

Om någon är orolig över att secretlabs stolarna skulle vara för hårda. Dom är inte det.

Billigaste stol som använt exakt samma sätesbas som titan kostar 1300kr men då utan ryggstöd, armar,armstöd, hjulbas, hjul och nackstöd.

Ni som upplever stolar samt sängar för hårda/mjuka, undvik att yttra er om det.

Levererad till dörr, 3tr

Skickades från m.sweclockers.com

Varför ska man inte få yttra sig om hårdheten på sittytan? Är väl om något intressant information för en eventuell köpare eftersom det inte finns olika val för dynan likt sängars hårdhet?

Har haft Ikea stolar som var betydligt mjukare att sitta på men som istället blev nedsutten efter ett år och kändes som en planka att sitta på istället. Har även testat KAB stolar som också är mjukare att sitta på men som istället kostar 2-3 gånger mer.

Permalänk
Medlem

Jag tackar för svar, men eftersom det dröjde tog jag ett beslut förra veckan... Blev en begagnad Kinnarps 8000 för 2.500kr med armstöd och huvudstad. Känns väldigt bekväm och ergonomisk, så nöjd med mitt köp så långt i alla fall!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Så! Liten update från mig! Fick min stol igår efter 12 (!!!) veckors försening... ska kontakta supporten igen och kräva lite ersättning.

Lite mer informativt vad jag tycker än så länge:

Lång J**** leveranstid. Ja, kanske är lite bitter. Men i mitt försvar så fick man ett mail om att " den kommer bli lite försenad, till slutet av augusti eller tidigare " vilket är helt okej, shit happens liksom. Men det kom aldrig någon uppdatering från deras sida och jag mer eller mindre skicka mail ( som de ofta svarade på inom 12h ) för att få fram lite info, med blandade resultat.

fick stolen igår (24/9) Den enda kompensationen skulle vara en " fabric/leather cleanser " från deras shop, vilket kostar 25€.
Detta tycker jag är välidgt snålt (med tanke på hur länge man fick vänta och att stolen kostar närmare 4-5 k SEK och som grädde på moset så skicka de inte ens med den.. aja, ska ta det med deras support iaf.

Annaras är det en väldigt stabil stol, bra bygg kvalite och "vickar inte" åt sidorna som många andra stolar man provat innan brukar göra, iaf mot mina 99 pannor xD
bra inställningsmöjligheter och bra kuddar som följer med.
Enkelt att montera och riktigt bra Packeterat! när varan väl skickades så kunde man tracka den enkelt och ett medföljande mail på " att tänka på inför montering " samt lite: "innan du accepterar varan kolla så att detta är i bra skick "

summering:

+ Bra packetering
+ Bra komfort
+ Snabbt svar från support
+ Mycket stol för pengarna

- lång leveranstid
- okonsekventa svar från supporten ( 2 av svaren var inte bra, sista svaret jag fick var en väldigt bra person som svarade mig! Lite lotteri där antar jag)
- Missade att skicka med "ersättning som plåster på såren" flaskan för 25€ verkade utebli.

hoppas det hjälper någon

Betyg:
Priset 3,5/5 lite svårt att motivera då jag inte testat andra stolar i samma prisklass så lägger ett hyffsat medel betyg där
stolen 5/5 Otroligt bra komfort direkt ur lådan! de har själva skrivit att det kan ta ett tag innan den " mjuknar upp lite mer "
supporten 3/5 som sagt.. 2/3 gav mig dåliga svar, eller svar de skulle följa upp men inte gjorde. 1/3 var topp notch!
Leverans 2/5 (tiden var otroligt kass, men leveransen i sig var smidig, tror den tog MAX en vecka från England, och man kunde sen välja hur den skulle levereras) ( hämta ut eller boka en tid för hemkörning )

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Medlem

Sitter på en Titan - Softweave sedan ett gäng månader tillbaka. Min åsikt: generellt kvalitativt intryck, bra funktioner, skön att halvligga i med nackkudden och "flyt-surfa" kvällstid. Men som så många sagt tidigare tycker även jag att den är för hård (för mig i sittdelen). Har satt en vanlig sängkudde på sittdelen (att skifta till en tunnare memory-foam kudde framöver). Får träsmak efter några timmar utan den, väger 93 kg. De alternativa stolar jag testat har varit sämre ergonomimässigt och med sämre kvalitetsintryck. Fortfarande grymt sugen på LF Gaming's stol men den rackarn kostar skjortan

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z170 Pro Gaming i7 | i7-6700K | MSI RTX 2080 Ti Gaming X Trio | 32 GB Corsair RAM | 1 TB Samsung 850 EVO | 1200W EVGA SuperNOVA P2 | Samsung UE55KS9005 x3 | Logitech G915 + G903 Hero | Fanatec CSL Elite+ Wheel Base | Fanatec CSL Elite P1 Wheel | Fanatec Club Sport v3 Pedals | GT Omega Apex Wheel Stand

Permalänk
Medlem

@Farthinder: Bra genomgång! Hur funkar det nu då med att sitta med benen i kors på den?

Permalänk
Medlem

@Kablash: ska testa det när jag kommer hem xD ( eller ja.. be polaren, har knäskador så försöker undvika det, haha )

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Medlem

@Kablash: så! ursäkta sent svar! tror inte du kommer uppskatta att sitta med bena i kors, jag tyckte det var "okej" men sen kan jag inte sitta med bena i kors så länge, då mina knän vill döda mig

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Medlem

@Farthinder: Ingen fara!

Det var lite det jag befarade, dessa jäkla vingar som ska finnas på varenda sittdyna. Förstör ju allt! Tack för att du tog dig tid att testa iaf!

Permalänk
Medlem

Köpte en Secretlab Titan för 4 veckor sen...bästa köp jag gjort på många år! Snabb leverans och mycket stol för 4000:-

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är det värt pengarna för en gaming stol? Motivera gärna!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av asdboe:

Är det värt pengarna för en gaming stol? Motivera gärna!

Skickades från m.sweclockers.com

Mig personligen blir avskräckt av allt som innehåller ordet "gaming". För mig är det lite som att ha grädde på en torr bulle och kalla det för en bakelse och sedan sälja den för tre gånger priset.

(Jag tror inte att så alltid är fallet, men jag är väldigt försiktig med den typen av produkter.)

Mitt tips är att kontrollera att den uppfyller relevanta krav från Svenska institutet för standarder (SIS).

Gällanse kvalité brukar väl garantitiden kunna vara en fingervisning om hur lång livslängd den förväntas ha.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

Bytte från en IKEA Markus till en Secretlab Titan för drygt 2 månader sedan och är mycket nöjd.

Det är en ganska hård stol, och tog ett tag att vänja sig vid efter att ha suttit på mjuka stolar i flera år.
Jag upplever det jävligt svårt att sitta fel. Glider inte ner i stolen efter 5 minuter som jag gjort förr.
Mycket lättare att sitta som man ska för att inte ryggen ska ta stryk. Det känns bra att sitta rätt.
Sitter inte och spänner mig på något sätt. Känns avslappnande.
Kan sitta i många timmar utan att jag känner att jag måste byta ställning.

Gillar speciellt inställningsmöjligheterna på armstöden till skillnad mot IKEA-stolen där de inte gick att ställa alls, och vill man inte ha armstöd så kan man ju bara plocka bort dem.

Betyg: 9 av 10 stolar

Permalänk
Medlem

Ni som är smala, upplever ni att Titan är för bred mellan armstöden? Efter att ha testat andra stolar och kollade på måtten så upplever jag Titan att den verkar någorlunda på den breda sidan då jag själv behöver ganska smala stolar för att få ergonomin rätt. Sen skulle jag gärna se att de gick ner till 45 cm i sitthöjd men tycks va svårt att få allt man vill ha i stolar om man inte får designa dem själv....

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

Jag skulle väl tro att jag räknas som smal. 178cm, 67kg. Jag upplever inte att det är för brett mellan armstöden.
Det är 48cm mellan armstöden. 58cm mellan mitten av armstöden och de går att flytta ca 2cm ut om man är lite bredare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hund:

Mig personligen blir avskräckt av allt som innehåller ordet "gaming". För mig är det lite som att ha grädde på en torr bulle och kalla det för en bakelse och sedan sälja den för tre gånger priset.

(Jag tror inte att så alltid är fallet, men jag är väldigt försiktig med den typen av produkter.)

Mitt tips är att kontrollera att den uppfyller relevanta krav från Svenska institutet för standarder (SIS).

Gällanse kvalité brukar väl garantitiden kunna vara en fingervisning om hur lång livslängd den förväntas ha.

Till att börja med, mycket bra svar!
Håller fullt ut med dig att så fort en produkt har "gaming" i namnet så bör man dra öronen åt sig.
Tror jag nöjer mig vidare med min Ikea Marcus här

Permalänk
Medlem

Efter att ha haft en Secretlabs Titan i nästan ett år så kommer en uppdatering.

Stolen i sig är i samma skick som när jag fick den.
Inget slitage på "lädret" på själva sittytan, kudden är även den med i superbt skick.
Alla reglage fungerar perfekt som dag ett.
Sitter som en gud i stolen. Den är underbar om man är lite större. 184 CM. Pendlat från 90 KG - 110KG - 90KG pga att jag är en latmask men passat lika bra i alla lägen med bra stöd för ryggen.

Det enda negativa är att höger armstöd har börjat spruckit, men det är säkerligen pga att när jag reser mig tar jag oftast i med högerarmen som stöd och skjuter ifrån, men inget som bör göra att det går sönder.
Vänster sida är i nyskick.

All in all - Supernöjd

4.9 / 5 efter ett års användande

Hade en Kinnarps som kostade ~5 gånger mer än denna stolen innan att jämföra med och jag kan varmhjärtat rekommendera denna i stället.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk

Hur kan man tycka dessa oergonomiska stolar är bra? Det finns så mycket bättre riktiga ergonomiska stolar.

Permalänk
Medlem

Jag sitter mycket bättre i denna(Titan) än vad jag gör i Kinnarps-stolarna för 4-5x priset på jobbet. Funkar riktigt bra att sitta långa perioder också. Det jag kan klaga på är att armstöden är plastiga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Efter att ha haft en Secretlabs Titan i nästan ett år så kommer en uppdatering.

Stolen i sig är i samma skick som när jag fick den.
Inget slitage på "lädret" på själva sittytan, kudden är även den med i superbt skick.
Alla reglage fungerar perfekt som dag ett.
Sitter som en gud i stolen. Den är underbar om man är lite större. 184 CM. Pendlat från 90 KG - 110KG - 90KG pga att jag är en latmask men passat lika bra i alla lägen med bra stöd för ryggen.

Det enda negativa är att höger armstöd har börjat spruckit, men det är säkerligen pga att när jag reser mig tar jag oftast i med högerarmen som stöd och skjuter ifrån, men inget som bör göra att det går sönder.
Vänster sida är i nyskick.

All in all - Supernöjd

4.9 / 5 efter ett års användande

Hade en Kinnarps som kostade ~5 gånger mer än denna stolen innan att jämföra med och jag kan varmhjärtat rekommendera denna i stället.

Om det bara är själva plasten på armstödet så går det att köpa som reservdel i deras webbshop för 26 euro (dock slut i lager nu).

https://accessories.secretlab.co/collections/chair-parts/products/4d-armrest?variant=13178006405163

Permalänk
Medlem
Skrivet av asdboe:

Till att börja med, mycket bra svar!
Håller fullt ut med dig att så fort en produkt har "gaming" i namnet så bör man dra öronen åt sig.
Tror jag nöjer mig vidare med min Ikea Marcus här

Tack! Jag har också en "Markus" från Ikea. Den är nästan 10 år gammal nu och den håller ihop bra om man bortser från lite torkat läder eftersom jag aldrig smörjt in det. Med tanke på priset kan jag inte tänka mig en bättre stol. Därmed inte sagt att den är "bäst", jag tror säkert att en Kinnarps för 3-5 gånger priset är avsevärt mycket mer komfortabel.

Men faktum är att jag har en defekt ryggrad och sitter jag allt annat än bra får jag ont väldigt snabbt. I denna stol har jag aldrig ont i ryggen, men vid extrema sittningar har jag kunnat få 'träsmak' i baken. Men då har jag behövt sitta *ohälsosamt* mycket och länge i den också.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.