SweClockers har bra koll på telefonerna Google Nexus och Pixel

10/10

Skrivet av huttala:

Är fråga 2 någon sorts kuggfråga?
Fick fel på den fast jag vet att Nexus S hade OLED och släpptes före Galaxy Nexus.
Så 9/10. :((

"Den första Nexus-telefonen att uteslutande utrustas med en AMOLED-skärm utvecklades inte helt oväntat ihop med den koreanska jätten Samsung. Men vad hette modellen?"

Som uteslutande utrustas med Amoled.

Jag fick fel på den jag också. :/

Skrivet av huttala:

Är fråga 2 någon sorts kuggfråga?
Fick fel på den fast jag vet att Nexus S hade OLED och släpptes före Galaxy Nexus.
Så 9/10. :((

Reagerade också på den, men efter lite grävande på Wikipedia så släpptes tydligen Nexus S i två versioner där den antingen hade LCD eller OLED, medan Galaxy Nexus var endast OLED. Och frågan var ju "Den första Nexus-telefonen att uteslutande utrustas med en AMOLED-skärm". Så det är lite av en kuggfråga

Skrivet av Lodisen:

"Den första Nexus-telefonen att uteslutande utrustas med en AMOLED-skärm utvecklades inte helt oväntat ihop med den koreanska jätten Samsung. Men vad hette modellen?"

Som uteslutande utrustas med Amoled.

Jag fick fel på den jag också. :/

Skrivet av Gender Bender:

Reagerade också på den, men efter lite grävande på Wikipedia så släpptes tydligen Nexus S i två versioner där den antingen hade LCD eller OLED, medan Galaxy Nexus var endast OLED. Och frågan var ju "Den första Nexus-telefonen att uteslutande utrustas med en AMOLED-skärm". Så det är lite av en kuggfråga

Konstaterade det jag med.
Tycker det är skandal att Sweclockers får hålla på såhär och lura sina medlemmar från sin första fullpott, SKANDAL!!
Skämt å sido.. Attans också..

10/10
Var ju inte så svårt

Skickades från m.sweclockers.com

Förra quizet, om datorlådor, hade jag alla rätt.
Den här gången lyckades jag trots ett genuint ointresse i ämnet att få hela två rätt, över förväntan!

Skrivet av Taskman:

Du rättade inte direkt mitt inlägg eftersom det är en "quote" från quizet
Jag följer båda eftersom teknik intresserar mig och Pixel 4 är ett nerköp och väljer man mellan de två lägren så absolut en iPhone nu.
Själv använder jag dem inte men följer deras utveckling, så använder en OnePlus istället.

haha okej