Playstation 5 för utvecklare är.. skitful?

Permalänk
Relik 📜

Playstation 5 för utvecklare är.. skitful?

De flesta har väl sett, men.. ni vet de där konceptbilderna på PS5 som snurrade för ett tag sedan? Som spekulerades i om det var devkitet, design för färdiga konsolen eller bara bluff?

Det har nu visat sig vara "the real deal". Konsolen i utvecklarform ser ut som något från valfri sci-fi.
https://www.fz.se/nyhet/281291-den-dar-fula-playstation-5-kon...

Jag.. vet inte vad jag ska säga riktigt. Som tur är brukar ju de här modellerna sällan se ut som vad som senare hamnar i butik, vilket jag personligen är glad över. Annorlunda utseende i all ära, det där är bara fult.. eller? Vad säger ni andra?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Ser riktigt förjävlig ut enligt mig. Hoppas på prototyp bara för att förvirra!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Satsar pengar på att det är en prototyp med ett medvetet val av ett annat utseende och med en baktanke om att medvetet förvirra vid spridning av bilder... vilket de lyckats ganska bra med

Permalänk
Medlem

Snygg: NEJ liknar något från 90/20 eran
Köp: Ja det blir det ändå

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Ser ut som en gammal projektor. Eller en trasig robotdammsugare.

Permalänk
Medlem

PS V devkit är skitful (ser ut som någon billig tvättkorg på Rusta), men det är väl bara PS2 devkit som liknat det som sedan släppts när det gäller Playstation.

Devkitet för Playstation 6 verkar också ha hittat ut på bild dock :

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

Developers kit brukar ju vara fula och inte i närheten av färdig produkt.

https://www.youtube.com/watch?v=jV6kCVXssZ4

Permalänk

Kanske hade massor av oanvända chassin från någon tidig konsol som aldrig fick se dagens ljus

Permalänk
Medlem

99% säker på att det är fake, det görs ju alltid en hel del fakes som sprids när det väntas nya konsoler

Visa signatur

5G 9900k < EKWB LC > RTX2080S | Corsair 32GB C16@3.4G
Asus Z390-F | Seasonic Focus Platinum 750W | XB271HU
970EVO 500GB | Sennheiser HD650 + LCX+SDAC | 20TB TrueNAS Core

Permalänk
Medlem

Är den tänkt att bäras på ryggen som någon slags jetpack när man använder PSVR eller? jag fattar inte...?!

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niclas:

99% säker på att det är fake, det görs ju alltid en hel del fakes som sprids när det väntas nya konsoler

Det är redan bekräftat att det inte är fake.

Hur devkittet ser ut spelar dock ingen som helst roll.

Visa signatur

Si vis pacem, para bellum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rikimaru:

Det är redan bekräftat att det inte är fake.

Hur devkittet ser ut spelar dock ingen som helst roll.

Haha, jag läste det jag med men nej, jag vägrar tro på det. Det finns inte i min värld.

Visa signatur

5G 9900k < EKWB LC > RTX2080S | Corsair 32GB C16@3.4G
Asus Z390-F | Seasonic Focus Platinum 750W | XB271HU
970EVO 500GB | Sennheiser HD650 + LCX+SDAC | 20TB TrueNAS Core

Permalänk
Medlem

Haha ja vilken fruktansvärd styggelse. Finns inte ord hur ful den är!
Men PS5 kommer säkert bli snygg värre. Litar på Sony där. De brukar aldrig besvika

Permalänk
Medlem

Kan inte tro annat att detta är fake...
Dom dev-kit jag har sett i verkliga livet är inget du vill ta kort på och lägga upp på nätet för dom är totalt bombarderade med QR-koder så dom kan spåras från alla vinklar och vrår...

Permalänk
Surdeg 🍞
Skrivet av CubaCola:

PS V devkit är skitful (ser ut som någon billig tvättkorg på Rusta), men det är väl bara PS2 devkit som liknat det som sedan släppts när det gäller Playstation.

Devkitet för Playstation 6 verkar också ha hittat ut på bild dock :

https://product-images.metro.ca/images/he6/hc6/8809121579038.jpg

Quick Wring är nya Ray Tracing!

Visa signatur

Poddar i Virtuellt-Veckan med Victor Leijonhufvud - https://virtuellt.nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av slusk:

Kan inte tro annat att detta är fake...
Dom dev-kit jag har sett i verkliga livet är inget du vill ta kort på och lägga upp på nätet för dom är totalt bombarderade med QR-koder så dom kan spåras från alla vinklar och vrår...

Har själv aldrig sett ett devkit med QR-koder.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av slusk:

Kan inte tro annat att detta är fake...
Dom dev-kit jag har sett i verkliga livet är inget du vill ta kort på och lägga upp på nätet för dom är totalt bombarderade med QR-koder så dom kan spåras från alla vinklar och vrår...

Har inte sett några på de kit jag haft. Och skulle de finnas... Plocka bort innan fotot?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Har inte sett några på de kit jag haft. Och skulle de finnas... Plocka bort innan fotot?

Skickades från m.sweclockers.com

Blir ju svårt att plocka bort om man inte vill blura hela consolen på fotot?

Dom 4st Xbox one och ps4 dev-kit jag sett på 2st studios i Sverige har varit fulla med QR-koder för att kunna spåra bilderna.. Men kanske bara är den studion iofs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av asdboe:

Ser riktigt förjävlig ut enligt mig. Hoppas på prototyp bara för att förvirra!

Skickades från m.sweclockers.com

PS4ans devkit var ju inte så mycket snyggare så PS5an kommer garanterat se bättre ut

Permalänk
Medlem

Att det skulle vara PS5 devkit är väl inte så mycket tvekan om, men att det skulle vara riktiga färdiga PS5 skalet...

Jag tror inte på det. Jag *kan* inte tro på att Sonys chefer skulle acceptera det utseendet, den designen. Knapparna, portarna, det silvriga och svarta mixat... Det ser helt förskräckligt ut.