Playstation 5 för utvecklare är.. skitful?

Playstation 5 för utvecklare är.. skitful?

De flesta har väl sett, men.. ni vet de där konceptbilderna på PS5 som snurrade för ett tag sedan? Som spekulerades i om det var devkitet, design för färdiga konsolen eller bara bluff?

Det har nu visat sig vara "the real deal". Konsolen i utvecklarform ser ut som något från valfri sci-fi.
https://www.fz.se/nyhet/281291-den-dar-fula-playstation-5-kon...

Jag.. vet inte vad jag ska säga riktigt. Som tur är brukar ju de här modellerna sällan se ut som vad som senare hamnar i butik, vilket jag personligen är glad över. Annorlunda utseende i all ära, det där är bara fult.. eller? Vad säger ni andra?

Ser riktigt förjävlig ut enligt mig. Hoppas på prototyp bara för att förvirra!

Skickades från m.sweclockers.com

Satsar pengar på att det är en prototyp med ett medvetet val av ett annat utseende och med en baktanke om att medvetet förvirra vid spridning av bilder... vilket de lyckats ganska bra med

Snygg: NEJ liknar något från 90/20 eran
Köp: Ja det blir det ändå

Ser ut som en gammal projektor. Eller en trasig robotdammsugare.

PS V devkit är skitful (ser ut som någon billig tvättkorg på Rusta), men det är väl bara PS2 devkit som liknat det som sedan släppts när det gäller Playstation.

Devkitet för Playstation 6 verkar också ha hittat ut på bild dock :

Developers kit brukar ju vara fula och inte i närheten av färdig produkt.

https://www.youtube.com/watch?v=jV6kCVXssZ4

Kanske hade massor av oanvända chassin från någon tidig konsol som aldrig fick se dagens ljus

99% säker på att det är fake, det görs ju alltid en hel del fakes som sprids när det väntas nya konsoler

Är den tänkt att bäras på ryggen som någon slags jetpack när man använder PSVR eller? jag fattar inte...?!

Skrivet av Niclas:

99% säker på att det är fake, det görs ju alltid en hel del fakes som sprids när det väntas nya konsoler

Det är redan bekräftat att det inte är fake.

Hur devkittet ser ut spelar dock ingen som helst roll.

Skrivet av Rikimaru:

Det är redan bekräftat att det inte är fake.

Hur devkittet ser ut spelar dock ingen som helst roll.

Haha, jag läste det jag med men nej, jag vägrar tro på det. Det finns inte i min värld.

Haha ja vilken fruktansvärd styggelse. Finns inte ord hur ful den är!
Men PS5 kommer säkert bli snygg värre. Litar på Sony där. De brukar aldrig besvika

Kan inte tro annat att detta är fake...
Dom dev-kit jag har sett i verkliga livet är inget du vill ta kort på och lägga upp på nätet för dom är totalt bombarderade med QR-koder så dom kan spåras från alla vinklar och vrår...

Skrivet av CubaCola:

PS V devkit är skitful (ser ut som någon billig tvättkorg på Rusta), men det är väl bara PS2 devkit som liknat det som sedan släppts när det gäller Playstation.

Devkitet för Playstation 6 verkar också ha hittat ut på bild dock :

https://product-images.metro.ca/images/he6/hc6/8809121579038.jpg

Quick Wring är nya Ray Tracing!

Skrivet av slusk:

Dom dev-kit jag har sett i verkliga livet är inget du vill ta kort på och lägga upp på nätet för dom är totalt bombarderade med QR-koder så dom kan spåras från alla vinklar och vrår...

Har själv aldrig sett ett devkit med QR-koder.

Skrivet av slusk:

Har inte sett några på de kit jag haft. Och skulle de finnas... Plocka bort innan fotot?

Skrivet av talonmas:

Har inte sett några på de kit jag haft. Och skulle de finnas... Plocka bort innan fotot?

Blir ju svårt att plocka bort om man inte vill blura hela consolen på fotot?

Dom 4st Xbox one och ps4 dev-kit jag sett på 2st studios i Sverige har varit fulla med QR-koder för att kunna spåra bilderna.. Men kanske bara är den studion iofs.