Håll i pengarna inför Red Dead Redemption 2

Permalänk
Melding Plague

Håll i pengarna inför Red Dead Redemption 2

Systemkraven för Red Dead 2 är här, och många planerar redan uppgraderingar. Det kan dock vara idé att vänta lite.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det här blir bra de och sen black friday om datorn inte skulle palla.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Körde det på PS4 men blir kul att testa på PC med nu med lite snyggare grafik..
Lite låga systemkrav enligt mig för ett så snyggt spel

Permalänk
Medlem

Jag är optimistisk eftersom PC spelande för egen del, delvis handlar om att optimera inställningar och uppnå underverk på till synes medioker hårdvara. Skuggdetaljer ser ofta bra ut på medium i många titlar. Och även om TAA inte är den vackraste lösningen alla gånger så är det ändå sjukt effektivt sätt att fuska sig till kantutjämning. Är sugen på ett RX 5700 men ska ge mitt R9 290X en chans här. Blir ofta positivt förvånad hur pass bra det fortfarande står sig. Aldrig förr har det varit så kul att sitta på gammal hårdvara kan jag tycka.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Körde det på PS4 men blir kul att testa på PC med nu med lite snyggare grafik..
Lite låga systemkrav enligt mig för ett så snyggt spel

Låga systemkrav får man när det är en vettig spelstudio som prioriterar ett optimerat spel.
Spelmotorn är också av bra kvalité, samt att de haft cirka ett år på sig att putsa på PC-versionen efter att det kom till konsol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrShizzle:

Låga systemkrav får man när det är en vettig spelstudio som prioriterar ett optimerat spel.
Spelmotorn är också av bra kvalité, samt att de haft cirka ett år på sig att putsa på PC-versionen efter att det kom till konsol.

Jo jag vet, det var det jag menade.... Får väl njuta av detta spel med datorn i sign igen
Behöver ju inte plocka fram min Main PC haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Jo jag vet, det var det jag menade.... Får väl njuta av detta spel med datorn i sign igen
Behöver ju inte plocka fram min Main PC haha

Du kommer nog inte ha några som helst problem att dra lasset med de komponenterna!
Har också spelat det på PS4P, ska bli kul att testa det på PC, är dock mer nyfiken på hur det kommer lira på Stadia.

Permalänk
Medlem

Förklaringen kring hur systemkraven är tycker jag DF gjorde en bra analys över.

Eftersom rekommenderade krav av GTX 1060 är besläktad en Xbox One X. (RX 580)

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk

Glöm inte heller bort black friday i slutet av november.

Visa signatur

Lian Li 011 Air Mini | Ryzen 7800X3D | EK-Nucleus AIO CR240 Lux | | G.Skill Trident Z5 NEO DDR5 6400mhz | Radeon 7900 XTX Hellhound | Asus ROG Strix B650-A Gaming | DeepCool PX1200G | Western Digital SN850X 2TB | Crucial P3 4TB | +Femtioelva rgb-fläktar^^

Permalänk
Medlem

@Vangen: Så du menar att ett Xbox One ligger i nivå med GTX 1060? Är inte det att ta i lite väl?

Permalänk
Medlem

Man får väl testa först, blir det för dålig prestanda får man väl uppgradera, för min egen del lider egentligen inget spel som jag spelar så att helt byta dator för ETT spel känns ju lite onödigt.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz | 32Gb DDR4@3400Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Skrivet av Alotiat:

@Sebastian V: Så du menar att ett Xbox One ligger i nivå med GTX 1060? Är inte det att ta i lite väl?

Han menar Xbox One X. Det är väl inte så svårt att tro?

Visa signatur

i7 12700k @ 4.8GHz / ASUS GeForce RTX 4070 Ti 12GB TUF Gaming OC / ADATA XPG 32GB DDR5 5200MHz CL38 Lancer / W11

Permalänk
Medlem

Jag kan tipsa alla om Digital Foundry-serien "4K on a budget". Att låsa 30fps i nvidias kontrollpanel med "adaptiv half refresh rate synchronization" eller vad det nu heter funkar i många fall förvånansvärt bra. Se till att ha lite headroom över 30fps innan ni slår på "låset". Gissar att input lag inte lär vara värre än på konsol oavsett. Men ska bli kul att se hur väl det fungerar att optimera för 4K.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Kommer inte uppgradera något.
Kommer spela det som alla spel på min gamla goda 6700k med 1070, fungerar hur bra som helst på alla spel

Är dock inte kräsen på massa details o skit.

Permalänk
Medlem

Så att eh.
Inget hopp med GTX 680 om ni dömer ut GTX 770 så hårt alltså?

Permalänk
Medlem

Får hoppas mitt 1080 orkar med i 1080p, annars blir de 2080ti för att kunna vräka på allt ögongodis

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem

Skall bli intressant att se var en 9900k + 2080Ti landar i prestandatesterna. Kanske blir ett Steam-köp trots allt, efter att Epics låsmånad är över. Har inte ens rört någon version av GTA V ännu så om tomten är på riktigt bra humör kanske det blir en rabatterad bundle i julrean? På tal om backlog

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tigerhamster:

Så att eh.
Inget hopp med GTX 680 om ni dömer ut GTX 770 så hårt alltså?

Det grafikkortet är ungefär från 1600-talet i PC-världen. Glöm det.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Det grafikkortet är ungefär från 1600-talet i PC-världen. Glöm det.

720/900p medium/low 30fps kanske? Men inte skitkul att lira på PC med lägre inställningar än baskonsolerna direrkt?!

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Tror ni att en 1600 och ett 1080 räcker för 1440p 60 fps om jag kör allt annat på lägsta grafiknivå?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av justabit:

Tror ni att en 1600 och ett 1080 räcker för 1440p 60 fps om jag kör allt annat på lägsta grafiknivå?

Skickades från m.sweclockers.com

Folk verkar ha en undertro på PC-hårdvara. Lovar att hardware unboxed kommer göra en optimeringsvideo som visar vad man kan ställa ner utan att det påverkar ögongodiset nämnvärt. Jag tror du kommer kunna köra 60fps relativt höga inställningar.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av serdyllon:

Skall bli intressant att se var en 9900k + 2080Ti landar i prestandatesterna. Kanske blir ett Steam-köp trots allt, efter att Epics låsmånad är över. Har inte ens rört någon version av GTA V ännu så om tomten är på riktigt bra humör kanske det blir en rabatterad bundle i julrean? På tal om backlog

Alltså...Var tror du att den setupen skulle landa i ett prestandatest?!

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Folk verkar ha en undertro på PC-hårdvara. Lovar att hardware unboxed kommer göra en optimeringsvideo som visar vad man kan ställa ner utan att det påverkar ögongodiset nämnvärt. Jag tror du kommer kunna köra 60fps relativt höga inställningar.

Behöver man ens en video för det? Går ju testa fram själv. Brukar ju vara shadows, ao + aa som brukar dra generellt mkt på spel.

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Medlem

Har inte läst kraven, men här blir inga uppgradering för ett spel, bättre skruva ner detaljarna lite. Den är ju knappt sprillans ny nu mera, men mycket jag skulle prioritera över lägga 12-15k på ett grafikkort och ny cpu.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem

960 4gb orkar ju inte ens med witcher 3 på medium, eller gta V på ungefär high/medium, så jag antar att i mitt fall är uppgradering ett måste
Siktar nästan på 2070,borde vara ungefär 150% effektökning🤣

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag uppgraderade nyligen men hade inget med detta spel att göra. Jag har det på PS4 men som med många andra spel kom det annat emellan. Det har varit riktigt bra hittils men det tog så stor del av hårddisken på min 500GB PS4 att jag avinstallerade det för ett tag sedan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Min förra uppgradering hänger fortfarande med. Får väl dra ner ambient occlusion, molnkomplexitet eller effekter någonstans kanske, men annars blir det full fräs på spelet

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Jag vet inte riktigt vad den här videon skulle hjälpa till med. Känslan är starkare än någonsin...

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk

Ni delar med er av spaningar och tankar... var då? Inte i artikeln i alla fall. Vad går artikeln ut på? Ni får vara så goda och tala om varför vi ska vänta, om ni rubriksätter så. Skyffla inte över det på en forumtråd.

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av HolyFather:

Ni delar med er av spaningar och tankar... var då? Inte i artikeln i alla fall. Vad går artikeln ut på? Ni får vara så goda och tala om varför vi ska vänta, om ni rubriksätter så. Skyffla inte över det på en forumtråd.

I den tillhörande videon längst upp i artikeln.