Steams höstreor röjs i vanlig ordning

Permalänk
Melding Plague

Steams höstreor röjs i vanlig ordning

Med start i slutet av oktober får alla Steam-kunder möjligheten att tömma plånboken och bygga på den ständigt växande backloggen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag har redan bränt mer än vad jag borde på GOG. Det är fan livsfarligt med alla reor.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem

Inget alternativ för 0 spel, förutom Avstå röst?
Vore intressant att se.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Lodisen: Ni finns alltså? Jag och min orimligt stora backlog stirrar avundsjukt åt ditt håll. Tror jag dimper in någonstans mellan alternativen fler än 100 och över 9000, och jag vågar inte säga åt vilket håll det lutar 😪

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Blir väl en av de sämre reorna antar jag, kronan är ju lika stark som en blöt ostbåge just nu :/

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har ett helt gäng ospelade spel i steam. Men de flesta är inte i nån backlogg. Har följt med spel som jag inte varit intresserad av i bundles ;). Andra har varit intressanta - blev inte spelade och nu är de bara bakom mig hehe.
Min riktiga backlogg på spel jag vill ta tag i från nuvarande steambibliotek är däremot inte så stort. Jag tror inte det är över 10 titlar (eller är det önsketänkande?).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Lodisen:

Inget alternativ för 0 spel, förutom Avstå röst?
Vore intressant att se.

Alltså, människor med 0 spel i sin backlog är väl lika vanligt förekommande som enhörningar. Men okej, antar utmaningen och lägger till det i omröstningen!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Alltså, människor med 0 spel i sin backlog är väl lika vanligt förekommande som enhörningar. Men okej, antar utmaningen och lägger till det i omröstningen!

Snark, jag läste det först som backlog för spel som inte är inköpta än.
Njae, efter man gick med i HumbleBundle så ligger det på 100+.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem

Det är säkert över 50 för mig, köpta på Steam, men osäker. Tänkte först på över 100, men det stämmer egentligen inte, då antagligen över 200 av dessa är spel från diverse humblebundles och andra "bundlar", och inte Steamreor.

Permalänk
Medlem

Absolut att man hamnar i kategorin för ospelade spel vid steamköp! Har nog ett 10-tal spel som jag köpt men som jag aldrig ens installerade. Toki Tori 2 exempelvis.

Permalänk
Medlem

Jag är för snål men jag har några AAA-spel som jag inte lirat än som GTA V och Tomb Raider. Hoppas man kan utöka i år

Med snål menar jag att där är för många spel som inte känns tillräckligt roliga för att jag ska vilja betala 100-200 kr för

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

En annan intressant metric kan nog vara antalet spel man köpt som man inte ens har för avsikt att spela. Dvs, de befinner sig mer på "lager" än i någon backlog.

Exempel: Jag köpte nån Everquest expansion för 0.99€ för det var billigt (lite "äh f-it ... klick"), men när det väl kommer till kritan så är det mer eller mindre otänkbart för mig att ens starta det. ¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

@Lodisen: Ni finns alltså? Jag och min orimligt stora backlog stirrar avundsjukt åt ditt håll. Tror jag dimper in någonstans mellan alternativen fler än 100 och över 9000, och jag vågar inte säga åt vilket håll det lutar 😪

Varför köper du en massa spel som du inte spelar? känns onödigt

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Eight08: mina spelrelaterade köp och rimligt beteende är nog inte riktigt kompatibla. Jag tror merparten av redaktionen skrockar gott för sig själva när jag och rimligt köpbeteende kommer på tal 😆

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Snusfri

Får se om man hittar något som ser intressant ut.
Är så väldigt kräsen när det kommer till spel numera så blir väldigt sällan några köp.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

"Is that a personal attack or something!?"

Vissa saker är för personlig att prata om ...

Visa signatur

Var snälla mot varandra och snåla inte på nätaggregatet.

Permalänk
Inaktiv

Antalet spelade spel för Steam är inget jag håller reda på eller finner speciellt intressant. Men sett till samtliga speltjänster och plattformar är det nog tresiffrigt.

Lär inte bli några spelköp på Steam denna gång heller, spelköp görs på andra tjänster och plattformar i dagsläget. Men man ska aldrig säga aldrig förstås.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eight08:

Varför köper du en massa spel som du inte spelar? känns onödigt

Rea, då tjänar man ju pengar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Rea, då tjänar man ju pengar!

*Taps forehead*

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Tror jag har kring 50, men vet ärligt talat inte riktigt, kan lätt vara det dubbla. De flesta från Humble Bundle monthly som jag körde i något år, men också en del från äldre faktiska HB's och säkert ett par från andra ställen.

Kan för övrigt tillägga att jag numera köper extremt få spel sedan några år tillbaka, i regel med några månader mellan varje köp. Mina spelutgifter de senaste 2 åren har nog till hälften också varit DLCer till Paradox-spel (och då klumpköp vid reor, typ ~8 på en gång till EU4 i somras). Lägger nästan all min speltid på riktiga långkörare i vilket fall...

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

har ca 150 spel på steam varav den absoluta merparten är ospelade så fick bli 100+
humble bundle är skyldig till många av dom

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem

Har väldigt många ospelade spel på steam. Men av de spelen jag betalat mer än, säg 150kr, finns inga ospelade. Ett och annat testat och utdömt efter nån timme. Aldrig brytt mig om att returnera dock.

Visa signatur

Tro på mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eight08:

Varför köper du en massa spel som du inte spelar? känns onödigt

Till pensionen. Då är dom både färdig patchade och kan köras strax över 59 fps med RTX On.

Permalänk
Medlem

När tror ni att man kan få bäst rea då? Är flashreor bäst eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Avstod röst. Backloggen finns där därför att jag inte bryr mig ...

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem

Min Humble Bundle backlog kommer bli stället dit i spelade spel går för att dö. Speciellt nu när man blir en Humble Bundle Classic-subscriber...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: i7 3770K/GTX970/16GB DDR3/512GB SSD/Loque Ghost S1

Permalänk
Medlem

Jag har claimat flera gratisspel när de dykt upp. Så jag har ett gäng, men lär aldrig spela dem. Så mitt svar blir "noll". Det finns så mycket spel idag att de flesta känns som slöseri med tid. Så det svåra idag är att hitta spel som förtjänar spenderad tid. Och när spel som hajpas av andra, som exempelvis Witcher 3 får mig att tröttna bara efter en timmes spelande, då blir det extra svårt att hitta guldklimparna i gödselhögen. Gillar heller inte att betala för digitala utgåvor. Så min back-logg ligger snarare på en drös med fortfarande inplastade PS4-spel. Hade köpt PC spel i större utsträckning om det hade gått att köpa fysiska utgåvor på någon form av lagringsmedium.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Blir väl en av de sämre reorna antar jag, kronan är ju lika stark som en blöt ostbåge just nu :/

Jag rekommenderar dig att köpa steam presentkort som finns på exempelvis MediaMarkt(möjligt att gamestop kan ha också), med det så tankar du på ditt steamkonto. Ett 50€ kort kostar 500kr. Dvs billigare än att betala med kreditkortet direkt på steam.

Edit: Vill tillägga att det kostade så mycket när jag köpte det senast för cirka 1 månad sen. Det kan ha förändrats sen dess.

Visa signatur

Ryzen 5600X, HyperX 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16, Palit GeForce RTX 3090 Gaming Pro OC 24GB, ASUS ROG STRIX B550-F GAMING, Seasonic FOCUS GX 850W, Seagate FireCuda 520 SSD 500GB

Permalänk
Medlem

@cavveman: smart!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Har för närvarande 207 ospelade på Steam. Har bromsat mig och försöker undvika impulsköp på senare år, jag tror inte jag köpte ett enda på förra Steamrean exempelvis. Men det är lätt att åka dit.

Visa signatur

5950X, 3090