Den stora Playstation 4-tråden

Permalänk
Medlem

Aktivera eller inaktivera primära system. Vad innebär det?

Permalänk
Medlem

@socsoc: Om du har fler PS4.
Du kan bara ha ett primärt.

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem

@socsoc: Precis som ovan säger. Kan påpeka att om du har flera och du har ett primärt så kan du inte spela dina nedladdade spel på dom andra PS4orna utan bara det primära.

Permalänk
Medlem
Skrivet av socsoc:

Jag har Mortal Kombat 11 och i HDR kan man välja dessa lägen Standard, High End, Professional. Jag undrar vilket som är bäst för bildkvaliten?

Väljer du det i spelet? Om du inte ser någon skillnad så tänker jag att det inte borde spela någon större roll. Brukar alltid swappa mellan olika inställningar och tillslut ser man ingen skillnad för man hållt på så länge haha.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hej alla! Min fråga är om det är någon som har råkat ut för Blue light of death på sitt Ps4? Och som har lyckats fixa det? Detta hände i helgen och Fifa 20 är inte långt bort och börjar drabbas av panik. Den som lyckas lösa detta åt mig får en belöning genom swish. Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

@Suunt: Har du testat starta den i safe mode?

Permalänk
Medlem

@Simon^L: Ja det har jag, testat dom alternativen som finns där med...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk

Just nu Tekken 7 för 149kr i psn store

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Suunt:

Hej alla! Min fråga är om det är någon som har råkat ut för Blue light of death på sitt Ps4? Och som har lyckats fixa det? Detta hände i helgen och Fifa 20 är inte långt bort och börjar drabbas av panik. Den som lyckas lösa detta åt mig får en belöning genom swish. Tack på förhand!

Du har tästat att Googla och plocka ut hårdisken och sådant med?
Annars är det nog något med nätdelel som inte levererar tillräckligt med ström någonstans. Så ta isär och se om du uppenbart kan se något fel eller ännubättre om du kan mäta.
Sony har ett ofesielt uttalande om problemet. Hittade jag vid googling med några grejer man kan göra skälv.

Sist. Ring supporten eller annan firma som kan reparera den åt dig (om du inte kan skälv) eller köpa en ny/begangnad.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

hej har problem med min cd läsare i mitt ps4 började efter jag byt kylpasta i den när jag satt ihop allt så valte den att spotta ut skivan och leva om som fan, såg under den att det finns några sensorer där som har blivit mörka för mig måste man byta hela läsaren eller

https://drive.google.com/drive/folders/1_1FBe-tV4VP4uS4krMYte...

Permalänk
Medlem

Lite OP men ändå inte:)

Köpte mig ett par astro A50.. bästa köpet jag gjort på länge. MEN det finns en nackdel, då man tar strömen via usb från ps4, så måste man hela tiden ha på ps4 för att ladda dom. Så jag är nu letar jag efter en Vägg/usb laddare, enligt astors hemsida är det följande: Input 5V 500mA någon vet butik som har det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av berne:

Lite OP men ändå inte:)

Köpte mig ett par astro A50.. bästa köpet jag gjort på länge. MEN det finns en nackdel, då man tar strömen via usb från ps4, så måste man hela tiden ha på ps4 för att ladda dom. Så jag är nu letar jag efter en Vägg/usb laddare, enligt astors hemsida är det följande: Input 5V 500mA någon vet butik som har det?

Har du letat bland dina nuvarande mobilladdare?
5V är vanlig USB standard, sedan om det är 500ma eller något mer borde inte spela så stor roll om laddaren är smart nog att bara skicka ut den mängd som behövs.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av masqu:

hej har problem med min cd läsare i mitt ps4 började efter jag byt kylpasta i den när jag satt ihop allt så valte den att spotta ut skivan och leva om som fan, såg under den att det finns några sensorer där som har blivit mörka för mig måste man byta hela läsaren eller

https://drive.google.com/drive/folders/1_1FBe-tV4VP4uS4krMYte...

Förstår inte riktigt vad det är du försöker förklara?
Lite svår läst

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Hej, jag har precis skaffat mig ett PS4 Pro och tänkte kolla om någon av er har tips på schyssta spel att spela två på vid samma konsol? Behöver inte vara online, men något som jag och sambon kan nörda ner oss i. Har läst om A Way out, någon med erfarenhet? Tar tacksamt emot tips!

Tack på förhand!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lian Li PC-K62 | AMD Phenom II X4 955 Processor 3,2GHz BE (Cooler Master Hyper 212 Plus) | Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC | Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3 (DDR3) | 500MB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ | Gigabyte GA-870A-UD3 AM3 | Fractal Design Tesla 550W 80+ | Windows 7 Professional 64x |

Permalänk
Medlem

Tjo!

Tänkte ge bort PS now som present. Har hittat kort från utlandet men inget i Sverige (förutom att man köper på sitt egna konto så såklart)

Fungerar det att köpa en kod från UK och använda den i Sverige?

https://www.shopto.net/en/dls551059-playstation-now-12-month-...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av zetex:

Hej, jag har precis skaffat mig ett PS4 Pro och tänkte kolla om någon av er har tips på schyssta spel att spela två på vid samma konsol? Behöver inte vara online, men något som jag och sambon kan nörda ner oss i. Har läst om A Way out, någon med erfarenhet? Tar tacksamt emot tips!

Tack på förhand!

Skickades från m.sweclockers.com

Helldivers är kul tycker jag, sen beroende på om man gillar plattformsspel är rayman spelen rätt bra. Diablo funkar riktigt bra på ps4an i coop också

EDIT: Jag har försökt spela med en icke spelintresserad sambo och då har rayman spelen gått hem bäst hehe

Visa signatur

Asus Strix Rog B550-F gaming | AMD Ryzen 7 5800x | 2x16GB Ballistix 3600MHz CL16 | ASUS TUF RTX 3080 |Gigabyte AORUS FI27Q-X 27" 1440p 240hz IPS + AOC 27" 1440p 144hz

Permalänk
Testpilot
Skrivet av zetex:

Hej, jag har precis skaffat mig ett PS4 Pro och tänkte kolla om någon av er har tips på schyssta spel att spela två på vid samma konsol? Behöver inte vara online, men något som jag och sambon kan nörda ner oss i. Har läst om A Way out, någon med erfarenhet? Tar tacksamt emot tips!

Tack på förhand!

Skickades från m.sweclockers.com

A way out har jag spelat med min fru som inte är så spelvan. Kan rekommendera det, rolig co-op där man hjälps åt på ett skoj sätt. Det enda problemet är väl om man inte är så van med att sikta och styra med handkontroll men eftersom man är två kan en spelvan väga upp och rädda situationen i eldstriderna.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Förresten, är det någon som bytt sitt PSN-namn sen dom gjorde så det gick att byta?
Vet att det var lite instabilt i början, men hur har era erfarenheter varit ifall du bytt namn? Och får man behålla all framgång man gjort i alla spel och behålla trophies och sådant eller blir det som ett nytt konto typ? :S

För jag är lite fundersam ifall all min framgång i Battlefield 5 kommer gå till spillo, jag menar alla guldvapen osv osv. Dessutom har jag köpt spelet digitalt och det står att sånt kan bli ospelbart i värsta fall. Och inte sett någon testa BF5 och att det ska vara helt problemfritt så att säga. Dock sett att BF1 och BF4 ska vara problemfritt ifall man byter namn, även COF Modern warfare remastered och några andra spel jag spelat och spelar ibland fortfarande.

Permalänk
Medlem

Nya spel släppta efter april 2018 ska det inte vara några problem med. Det är snarare vissa ps3-spel som kan strula.
Här har du en lista du kan kolla in:
https://forum.psnprofiles.com/topic/73539-psn-id-change-list-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jallle:

Nya spel släppta efter april 2018 ska det inte vara några problem med. Det är snarare vissa ps3-spel som kan strula.
Här har du en lista du kan kolla in:
https://forum.psnprofiles.com/topic/73539-psn-id-change-list-...

Visst, har också läst att det SKA inte vara några problem och har också sett listan.
Men har sen också läst att några skrivit att det kan förekomma enstaka problem för vissa i vissa spel.
Och såg ju en lista på spel där det inte ska vara några problem överhuvudtaget, men såg inte Battlefield 5 på den listan tyvärr.

Men undrade ifall någon av er ändrat namn och haft något problem alls, behöver inte nödvändigtvis vara med BFV men kanske med något annat spel? Finns ju alltid risker, men ju mer erfarenheter som säger att det inte hänt något för dom desto mer vågar jag själv ta den risken haha.

Permalänk
Relik 📜

Nyfiken fråga.. Trots att det är långt kvar till "holiday 2020" börjar jag klura på att sälja min PS4 Pro. Använder den knappt, och även om det väntar några bra spel till har jag.. "en del" andra titlar att fylla ut tiden med. Helt enkelt rensa i hyllan inför nästa generation.

Är det bara jag som är inne på det spåret?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Tänkte köpa en ps4 pro men nu när ps5 kommer ut om ca ett år så känns det inte lönt.

Permalänk
Medlem

@emilakered: Du är inte ensam om de tankarna.

Jag har dock svårt för att agera så innan jag vet hur mycket jag kan föra över eller ej till nästa konsol.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av emilakered:

Nyfiken fråga.. Trots att det är långt kvar till "holiday 2020" börjar jag klura på att sälja min PS4 Pro. Använder den knappt, och även om det väntar några bra spel till har jag.. "en del" andra titlar att fylla ut tiden med. Helt enkelt rensa i hyllan inför nästa generation.

Är det bara jag som är inne på det spåret?

Min PS4 Pro har samlat damm i ett år, bortsett från Days Gone.
Ett antal PS4 exklusiva spel har hittat till PC på senare tid samt att PS3 emulationen förbättras i rask takt. Då många exklusiva PS4 spel är PS3 portar så går många att spela den vägen. För att inte tala om de spel som går att spela via PS Now.

För mig är det nog bara The Last Of US 2 jag vill spela som kommer till PS4, men då jag inte är speciellt taggad på uppföljaren trots att jag älskar originalet så kan jag vänta på att spelet blir spelbart på något annat vis. Mest troligen PS5, även om jag inte har några planer på en sån, eller kanske hyra och spela igenom spelet på PS Now.

Fortfarande ett drygt år kvar till lanseringen av PS5 och Scarlet så finns nog god chans att få ut hyffsat på begagnat marknaden tills iallafall TLoU2 lanserats. Men efter det skulle jag vara mer tveksam.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lime6869:

Tänkte köpa en ps4 pro men nu när ps5 kommer ut om ca ett år så känns det inte lönt.

Såvida det inte finns 5-10 exklusiva spel du verkligen vill spela eller får ett bra pris på begagnad pro i bra skick är det nog lika bra att vänta.

Året kommer gå fort och det finns skrämmande få exklusiva titlar till PS4 fram till lanseringen av PS5. Hade jag kunnat ångra mitt Proköp idag hade jag gjort det, dessa 4000-4500kr finns det roligare saker att lägga på.
En PS4 för runt tusenlappen hade nog kunnat vara ett ganska vettigt val, och sedan lägga mellanskillnaden på en PS5 eller någon annan spelplattform istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Vad skulle ni säga är ett skäligt pris om man vill köpa ett gammalt Ps4? Mellan 1000-1500kr? 😎 Tänkte mest ha det för CoD och sen nästa år köper jag Ps5.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Uppdatering 7.00? Jag startade uppdateringen, PS4an stängdes av. Antog att den skulle starta om. Men den verkar inte starta upp igen? Är de vanligt att uppdateringar sker i avstängt läge? Tänkte att de är kanske som en BIOS update på en dator, den stänger av i några sekunder för att slutföra för att sedan starta upp. Men PS4an har varit avstängd i 10-15min. Och reagerar inte på startknappen på konsolen.

Jag som sålt den billigt till en polare, skulle bara uppdatera den och förbereda den.

Update: Löste sig, ryckte ur strömkablen en stund och nu startade den upp med den nya uppdateringen installerad.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk

Har precis hoppat på PS4 tåget. Är en samlare, så jag har de flesta konsoler sedan 80-talet, men dragit ut länge på att skaffa "last gen".

Blev en Slim 1TB från Elgiganten.

Några tips på "måste ha" spel?

Älskar RPG så har givetvis redan Final Fantasy XV.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kolla på de exklusiva först och främst skulle jag tycka och jag nämner bara sådana här. Många går kanske att spela på pc dock men men.

Ett givet spel vore ivf Horizon Zero Dawn. Det bästa jag spelat på PS4.
God of War har jag precis startat vilket ser väldigt lovande ut.
Uncharted 4 och uncharted lost legacy är rätt givna de med, väldigt bra spel.
Spider-man är helt okej.
Ratchet and clank är väldigt roligt det med samt Journey och Until dawn.

Andra spel jag inte hunnit ge mig på än:
The last of us remastered
Bloodborne
Sekiro
Death stranding
Crash bandicoot n-sane trilogy
Spyro trilogy
Shadow of the colossus
Odin sphere
Dragons crown
(Days gone)

Finns rätt många rpg
Ni no kuni
Dragon quest xi
Persona 5
Trails of cold steel
M fl.