Permalänk
Relik 📜

Crusader Kings III

Gjorde en tråd om att Crusader Kings II blir F2P igår, och idag.. presenterades Crusader Kings III!

https://store.steampowered.com/app/1158310/Crusader_Kings_III...

Har själv aldrig gett mig in i det där träsket, men vet att många håller serien som det bästa Paradox gjort. Någon som är taggad?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Gjorde en tråd om att Crusader Kings II blir F2P igår, och idag.. presenterades Crusader Kings III!

https://www.youtube.com/watch?v=YlOXhOxEum0

https://store.steampowered.com/app/1158310/Crusader_Kings_III...

Har själv aldrig gett mig in i det där träsket, men vet att många håller serien som det bästa Paradox gjort. Någon som är taggad?

Absolut
Närmare 600h (i princip en nybörjare) i Crusader Kings II.

Lite oroad är jag dock efter misslyckandet med Imperator: Rome. Kollade på steamsidan och jag önskar att de behåller porträttstilen från CK2 istället för vad de har nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Moderator
Testpilot

Hypen är där.

Lätt det bästa 4X strategispelet någonsin. Hoppas verkligen att de behåller komplexiteten.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Inaktiv

Gillar strategi, har dock aldrig spelat CK2, utan mest Total War spelen.
Kan tänka mig att om dom behåller djupet samtidigt som dom ökar användarvänligheten en aning, vilket dom har sagt att dom gjort, kan det bli en hit för fler spelare än CK2.
Avvaktar..helt enkelt pga jag vill se testerna först.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Dinoman:

Hypen är där.

Lätt det bästa 4X strategispelet någonsin. Hoppas verkligen att de behåller komplexiteten.

Skickades från m.sweclockers.com

Så bra alltså? Hmhm. Jag vet inte, har aldrig riktigt lockats. Försökte en del med Stellaris med fastnade inte. Däremot Civ kan jag sänka timtal i utan att andas (typ).

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av emilakered:

Så bra alltså? Hmhm. Jag vet inte, har aldrig riktigt lockats. Försökte en del med Stellaris med fastnade inte. Däremot Civ kan jag sänka timtal i utan att andas (typ).

Ja problemet med Paradox-spelen är att det krävs en hel del tålamod för att få kläm på alla mekanismer. Det är så djupt många gånger att man blir snurrig. Det är dess svaghet och styrka om du frågar mig.

Vet inte om du redan testat det men tutorials på YT är starkt rekommenderat.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av emilakered:

Så bra alltså? Hmhm. Jag vet inte, har aldrig riktigt lockats. Försökte en del med Stellaris med fastnade inte. Däremot Civ kan jag sänka timtal i utan att andas (typ).

Nja, alltså... CK2 är sjukt bra, men det är inte ett 4X. Jämför du med Civ eller egentligen något annat blir du besviken. Stellaris är 4X, men CK är ... typ grand strategy fast på karaktärsnivå. Kristen feudalsimulator.

Min plan nu är att försöka att glömma det tills det släpps. Men det kommer att bli svårt, tokhajpad i min själ.

Sen tycker jag att bland det roligaste med spelen är att räkna ut hur saker fungerar. Väldigt tillfredsställande att till slut komma på hur det fungerar. Men visst beror det på vad man jämför med.

Permalänk
Medlem

Hmm. Ingen som skriver om kommande CK3?

Roar mig med att kolla på sponsrade klipp.

EnterElysium fick mig att småfnissa emellanåt då han provar att rollspela CK3.

Edit:

De här två är också sköna att titta på i sin serie.

https://www.youtube.com/playlist?list=PL_3rLv22kp6RiRZHdxcPeq...

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Hmm. Ingen som skriver om kommande CK3?

Roar mig med att kolla på sponsrade klipp.

EnterElysium fick mig att småfnissa emellanåt då han provar att rollspela CK3.

https://www.youtube.com/watch?v=BdQk_JIZtdM

Edit:

De här två är också sköna att titta på i sin serie.

https://www.youtube.com/playlist?list=PL_3rLv22kp6RiRZHdxcPeq...

Glömde helt att tråden fanns

Förbokade Royal Edition när lönen kom förra veckan. Är sjukt taggad nu. Dock kommer jag sitta hos en kund som har sitt kontor långt bort så jag kommer nog inte hinna spela så mycket innan helgen

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Jag är sjukt taggad, ska bli kul med lite multiplayer här hemma där man lönnmördar sambon och skyller på dansken! Spelat ck 1 & 2 i otaliga timmar och med detta verkar det bli ännu fler

Visa signatur

Dator: AMD Ryzen 5800X | Arctic Freezer II 280 | Arous X570S Pro AX | 2x16GB Hyper X Fury DDR4 3600MHz | 980 PRO 1TB | EVGA 3080 FTW Ultra | Fractal Design Torrent | Enermax Revolution 1050W | Win 10 PRO | Asus PG279Q
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1260L | 16GB DDR3 ECC | 240GB SSD | 2x8TB WD White Label | TrueNAS

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Glömde helt att tråden fanns

Förbokade Royal Edition när lönen kom förra veckan. Är sjukt taggad nu. Dock kommer jag sitta hos en kund som har sitt kontor långt bort så jag kommer nog inte hinna spela så mycket innan helgen

Förbokade Royal Edition jag med.

Suttit lite över två timmar nu och tagit mig genom tutorialen och provade lite snabbt "på riktigt" efteråt. Fattar absolut ingenting av vad jag gör och ska göra. Aldrig lirat Crusader Kings förut.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Förbokade Royal Edition jag med.

Suttit lite över två timmar nu och tagit mig genom tutorialen och provade lite snabbt "på riktigt" efteråt. Fattar absolut ingenting av vad jag gör och ska göra. Aldrig lirat Crusader Kings förut.

Började med tutorialen jag med, även fast jag har >600h i CK2. Lyckades lira typ 1h igår. Väldigt mycket som är nytt. Tycker dock att UI är lite klumpigare denna gången. Finns en del grejer som tog lång tid att hitta, och många element som var väldigt små även på min 1080p-skärm.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Är väl förgrymmelse också så dum jag är. Fattar ingenting av vad jag gör.

Provade att köra igång som "Gästrikland" Oerhört illa omtyckt av alla. Provade att smöra för några och innan jag visste ordet av blev jag av med min titel och "Game Over":

Skulle vilja hitta någon som förklarar pedagogiskt på youtube men som inte pratar öronen av mig vilket jag tyvärr tycker att Quill18 gör. Han är duktig och förklarar säkert suveränt men mina öron stänger av efter ett tag. Hans CK3 videor är dessutom från hans Twitchstream så det blir mycket prat med chatten där = långa spelpauser.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Beginner:

Är väl förgrymmelse också så dum jag är. Fattar ingenting av vad jag gör.

Provade att köra igång som "Gästrikland" Oerhört illa omtyckt av alla. Provade att smöra för några och innan jag visste ordet av blev jag av med min titel och "Game Over":

Skulle vilja hitta någon som förklarar pedagogiskt på youtube men som inte pratar öronen av mig vilket jag tyvärr tycker att Quill18 gör. Han är duktig och förklarar säkert suveränt men mina öron stänger av efter ett tag. Hans CK3 videor är dessutom från hans Twitchstream så det blir mycket prat med chatten där = långa spelpauser.

Denna kanske är mer för dig?

https://youtu.be/q-_kuxPI7sc

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Var inte säker på om jag ville punga ut med £40 på spelet så jag laddade ner det med Game Pass i stället. Gick igenom tutorialen och lirat lite på riktigt. Har väl gått sådär men för varje gång jag spelar så lär jag mig något mer så det är klart värt att inte ge upp.

Det här spelet är djupt!

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Spicebeast:

Var inte säker på om jag ville punga ut med £40 på spelet så jag laddade ner det med Game Pass i stället. Gick igenom tutorialen och lirat lite på riktigt. Har väl gått sådär men för varje gång jag spelar så lär jag mig något mer så det är klart värt att inte ge upp.

Det här spelet är djupt!

Det är väldigt djupt med många lager. Dock har Paradox gjort ett fantastiskt jobb med hints och tutorials denna gången. När jag började spela CK 2 en gång i tiden så fanns det ingenting i princip. Kastades bara in i världen och klickade på saker utan att veta vad någonting var.

Tänk det lite som att du spelar schack. Ha alltid en plan, tänk strategiskt och arbeta mot mål. Gift t.ex. inte bort dina barn helt slumpmässigt, tänk på att din karaktär kommer dö en vacker dag och då är det ett barn som tar över, troligtvis. Du vill grooma och se till att den karaktären som tar över kommer ha en bra förutsättning.

Tänk på att du inte kan kriga med vem som helst när som helst. Du måste ha laglig grund eller nerärvd rätt att bli härskare över ett hertigdöme eller grevskap, annars blir du uppfattad som tyrann och då kan det gå utför riktigt snabbt. Dessutom så är det viktigt att alltid hålla reda på dina grannar och vad de tycker om dig, hur starka är dom? Så fort du börjar kriga så kommer dina rivaler eller de som tycker allmänt illa om dig att se sin chans att attackera och det är lätt att det blir kaos om du ger dig in i offensiva krig om du har en massa missnöje inom ditt kungadöme.

Bara ett par snabba tips.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spicebeast:

Var inte säker på om jag ville punga ut med £40 på spelet så jag laddade ner det med Game Pass i stället. Gick igenom tutorialen och lirat lite på riktigt. Har väl gått sådär men för varje gång jag spelar så lär jag mig något mer så det är klart värt att inte ge upp.

Det här spelet är djupt!

Har du spelat något tidigare Paradox-spel (typ Europa Universalis, Hearts of Iron eller Stellaris) tidigare? Jag har förstått att det hjälper rätt mycket.

Men det är ett stort djup i de här spelen. Jag har själv satt kanske 2000 timmar på Europa Univesalis 4, och det känns som att man fortfarande lär sig. Jag ska oberoende ta game pass här snart, så blir att testa CK3 där också. Mest oroad är jag över att jag ska fastna och inte spela något annat på typ 3 år

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Föll aldrig för CKII trots 1000+h i EU4, och hundratalstimmar i andra titlar som Stellaris och Hearts of Iron.

Måste säga att jag var tveksam men köpte ändå spelet, och jag är positivt överraskad. Riktigt bra gjort denna gång, lättare att förstå varför man gör olika saker. Nu har jag redan plöjt ned 24h på 2 dagar (sjukskriven) som en norsk vikinga hövding, har byggt upp mitt rike till eget kungadöme och har mött ett antal utmaningar. Men det är härligt att striderna är mer målande än tidigare med t.ex. bärsärk kämpar och fallna krigarbröder. Man får uppleva fordom stora dar där män hötte och klöv yxor i varandras anleten och härskrin skallades värd Hjörrungavåg eller Redding.

Har inte provat tidig medeltid än, men tänker inte göra det. Det är kul att utveckla mitt dynasti trots jag en gång höll på att gå under via tronpretenderföljskrig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Denna kanske är mer för dig?

https://youtu.be/q-_kuxPI7sc

Ohhh. Tack. Bommade den trots att jag kollade igenom hans videolista. Tack!

Gjorde nytt försök idag, inte kollat på andras gameplayklipp än. Varit upptagen men fick en lucka idag att testa liret igen.

Vet ju och känner att det "lurar" ett riktigt bra spel bakom "väggen" jag inte kommer igenom på grund av min enfald. Ska kolla @Dinoman ´s tubtips och se om jag kan hitta någon vettig gameplayserie som inte är en "klickfest".

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Ohhh. Tack. Bommade den trots att jag kollade igenom hans videolista. Tack!

Gjorde nytt försök idag, inte kollat på andras gameplayklipp än. Varit upptagen men fick en lucka idag att testa liret igen.

Vet ju och känner att det "lurar" ett riktigt bra spel bakom "väggen" jag inte kommer igenom på grund av min enfald. Ska kolla @Dinoman ´s tubtips och se om jag kan hitta någon vettig gameplayserie som inte är en "klickfest".

Det är en väldigt brant inlärningskurva, det gäller att ha tålamod Tog mig ganska lång tid innan jag fick kläm på CK2. Dock måste säga att CK3 är mycket mer nybörjarvänligt, och tutorialen/hintsen är mycket bättre.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk

Jag har spelat 22 timmar och är fortfarande förvirrad.
Jag har aldrig tidigare spelat ett Paradox-spel och är egentligen en RPG-kille så omställningen är stor men inte omöjlig ser jag det som.

Hade problem igår att jag ertappade min son för att ha i ihop det med min fru. För att inte påverka familjens namn så konfronterade jag bara dem och fick varsin hållhake på dem i utbyte mot att jag inte slängde dem i finkan eller fick möta snaran.
Jag, Björn Ironside, skaffade mig istället en älskare som fruktade mig så mycket att hon kom med gåvor. En gåva var en liten kissekatt som jag kunde vartannat år klappa lite på för att minska mina stressnivåer. Med tanke på tidigare händelser var den gåvan väldigt passande.
Jag döpte den till Katten.

Visa signatur

En shot på det, tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sando:

Har du spelat något tidigare Paradox-spel (typ Europa Universalis, Hearts of Iron eller Stellaris) tidigare?

Japp. Jag köpte Stellaris när det kom och har väl spelat det lite då och då. De andra spelen har jag inte ens försökt sätta mig in i. Köpte även Rome när det släpptes förra året men det gav jag upp ganska fort. Så nu bestämde jag att det är bättre att testa CK3 några timmar innan jag köper det.

Känns som att jag inte riktigt begriper allting ännu men det det finns en massa guider på Youtube att följa. Så småningom hoppas jag att det lossnar så att jag fattar vad jag gör.

Permalänk

@RakatKadaver:
Famileuppdatering:
Min fru fick cancer. Jag lät amputera hennes ben i ihop om förbättring men ack. Det gav henne bara någon till månad, men nu är hon i Valhalla. Hon gör även sällskap med min son, som dog ute i fält. Detta krävde ett till möte med Katten för att hantera stressen. Vid strykandet av Katten, så insåg jag att familjens otukt nu bokstavligen gått i graven och kommer inte längre vara en fläck på familjens namn.
Tronen kommer nu ärvas av mitt barnbarn Kolbjörn istället, vilket är lovande. Jag har honom som min ward och lär honom allt jag kan.

Visa signatur

En shot på det, tack

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av RakatKadaver:

@RakatKadaver:
Famileuppdatering:
Min fru fick cancer. Jag lät amputera hennes ben i ihop om förbättring men ack. Det gav henne bara någon till månad, men nu är hon i Valhalla. Hon gör även sällskap med min son, som dog ute i fält. Detta krävde ett till möte med Katten för att hantera stressen. Vid strykandet av Katten, så insåg jag att familjens otukt nu bokstavligen gått i graven och kommer inte längre vara en fläck på familjens namn.
Tronen kommer nu ärvas av mitt barnbarn Kolbjörn istället, vilket är lovande. Jag har honom som min ward och lär honom allt jag kan.

Detta kommer leda till en episk ätt.

Själv tillämpar jag en omsorgsfull avel. Bara vackra och smarta herkules figurer i min ätt. Allt annat rensar jag som ogräs. Favorirmetodiken är att sätta mina värdelösa söner i fronten för ett korståg. Slutat inte sällan i sorg.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Hedersmedlem

Jag som hertig Ernst Badenbadenstol-eller-något-liknande av Österrike gifte bort min värdelösa intrigskapande häxkraftsdotter med klumpfot till min mest värdelösa rådgivare vars namn jag inte ens minns. Han är dvärg, enögd (pga att han tydligen ville leka riddare ett tag när jag drog ut i krig) lat och feg och tyvärr även en vassal - som hatar mig och konspirerar mot mig så fort han får chansen och jag hatar honom minst lika starkt.

Dem passar bra ihop. Självklart kommer deras häxkraftsavkomma bära hans namn, inte vårt familjenamn. Nästa steg är att ta hans titel och låta dem båda ruttna i en fängelsehåla.

Söndagsmiddagarna kommer bli intressanta.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Überklass:

Jag som hertig Ernst Badenbadenstol-eller-något-liknande av Österrike gifte bort min värdelösa intrigskapande häxkraftsdotter med klumpfot till min mest värdelösa rådgivare vars namn jag inte ens minns. Han är dvärg, enögd (pga att han tydligen ville leka riddare ett tag när jag drog ut i krig) lat och feg och tyvärr även en vassal - som hatar mig och konspirerar mot mig så fort han får chansen och jag hatar honom minst lika starkt.

Dem passar bra ihop. Självklart kommer deras häxkraftsavkomma bära hans namn, inte vårt familjenamn. Nästa steg är att ta hans titel och låta dem båda ruttna i en fängelsehåla.

Söndagsmiddagarna kommer bli intressanta.

You had me at ” värdelösa intrigskapande häxkraftsdotter”, installerar nu 😂

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av NordhNet:

You had me at ” värdelösa intrigskapande häxkraftsdotter”, installerar nu 😂

Underbart! Förväntar mig en intressant familje-after-action-report! Att vara familjeöverhuvud är inte lätt när ens släkt och avkomma består av imbeciller och trögtänkte inavlade rikspuckon. Men jag skall rensa ut dem. Hittat en trevlig ståtlig (amazon) polska som jag nog ska byta ut min fru emot. Kanske blir mitt liv lättare då..?

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Jag försöker bli kompis med UI;t men tycker allting är sjukt rörigt. Dessutom svårt att hålla reda på vad som händer. Belägrade t.ex. en fästning och medan jag höll koll på vad som hände där var det inget som indikerade att jag själv, samtidigt, var under belägring.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av DasIch:

Jag försöker bli kompis med UI;t men tycker allting är sjukt rörigt. Dessutom svårt att hålla reda på vad som händer. Belägrade t.ex. en fästning och medan jag höll koll på vad som hände där var det inget som indikerade att jag själv, samtidigt, var under belägring.

Jag håller med delvis. I CK 2 så hade du koll på dina holdings du ägde och där såg du också om de var under belägring. Den finns ju i trean också men det syns inte om någon är under belägring.

AI är rätt benägen att belägra din huvudstad dock så jag håller alltid ett extra öga på min egen för jag vet att det alltid brukar dra dit.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dinoman:

Jag håller med delvis. I CK 2 så hade du koll på dina holdings du ägde och där såg du också om de var under belägring. Den finns ju i trean också men det syns inte om någon är under belägring.

AI är rätt benägen att belägra din huvudstad dock så jag håller alltid ett extra öga på min egen för jag vet att det alltid brukar dra dit.

Detta stör mig. Det känns sådär när man försöker kristna de hedniska samerna i Lappland och upptäcker att Sigtuna belägrats och fallit till en hord av 3000 väldigt arga samer som tydligen sammanstrålat någonstans uppe i norr och tagit fiskebåtarna från norra bottenviken. Sneaky bastards..

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||