Banners, reklam, annonser, etc.

Skrivet av Emil:

@flukke: Kvarstår detta problem?

Ne nu fungerar det som vanligt.

Gällde chrome och explorer.
När jag inspekterade verkade den vänta på någon adservice.

INNO3D-reklam – osmaklig?

Är jag ensam med att tycka att reklamen för INNO3D som dyker upp på Sweclockers då och då är osmaklig och inte hör hemma på en sån här sida?

Jag syftar på den där en hand håller för munnen på en skräckslagen kvinna som jag gissar håller på att bli mördad eller våldtagen, med "Brutal by nature" som slogan.

Det känns bara som ett jävligt onödigt designval med obehagliga undertoner.

Jag vet inte hur mycket kontroll ni har över dessa typer av annonser, men jag skulle iaf välkomna att den gallrades bort. Men det är som sagt bara jag, andra kanske inte tycker att den stör.

@Jonny Myran:

Hej, Tråkigt att du upplevt denna reklam som stötande. Vi har varit i kontakt med leverantören. Denne har annonserat med detta koncept på flertalet siter i världen och har inte fått denna reaktion tidigare. Det skall iaf inte vara menat att förfära eller uppröra enligt dem. Skall vara känslan i från något av alla skräckspel som vill levereras.

Annonsen kommer inom kort att uppdateras då den strax rullat färdigt.

Tack för dina synpunkter och att du är med och försöker göra SweClockers annonsmiljö bättre!

Känns lite felplacerad?

Vilken häftig och avancerad placering av reklam:

...

Hade tänkt visa med en bild men hittar inte hur jag laddar upp en bild till tråden.

Skrivet av mar3ld:

Vilken häftig och avancerad placering av reklam:

...

Hade tänkt visa med en bild men hittar inte hur jag laddar upp en bild till tråden.

[ img]länk till bilden som du laddat upp på t.ex imgur.com[/img]

Jag kör Firefox + uBlock origin och har stängt av uBlock på Sweclockers. Men med jämna mellanrum försvinner reklamen ändå, kanske en gång i veckan. Nya URLs?

verkar som en av annonserna idag inte riktigt fungerar, ser ut så här ibland när man laddar om.

Elgiganten Lenovo Legion är tillbaka på fullpris.

Är tanken att ni framöver kommer att visa reklam mitt i trådarna eller är det bara ett tillfälligt test? Det är lite tidigt att säga varken bu eller bä men jag reagerade bara på att det plötsligt dök upp en reklambanner mellan inläggen.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av ågren:

Är tanken att ni framöver kommer att visa reklam mitt i trådarna eller är det bara ett tillfälligt test? Det är lite tidigt att säga varken bu eller bä men jag reagerade bara på att det plötsligt dök upp en reklambanner mellan inläggen.

Hände mig för par år sen. Tyvärr idag kör jag noskript så inga annonser visas. Vad jag fick höra då, var att jag troligen hade skräp på datorn.

Jaja hoppas du får bra svar på det

Skrivet av Broken-arrow:

Hände mig för par år sen. Tyvärr idag kör jag noskript så inga annonser visas. Vad jag fick höra då, var att jag troligen hade skräp på datorn.

Jaja hoppas du får bra svar på det

Nja, den här ser inte ut som övriga banners och verkar vara anpassad för att klämmas in mellan inlägg men tack för tipset, ska bli spännande att höra vad det är som pågår.

Edit: lägger in bilder för att förtydliga vad jag menar. Bannern är som sagt unik och verkar vara anpassad för att kunna klämmas in mitt i trådar. Suddigt och kasst på PC då bilderna är tagna från mobilsiten men ni fattar poängen.

Banner vid toppen av forumet:

Banner mellan inläggen:

Senast redigerat 2019-10-20 21:21
Skrivet av ågren:

Hej! Vi behöver ta fram fler format på mobilsajten eftersom majoriteten av trafiken är mobil och upplägget nu inte räcker till. Kommer att börja med annonser mellan forumtrådar, men exakt hur de ska placeras och hur många vet vi inte än.

Vi körde ett test i helgen för att göra mätningar så att vi kan besluta just detta och det var nog det du såg. När det är igång och lagt sig lite vill jag gärna veta vad ni tycker, gör vårt bästa för att hitta en bra balans mellan intäkter och användarupplevelse varför även annonserna är i mindre storlek. Lite mer bä än bu alltså :-).

Skrivet av Edin:

Hej! Vi behöver ta fram fler format på mobilsajten eftersom majoriteten av trafiken är mobil och upplägget nu inte räcker till. Kommer att börja med annonser mellan forumtrådar, men exakt hur de ska placeras och hur många vet vi inte än.

Vi körde ett test i helgen för att göra mätningar så att vi kan besluta just detta och det var nog det du såg. När det är igång och lagt sig lite vill jag gärna veta vad ni tycker, gör vårt bästa för att hitta en bra balans mellan intäkter och användarupplevelse varför även annonserna är i mindre storlek. Lite mer bä än bu alltså :-).

Förstår att det är svårare att få intäkter när folk går över till mobiler. Det är helt okej tycker jag att få in en liten reklam-bild i forumet på mobiler för att täcka upp, men gärna inte på forumet när man sitter vid datorn. Det skulle förstöra för mycket att få reklam när man läser i trådarna.
ps! När ni släpper eran musmatta så kommer ni kunna stänga av reklamen, räcker med intäkterna från den bara

Skrivet av ågren:

Nja, den här ser inte ut som övriga banners och verkar vara anpassad för att klämmas in mellan inlägg men tack för tipset, ska bli spännande att höra vad det är som pågår.

Edit: lägger in bilder för att förtydliga vad jag menar. Bannern är som sagt unik och verkar vara anpassad för att kunna klämmas in mitt i trådar. Suddigt och kasst på PC då bilderna är tagna från mobilsiten men ni fattar poängen.

Banner vid toppen av forumet:

https://i.ibb.co/znY8mTR/20191020-211602.jpg

Banner mellan inläggen:

https://i.ibb.co/N3V37pF/20191020-211542.jpg

Ja denna såg ut att passa mellan inläggen då med (avlång banner som låg inklämd mellan översta och inlägget nedanför). Oftast i längre trådar.

Men till mig sas det att det troligen var min dator. Är inte helt säker dock den var boven

En feedback, kör webbläsaren på halva skärmen.

Med 1080P upplösning känner jag absolut behov av att köra uBlock och radera banner elementet vid toppen så tabbarna hamnar högst upp i webbläsaren. Det är alldeles för obekvämt att browsa sweclockers utan adblocker i den upplösningen.

med 1440P verkar jag inte ha något emot annonserna på Sweclockers. Inte de gigantiska banner-reklamerna heller.

Scrolla i annonser eller sida med samtliga annonser
Är detta något som går att fixa, eller är det helt upp till de som visar annonserna?

Allt som oftast ser jag något på en annons som intresserar mig.
Problemet är att jag brukar snegla på annonserna när jag klickar runt på forumet och väntar på att nästa sida skall laddas och får sitta och nöta F5 för att få fram den relevanta annonsen igen.

Skulle det vara möjligt att ha en såda där annonserna listas eller skaffa en bakåt/framåtpil för att visa andra annonser?

Ställer man in Strict i Firefox så visas inte reklamen. Fast på andra sidor fungerar det.

Jag fick ovanlig reklam i youtube klippet på stadianyheten igår, men ni kanske inte styr det.

Senast redigerat 2019-11-19 16:21: stavning

@henkiii:

Du har helt rätt. Det är Googles reklam hos Youtube, inte vår (lustigt att den där trillat igenom).

Rörlig reklam i stil med Direktroniks stör jag mig tyvärr oerhört mycket på. Dessa två (kvasten och giraffgubben) rör alltid på sig och tar ens uppmärksamhet när man försöker läsa något för att det är det enda som inte är statiskt på skärmen i stunden.