Feedback om SweClockers annonser, sponsorskap, banners och samarbeten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emil:

@flukke: Kvarstår detta problem?

Ne nu fungerar det som vanligt.

Gällde chrome och explorer.
När jag inspekterade verkade den vänta på någon adservice.

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk
Medlem

INNO3D-reklam – osmaklig?

Är jag ensam med att tycka att reklamen för INNO3D som dyker upp på Sweclockers då och då är osmaklig och inte hör hemma på en sån här sida?

Jag syftar på den där en hand håller för munnen på en skräckslagen kvinna som jag gissar håller på att bli mördad eller våldtagen, med "Brutal by nature" som slogan.

Det känns bara som ett jävligt onödigt designval med obehagliga undertoner.

Jag vet inte hur mycket kontroll ni har över dessa typer av annonser, men jag skulle iaf välkomna att den gallrades bort. Men det är som sagt bara jag, andra kanske inte tycker att den stör.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Geeks
Säljchef

@Jonny Myran:

Hej, Tråkigt att du upplevt denna reklam som stötande. Vi har varit i kontakt med leverantören. Denne har annonserat med detta koncept på flertalet siter i världen och har inte fått denna reaktion tidigare. Det skall iaf inte vara menat att förfära eller uppröra enligt dem. Skall vara känslan i från något av alla skräckspel som vill levereras.

Annonsen kommer inom kort att uppdateras då den strax rullat färdigt.

Tack för dina synpunkter och att du är med och försöker göra SweClockers annonsmiljö bättre!

Visa signatur

Emil Hallestad
Mediasäljare, SweClockers.com

Permalänk
Geeks Gaming

Känns lite felplacerad?

Permalänk
Medlem

Vilken häftig och avancerad placering av reklam:

...

Hade tänkt visa med en bild men hittar inte hur jag laddar upp en bild till tråden.

Visa signatur

Primär Torrent Compact, Prime 650 Platinum, Prime Z790 mATX, i5-13600K, U12A, 32GB 3200, 1080Ti, 2xNVMe + SSD, Predator X38: Time Spy 11430, GPU 10939, CPU 15340
Sekundär i5-8400, Asus B360 mATX, 16GB, Asus 1070, 970 + 860 Evo, 750W PSU

http://rec.elmor.se/review.php?user=570

Permalänk
Medlem
Skrivet av mar3ld:

Vilken häftig och avancerad placering av reklam:

...

Hade tänkt visa med en bild men hittar inte hur jag laddar upp en bild till tråden.

[ img]länk till bilden som du laddat upp på t.ex imgur.com[/img]

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Jag kör Firefox + uBlock origin och har stängt av uBlock på Sweclockers. Men med jämna mellanrum försvinner reklamen ändå, kanske en gång i veckan. Nya URLs?

Permalänk
Geeks Gaming

verkar som en av annonserna idag inte riktigt fungerar, ser ut så här ibland när man laddar om.

Permalänk
Medlem

Elgiganten Lenovo Legion är tillbaka på fullpris.

Permalänk
Medlem

Är tanken att ni framöver kommer att visa reklam mitt i trådarna eller är det bara ett tillfälligt test? Det är lite tidigt att säga varken bu eller bä men jag reagerade bara på att det plötsligt dök upp en reklambanner mellan inläggen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Skrivet av ågren:

Är tanken att ni framöver kommer att visa reklam mitt i trådarna eller är det bara ett tillfälligt test? Det är lite tidigt att säga varken bu eller bä men jag reagerade bara på att det plötsligt dök upp en reklambanner mellan inläggen.

Skickades från m.sweclockers.com

Hände mig för par år sen. Tyvärr idag kör jag noskript så inga annonser visas. Vad jag fick höra då, var att jag troligen hade skräp på datorn.

Jaja hoppas du får bra svar på det

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Hände mig för par år sen. Tyvärr idag kör jag noskript så inga annonser visas. Vad jag fick höra då, var att jag troligen hade skräp på datorn.

Jaja hoppas du får bra svar på det

Nja, den här ser inte ut som övriga banners och verkar vara anpassad för att klämmas in mellan inlägg men tack för tipset, ska bli spännande att höra vad det är som pågår.

Edit: lägger in bilder för att förtydliga vad jag menar. Bannern är som sagt unik och verkar vara anpassad för att kunna klämmas in mitt i trådar. Suddigt och kasst på PC då bilderna är tagna från mobilsiten men ni fattar poängen.

Banner vid toppen av forumet:

Banner mellan inläggen:

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Geeks
Grundare
Skrivet av ågren:

Är tanken att ni framöver kommer att visa reklam mitt i trådarna eller är det bara ett tillfälligt test? Det är lite tidigt att säga varken bu eller bä men jag reagerade bara på att det plötsligt dök upp en reklambanner mellan inläggen.

Skickades från m.sweclockers.com

Hej! Vi behöver ta fram fler format på mobilsajten eftersom majoriteten av trafiken är mobil och upplägget nu inte räcker till. Kommer att börja med annonser mellan forumtrådar, men exakt hur de ska placeras och hur många vet vi inte än.

Vi körde ett test i helgen för att göra mätningar så att vi kan besluta just detta och det var nog det du såg. När det är igång och lagt sig lite vill jag gärna veta vad ni tycker, gör vårt bästa för att hitta en bra balans mellan intäkter och användarupplevelse varför även annonserna är i mindre storlek. Lite mer bä än bu alltså :-).

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin:

Hej! Vi behöver ta fram fler format på mobilsajten eftersom majoriteten av trafiken är mobil och upplägget nu inte räcker till. Kommer att börja med annonser mellan forumtrådar, men exakt hur de ska placeras och hur många vet vi inte än.

Vi körde ett test i helgen för att göra mätningar så att vi kan besluta just detta och det var nog det du såg. När det är igång och lagt sig lite vill jag gärna veta vad ni tycker, gör vårt bästa för att hitta en bra balans mellan intäkter och användarupplevelse varför även annonserna är i mindre storlek. Lite mer bä än bu alltså :-).

Förstår att det är svårare att få intäkter när folk går över till mobiler. Det är helt okej tycker jag att få in en liten reklam-bild i forumet på mobiler för att täcka upp, men gärna inte på forumet när man sitter vid datorn. Det skulle förstöra för mycket att få reklam när man läser i trådarna.
ps! När ni släpper eran musmatta så kommer ni kunna stänga av reklamen, räcker med intäkterna från den bara

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Skrivet av ågren:

Nja, den här ser inte ut som övriga banners och verkar vara anpassad för att klämmas in mellan inlägg men tack för tipset, ska bli spännande att höra vad det är som pågår.

Edit: lägger in bilder för att förtydliga vad jag menar. Bannern är som sagt unik och verkar vara anpassad för att kunna klämmas in mitt i trådar. Suddigt och kasst på PC då bilderna är tagna från mobilsiten men ni fattar poängen.

Banner vid toppen av forumet:

https://i.ibb.co/znY8mTR/20191020-211602.jpg

Banner mellan inläggen:

https://i.ibb.co/N3V37pF/20191020-211542.jpg

Skickades från m.sweclockers.com

Ja denna såg ut att passa mellan inläggen då med (avlång banner som låg inklämd mellan översta och inlägget nedanför). Oftast i längre trådar.

Men till mig sas det att det troligen var min dator. Är inte helt säker dock den var boven

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

En feedback, kör webbläsaren på halva skärmen.

Med 1080P upplösning känner jag absolut behov av att köra uBlock och radera banner elementet vid toppen så tabbarna hamnar högst upp i webbläsaren. Det är alldeles för obekvämt att browsa sweclockers utan adblocker i den upplösningen.

med 1440P verkar jag inte ha något emot annonserna på Sweclockers. Inte de gigantiska banner-reklamerna heller.

Permalänk
Medlem

Scrolla i annonser eller sida med samtliga annonser
Är detta något som går att fixa, eller är det helt upp till de som visar annonserna?

Allt som oftast ser jag något på en annons som intresserar mig.
Problemet är att jag brukar snegla på annonserna när jag klickar runt på forumet och väntar på att nästa sida skall laddas och får sitta och nöta F5 för att få fram den relevanta annonsen igen.

Skulle det vara möjligt att ha en såda där annonserna listas eller skaffa en bakåt/framåtpil för att visa andra annonser?

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Inaktiv

Ställer man in Strict i Firefox så visas inte reklamen. Fast på andra sidor fungerar det.

Permalänk
Medlem

Jag fick ovanlig reklam i youtube klippet på stadianyheten igår, men ni kanske inte styr det.

Skickades från m.sweclockers.com

stavning
Permalänk
Geeks
Säljchef

@henkiii:

Du har helt rätt. Det är Googles reklam hos Youtube, inte vår (lustigt att den där trillat igenom).

Visa signatur

Emil Hallestad
Mediasäljare, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

Rörlig reklam i stil med Direktroniks stör jag mig tyvärr oerhört mycket på. Dessa två (kvasten och giraffgubben) rör alltid på sig och tar ens uppmärksamhet när man försöker läsa något för att det är det enda som inte är statiskt på skärmen i stunden.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem

Jag håller helt med @LPG om Direktroniks annonser. Trodde först att det var ett undantag men nu har jag sett minst 5 olika från Direktronik över en period på två månader.

"Animerade" annonser som dessa samt 30 sekunders videoannonser var den huvudsakliga anledningen till att jag började använda Adblock. Om dessa förblir på Sweclockers blir det att slå på det igen.

Permalänk
Medlem

Nu med den här garageöppnar-reklamen med den dekorerade garageporten. Det var en kvinna i Ohio som gjorde det 2016 inför halloween och laddade upp på facebook såvitt jag har efterforskat. Har de tillåtelse att använda det månntro? För det finns bättre klipp på det så varför använda en så låg upplösning?

Hmm..

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Geeks
Säljchef
Skrivet av LPG:

Rörlig reklam i stil med Direktroniks stör jag mig tyvärr oerhört mycket på. Dessa två (kvasten och giraffgubben) rör alltid på sig och tar ens uppmärksamhet när man försöker läsa något för att det är det enda som inte är statiskt på skärmen i stunden.

Skrivet av TMG:

Jag håller helt med @LPG om Direktroniks annonser. Trodde först att det var ett undantag men nu har jag sett minst 5 olika från Direktronik över en period på två månader.

"Animerade" annonser som dessa samt 30 sekunders videoannonser var den huvudsakliga anledningen till att jag började använda Adblock. Om dessa förblir på Sweclockers blir det att slå på det igen.

Skrivet av LPG:

Nu med den här garageöppnar-reklamen med den dekorerade garageporten. Det var en kvinna i Ohio som gjorde det 2016 inför halloween och laddade upp på facebook såvitt jag har efterforskat. Har de tillåtelse att använda det månntro? För det finns bättre klipp på det så varför använda en så låg upplösning?

Hmm..

Hej,
Vi rekommenderar alltid våra annonsörer starkt att jobba med statiska format. Något som de allra flesta gör. Just nu är det EN av över ~20 kampanjer som syns hos oss som är rörlig och då i ett GIF format. Vi har inget uttalat förbud.

Om annonsen däremot är väldigt störande och animationen bara finns till för att störa och blinka så ber vi annonsören om nytt material. Är det däremot en begränsad animation som finns till som en funktion i annonsen, för att visa något, addera något så har vi låter vi det passera.

Vi strävar efter att ha en relevant, uppskattad och helt enkelt bra annonsmiljö på SweClockers.com.

Vi kommer framföra kritiken till annonsören och se om vi kan få till förändringar i hur annonserna utformas.

Uppskattas att ni kommer med feedback istället för att knyta näven i fickan!

Visa signatur

Emil Hallestad
Mediasäljare, SweClockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

Jag förstår att annonsörerna vill ha något som rör sig eftersom det fångar uppmärksamhet men det är också precis vad som irriterar mig. I och med att det inte finns förbud så känns det som att man kommer återkomma med feedback om reklam man inte uppskattar så snart nästa animerade annons dyker upp. Må hända att om flera valde att säga ifrån vore det mer sannolikt att få till något förbud eller bli av med det helt. Men personligen har jag varit på forumet ett tag och gett feedback då och då, och varje gång man valt att stänga av adblocker med viljan att stödja Swec så brukar det dyka upp något som får en att ångra det. Nu känner jag snarare att det får fortsätta vara blockerat tills något mer radikalt förändras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emil:

Hej,
Vi rekommenderar alltid våra annonsörer starkt att jobba med statiska format. Något som de allra flesta gör. Just nu är det EN av över ~20 kampanjer som syns hos oss som är rörlig och då i ett GIF format. Vi har inget uttalat förbud.

Om annonsen däremot är väldigt störande och animationen bara finns till för att störa och blinka så ber vi annonsören om nytt material. Är det däremot en begränsad animation som finns till som en funktion i annonsen, för att visa något, addera något så har vi låter vi det passera.

Vi strävar efter att ha en relevant, uppskattad och helt enkelt bra annonsmiljö på SweClockers.com.

Vi kommer framföra kritiken till annonsören och se om vi kan få till förändringar i hur annonserna utformas.

Uppskattas att ni kommer med feedback istället för att knyta näven i fickan!

Jag uppskattar att ni noterar våra synpunkter!

Jag förstår att ni inte vill strikt förbjuda alla "animerade" annonser då dessa i vissa fall skulle kunna vara essentiella för annonsens budskap och syfte. Dock känns det inte som att detta är fallet med Direktroniks annonser. Som tidigare nämnt har omkring 5 annonser på rad varit animerade, vilket enligt mig signalerar en trend snarare än ett val att inkludera rörliga aspekter i en annons där de verkligen passar in.

Som ett exempel skulle jag påstå att animationen i den tidigare HDMI-kabelannonsen inte bidrar till annonsens syfte då den visar en hals som förlängs, någonting som har föga koppling till förlängning av HDMI-kablar. Det känns i detta fall som att animationen inkluderas i syftet att kryssa av en ruta, snarare än att bidra till budskapet.

Jag kan även tillägga att jag föredrog CAT 7-annonsen (som också var från Direkronik om jag minns rätt). Där användes ett intressant ämne istället för störande animationer för att locka intresse.

Permalänk
Medlem

Jag tycker annonserna är bra på Swec, det jag tycker är lite synd är att privatannonserna kan bli lite bort tryckta av reklamen mellan "Nytt i forumet" och "Senaste Privatannonserna". Jag hade hellre haft de i "ledet till höger" där det också finns en annons, då det skulle bli tydligare att det finns mer under som inte är reklam. För generellt så brukar reklam gå i led rakt ner på högerspalter.
I layouten om det är över/under privatannonserna önskar jag också att kanterna på reklamen var lite rundade för att gå i stil-linje med resterande.

Tycker det är fantastiskt att det är så mycket statiska annonser och att det är tydligt vad som är annonser.

Mina favoritreklamer har varit Direktronik och Ownit.
Tyvärr måste jag ändå säga att vissa av direktroniks reklamer inte riktigt säger vad de gör. Hatälskar det, vet bara inte hur mycket folk som förstår vad det är de gör reklam för. (Not: Jag har sett deras mer reklam-reklam också, den är fin)

Jag kan helt ärligt säga att jag fastnat för Direktronik som företag med hjälp av Sweclockers reklam.
Deras KB är bra läsning och jag har spenderat mycket tid med den.

Visa signatur

Har jag uppgivit felaktig information? Rätta mig gärna, jag vet inte allt och kan ha fel.

Permalänk
Medlem

Såg just att Direktroniks senaste annons inte längre är animerad. Tack för att ni lyssnar på våra synpunkter!

(Jag hoppas även att detta inte bara var ett undantag och att Sweclockers kan förbli fritt från störande och aktivt distraherande annonser.)

Permalänk
Medlem

Har märkt att topp-bannern förflyttas nedanför huvudmenyn när man kikar i mobilen, något som helt sabbar användarupplevelsen vid enhands-surfande. Hur motiverades denna förändring?

Permalänk
Medlem
Skrivet av willeykk:

Har märkt att topp-bannern förflyttas nedanför huvudmenyn när man kikar i mobilen, något som helt sabbar användarupplevelsen vid enhands-surfande. Hur motiverades denna förändring?

Märkte det också, jobbigt att sträcka tummen ända upp i toppen när man ska nå någon av knapparna. Det gör ju annonsplatsen mer attraktiv för annonsörer eftersom den får större uppmärksamhet av användaren, och då kan man ta mer betalt för annonsplatsen.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator