Permalänk
Medlem

Dator för Rdr2 i 4k

Hej jag har tänkt att köpa en dator för rdr2 som jag vill spela i 4k.
Förr köpte och byggde jag en hel del datorer men känner att jag tappat lite vad som gäller idag.

Jag har kollat på rdr2 systemkrav och dom verkar inte så höga men tänker att det säkert blir skillnad när man vill köra det i 4k? Jag spelar även andra spel men är extremt sugen på rdr2 så tänkte att det blir ett bra tillfälle att köpa nytt.

Sen undrar jag om ni har något bra tips på någon bra 4k skärm? Jag spelar sällan snabba fps spel så den måste inte vara supersnabb utan bilden är det viktigaste för mig där.

Jag hoppas kunna komma undan med dator och skärm för 30k, är det möjligt tror ni?

Permalänk
Relik 📜

Om du vill fläska på i 4K finns det egentligen bara ett val idag, Geforce RTX 2080 Ti. Och även det är rent krasst på håret i många fall.

Processor är mindre viktigt när upplösningen är såpass uppskruvad. Där klarar du dig på någon "övre mellanklassvariant" från AMD eller Intel.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

I dator vägar hade jag gjort så här:

Kan inte ett skit om skärmar så därför är det ingen skärm i mitt bygge.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600 4ghz, Gigabyte rtx 2060 OC, NZXT H400i, MSI B450M MORTAR, 16gb ddr4 3200mhz, Kingston 240gb ssd, WD blue 1tb 7200rpm, EVGA GQ 650W, Cooler Master Hyper 212 Black Edition

Permalänk
Medlem

Som tidigare användare redan har konstaterat så bör du fokusera på high end gpu. Ser du begagnat som en möjlighet så finns det många annonser uppe där du för övrigt kan lägga ett bud och säkert tjäna några tusenlappar.

ex.
https://www.blocket.se/stockholm/Rtx_2080ti_11gb_ddr6_intel_i...