Tre nya videoklipp från Warcraft III: Reforged

Permalänk
Medlem

Hah! Det är så här min hjärna kommer ihåg grafiken! Blir alltid så överraskad när jag startar upp gamla spel och ser hur de såg ut på riktigt, lol (Diablo 1 någon? 640x400. Wooooow)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av r3mpuh:

Gameplay ser typ 99% identiskt ut enligt desso 3 nya videos.

Gameplay är identiskt, men det är inte poängen. Det ser riktigt halvdant gjort ut bara. Många animationer som gör karaktärerna riktigt stela, kolla head hunters tex, typ tennsoldater?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Querth:

Gameplay är identiskt, men det är inte poängen. Det ser riktigt halvdant gjort ut bara. Många animationer som gör karaktärerna riktigt stela, kolla head hunters tex, typ tennsoldater?

Värt att nämna är att det är att dom jobbar på det fortfarande, det är säkert mycket som inte är polerat och klart. Kan nog ta 1-3 månader till innan dom släpper det(tyiskt Blizzard ). Sen kommer dom nog jobba på det mer även efter det är släppt. Followgrubby på youtube gör ett bra jobb att lyfta svagheter i animationerna som påverkar gameplay eller bara saker som inte ser bra ut.

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Vart är det pinsamt?
Har ju säkert gått åt (hundra)tusentals timmar för artwork, animations, UI/UX och verktyget som möjliggör "one-click-exports" av gamla custom maps till nya. För att inte tala om möjligheten att spela tillsammans "cross game" mellan gamla och nyutgåvan, eller faktumet att spelet flyttas till nya Battle.net och allt vad det innebär (inkluderar det gamla med).

Det är inte något HD Texture pack vi snackar om här direkt om man säger så. Så att förvänta sig en hundring på prislappen är inte något annat än naïvt.

Problemet som jag ser det är att det kostar lika mycket nu som det gjorde första gången som det släpptes, den enda de gjort är att uppdatera grafiken, det är inte någon ny utveckling av ett spel, så det mesta är redan gjort...