Permalänk
Medlem

Apple TV fryser flera gånger om

Hej.
Min Apple TV 4k fryser sig när jag ska kolla på Netflix och Viaplay, ibland får jag starta om den flera gånger för att få den att spela upp den film eller serie jag valt.

Jag har uppdaterat enheten.
Jag har googlat problemet.

Någon som har en lösning eller är med om samma sak.

Förtydligade rubrik från "Apple tv problem"/Thomas Y
Permalänk
Medlem

Testa fabriksåterställa den.
Sen får du ladda ner apparna igen.

Permalänk
Bildexpert 📺

Som skrivet – testa komplett fabriksåterställning och låt den stå strömlös ett tag. Ifall frysningarna är kvar bör du reklamera den.

Permalänk
Medlem

Tack för svar! Ska testa detta!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@DKOP: Sen framgick det inte om du kör med kabel eller trådlöst. Om du kör trådlöst prova med kabel.

Permalänk
Medlem

Kör med kabel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Råkat ut för samma att min APTV 4 (ej 4K) fryser i menyerna efter senaste uppdateringen men bara på C-More/TV 4- appen. Kör trådat.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Kolla med Apples support? Det är trots allt en funktion som vi betalar överpris för. Så använd den. Den är bra

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Jag har också problem med att min ATV4 fyser, varit så sen dag 1.
Kanske måndagsex från tidig batch? Lite irriterad över att jag aldrig orkade göra nån RMA.

Dock inte så stora problem som TS, säg att den får en frysning varannan månad ungefär.