Xtrfy M4 RGB – ergonomisk spelmus med låg vikt

Permalänk
Melding Plague

Xtrfy M4 RGB – ergonomisk spelmus med låg vikt

Låg vikt, utmärkt optisk sensor och bekväm formgivning levererar Xtrfy M4 RGB när den besöker Kenneth i testlabbet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Skönt med lättviktsmöss, får hoppas att inte kabeln förtar något av smidigheten när musen är så lätt.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk
Medlem

Asså, även om den e snygg och relativt lätt att rengöra så blir det inget köp för min del då dessa små hål kommer klägga igen med smuts å grejer och vill man ha det snyggt hemma vid datorn kommer man bli tvungen att demontera musen med jämna mellanrum, vilket jag vet med mej själv att jag är för lat för att göra. Säkert bra som sjutton men jag vill helst ha grejer som är underhållsfria 🙂

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nikodemous:

dessa små hål kommer klägga igen med smuts å grejer

Exakt. Jag är ganska renlig av mig men det blir ju ändå "bös" från hudavlagringar, lär ju dessutom skrapas av lättare i de där små hålen.

Sedan är det alldeles för lite RGB-ljus. 0/10 would not bang

Permalänk
Medlem

Är de stor skillnad på mellan Logitech G502 och Xtrfy M4 i storleken?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Testa själv en snarlik mus , Glorious Model O. Superskön och jäkligt lätt , synd att dom inte finns som trådlösa. Visserligen ökar vikten då , men jag tyckte om " Honeycomb designen "

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Inaktiv

Var tar döda hudceller vägen? Skapar ringar i ringarna, gula ringar.. mm en underbar vy om några år!

Permalänk
Medlem

Hur rengör man musen? lär ju komma in en massa skit i hålen. Många möss går ju inte att skruva isär heller

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Min första hade fabrikations fel, men det löstes på 1 dag fick t om express lev Dhl innan kl 12.00. Trodde aldrig jag kunde släppa mina q-pad 8k samt svive som bygger på samma stil med lillfingret vilande. (jag kunde inte en ha mionix 8200 lr dm1 fast dom hade samma plats för lillfingret).
(Gillade inte heller steelseries 600 rival).

Kör CS,bf,destiny, mm utan problem fast man hade vanan med dom andra i 5-6 år, utan problem och jag har svårt för omställning. men gissar att den lätta vikten för att jag vant mig så snabbt för att kunna byta mus samt grepp. Givet köp nästa gång oxå. och hudrester i musen hur mycket skit flagar ni?
Däremot smuts damm kommer men det kan man ju blåsa bort med tryckluft lr med munnen.

Edit
Läste nu redaktionens 1 hur hårt trycker för att höra knakningarna och vart? Samt det är ju tydligt hack vid scrollningarna med mushjulet? vad jämn för ni emot och på vilket sätt ska det vara tydligare?

Skrivet av AMD-FX:

Hur rengör man musen? lär ju komma in en massa skit i hålen. Många möss går ju inte att skruva isär heller

Läste du det går med 4 skruvar samt nya pads med följer men gick tydligen återanvända gamla pads.

Visa signatur

Dator1:13900ks, H115i+NF-A14, Msi 790 P pro ,32Gb 6400mhz ,Asus 4080 16gb Tuf gaming, Asus 1000w atx3.0 , Acer 27" Predator XB273UNX, Fractal XL R2,Steelseries Pro Tkl +Logitech G Pro x Superlight, Sennheiser HD599 + iFi zen dac, Rode nt-usb, Stol Rh logic 400 xl elite Dator2:10900k, H110, Asus Z490 p, 32Gb 3800mhz, Evga 1080, HX850I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M,Evga 1080, Epos H3+GSX300, Xtrfy K4+M4. Dator3 8700@4.6Ghz, H100I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M, Asus VG278, logitech g933, Evga 1060 6gb.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av DJ-SAAB:

Är de stor skillnad på mellan Logitech G502 och Xtrfy M4 i storleken?

G502 är markant större. Kan se om jag kan fixa någon snabb jämförelse imorgon på jobbet.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av AMD-FX:

Hur rengör man musen? lär ju komma in en massa skit i hålen. Många möss går ju inte att skruva isär heller

Tryckluft på burk!

Permalänk
Medlem

Ser riktigt fin ut. Just nu en huvudkandidat om min Xtrfy M1 någon gång skulle ge upp. Måste dock klämma på en sån innan köp. Passform är svårt att uppfatta på nätet.

Skrivet av Kenneth:

G502 är markant större. Kan se om jag kan fixa någon snabb jämförelse imorgon på jobbet.

Om du ändå tänkt fota lite spelmöss så skulle en jämförelse med deras M1 också uppskattas om ni har kvar eran.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

G502 är markant större. Kan se om jag kan fixa någon snabb jämförelse imorgon på jobbet.

De vore underbart om du kunde göra det.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

@Kenneth Hur fungerar Refresh rate egentligen? Säg att musen har 1000 Hz eller uppdateras vid 1 ms. Om själva bildrutan (en frame) uppdateras vid en frekvens av 60 Hz d.v.s. cirka 16.67 ms, spelar det någon roll om min mus har en högre frekvens än vad bildskärmen klarar av att visa? Under förutsättning att det är en input/interaktion per frame som ritas upp av GPU:n.

Om musen uppdaterar sin position till datorn 16.67 gånger snabbare än vad varje bildruta visas på datorskärmen, blir den då inte begränsad till datorskärmens frekvens? D.v.s. musen faktiska inläsning eller input blir 60 Hz. Någon får säga till om jag är helt ute och cyklar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Tryckluft på burk!

Och skiten som sitter på insidan och bitit sig fast då? Jag tror inte jag köper en sån mus. Tyngderna på möss har aldrig varit några problem för min del. Min Logitech G9X lasermus har jag till och med lagt in max tyngder så att den inte far iväg ifall man skulle tappa greppet om musen Den är tyvärr lite halvtrasig då någon kabel glappar (ibland), men fortfarande min favorit

Edit:
Skulle jag behöva köpa en ny mus så verkar G502 ett alternativ även om den ser lite väl mycket ut som en transformer för min smak. En tjejkompis över nätet har en sån mus

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

@Mangee75: 71 gram är inte någon bedrift för en trådad honeycombmus känns det som med tanke på att en GPW väger 79 gram och har otroligt lång batteritid.

@infocus: Du kommer aldrig ifrån hud och fettavlagringar på en mus, titta lite närmare. Deathadder är väl standard att man får skrapa lite hud och fett ur regelbnundet från tumknappen om man använder den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

@Mangee75: 71 gram är inte någon bedrift för en trådad honeycombmus känns det som med tanke på att en GPW väger 79 gram och har otroligt lång batteritid.

@infocus: Du kommer aldrig ifrån hud och fettavlagringar på en mus, titta lite närmare. Deathadder är väl standard att man får skrapa lite hud och fett ur regelbnundet från tumknappen om man använder den.

Exakt man får göra så på en täckt mus oxå, men det står ju att det är 4skruvar för att öppna denna. Och det är ju inte fast tryckt som det blir vid tumme knappen och brevid mus 1 2, ev hjulet. Så det borde vara lätt. När det är dags kan jag meddela.
Dock kommer det nog dröja länge för jag äter inte och har alltid rena händer för det värsta jag vet är flott på tangentbord och mus.

Visa signatur

Dator1:13900ks, H115i+NF-A14, Msi 790 P pro ,32Gb 6400mhz ,Asus 4080 16gb Tuf gaming, Asus 1000w atx3.0 , Acer 27" Predator XB273UNX, Fractal XL R2,Steelseries Pro Tkl +Logitech G Pro x Superlight, Sennheiser HD599 + iFi zen dac, Rode nt-usb, Stol Rh logic 400 xl elite Dator2:10900k, H110, Asus Z490 p, 32Gb 3800mhz, Evga 1080, HX850I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M,Evga 1080, Epos H3+GSX300, Xtrfy K4+M4. Dator3 8700@4.6Ghz, H100I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M, Asus VG278, logitech g933, Evga 1060 6gb.

Permalänk
Medlem

Bara jag som är lite udda som vill ha så tunga möss som möjligt?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Medlem

Hur blir det med all svett som kommer rinna in i musen?

Permalänk
Medlem

@Hugashaka: Nej, jag vill också ha en tung mus, med väldigt låg friktion mot underlaget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olle P:

@Hugashaka: Nej, jag vill också ha en tung mus, med väldigt låg friktion mot underlaget.

Skönt att man inte är ensam. Skulle det finnas en ergonomiskt utformad tegelsten med sladd och sensor så skulle jag nog skaffa en sådan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av mudde:

Ser riktigt fin ut. Just nu en huvudkandidat om min Xtrfy M1 någon gång skulle ge upp. Måste dock klämma på en sån innan köp. Passform är svårt att uppfatta på nätet.

Om du ändå tänkt fota lite spelmöss så skulle en jämförelse med deras M1 också uppskattas om ni har kvar eran.

Skrivet av DJ-SAAB:

De vore underbart om du kunde göra det.

G502 har lite annan form än M4, framför allt är det mycket högre i fronten med längre knappar. Samt lite högre i bak som "gör den" lite större.

Permalänk
Medlem

Spännande mus, antingen denna eller glorious O- för min del.
Men jag reagerar på att den marknadsförs som lätt. 71 gram är ganska lätt, men det börjar bli en del möss nu med lägre vikt. Dessutom, med att ge fan i RGB, byta ut en del stålskruvar med nylonskruvar, och generellt vara lite mer noggranna med materialet skulle dom lätt kunna ta bort 25 gram till.

Lätt mus på en kontrollmatta med lagom med friktion=Awesome för FPS för min del.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem

@infocus: Det kommer bli mycket värre på en honeycombmus. Jag tvättar alltid händerna innan jag sätter mig vid datorn och äter inte där men likväl så finns det hud och fettavlagringar, det är så våra händer fungerar bara.

@MarcusOCZ håller med, känns faktiskt tung för att vara en trådad mus som jag kommenterade tidigare. Under 60 borde man ligga på om man ska kalla sig en lätt mus i dagsläget.

Permalänk
Medlem

Tack!

Ser ju inte så mycket mindre ut än M1. Lite kortare men samtidigt lite bredare. Får stå som favorit vid nästa musköp.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av mudde:

Tack!

Ser ju inte så mycket mindre ut än M1. Lite kortare men samtidigt lite bredare. Får stå som favorit vid nästa musköp.

Skickades från m.sweclockers.com

Låter bra! Rekommenderar fortfarande att du försöker klämma på den i någon butik för att vara säker på att den passar. Aldrig roligt att bli besviken med ett köp

Permalänk
Medlem

Saknar tyngre möss med lite högre rygg. Gillar Logitech och deras lite äldre större varianter.

Hål i musen ger skit som man får svårt att ta bort. Utan att ha provat den ser det ut som ett väldigt ihåligt koncept.

Visa signatur
Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Homdax:

Hål i musen ger skit som man får svårt att ta bort. Utan att ha provat den ser det ut som ett väldigt ihåligt koncept.

hö, hö

intressant att det är rätt många som vill ha tyngre möss. Har inte varit så mycket snack om det tills alla ultralätta möss dök upp nu. Tyvärr så lär det inte svänga åt det hållet vad jag kan se så ni kanske får det kämpigt.

Permalänk
Medlem

Jag känner en lätt fobi för de där hålen.

Annars så, voinevoi vad de då hittar på för att vi ska konsumera mera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boggus:

Hur blir det med all svett som kommer rinna in i musen?

Tänkte också på det, knappast hygieniskt, en bakteriehärd!

Rengöring borde väl finnas med vid SweC bedömning, åtminstone i detta fall.

Skickades från m.sweclockers.com