Permalänk
Hedersmedlem

Silverstone DS380

Söker ett chassi i bra skick. Kan hämta i Svealand (resandes med SJ årskort). Tar gärna emot prisförslag.

Ska bygga en NAS.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Kör samma chassi till min NAS. Inte intresserad av att sälja, men tänkte ge ett tips. Chassit är fantastiskt, men kylnien till hårddiskarna är något begränsad utan en enkel mod då man borrar ett par hål. Det sänkte mina temps från för högt till bra nivåer. Hojta till om du vill ha mer info om detta.

Visa signatur

Mainrigg: InWin S-Frame - MSI Z170a Gaming M7 - i7 6700k@4,6GHz 1,29V - EVGA GTX 1080ti Black Edition - 4x8GB Corsair Vengeance Red LED 3200MHz - Corsair RM1000 - Intel 530 3x240GB 1x480GB - AOC Agon AG352UCG

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Garvey:

Kör samma chassi till min NAS. Inte intresserad av att sälja, men tänkte ge ett tips. Chassit är fantastiskt, men kylnien till hårddiskarna är något begränsad utan en enkel mod då man borrar ett par hål. Det sänkte mina temps från för högt till bra nivåer. Hojta till om du vill ha mer info om detta.

Jättetack för tipset, var borrade du? Ska fulmodda så jag får plats med ett LSI-kort med

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aser:

Jättetack för tipset, var borrade du? Ska fulmodda så jag får plats med ett LSI-kort med

Skickades från m.sweclockers.com

Du behöver inte fulmodda för att få i kortet, går att offra en hdd-plats så får du i ett långtkort. Har även hittat ett raid-kort som får plats utan att offra nåt, kan leta reda på det om du är sugen. Återkommer om luftflödet, kan fota i min och skicka bilder

Visa signatur

Mainrigg: InWin S-Frame - MSI Z170a Gaming M7 - i7 6700k@4,6GHz 1,29V - EVGA GTX 1080ti Black Edition - 4x8GB Corsair Vengeance Red LED 3200MHz - Corsair RM1000 - Intel 530 3x240GB 1x480GB - AOC Agon AG352UCG

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Garvey:

Du behöver inte fulmodda för att få i kortet, går att offra en hdd-plats så får du i ett långtkort. Har även hittat ett raid-kort som får plats utan att offra nåt, kan leta reda på det om du är sugen. Återkommer om luftflödet, kan fota i min och skicka bilder

Tack, men har redan ett 9260-8i och ett 9361-8i. Men bild på borrningen uppskattas!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aser:

Tack, men har redan ett 9260-8i och ett 9361-8i. Men bild på borrningen uppskattas!

Skickades från m.sweclockers.com

Fixar det ikväll!

Visa signatur

Mainrigg: InWin S-Frame - MSI Z170a Gaming M7 - i7 6700k@4,6GHz 1,29V - EVGA GTX 1080ti Black Edition - 4x8GB Corsair Vengeance Red LED 3200MHz - Corsair RM1000 - Intel 530 3x240GB 1x480GB - AOC Agon AG352UCG

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Garvey:

Fixar det ikväll!

Förresten, vad tror du om hur hög tdp jag kan klara att kyla? Funderade på upp till 65 W med en noctua nhl9, men det kanske blir svårt? Vore trevligt om jag kunde använda burken för lite allt möjligt men annars får det bli en separat SFF för annat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aser:

Förresten, vad tror du om hur hög tdp jag kan klara att kyla? Funderade på upp till 65 W med en noctua nhl9, men det kanske blir svårt? Vore trevligt om jag kunde använda burken för lite allt möjligt men annars får det bli en separat SFF för annat.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag kör en i5 8400 i min, tror dock att det sitter en nhu9b i den. Kan dubbelkolla. Mina CPU-temps har dock varit alldeles kalas, även under stresstest. Så luftflödet för CPU-kylningen är det inget fel på. Dom medföljande chassifläktarna har väl OK prestanda men låter alldeles för mycket för min smak, så om du vill ha den tyst så byt dom innan du bygger i resten för du får lyfta ur hela hårddiskburen för att komma åt, och det är lite halvdrygt om man som jag fyllt med åtta diskar och har en jäkla massa kablage på trång yta där.

Livet har skruvat till sig lite så jag är inte hemma förrens på söndag, men jag kikar och fixar lite bilder då, lovar ^___^

Visa signatur

Mainrigg: InWin S-Frame - MSI Z170a Gaming M7 - i7 6700k@4,6GHz 1,29V - EVGA GTX 1080ti Black Edition - 4x8GB Corsair Vengeance Red LED 3200MHz - Corsair RM1000 - Intel 530 3x240GB 1x480GB - AOC Agon AG352UCG

Permalänk
Hedersmedlem

Tack! Funderar på Ryzen 3400G men kylarspecsen säger 57 mm medan en del verkar ha tryckt i hyper212evo. Fundersam på lämplig kylare. Vore ju fint att få flödet ut ur burken, men någon liten fläkt kanske kan fästas för att få lite flöde på minne och mobo. Vad kör du för kylning (edit: i övrigt)? Tusen tack för all hjälp. Kanske skulle starta en normal tråd för detta istället?

Skickades från m.sweclockers.com