Här är PC-trailern för Red Dead Redemption 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Shit vilken ångest jag får kring mitt grafikkort nu. Jag kommer behöva uppoffra en hel del om det ska flyta i 1440p om jag inte passar på att uppdatera grafikkort under BF. Men det är ju inte gratis direkt med dagens priser.

Känner lite samma sak.
Har datorn i sign, men vill kunna maxa spelet till max verkligen i 1080p och få minst 60fps.

Folk anser att det inte är värt att uppgradera min GPU i dagsläget.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drasteroid:

Känner lite samma sak.
Har datorn i sign, men vill kunna maxa spelet till max verkligen i 1080p och få minst 60fps.

Folk anser att det inte är värt att uppgradera min GPU i dagsläget.

Nej det är ju det som är problemet De flesta titlar bryr jag mig inte så mycket om man måste kompromissa lite i väntan på nästa års Ampere. Men det här är ett undantag. Däremot tror jag du kommer långt på 1080 i 1080p.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphoneninja:

Som en högt komprimerad video feed. Med andra ord, sämre än konsol.

Tycker du är lite för anti då tjänsten inte ens har lanserats ännu

Permalänk
Medlem

Någon annan som har problem med att det inte finns nått RdR2 alls i Rockstar Game Launcher? Svårt å köpa om man inte kan klicka "köp" :'O

Permalänk
Medlem

Detta blir fint!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Ibland blir man smått shockad över spelen idag när man bara för något decenier sedan knappast kunde se denna enorma detaljrikedom och miljö i en FMV

Visa signatur

"Trust Me, I'm an Engineer"

Permalänk
Medlem

Blir tyvärr mycket att välja bort i Q4. Disco Elysium som kom här om dagen verkar ju superintressant. Sen snart The Outer Worlds, Planet Zoo, RDR2, Star Wars Jedi: Fallen Order och Shenmue 3. Var ju bra att man byggde ny PC nyss iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Rog Strix X570-F | AMD Ryzen 9 3900X | G.Skill 2x16GB DDR4 3600MHz CL16 Trident | Noctua NH-U12A | Asus Geforce RTX 2070 Super 8GB DUAL OC EVO | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | Corsair Force MP600 1TB | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Fractal Design Define C TG | Acer 27" Predator XB273K | QPAD MK-85 (Brown) | Razer DeathAdder Chroma | Logitech Z623 | Sennheiser GAME One
http://www.youtube.com/channel/UCl0ZJPJ7XZkjvUoR7zgPOLg

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Jag tyckte RDR2 såg bra ut på en PS4 Pro, men detta ser fasen snuskigt fint ut!

Skrivet av loevet:

Det är ju rent ut sagt snuskigt läckert! Med ens blir lagringskraven väldigt logiska

Ojdå. Ni kanske ska låsa dörren om ni speltestar tillsammans? *vink vink*

OnT: så är det riktigt kul att se en PC port som verkar ha höga ambitioner! Hoppas nu att de även satsat rejält på optimeringen. Synd bara att i slutändan så är det fortfarande ett förbaskat segt spel.

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@TuHack: Haha, ja jag och Jonas är kanske lite NSFW, vilket är besvärligt eftersom vi jobbar ihop

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Tycker spelet passar väldigt bra på konsoll så blir nog inget köp för mig, men kul att dom släpper lös det på PC.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)

Permalänk

Jag vet att det har varit inne att göra trailers som visar exakt noll gameplay i ett årtionde nu, men den här trailern var verkligen värdelös. Ingen kan titta på den och veta vad de får för spel för pengarna. Ska man gå på trailern får man ett spel där man tittar upp på stjärnhimlen och på fågelflockar.

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk

Lyssna 23 sekunder in i Pink Floyds låt ”Have a Cigar” och spela sen Read Dead trailern igen.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Mocka:

Tyckte det såg okej ut på PS4 Pro (dock lite väl suddigt) men efter att ha sett det på Xbox One X så var skillnaden skapligt stor där man verkligen såg vad äkta 4K faktiskt gör i spel. Spelade aldrig klart PS4 Pro versionen och efter att ha sett detta ser jag enormt mycket fram emot PC versionen och återigen äkta 4K.

Håller med om att det som drog ner PS4-versionen mest var suddigheten. Ett tag där var jag väldigt nära att införskaffa en Xbox One X för att få bästa möjliga grafiska upplevelse av RDR2, men nu med PC-versionen i antågande är jag glad att jag lyckades lägga band på mig själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Är glad att jag har gsync på skärmen. Ser verkligen fram emot att äntligen få spela spelet! Bara rida runt mellan uppdragen och ta in den fantastiska omgivningen, som i Witcher 3.

precis det jag tänkte på. withcer var underbart. lirar du också på 3440x1440 =)?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

precis det jag tänkte på. withcer var underbart. lirar du också på 3440x1440 =)?

Nej, bara 1440p. Tveksamt om mitt kort skulle mäkta med sin upplösning

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av HolyFather:

Jag vet att det har varit inne att göra trailers som visar exakt noll gameplay i ett årtionde nu, men den här trailern var verkligen värdelös. Ingen kan titta på den och veta vad de får för spel för pengarna. Ska man gå på trailern får man ett spel där man tittar upp på stjärnhimlen och på fågelflockar.

Eh?
Det är en klassisk Rockstar trailer precis som vanligt inget konstigt alls, det var exakt likadant när GTA V kom..

RDR2 har funnits ute ett tag på PS4/XBX1 och man vet ganska säkert vad det är man får, det är precis samma RDR2 som finns till PS/XBX1. Dessutom om du tittar noga på trailern i början så står det "Now enhanced for PC" varvid man får se RDR2 med förbättrad grafik vilket är vad Rockstar antagligen vill presentera.

Bara för att göra en jämförelse så kan du ju ta dig en titt på den första trailen som släpptes för konsolerna.
Skulle väl våga påstå att det är ganska stor skillnad mellan den och PC versionen.

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk

Så galet pepp jag blir på det här spelet och att det äntligen kommit till PC!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Okej. Någon som är redo för lite Pc leaks?
Här är lite av vilka inställningar som går att justera under Graphics Options.
Detta innebär också att spelet är väldigt bra optimerat för PC.

* Fur Quality / Pälskvalitet
* Trees quality / Trädens kvalitet
* Snow glints quality / Snö glimmer kvalitet
* Water effects / "Reflections" "Refractions" and "Water simulation"

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drasteroid:

Okej. Någon som är redo för lite Pc leaks?
Här är lite av vilka inställningar som går att justera under Graphics Options.
Detta innebär också att spelet är väldigt bra optimerat för PC.

* Fur Quality / Pälskvalitet
* Trees quality / Trädens kvalitet
* Snow glints quality / Snö glimmer kvalitet
* Water effects / "Reflections" "Refractions" and "Water simulation"

Förstår inte varför det där betyder att spelet är bra optimerat. Men det tror jag ändå att det kommer att vara.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Med en i7 8700K och ett 1080Ti bör det inte vara några bekymmer, men kanske inte i 4K@60FPS och allt uppskruvat - Men återstår att se!

Väntar själv på December release på Steam samt Digital Foundry's tester, dom brukar få till en bra analys och bra riktlinjer för vilka inställningar som är värda att köra o inte för att maximera ögongodis//prestanda.

Tack. Nä, 4K är inte aktuellt men tar gärna 2560 om det går.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Jag undrar om datorn min ens klarar av det här spelet utan att brinna upp. Jag hoppas på det bästa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lime6869:

Jag undrar om datorn min ens klarar av det här spelet utan att brinna upp. Jag hoppas på det bästa.

Vad har du för Specs?
Skriv gärna in dem i din signatur.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker dom fläskar på alldeles för mycket med partikeleffekter "bara för att det går"? Jag menar, det får ju bara allt att de oskarpt ut? Kommer givetvis lira det här, och det är ju sjukt vackert, men hade verkligen föredragit om allt såg lite "klarare" ut... Typ så som det faktiskt ser ut utomhus? Skogen är inte full av dimma jämt å ständigt så att man inte ser ett skit?!

Jag kommer sikta på 4K eller 1800p med mitt R9 290X. Kommer nog köra på vardagsrumsriggen som huserar en låst i7 3770 och 2133Mhz DDR3. Detta tillsammans med en dual shock 4-kontroll. Med handkontroll istället för mus och tangentbord så tycker jag det är helt okey med 30fps, (förutsatt att det är jämna renderingstider).

Jag menar, det är ju en 30fps-titel, och låsta 30fps i åtminstone 1800p måste ju ett R9 290X klara av?

Enligt digital foundry är gpu-delen i Xbox One X ganska exakt häften så kraftfull som ett RX 5700 XT. Och RX 5700 XT är ungefär dubbelt så kraftfullt som ett R9 290X. Och Xbox One X håller låsta 30fps ganska bra i 4K i just det här spelet. Får bara hoppas att det inte är kasst optimerat.

Personligen skulle jag aldrig få för mig att sitta upprätt framför min datorskärm, timme ut och timme in och spela en sån här långkörare med mus och tangentbord. Skaffa divansoffa för fan!

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

@Chris_Kadaver:

Jag saknar ord

Du nämner hemska ord som handkontroll, 30fps och divansoffa.

Nej, jag kan inte alls hålla med dig där. :/

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem

Jahopp, har sökt en anledning att köpa nått nytt istället för 960 4GB i flera år nu, men varenda spel har varit lite, nja jag vill inte ha det tillräckligt, har annat att lägga pengarna på. Men nu så! Har ändå väntat sen ungefär jag insåg att det inte kom en RDR1 till PC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drasteroid:

@Chris_Kadaver:

Jag saknar ord

Du nämner hemska ord som handkontroll, 30fps och divansoffa.

Nej, jag kan inte alls hålla med dig där. :/

Det är en "walking simulator" i vilda västern vi snackar om, inte quake 3 så 30fps är väl inte så hemskt?
Visst... jag förlorar 30fps från 60, men sparar typ 20.000:- på att lira på gammal hårdvara och får dessutom sitta i min soffa och spela på storbild istället på min kassa TN-skärm

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrShizzle:

Redan spelat igenom det ett par gånger, men frågan är..
Hur kommer det se ut på Stadia?

Kommer se bra ut och kommer inte hacka det minsta lilla tack vare "negativ latens" . Huruvida Du klarar spelet(samt hur fort) eller ej beror på Googles algoritmer som bedömer dig och matchar mot liknande personprofiler.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrShizzle:

Redan spelat igenom det ett par gånger, men frågan är..
Hur kommer det se ut på Stadia?

Det är väl det Youtube-trailern visar. Som ett datorspel med tillägg av komprimeringsartefakter....

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Blackie:

Eh?
Det är en klassisk Rockstar trailer precis som vanligt inget konstigt alls, det var exakt likadant när GTA V kom..

RDR2 har funnits ute ett tag på PS4/XBX1 och man vet ganska säkert vad det är man får, det är precis samma RDR2 som finns till PS/XBX1. Dessutom om du tittar noga på trailern i början så står det "Now enhanced for PC" varvid man får se RDR2 med förbättrad grafik vilket är vad Rockstar antagligen vill presentera.

https://instagram.fhel5-1.fna.fbcdn.net/vp/5b841a7587e982f68c74dc05022b0cd8/5DACD544/t51.2885-15/e35/c157.0.406.406a/70851369_2529065243994941_184102760849526211_n.jpg?_nc_ht=instagram.fhel5-1.fna.fbcdn.net&_nc_cat=105

Bara för att göra en jämförelse så kan du ju ta dig en titt på den första trailen som släpptes för konsolerna.
Skulle väl våga påstå att det är ganska stor skillnad mellan den och PC versionen.

Att alla gör trailers som visar noll gameplay är precis min kritik. Poängen är väl att få folk hajpade inför släppet? Nu är det ju bara hopkok av speciellt framtagna scener så att man inte ens vet om spelet är round-based, city builder, standard hack-n-slash eller open world man tittar på. Så då får man vänta till efter det är släppt och söka på Youtube efter "spelnamn PC gameplay" för att få reda på vad själva spelet är för något och vad man gör i det. Är inte det lite kontraproduktivt? Borde hajpa rätt rejält om de visar lite coola händelser och saker man gör i spelet?

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HolyFather:

Att alla gör trailers som visar noll gameplay är precis min kritik. Poängen är väl att få folk hajpade inför släppet? Nu är det ju bara hopkok av speciellt framtagna scener så att man inte ens vet om spelet är round-based, city builder, standard hack-n-slash eller open world man tittar på. Så då får man vänta till efter det är släppt och söka på Youtube efter "spelnamn PC gameplay" för att få reda på vad själva spelet är för något och vad man gör i det. Är inte det lite kontraproduktivt? Borde hajpa rätt rejält om de visar lite coola händelser och saker man gör i spelet?

Jag förstår din poäng men för min del känner mig tillräckligt säker på vad Rockstar går för utan att behöva en ingame trailer, vilket jag tror många andra också gör. Sen tror jag också att Rockstar redan lyckats hypa spelet tillräckligt för att känna sig nöjd på den fronten, det är bara att se hypade FZ-Sundelius min när nyheten om PC släpp var bekräftad nästan som om en sten lättats från hans axlar

Men som alltid finns det individer som inte är av samma tycken och smak och tur är väl det, eller?

Jag har iaf förköpt det till PC trots att jag redan "äger" det till XB1X, kalla mig dum och/eller naiv men det bjuder jag på

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch